این مطلب با توجه به تجربه و تحقیقات کاریابی بین المللی ما در کانادا جمع آوری شده است. پس با دقت مطالعه نمایید.

شرایط استخدامی در کانادا چیست؟ کارفرمایان کانادایی چه اشخاصی را میتوانند برای کار استخدام کنند؟ آیا برای استخدام در کانادا به مدرک تحصیلی کانادا نیاز است؟ آیا پس از تجربه کار در کانادا میتوان اقامت دائم دریافت کرد؟ آیا کانادا سیستمی برای جذب نیروی کار متخصص دارد؟

از آنجایی که کشور کانادا رو به توسعه و گسترش است بنابراین دولت کانادا به مشاغل و متخصصینی در که مشاغل مورد نظر دولت کانادا تخصص لازم را داشته باشند، نیاز دارد ولی با این وجود دولت کانادا هر ساله طبق برنامه های مشخصی، متخصصینی را جذب می کند که بتوانند کشور کانادا را توسعه دهند.

* در حال حاضر فرصتهای شغلی مناسبی در کمپانی های معتبر کانادایی فراهم شده که میتوانید با قبولی در آزمون و مصاحبه مربوطه، شغلی واقعی در کانادا داشته و ویزای کار کانادا دریافت نمایید؛ برای کسب اطلاعات تکمیلی این طرح می توانید با دفاتر ما در تماس باشید یا اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید تا شرایط شما به دقت بررسی گردد. (ظرفیت محدود)

شرایط زیر برای شرکت در این طرح الزامی ست:

سن: 20 الی 45

تحصیلات: حداقل فوق دیپلم مرتبط با شاخه های مختلف برنامه نویسی، مهندسی یا امنیت شبکه، IT، نرم افزار، طراحی، کامپیوتر و…

تمکن مالی: حداقل 30 هزار دلار کانادا

مهارت زبان انگلیسی: در حد آیلتس 6

سابقه کاری: حداقل 1 سال مرتبط و قابل اثبات

 

برای مشاهده ویدئوهای مهاجرت به کانادا، با کلیک برروی لینک زیر، صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

instagram.com/visa724com

شرایط کار در کانادا چگونه است؟ 

ویزای کار کانادا تحت برنامه مهاجرت خارجی کارگران (TFWP) توسط مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا صادر می شود.

کارفرمایان کانادایی می توانند براساس TFWP مهاجرین خارجی را استخدام کنند. کارفرمایان می توانند براساس این برنامه، کارگران ماهر، کارگران با مهارت کم و کارگران فصلی را استخدام کنند.

لازم است که کارگران قبل از ورود به کانادا، شرایط شغلی و کاری خود را به دولت کاناد اعلام کرده و در نهایت تاییدیه ورود خود را به کانادا از طرف دولت کانادا دریافت کنند.

براساس برنامه IRCC ‌‌باید مشخص شود که کارگرانی که وارد کانادا می شوند قبلا با ساکنین کانادا ارتباطاتی را ندارند. کارفرمایان باید براساس یک سری از قوانین باید تاییدیه استخدام کارگران را از طرف دولت کانادا دریافت کنند و بعد از آن کارگران خارجی را استخدام کنند.

شما باید براساس شرایط کاری خود؛ رزومه خود را به کارفرمای کانادایی ارسال کرده و بعد از تاییدیه نسبت به مصاحبه حضوری اقدام کنید.

در ادامه به معرفی چند شغل برتر در کانادا می پردازیم.

نویسندگی و کار در کانادا

در صورتی که نویسنده هستید می توانید برای کار در کانادا به این کشور مهاجرت کنید. در صورتی که مدرک بین المللی ندارید می توانید پس از مهاجرت کاری به کانادا، آموزش های لازم را دریافت کرده و سپس در زمینه خود در کانادا مشغول به کار شوید. در مورد نویسندگی در کانادا،‌ شرکتهای بسیاری وجود دارد که می توانند به شما سفارشاتی را ارجاع دهند. شما باید از هر جهت برای کار نویسندگی جهت کار در کانادا کامل و بی نقص باشید تا بتوانید از جانب شرکت ها، سفارشاتی را دریافت کنید. نویسندگی درآمد نامحدودی در کانادا دارد.

نکته بسیار مهم: 

وکلای دادگستری، موسسات حقوقی، موسسات کاریابی بین المللی،  موسسات اعزام دانشجو، حتی آژانس های مسافرتی، یا افراد حقیقی، برای فعالیت در حیطه ویزا و مهاجرت به کانادا باید از شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا (ICCRC) مجوز داشته باشند؛ در غیر این صورت، هرگونه فعالیت آنها از دیدگاه کانادا در حیطه ویزا و مهاجرت غیر قانونی ست.

 در سایت رسمی مهاجرت کانادا اعلام شده است که؛ اگر از بی تجربگی و کلاهبرداری این‌گونه افراد یا موسسات فاقد مجوز ICCRC متضرر شوید، هیچ راهی برای پیگیری و رفع اتهامات خود ندارید. پس فقط به مشاوران یا وکلای رسمی کانادا اعتماد کنید تا  در صورت بروز مشکل، مدافع منافع شما باشیم.

