انتخاب صحیح آزمون زبان با توجه به مسیر مهاجرت


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۰۶/۲۰

 

 

 کدام آزمون زبان برای مهاجرت مناسب تر است؟

 مهاجرت اگر با شناخت و مشاوره افراد با تجربه همراه نباشد، قطعاً مسیر سخت و نفسگیری خواهد بود. آنچه که مهاجرت را به مسیری سخت تبدیل می‌کند، چالش‌های پر تعدادی است که در این مسیر وجود دارد؛ یکی از این چالش‌ها مبحث یادگیری زبان خارجه است. شما بسته به کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید باید زبان خاصی را آموخته و تست‌های آن را پشت سر بگذارید. متقاضیان مهاجرت در بخش زبان معمولاً با دو مشکل عدیده روبرو هستند؛ اولی یادگیری خود زبان است و دومی انتخاب صحیح آزمون زبان. در مورد اولی، حل مسئله در گرو یادگیری اصولی و آموزش‌های صحیح است ولی انتخاب صحیح آزمون زبان بدون تجربه و دانش کافی در امور مهاجرتی ممکن نیست. خب ما در این یادداشت قصد داریم تا همین تجربه و دانش را در اختیار شما قرار دهیم. پس از بررسی پرآوازه‌ترین آزمون‌های زبان و مقایسه آن‌ها، سراغ پرسش معروف این حیطه یعنی تافل یا آیلتس خواهیم رفت و پاسخ مناسبی برای آن ارائه می‌کنیم. شما پس از مطالعه کامل این یادداشت می‌توانید با آزمون‌های تافل، آیلتس، سلپیپ، پی.تی.ای و دولینگو به آشنایی ابتدایی برسید و در این مورد که کدام یک از چه جهاتی برتری دارد به یک دید کلی دست پیدا کنید.

 

برای مشاهده ویدئوهای مهاجرت به کانادا، با کلیک برروی لینک زیر، صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

instagram.com/visa724com

 

اگر از مخاطبین همیشگی ما باشید می دونید که همیشه سعی کردیم بهترین راههای مهاجرت رو بهتون آموزش بدیم در انتهای همین متن کلی آموزش رایگان براتون در نظر گرفتیم که می تونید خودتون مسیر مهاجرت به کانادا رو طی کنید:

لینک صفحات 3 (آموزش رایگان)، رو در انتهای صفحه براتون ارائه کردیم:

  • آموزش رایگان ارزیابی مدارک با wes
  • آموزش نحوه ثبت نام آزمون تافل
  • آموزش نحوه ثبت نام دولینگو

لینک تمام آموزشهای فوق، در داخل انتهای صفحه وجود داره؛ پس تا انتها با ما همراه باشید و خودتون مراحل مهاجرت به کانادا را طی کنید...

توجه داشته باشید که راههای مهاجرتی کانادا بسیار است؛ می توانید برای انتخاب درست راه مهاجرتی، به صفحه روش های مهاجرتی کانادا مراجعه کرده و با 10 روش اصلی مهاجرتی آشنا شوید.

یادگیری زبانبخش جدایی‌ناپذیر مهاجرت به کشوری، یادگیری زبان آن کشور است

 

 

 نکاتی برای انتخاب صحیح آزمون زبان

 پیش از آن که در ادامه سراغ خواندن وضعیت هر آزمون زبان بروید، چند توصیه مهم را جدی بگیرید. ما به شما توصیه می‌کنیم که:

 * سطح مهارت زبان خود را به شکل واقع‌بینانه‌ای بررسی کنید. در این مورد که توان قبولی در هر آزمون زبان را دارید یا نه به شکل جدی فکر کنید. در انتخاب صحیح آزمون زبان ، شناخت کافی از مهارت‌های شخصی نقش مهمی دارد. اگر با شناخت کافی از مهارت‌های خود انتخاب نکنید ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. مؤسسات آموزش زبان با برنامه‌های مختلفی می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