کشور کانادا فقط به وکلا و مشاوران رسمی مقیم کانادا که از iccrc مجوز دارند، اجازه فعالیت در حیطه مشاوره و انجام امور ویزا و مهاجرت به کانادا را می دهد.

وکلای دادگستری، موسسات، آژانسهای مسافرتی  و یا هر شرکت دیگری، بدون حضور وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا، نمی‌توانند نامه دفاعیه از موکل خود به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند.

در صورت عدم وجود وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا، این شرکتها یا افراد، یک ایمیل به نام شما درست می کنند و تمامی امور را به جای شما و با یک هویت جعلی انجام می دهند و گاها حتی اکانت و پسوورد را در اختیار شما نمی گذارند، یا اینکه به عنوان واسطه عمل کرده و تمامی امور مهاجرت یا ویزا را به یک مشاور یا وکیل رسمی کانادا می سپارند. فقط قرارداد مستقیم با مشاور یا وکیل رسمی مهاجرت به کانادا (مورد تایید ICCRC) را امضا کنید.

>> آموزش روش استعلام وکیل رسمی مهاجرت به کانادا <<

پزشکی و کار در کانادا

پزشکی از بهترین رشته های تحصیلی در سراسر دنیاست و در کشور کانادا نیز از پزشکان به گرمی استقبال می شود. در صورتی که در یک جامعه ای تعداد پزشکان زیاد باشد، آن جامعه در درازمدت دوام و بقا خواهد داشت.

در صورتی که پزشک ماهر و زبر دستی هستید، مستحضر باشید که در کشور کانادا به وجود پزشکانی مانند شما نیاز است. یک پزشک حاذق، ماهر باید انواع و اقسام مهارت ها را داشته باشد تا بتواند با بیماران خود با درایت ارتباط برقرار کرده و بیمار آن ها را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کند.

پزشکان در تداوم نظام بهداشت یک جامعه نقش بسزایی را ایفا می کنند.پزشکان به مهارت و تجربه خود متکی هستند وکار خود را با رضایت کامل انجام می دهند.

در صورتی که می پندارید که برای رشته پزشکی مناسب هستید، باید حتما دوره های آموزشی را سپری کنید و مدرک پزشکی رشته فارغ التحصیلی خود را دریافت کرده و بعد از گذراندن آزمون های مربوطه برای مهاجرت کاری به کانادا اقدام کنید.  باید توجه داشته باشید اول ویزای تحصیلی کانادا دریافت خواهید کرد، پس از گذراندن دوره های آموزشی میتوانید مشغول به کار شده و درخواست اقامت دائم داشته باشید.

مهندس کشاورزی و باغبانی و کار در کانادا

آیا شما در زمینه کشاورزی فعالیت داشته اید؟ آیا شما به لبنیات، گاو و مرغ را به عنوان صنعتی مدنظر قرار می دهید؟ آیا به کشاورزی و دامداری به عنوان حرفه ای خاص توجه دارید؟ کشور کانادا به مهندسان کشاورز و دامداری نیاز دارد. 

حرفه کشاورزی کار سختی است و تعطیلاتی را نمی توان برای کارکنان آن متصور شد. شما در شب هم باید به گیاهان و حیوانات اهلی رسیدگی کنید. شما باید در حدود 14-16 ساعت در هر روز کار کنید.

کشاورزی و دامداری یک کار مملو از استرس است بخاطر این که شما نمی توانید خیلی از چیزها را کنترل کنید. حیوانات اهلی مریض می شوند. نوسان دمای آب و هوا به محصولات ضرر و زیان وارد می کند و شما باید کلیه آفات گیاهی را کنترل کنید.

شما باید در رابطه با رشد گیاهان و حیوانات به آگاهی هایی دست پیدا کنید و همیشه سعی کنید که دانش وآگاهی خودتان را ارتقاء دهید. شما باید در مزرعه کار کرده باشید تا بتوانید محصولات کشاورزی مرغوبی را تولید کرده و به بازار عرضه کنید. کسانی که در رشته های مرتبط با کشاورزی تحصیل کرده و یا از این راه کسب درآمد کرده اند میتوانند از طریق برنامه خود اشتغالی به کانادا مهاجرت کنند.

برنامه اکسپرس اینتری و کار در کانادا

شما باید از قبل رزومه های کاری خود را به کارفرمایان کانادایی ارسال کنید تا آن ها به میزان مهارت و تخصص شما پی ببرند ،در صورتی که مهارت و تخصص شما مورد تایید آن ها قرار گرفت برای مصاحبه کاری شما را دعوت خواهند کرد و شما باید در مصاحبه کاری برای ورود به شرکت قبول شوید.