 * اگر یک کیس مهاجرتی را از قبل انتخاب کردید حتماً در مورد آزمون زبان صحیح برای برنامه مهاجرتی خودتان، با وکیل امور مهاجرتی یا کارشناس این حیطه مشورت کنید. ممکن است آزمون زبانی که انتخاب می‌کنید از اساس برای برنامه مهاجرتی خاصی مورد نیاز نباشد، یا بتوان با آزمون ساده‌تری نیز در همان برنامه مهاجرتی پذیرش شد. پس سطح نیاز خود به مدرکی که از آزمون زبان دریافت می‎کنید را تشخیص دهید.

 * شاید این نکته بدیهی به‌نظر برسد اما حتی اگر یک برنامه مهاجرتی خاص نیز در پیش ندارید، ابتدا به این مسئله فکر کنید که شما خواهان استفاده از برنامه‌های مهاجرتی در چه قالبی هستید. مقصود این است که به عنوان کارگر قرار است پذیرش شوید، به عنوان محصل یا هر چارچوب دیگری. این در انتخاب آزمون زبان صحیح به شما کمک می‌کند. برخی آزمون‌ها تنها برای مراکز پیشرفته آکادمیک مناسب هستند و برای سایر مشاغل نیازی به داشتن آن‌ها نیست. پس اگر مثلاً به عنوان یک محصل به دنبال مهاجرت هستید باید سراغ آزمون زبان خاصی بروید.

 * حتی با وجود دانش کافی و برخوردای از سطح بالایی از مهارت در زبان انگلیسی، پذیرش و قبولی در این آزمون‌ها بدون استفاده از تجربه افراد مجرب یا ممکن نیست، یا تا حد زیادی سخت است. پس به صرف داشتن مهارت بالا نباید از شرکت در کلاس‌ها یا مطالعه کافی غافل شده و تنها در موعد مقرر در آزمون شرکت کنید. در این صورت حتی با قبولی نیز به نمرات خوبی نمی‌رسید یا در اصل می‌توانستید با تمرین کافی به نمره به مراتب بیشتری دست پیدا کنید. یک آیلتس شش شاید قابل قبول باشد اما به اندازه آیلتس هفت و نیم از اعتبار برخوردار نیست.

 

 

تافلنشان آزمون تافل

 

 

 آزمون زبان تافل (TOEFL)

 احتمالاً این مشهورترین آزمون زبانی است که تابحال در امور مهاجرتی با آن مواجه شده‌اید. آزمون تافل که نام از سرواژه عبارت انگلیسی (Test Of English as a Foreign Language) یک انتخاب مطمئن برای امور مهاجرتی است. در انتخاب آزمون زبان تافل باید بدانید که این آزمون در چهار مهارت متفاوت برگزار می‌شود؛ گوش دادن، نوشتن، خواندن و سخن گفتن. حد نمره آزمون زبان تافل از 0 تا 120 است به طوری که مجموع صد و بیست امتیاز موجود به تساوی بین چهار حیطه تقسیم شده و هر یک از حیطه‌ها سی نمره دارد. آزمون زبان تافل پیش‌تر در دو فرمت PBT و IBT برگزار می‌شد اما امروزه با انقراض نوع اول، آزمون زبان IBT جامعیت یافته و بر همین اساس فرمت نمرات آن را تشخیص می‌دهند. این که شما برای پذیرش، دقیقاً به چه نمراتی نیاز دارید، وابسته به نوع برنامه مهاجرتی شماست اما به طور معمول می‌توان شرکت‌کنندگان در آزمون زبان تافل را به سه دسته عالی، متوسط و ضعیف تقسیم کرد. سطح عالی که بیست و پنج درصد بالای جامعه هدف را تشکیل می‌دهند کف نمره نود و هشت از صد و بیست را گرفته، سطح متوسط برای کف نمرات بین هشتاد و چهار تا نود و هشت و سطح ضعیف نیز نمراتی بین شصت و نه تا هشتاد و چهار دریافت کرده‌اند. با نمراتی کمتر از شصت و نه نمی‌توان انتظار پذیرش در مراجع خوبی را داشت هرچند ممکن است برخی مدارس خارجی، نمره چهل را برای کف پذیرش تعیین کنند. بدیهی است که هر قدر نمره بالاتری کسب کنید، شانس شما برای پذیرش در برنامه‌های مهاجرتی مختلف بیشتر خواهد بود اما حد بین بالاتر از شصت و نه تا هشتاد و چهار، مقدار مناسبی برای پذیرش در مراجع معمول مهاجرتی است. اعتبار آزمون زبان تافل بسیار بالاست؛ این آزمون در بالغ بر ده هزار کالج مختلف در سراسر جهان مورد پذیرش بوده و به طور مثال در دانشگاه‌های کشورهای آمریکا، انگلستان، نیوزلند، کانادا، استرالیا، فرانسه و آلمان مورد پذیرش هستند.

 

 

آیتلسآزمون آیلتس متقاضیان زیادی دارد

 

 

 آزمون زبان آیلتس (IELTS)

 آزمون زبان آیلتس نیز یکی دیگر از آزمون‌های رایج در زبان انگلیسی است که برای انتخاب صحیح آزمون زبان باید با آن آشنایی داشته باشید. در این آزمون فرمت نمره‌دهی به صورت میانگین‌گیری است. روال کار به این شکل است که در چهار حیطه خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن آزمایش شده و برای هر یک از این حیطه‌ها نمره‌ای بین صفر تا نه دریافت می‌کنید. در نهایت شما چهار نمره بین صفر تا نه دارید و نمره نهایی شما در آزمون زبان آیلتس برابر با میانگین این چهار نمره خواهد بود. بسیاری افراد در مورد سطح‌بندی آزمون زبان آیلتس سوال دارند و در پاسخ باید گفت که معیار همسانی برای سطح بندی دقیق نیست اما در مجموع معمولاً نمرات بین هشت تا نه سطح عالی، شش تا هشت سطح متوسط و زیر شش ضعیف محسوب می‌شوند. اینکه شما دقیقاً به چه نمره‌ای نیاز دارید، باز هم به برنامه مهاجرتی شما بستگی دارد. آزمون زبان آیلتس در دو تیپ متفاوت برگزار می‌شوند: آکادمیک و عمومی. تفاوت اصلی این دو تیپ از آیلتس در دو حیطه نوشتن و خواندن است و در بخش گوش دادن و سخن گفتن تفاوت چندانی ندارند. اما از نظر کاربرد، آیلتس آکادمیک برای افرادی مناسب است که قصد پذیرش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را دارند ولی آیلتس عمومی در اصل برای افرادی است که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان به عنوان کارگر ماهر یا سایر شرایط عادی را دارند. آیلتس عمومی در اکثر برنامه‌های مهاجرتی کشورهای کانادا، استرالیا، نیوزلند و بریتانیا مورد نیاز است.

 

 

سلپیپسلپیپ برای مهاجرت به کانادا یک انتخاب عالی است

 

 

 آزمون زبان سلپیپ (CELPIP)

 آزمون زبان سلپیپ نیز یکی دیگر از آزمون‌های زبان انگلیسی است که از اعتبار بالایی برخوردار است. اگر شما یکی از متقاضیان مهاجرت به کانادا هستید، ما به شما آزمون سلپیپ را پیشنهاد می‌کنیم چون این آزمون در برنامه‌های مهاجرتی کانادا پذیرش خواهد شد. البته باید گفت که برای تصمیم‌گیری در این مورد حتماً لازم است تا با وکیل مهاجرت در کیس خود مشورت کنید تا از این موضوع که در کیس شما آزمون زبان سلپیپ قابل پذیرش هست یا نه مطمئن شوید. آزمون زبان سلپیپ نیز مانند اکثر آزمون‌های رایج در چهار مهارت خواندن، نوشتن، سخن گفتن و شنیدن برگزار شده و بازه نمرات کسب شده در آن بین صفر تا دوازده است. معمولاً سلپیپ زیر پنج قابل پذیرش نیست و در هیچ یک از برنامه‌های مهاجرتی قبول نمی‌شود. نمره‌ای که به عنوان میانگین در آزمون زبان سلپیپ در نظر گرفته می‌شود، نمره هفت است. نمرات بین نه تا دوازده عالی، بین شش تا نه متوسط و زیر شش ضعیف محسوب می‌شوند. در نهایت در مورد این آزمون زبان باید گفت که تنها در کشور کانادا قابل پذیرش است و این یک نقطه ضعف اساسی است؛ هرچند اگر متقاضی مهاجرت به کانادا باشید این یک نقطه ضعف نیست. نقطه قوت بزرگ آن نیز سرعت بالا در بررسی و پاسخگویی نمرات شماست؛ معمولاً نتایج سلپیپ در سه الی پنج روز قابل دریافت هستند.

 

 

آیلتس و تافلجدال آیلتس و تافل

 

 

 انتخاب صحیح آزمون زبان ؛ تافل یا آیلتس؟

 این سوالی است که اکثر زبان‌آموزان و متقاضیان مهاجرت در ذهن دارند؛ به طرزی که تافل یا آیلتس به یک دوگانه سنتی در این حیطه تبدیل شده است. خب اجازه دهید ابتدا این دو را از نظر ماهیت آزمون‌شان با یکدیگری مقایسه کنیم. مدت زمان برگزاری آزمون تافل بالغ بر سه ساعت است ولی مدت زمان برگزاری آیلتس حدود دو ساعت و چهل و پنج دقیقه است. تافل از نظر نقاط برگزاری امتحان، گستردگی بسیار بیشتری دارد به طرزی که آیلتس در نهصد مرکز جهانی برگزار شده ولی تافل در بیش از چهار هزار و پانصد مرکز جهانی برگزار می‌شوند! تفاوت دیگری که وجود دارد در هزینه برگزاری آزمون است؛ پیشبینی قیمت تافل معمولاً آسان‌تر است چون آپشن‌های متفاوت زیادی ندارد. قیمت برگزاری تافل بین صد و شصت تا دویست دلار است، در حالی که هزینه برگزاری آیلتس همانطور که گفته شد بسیار متغیر است ولی معمولاً حدود دویست و بیست دلار است. از این تفاوت‌ها که بگذریم، در خود سیستم نمره‌دهی نیز این دو آزمون زبان تفاوت‌های زیادی دارند. در آزمون زبان تافل نحوه نمره‌دهی تجمیعی است و در واقع مجموع نمراتی که در چهار مهارت دریافت کردید نمره شماست ولی در آزمون زبان آیلتس میانگینی از نمرات شما در چهار مهارت به عنوان نمره نهایی اعلام خواهد شد. یک برتری مهم آیلتس نسبت به تافل این است که این آزمون برخلاف آزمون زبان تافل در دو سطح متفاوت عمومی و آکادمیک برگزار می‌شود که سطح عمومی آن برای پذیرش در برنامه‌های مهاجرتی انگلستان و استرالیا انتخاب‌های خوبی هستند. ولی آزمون تافل تک‌سطحی بوده و اگر خواهان گرفتن آن به عنوان یک زبان‌آموز عمومی نیز هستید، مجبور به عبور از آزمونی در سطح آکادمیک هستید. قطعاً آیلتس عمومی از تافل بسیار ساده‌تر است! موارد ذکر شده تنها تفاوت‌هایی هستند که به صورت موردی ذکر شدند ولی این تفاوت‌ها باعث ایجاد تفاوت چشمگیری از نظر ساختاری نمی‌شوند؛ مسئله اصلی در انتخاب این است که سبک سؤالات کدام یک برای شما مناسب‌تر است. با بله یا خیر به سؤالات پیش رو پاسخ دهید تا در انتخاب آزمون زبان صحیح شما را یاری کنیم.

 * آیا شما در کار با کامپیوتر راحت هستید؟

 * آیا شما با حرف زدن طولانی مدت با میکروفون راحت هستید؟

 * آیا شما امکان تایپ سریع دارید؟

 * آیا شما در زبان انگلیسی با دستور و لهجه آمریکایی مهارت بیشتری دارید؟

 * آیا شما در پاسخ گفتن به سؤالات چند گزینه‌ای مهارت بیشتری دارید؟

 * آیا نوت برداری از یک فایل صوتی برای شما آسان است؟

 * آیا کتب و منابعی از زبان انگلیسی می‌خوانید بیشتر برای سرگرمی است تا اطلاعات رسمی؟

 پاسخ بله/خیر خود نسبت به پرسش‌های اخیر را بر روی کاغذ بنویسید؛ اگر تعداد پاسخ‌های بله روی کاغذ بیشتر است، آزمون زبان تافل انتخاب بهتری برای شماست و بد نیست تا با مراجعه به منابع آن بیشتر میزان سازگاری خود با آن‌ها را بررسی کنید. هرچند باید گفت این نوع تصمیم‌گیری در مورد تافل یا آیلتس تنها در صورتی قابل اتکا است که تفاوت تعداد بله و خیرها کم نباشد.

 

 برای متقاضیان مهاجرت؛ تافل یا آیلتس؟ سلپیپ چطور؟

 اجازه دهید که خود ماهیت این سه آزمون را نادیده بگیریم و فقط بر مبنای دایره کاربردی که در امور مهاجرتی دارند آن‌ها را بررسی کنیم. سوای اینکه شما در کیس خاص خود باید حتماً بررسی کنید که کدام یک از مدارک ذکر شده برای برنامه مهاجرتی شما قابل پذیرش است، در یک نگاه عام می‌توان این سه را درجه‌بندی کرد. تقریباً می‌توان گفت که از نظر پذیرش در کشورهای مختلف، آیلتس و تافل شرایط برابری دارند. دانشگاه‌هایی که هر یک را در برنامه پذیرش خود دارند، معمولاً دیگری را نیز در برنامه پذیرش خود جای می‌دهند. همانطور که گفته شد پاسخگویی به این پرسش مطلق نیست اما به صورت تجربی می‌توان گفت که اگر خواهان مهاجرت به کشورهایی با لهجه بریتانیایی هستید، مثل خود انگلستان، کانادا، استرالیا، نیوزلند یا کشورهای اروپایی هستید، آیلتس برای پذیرش انتخاب بهتری است چون به طرز نامحسوسی برتری دارد ولی اگر خواهان مهاجرت به ایالات متحده، ژاپن، کره جنوبی یا اکثر کشورهای آمریکای جنوبی هستید، تافل انتخاب بهتری است چون سبک آموزشی و دنیای کار در این نواحی، زبان انگلیسی آمریکایی را استفاده می‌کنند و برای آن برتری قائل هستند. در زیر کشورهای با رنگ قرمز آمریکایی را برتر دانسته و طبیعتاً مدرک تافل را معتبر تر می‌دانند، کشورهای آبی زبان بریتانیایی و آزمون آیلتس. باز هم لازم به ذکر است که معتبر تر دانستن یکی به معنی بی‌اعتبار بودن دیگری در فرآیند پذیرش کشورها نیست. تأکید بیشتر نهادهای دولتی و آموزشی بر آزمون زبان آیلتس نسبت به آزمون زبان تافل در بریتانیا بیش از هر کشور دیگری محسوس است.

 

 

مقایسه بریتانیایی و آمریکاییکشورهایی که با رنگ آبی مشخص شده‌اند زبان بریتانیایی را ترجیح داده و کشورهای قرمز آمریکایی را

 

 اما در مورد سلپیپ داستان کمی فرق دارد. اگر متقاضی مهاجرت به کشور کانادا هستید، قطعاً آزمون زبان سلپیپ انتخاب بهتری نسبت به دو آزمون دیگر است چون عموماً آزمون زبان سلپیپ با تنوع بیشتری که در بخش نمره‌دهی و سطح آسان‌تر علمی که دارد با فاصله، انتخاب بهتری است. اما فراموش نکنید که آزمون زبان سلپیپ تنها در کشور کانادا به صورت گسترده قابل پذیرش است و عملاً مختص به کسانی است که مهاجرت به کانادا را در سر دارند.

 

 

پی.تی.ای پی.تی.ای نیز مخاطبان و متقاضیان خاص خود را دارد

 

 

 آزمون زبان پی.تی.ای

 این آزمون زبان به نسبت دو مورد اخیر، از محبوبیت کمتری برخوردار است اما با این وجود همچنان یک گزینه بالقوه برای دریافت مدرک یادگیری زبان است. این آزمون به علت نداشتن مراکز برگزاری در کشور ایران، تا حد زیادی گمنام مانده است اما برای بعضی برنامه‌های مهاجرتی انتخاب بسیار بهتری نسبت به آیلتس است. اکثر مشاوران امور مهاجرتی در کیس مهاجرت به کشور استرالیا، نیوزلند و ایرلند، آزمون زبان پی.تی.ای را انتخاب بهتری دانسته و به متقاضایانی که در گذر از آزمون زبان آیلتس با چالش روبرو هستند، این آزمون زبان را پیشنهاد می‌کنند. البته این بدان معنی نیست که آزمون زبان پی.تی.ای تنها در این سه کشور کاربرد دارد بلکه بسیاری از آکادمی‌های سطح جهان در کنار تافل و آیلتس، پی.تی.ای را نیز به عنوان یک مدرک معتبر قبول داشته و پذیرش می‌کنند. در نهایت اگر شما متقاضی پذیرش در یکی از سه کشور استرالیا، نیوزلند و ایرلند نیستید، ما شرکت در این آزمون زبان را چندان پیشنهاد نمی‌کنیم.

 

 

دولینگودولینگو یک انتخاب جدید و جذاب است

 

 

 یک انتخاب جدید؛ دولینگو

 دولینگو یک آزمون زبان نوظهور است که هنوز به قدر سایر آزمون‌های زبان جای خود را در بین مخاطبین و مراکز رسمی باز نکرده است. طبق ادعای خود سایت آزمون زبان دولینگو این آزمون از نظر هزار و هشتصد و نوزده مرکز علمی در سطوح مختلف قابل پذیرش است. این نشان می‌دهد که این آزمون زبان برای پذیرش در مراکز علمی اعتبار بیشتری دارد و در حال حاضر برای امور مهاجرتی جایگاه خود را پیدا نکرده است. با این حال با توجه به سهولت بالای پاسخگویی و شرکت در این آزمون انتخاب بدی برای قبولی در مراکز علمی؛ مخصوصاً با توجه به هزینه کم خود آزمون و راحتی در ثبت‌نام.

 

آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

یکی از شرایط مهاجرت به کانادا، داشتن مدرک آزمون زبان انگلیسی از موسسه ای معتبر است. بسته به اینکه شما قصد دریافت چه نوع ویزایی را برای مهاجرت به کانادا دارید، نوع آزمون و حداقل نمره مجاز، متفاوت می باشد. پس اهمیت شرکت در آزمون زبان انگلیسی معتبر برای مهاجرت به کانادا را جدی بگیرید.

در اکثر مواقع، برای اخذ ویزای کاری یا تحصیلی، دو آزمون زبان انگلیسی تافل و آیلتس مورد قبول می باشند اما حداقل نمره مجاز، برای اخذ هر کدام از این دو نوع ویزا متفاوت است. آزمون های تافل و آیلتس، نسبت به سایر آزمون های زبان انگلیسی بین المللی، از اعتبار بالاتری برخوردار می باشند.

 

آزمون های تافل و آیلتس

 

آزمون زبان انگلیسی برای اخذ ویزای تحصیلی

هنگامی که شما قصد دارید در یکی از دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل شوید و از این طریق ویزای این کشور را دریافت کنید، یکی از شروط لازم، کسب مدرک آزمون زبان انگلیسی است.

به منظور تحصیل در دانشگاه های معتبری مانند ونکوور، بریتیش کلمبیا، آلبرتا و...،  معمولا حداقل آیلتس 7.5 یا تافل 105 مورد قبول است. در این دانشگاه ها، آزمون هایی مانند دولینگو، سلپیپ و... از اعتبار کمتری برخوردار می باشند. به همین دلیل بهتر است برای اخذ ویزای تحصیلی در دانشگاه های معتبر کانادا، از دو آزمون زبان انگلیسی آیلتس و تافل استفاده نمایید.

به صورت میانگین، حداقل نمره مورد قبول در آزمون زبان انگلیسی تافل و آیلتس برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا به صورت زیر است؛

الف. مقطع کارشناسی: آیلتس 6 یا تافل 90
ب. مقطع کارشناسی ارشد: آیلتس 6.5 یا تافل 95
ج. مقطع دکتری: آیلتس 7 یا تافل 100

البته همانطور که بیان کردیم، در دانشگاه های برتر کانادا، حداقل نمره های بالاتری برای این دو آزمون زبان انگلیسی تعیین می شوند.

 حداقل نمره مورد قبول در آزمون زبان انگلیسی برای اخذ ویزای کاری در کانادا،  از حداقل نمره برای گرفتن ویزای تحصیلی، پایین تر است.

 

 آزمون زبان انگلیسی برای اخذ ویزای کاری

 

آزمون زبان انگلیسی برای اخذ ویزای کاری

به منظور اخذ ویزای کاری نیز، داشتن مدرک آزمون زبان انگلیسی الزامی است. در حالت کلی، حداقل نمره لازم در آزمون زبان انگلیسی برای اخذ ویزای کاری، از حداقل نمره لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی، پایین تر است. معمولا در طرح اکسپرس انتری و جاب آفر، حداقل نمره آیلتس 6 یا تافل 90 برای کسب ویزای کاری، مورد قبول می باشد.

در طرح هایی مانند اکسپرس انتری و جاب آفر، آزمون های دیگر زبانی مانندِ دولینگو و سلپیپ نیز مورد قبول می باشند اما اگر شما می خواهید احتمال مهاجرت به کانادا را افزایش دهید، بهتر است در آزمون های تافل یا آیلتس شرکت نمایید.

البته، دولت فدرال کانادا در شرایطی خاص، نیروی کار ماهر نیز از بین مهاجران جذب می نماید. معمولا شرایط جذب نیرو کار ماهر نسبت به جذب نیرو های معمولی، سخت تر است. به عنوان نمونه، در جذب این نیروها، حداقل نمره آیلتس 8 یا تافل 110 مورد قبول می باشد.

 

سوپرایزهای ما برای شما که تا انتها این مطلب رو خوندین اینه که، می تونید از صفحه

آموزش ثبت نام در آزمون تافل رو ببینید و یاد بگیرید.

آموزش ثبت نام در آزمون دولینگو رو یاد بگیرید و در شرایط کرونا ازش استفاده کنید.

اگر هم میخواید به صورت تحصیلی یا از طریق اکسپرس اینتری به کانادا مهاجرت کنید، باید بدونید که نیاز به تاییدیه مدرک تحصیلی دارید که میتونید صفحه آموزش wes رو مطالعه کنید.

 

 

 

مطالب پیشنهادی:

> انواع ویزای کانادا

> اقامت دائم کانادا

مشاغل مورد نیاز کانادا 2020

تحصیل در دانشگاههای کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

 

 

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده،ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند.
بدیهی است برداشت و مشورت‌های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی توصیه می‌شود.
مدیریت و همکاران این مجموعه مسوولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسوولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.