از آنجایی که کشور کانادا رو به توسعه و گسترش است بنابراین دولت کانادا به مشاغل و متخصصینی در که مشاغل مورد نظر دولت کانادا تخصص لازم را داشته باشند، نیاز دارد ولی با این وجود دولت کانادا هر ساله طبق برنامه های مشخصی، متخصصینی را جذب می کند که بتوانند کشور کانادا را توسعه دهند.

در این برنامه ها مشاغل مورد نیاز به همراه با سطح تخصص مشخص می شود و داوطلبان می توانند در زمینه تخصص خود رزومه های کاری خود را به شرکت و کارفرمایان کانادایی ارسال کنند. دولت کاناد باید تخصص شما را جهت استخدام در یک شرکت کانادایی تایید کند تا بتوانید به کار و فعالیت مشغول شوید.

داشتن مدرک در زبان آیلتس ضروری بوده و یکی از شرایط استخدام و کار در کاناداست و در صورتی که حتی تخصص لازم را داشته ولی به زبان مسلط نباشید بازهم شرایط ورود به کانادا را نخواهید داشت.

شما می توانید براساس برنامه اکسپرس انتری وارد کشور کانادا شوید. در این برنامه شخص متقاضی باید در وب سایت مهاجرتی کانادا رزومه ای را ایجاد کند. کارفرمایان کانادایی براساس مشخصات فرد متقاضی مانند سن، جنس، میزان تحصیلات و میزان تسلط به زبان انگلیسی یا حتی فرانسه امتیاز می دهند.

دولت کانادا هر ساله این برنامه را بروز رسانی می کند و در جدیدترین بروزرسانی اگر شخص متقاضی یکی از اعضای درجه یک او در کانادا کار و زندگی می کند و حتی به زبان فرانسه نیز تسلط دارد می تواند اقامت کانادا را دریافت کند. شما باید جهت مهاجرت کاری به کانادا باید کلیه شرایط کاری را داشته باشید تا بتوانید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

فرهنگ کار در کانادا

برای کارفرمایان و کارگران که قصد کار در کانادا را دارند لازم است تا با فرهنگ کار در این کشور آشنا باشند و از قوانین آن اطلاع کافی داشته باشند.

مهاجرت کاری به کانادا

همانطور که گفته شد کانادا یکی از کشورهایی است که بهترین خدمات زندگی را ارائه می‌دهد. از طرف دیگر این کشور یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده چوب، سنگ آهن، زغال سنگ و فلزات گرانبها است. به همین دلیل مهاجرت کاری به کانادا برای کارفرمایان و نیروی کار در این مشاغل یکی از راه‌های خوب برای مهاجرت است. اگر می‌خواهید در کانادا شغل موفقی داشته باشید روحیه کار تیمی خود را بالا برده و سعی کنید خوب گوش دهید و از ایده‌ها و تقسیم مسئولیت‌ها استقبال کنید.

پیش از شروع کار دانستن یک نکته مهم ضروری است:

زبان انگلیسی و فرانسه در کانادا جایگاه برابری دارند و بهتر است تسلط خود را در هر دو زبان بالا ببرد. اما اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا خصوصا کار در کبک را دارید باید بر زبان فرانسه مسلط شوید. در این استان دانستن زبان انگلیسی امتیازی برای شما نخواهد بود.

حداقل دستمزد در کانادا

کار در کانادا

صرف نظر از اینکه در کدام استان کار می‌کنید همه کارکنان تحت نظر دولت فدرال دستمزدهای خود را دریافت می‌کنند. در آخرین دستورالعمل رسیده از طرف دولت فدرال در سال 2021 در برخی استان‌ها حداقل دستمزد بالاتر از دیگر استان‌ها است. به طور مثال حداقل دستمزد کار در کانادا در نیوفاندلند و لابرادور 12.50 دلار کانادا است، در حالی که در مناطق شمال غربی کانادا معادل 13.46 دلار کانادا اعلام شده است.

خوب است بدانید دولت فدرال امسال یعنی سال 2023 حداقل میزان دستمزد در کانادا را 15.55 دلار کانادا در ساعت اعلام کرد.

قوانین اضافه کار در کانادا

همان طور که گفته شد حقوق و دستمزد کار در کانادا در استان‌های مختلف، متفاوت است. با این حال نرخ اضافه کار 1.5 برابر نرخ ساعتی معمول پرداخت می‌شود. خوب است بدانید مشاغلی مانند پزشکان، وکلا، دندان پزشکان، معماران و مهندسان از  دریافت اضافه کاری محروم هستند.

مطالب پیشنهادی:

> اگر میخواهید اطلاعات کامل راجع به انواع ویزا داشته باشید، می توانید مطلب ویزای کانادا مطالعه بفرمایید

سایتهای کاریابی کانادا

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده،ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند.
بدیهی است برداشت و مشورت‌های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی توصیه می‌شود.
مدیریت و همکاران این مجموعه مسوولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسوولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما

درخواست مشاوره رایگان

6 + 5 =

نظرات و سوالات شما

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *