رشته برق کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۳/۰۲/۰۴

 

 

می خواهید درباره مراکز آموزشی رشته برق در کانادا اطلاعات کافی کسب کنید؟ از شهریه دانشگاه ها و کالج های کانادایی ارائه دهنده این رشته آگاه هستید؟ کنجکاو هستید که بدانید چه شرایطی برای قبولی در مراکز آموزشی این رشته در کانادا وجود دارد؟

یکی از روش های دریافت اقامت کانادا، تحصیل در رشته برق و پس از آن مشغول شدن در حرفه ی مرتبط با آن در این کشور است. البته متقاضیان تحصیل در کانادا می توانند در هر یک از رشته های مورد علاقه خود مشغول شوند، اما برخی از افراد دوست دارند تحصیلات آکادمیک خود را در رشته برق به اتمام برسانند و پس از آن در یکی از زیر شاخه های این رشته مشغول به کار شوند.

شاید یکی از بهترین راه های دریافت اقامت کانادا، تحصیل در این کشور باشد. این شیوه خصوصا برای افراد جوان که اتفاقا قصد دارند در مراکز آموزش باکیفیت دنیا مشغول تحصیل شوند، بهترین گزینه خواهد بود. کشور کانادا مانند بسیاری دیگر از کشورهای مهاجرپذیر، شرایط مطلوبی را برای دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل در کشور خود فراهم کرده است.

طی این برنامه، دانشجویانی که بتوانند دوره های آموزشی خود را با موفقیت طی کنند، تا حداقل 2 سال می توانند در این کشور به دنبال یافتن کار و مشغول شدن در آن باشند. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با رشته برق و الکتریسیته، مراکز آموزشی آن و بازار کار این رشته در کانادا آشنا کنیم.

 

مراکز آموزشی رشته برق در کانادا

 

تحصیل در رشته برق در کانادا و شاغل شدن در آن

تبدیل شدن به یک برقکار مجاز در کانادا، راه دور و درازی دارد. خصوصا اگر قرار باشد در این کشور تحصیل کنید که نیاز به تلاش و در کنار آن صرف هزینه های بالایی دارد. اما در نهایت اگر انگیزه کافی برای طی کردن دوران تحصیل و پس از آن مشغول شدن به کار را داشته باشید، آینده درخشانی در انتظار شما خواهد بود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای اینکه به عنوان یک برقکار در کانادا مشغول به کار شوید، حتما نیاز نیست که از دانشگاهی فارغ التحصیل شوید، همین که بتوانید یک دوره کارآموزی را با موفقیت طی کنید، بخش زیادی از راه را رفته اید.

اگر بخواهید وارد اتحادیه برق کانادا شوید، باید پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان و گذراندن دروس انگلیسی، ریاضی و فیزیک، دوره کارآموزی را بگذرانید. اگر می خواهید در بخش ساخت و ساز و یا نگهداری تجهیزات برقی رسمی مشغول به کار شوید، علاوه بر دیپلم دبیرستان به رزومه تایپ شده برای منابع و اهداف خود برای ورود به کارآموزی نیاز دارید.

در نهایت رشته برق در کانادا، جنبه های شغلی متفاوتی دارد که هر کدام نیاز به مهارت یا مدرک خاص خود را خواهند داشت. در نهایت دوره هایی که معمولا در آن ها آموزش می بینید، شامل کار با ابزار و مواد، ایمنی، اطلاعات کار با تجهیزات خطرناک، اطلاعات مربوط به محل کار و آشنایی با راه حل های حفاظت از سقوط خواهد بود.

دوره های کارآموزی برق، شامل 5 دوره و 9000 ساعت فعالیت و آموزش می شوند. هزینه این دوره ها 1400 دلار است. در نهایت باید بتوانید پس از اتمام دوره حداقل 70 درصد از نمره مجاز را برای قبولی و دریافت گواهینامه کار بگیرید. اما برای تبدیل شدن به یک مهندس برق تمام عیار، نیاز به گذراندن دوره های حرفه ای دانشگاهی خواهید داشت.

 

آینده برقکاران و مهندسی برق در کانادا

در کانادا و البته هر کشور دیگری برای مهندسی برق همیشه کار هست. چنین افرادی در تمام صنایعی که از برق استفاده می کنند، می توانند مشغول به کار شوند. برقکاران و مهندسان برق در شرکت های ارتباطی، شرکت های خدماتی، تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی، شرکت های مشاوره ای مربوطه و طیف وسیعی از صنایع تولیدی استخدام می شوند.

با تحصیل در رشته برق در کانادا به راحتی می توان پس از آن اقامت کانادا را دریافت کرد؛ زیرا همچنان تقاضا برای مهندسین برق خارجی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. مهندسان برق و الکترونیک برخی یا همه وظایف زیر را انجام می دهند.

  • کار بر روی ماشین آلات و قطعات الکتریکی و ارتباط الکترونیکی، تجهیزات کنترل و سیستم های ابزار دقیق
  • طراحی، تحقیق، تولید و توزیع سیستم های برقی
  • انجام برقکاری های ساختمانی و صنعتی و برطرف کردن عیوب ایجاد شده
  • طراحی مدار الکتریکی و تولید محصولات الکترونیکی جدید
  • نظارت و بررسی بر کار مهندسی برق ساختمان
  • اصلاح کار برق کشی، آزمایش و عملکرد سیستم ها
  • نظارت بر تکنسین های برق، تهیه اسناد و ارزیابی مناقصات مربوط به ساخت و نگهداری
  • بررسی خرابی های الکتریکی و تدوین استانداردهای نگهداری

 

مهندسی برق در کانادا

 

حقوق برقکاران تحصیل کرده در رشته برق در کانادا

یک برقکار در کانادا به طور متوسط در هر ساعت 30 دلار، در هر روز 225 دلار، در هر هفته 1125 دلار، در هر ماه 4875 دلار و در هر سال چیزی در حدود 58500 دلار درآمد خواهد داشت. البته این رقم بیشتر برای افراد مبتدی و تازه کار است، به طوری که برخی از مشاغل برق باسابقه در کلان شهرها تا 72 و حتی بالای 100 هزار دلار در سال درآمد هم دارند.

به طور متوسط نرخ دستمزد برق کاران در استان مانیتوبا، 68504 دلار، برای استان انتاریو 67252 دلار، استان ساسکاچوان 65325 دلار، ایالت آلبرتا 65000 دلار، بریتیش کلمبیا حدود 57496 دلار، استان کبک حدود 56633 دلار و در جزیره پرنس ادوارد 42257 دلار در هر سال برآورد شده است.

این نرخ دستمزد با توجه به مشاغل مختلف نیز متفاوت خواهد بود. برای مثال درآمد تکنسین تجهیزات سنگین در هر ساعت 35.10 دلار، مکانیک برق 30.54 دلار، متخصص برق و تکنسین ابزار هر کدام 30 دلار، تکنسین خدمات میدانی 24.92 دلار و تکنسین تعمیر و نگهداری 24. 54 دلار خواهد بود.

این نرخ برای مشاغل مرتبط دیگری مثل تکنسین خدمات 24 دلار، ماشین کار 23 دلار، جوشکار 21.83 دلار و تکنسین تعمیر 21 دلار خواهد بود. اما بیایید نرخ دستمزد ساعتی در برخی ایالت های مختلف در کانادا را هم بررسی کنیم.

نرخ دستمزد ساعتی یک متخصص برق در تورنتو انتاریو، 34.50 دلار، دستمزد برقکار صنعتی در ماموریت بریتیش کلمبیا 38.75 دلار، متخصص برق در ساری بریتیش کلمبیا 28 دلار، برق صنعتی در تورنتو 35 دلار، برقکار تعمیر و نگهداری صنعتی در تورنتو 30 دلار، برق بازار مسکونی در همیلتون 38 دلار، برقکار تعمیر و نگهداری در تورنتو 35 تا 38 دلار خواهد بود. این نرخ معمولا در کلان شهرهای کانادا بیشتر از شهرهای کوچک است.

 

بهترین مراکز تحصیل در رشته برق در کانادا

آنچه که کانادا را به عنوان یک قطب مهاجرتی تبدیل کرده است، تنها زندگی با کیفیت و شهرهای مدرن این کشور نیست. همچنین این دانشگاه های باکیفیت کانادا هستند که باعث جذب دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا می شوند.

البته هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها هم معمولا برای بسیاری از دانشجویان نسبت به کشور خود، مقرون به صرفه تر است. به همین دلیل سالانه چند صد هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه ها، کالج ها و سایر مراکز آموزشی این کشور، مشغول به تحصیل می شوند.

موارد متعددی هستند که افراد را به تحصیل در این دانشگاه ها ترغیب می کنند که علاوه بر کیفیت و هزینه، می توانیم به فرصت اضافی برای مهاجرت دائم، تحصیل در دانشگاه های رتبه برتر دنیا و چشم انداز شغلی مناسب اشاره کنیم. در ادامه قصد داریم برترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی برق و الکترونیک را با شرح جزئیات به شما معرفی کنیم.

 

بهترین مراکز تحصیل در رشته برق در کانادا

 

 

1.دانشگاه بریتیش کلمبیا

اولین مرکز پیشنهادی ما برای تحصیل رشته برق در کانادا، دانشگاه مشهور بریتیش کلمبیا است که در سال 1908 تاسیس و درست 7 سال بعد یعنی در سال 1915 افتتاح و به صورت رسمی آغاز به کار کرد. احتمالا می دانید که این دانشگاه در استانی با همین نام و البته در شهر ونکوور واقع شده است.

این دانشگاه از دو پردیس اصلی ونکوور و اوکاناگان تشکیل شده است که هر کدام از آن ها تعداد زیادی دانشکده را در خود جای داده است. این دانشگاه در حال حاضر با دارا بودن رتبه 2 دانشگاه های کانادا و 31 جهانی در رده بهترین دانشگاه های مطرح در دنیا قرار دارد. جالب تر اینجاست که بدانید دانشکده برق و الکترونیک این دانشگاه، در رتبه 18 دنیا قرار دارد. بنابراین اگر قصد تحصیل در رشته برق در کانادا را دارید، بدون شک دانشگاه بریتیش کلمبیا می تواند بهترین انتخاب برای شما محسوب شود.

در حال حاضر تعداد کل دانشجویان این دانشگاه در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف 55.359 نفر است. از این تعداد 18105 نفر دانشجوی خارجی، 11626 نفر دانشجوی جدید کارشناسی، 1923 نفر دانشجوی جدید ارشد و حدود 958 نفر هم دانشجوی دوره دکتری دارد. اگر می خواهید به طور مستقیم با این دانشگاه ارتباط بگیرید باید به آدرس https://ubc.ca مراجعه کنید.

 

دانشگاه بریتیش کلمبیا

 

شرایط پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا در رشته برق

شرایط پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا کمی سختگیرانه است؛ زیرا این یک دانشگاه رقابتی برای دانشجویان محسوب می شود. اما به طور کلی علاوه بر دیپلم دبیرستان دانشجو باید تسلط مناسب زبان انگلیسی خود را به اثبات برساند. همچنین متقاضی باید نمرات قابل قبولی در دروس فیزیک، شیمی، ریاضی، پیش حساب و یک دوره مطالعات اجتماعی تایید شده داشته باشد.

 

شهریه دانشگاه بریتیش کلمبیا در رشته برق

اگرچه گفته می شود که شهریه این دانشگاه برای رشته مهندسی برق در هر سال حدود 17 هزار دلار است، اما تحصیل در مقطع کارشناسی دوره های مهندسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در هر سال حدود 34681 دلار و دوره های تکمیلی در هر سال 6714 دلار خواهد بود. در این بین حدود 413 دلار را برای خرید کتاب های درسی، 12159 دلار را برای هزینه اجاره بها، حدود 3 هزار دلار برای خرید مواد غذایی و 1000 دلار دیگر هم برای سایر هزینه ها از جمله بیمه درمانی اختصاص دهید. این هزینه ها بدون در نظر گرفتن بودجه خوابگاه یا اجاره اتاق است.

 

2.دانشگاه واترلو

دانشگاه عمومی واترلو به عنوان دومین پیشنهاد از لیست امروز ما برای تحصیل در رشته مهندسی برق و الکترونیک در کانادا است. این موسسه عمومی در سال 1957 تاسیس شد. این دانشگاه در استان انتاریو کانادا واقع شده و پردیس اصلی آن نزدیک به چند دریاچه مرزی با ایالات متحده است. در این دانشگاه در حال حاضر بیش تر از 30 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

در این دانشگاه مثل هر موسسه آموزشی دیگر کانادا، شهریه دانشجویان بین المللی بیشتر است. البته در تعداد بسیار کمی از رشته ها هزینه تحصیلات تکمیلی دانشجویان داخلی و خارجی یکی است. این دانشگاه از شش بخش اصلی تشکیل شده است که رشته های مهندسی از جمله مهندسی برق یکی از آن ها را تشکیل می دهد.

تعداد دانشجویان بین المللی این دانشگاه حدود 6926 نفر هستند. از کل تعداد دانشجویان این دانشگاه حدود 7159 نفر را دانشجویان کارشناسی جدید، 1960 نفر را تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد جدید و حدود 448 نفر را دانشجویان دکتری تشکیل می دهند.

رشته برق در کانادا در دانشگاه واترلو رتبه 25 جهانی را به خود اختصاص داده است، به همین دلیل می تواند بهترین گزینه برای تحصیل دانشجویان داخلی و خارجی در این رشته محسوب شود. اگر قصد دارید به صورت مستقیم با سایت این دانشگاه در ارتباط باشید، باید به آدرس https://uwaterloo.ca مراجعه کنید.

 

دانشگاه واترلو

 

شرایط پذیرش دانشگاه واترلو در رشته برق

اگر مایل هستید در این دانشگاه فوق العاده مشغول به تحصیل شوید، باید بتوانید الزامات پذیرش آن را رعایت کنید. در این دانشگاه در سال های اول ابتدا ترکیبی از دروس مربوط به مهندسی برق، کامپیوتر، ریاضی و ارتباطات را خواهید گذراند، اما در سال های بعد بیشتر تمرکز روی دروس مهندسی برق خواهد بود. از جمله شرایطی که باید برای حضور در این دانشگاه داشته باشید موارد زیر است.

  • نمره معادل دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و انگلیسی
  • داشتن مدرک دیپلم و معادل بین المللی آن
  • سطح مناسب از زبان انگلیسی

 

شهریه دانشگاه واترلو در رشته برق در کانادا

اگر قصد دارید در دانشگاه واترلو مشغول تحصیل در رشته مهندسی برق شوید، باید در هر سال حدود 58464 دلار شهریه پرداخت کنید. این هزینه خصوصا برای دانشجویان ایرانی بسیار بالاست، به همین دلیل شاید بتوان از بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه برای کاهش هزینه ها استفاده کرد.

از جمله بورس های تحصیلی این دانشگاه می توان به بورسیه های بین المللی برای ورود دانشجو، بورس تحصیلی رییس جمهور و بورس تحصیلی شایستگی اشاره کرد. برای واجد شرایط شدن هر یک از این بورسیه ها معمولا باید در دسته دانشجویان فعال با میانگین نمره بالا قرار گرفت.

 

3.دانشگاه آلبرتا

از دیگر دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل رشته برق، دانشگاه آلبرتا است. این دانشگاه عمومی در سال 1908 در شهر ادمونتون تاسیس شد. بیش تر از 80 درصد دانشجویان دانشگاه آلبرتا در مقطع لیسانس در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه آلبرتا از 5 پردیس مختلف تشکیل شده است که هر یک رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلفی را تحت پوشش خود دارد. علاوه بر رشته مهندسی برق و الکترونیک در این دانشگاه می توان در رشته های مختلف دیگری مثل تجارت، هنر، پزشکی و سایر رشته های مهندسی مشغول به تحصیل شد.

برای تحصیل در رشته برق در کانادا در این رشته، باید بتوانید به انگلیسی مسلط باشید، مگر اینکه بخواهید در پردیس سنت ژان تحصیل کند که در این صوت نیاز به تسلط بر زبان فرانسه خواهید داشت.

از کل دانشجویان این دانشگاه، بیش تر از 20 درصد آن ها را متقاضیان بین المللی تشکیل می دهند. از طرفی هزینه تحصیل این تعداد دانشجو هم نسبت به متقاضیان داخلی بیش تر است. این دانشگاه با کیفیت به موسسات تحقیقاتی مختلفی از جمله موسسه ملی چند رشته ای فناوری نانو وابسته است.

اما برای شما سوال نیست که چرا ما این دانشگاه را در بین برترین مراکز آموزشی رشته برق در کانادا قرار دادیم؟ علت این مسئله رتبه بسیار خوب آن در سطح بین المللی و البته خود کشور کانادا است. دانشگاه آلبرتا رتبه 138 دنیا و رتبه 5 برترین دانشگاه های کانادا را به خود اختصاص داده است. البته رشته برق این دانشگاه در رتبه 72 در دنیا قرار دارد. بنابراین می توانید با خیال راحت از کیفیت تحصیل در این دانشگاه، مشغول به تحصیل شوید. البته اگر شرایط پذیرش آن را دارا باشید.

قبل از اینکه به معرفی شرایط پذیرش این دانشگاه بپردازیم، اجازه دهید آدرس سایت دانشگاه با دامنه https://ualberta.ca را در اختیار شما قرار دهیم تا در صورت نیاز به صورت مستقیم با سایت دانشگاه آلبرتا در تماس باشید.

 

دانشگاه واترلو

 

شرایط پذیرش رشته برق در کانادا در دانشگاه آلبرتا

همانطور که بارها گفته ایم شرایط ورود به یک برنامه با برنامه دیگر در یک دانشگاه می توان متفاوت باشد. دانشجویان می توانند از بین 300 برنامه موجود، رشته مورد علاقه خود را انتخاب و آن را دنبال کنند. اما در حال حاضر شرایط پذیرش رشته برق شامل الزامات زبانی، تسلط بر برخی از دروس مربوطه و معادل سازی مدرک دیپلم دبیرستان است.

ارائه بیانیه هدف، نمرات رقابتی درGRE  یا  GMA توصیه نامه، رزومه، اثبات امور مالی و کپی گذرنامه از دیگر مواردی هستند که باید هنگام پذیرش از سوی متقاضی لحاظ شوند.

اگر قصد دارید در مقطع فوق لیسانس مشغول تحصیل شوید، باید مدرک کارشناسی چهار ساله یا معادل دانشگاهی آن را داشته باشید. از طرف دیگر میانگین نمرات در دو سال گذشته به علاوه اثبات مهارت های زبانی هم از دیگر الزامات موجود خواهد بود.

 

شهریه پذیرش دانشگاه آلبرتا در رشته مهندسی برق و الکترونیک

شهریه این دانشگاه در سال اول برای دانشجویان بین المللی حدود 38 هزار دلار کانادا است. این هزینه را که با هزینه های خوابگاه، خورد و خوراک و سایر هزینه های جانبی مثل خرید کتاب، حمل و نقل یا بیمه که جمع ببندیم چیزی نزدیک به 50 هزار دلار در هر سال بودجه برای تحصیل در دانشگاه آلبرتا نیاز است.

 

4.دانشگاه کارلتون

اگرچه دانشگاه کارلتون در رتبه 471 جهانی و پس از بسیاری از دانشگاه های کانادا قرار دارد، اما برای تحصیل رشته برق در کانادا، به عنوان چهارمین انتخاب برتر برای هر دانشجویی خواهد بود. این دانشگاه رتبه 18 دانشگاه های برتر کانادا را به خود اختصاص داده است. با این وجود رتبه این دانشگاه در رشته برق در سطح دنیا در رده 79 قرار دارد.

به همین دلیل می تواند برای دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته برق از سایر کشورهای جهان مورد توجه قرار بگیرد. اما ناگفته نماند که نرخ پذیرش این دانشگاه، 21 درصد است. در مقایسه با سایر دانشگاه های کانادا، دانشگاه کالتون در نرخ پذیرش دانشجو پیشرفت کرده است.

این دانشگاه از شش دانشکده و پردیس مجزا برای رشته های مختلف دانشکده مهندسی و طراحی، دانشکده هنر و علوم، دانشکده امور ارشد و دکتری، دانشکده علوم، دانشکده روابط عمومی و مدرسه ورزشی تجارت تشکیل شده است.

بنابراین دانشگاه کارلتون به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کانادا، بستری ارزشمند برای تحصیل در طیف وسیعی از برنامه ها و رشته های آموزشی برای دانشجویان خارجی محسوب می شود.

 این دانشگاه حدود 30 هزار دانشجو دارد که از این تعداد حدود 25 هزار نفر از آنان را دانشجویان مقطع لیسانس تشکیل می دهد. لازم است این نکته را متذکر شویم که دوره های لیسانس دانشگاه کارلتون چه در رشته برق و چه در سایر رشته ها، سه ساله است.

دانشگاه کارلتون هم مانند سایر دانشگاه های کانادا، برنامه های کمک هزینه تحصیلی متنوعی را در قالب بورسیه های متنوع به دانشجویان ارائه می دهد، که این برنامه ها برای متقاضیان تحصیل در رشته برق در کانادا نیز موجود است. البته بیشتر تاکید برنامه های بورسیه برای دانشجویان بین المللی نیازمند کمک هزینه تحصیلی است. سایت این دانشگاه  به آدرس https://carleton.ca است.

 

دانشگاه کارلتون

 

شرایط پذیرش دانشگاه کارلتون در رشته برق

دانشگاه کارلتون نه رشته مهندسی برق و الکترونیک، بلکه رشته پزشکی و برق را پشتیبانی می کند. از آنجایی که حوزه های مراقبت های بهداشتی، تا حدود زیادی به فناوری متکی هستند، پس نیاز به مهندسان پزشکی و برق در این کشور هم احساس می شود.

برنامه این دانشگاه اصول مهندسی برق و علوم را به متقاضیان تحصیل در آن آموزش می دهد. دانشجویان در مورد دستگاه های تشخیص درمانی، ابزارهای زیستی، تصویر خودکار، تجزیه و تحلیل سیگنال و سیستم های بازخوانی داده های بیومتریک آشنا خواهند شد.

متقاضیان پس از فارغ التحصیلی در این رشته می توانند در مشاغل مختلفی از جمله مهندسی طراحی برق، طراح سیستم های خودکار، مهندس رباتیک، طراح ابزارهای پزشکی و مهندسی سیستم های انرژی های تجدیدپذیر مشغول به کار شوند. از جمله الزامات دانشجویان برای تحصیل در این رشته برق در کانادا دانشگاه کارلتون موارد زیر هستند.

  • رونوشت مدرک فارغ التحصیلی از دبیرستان
  • نمره زبان حداقل 6 آیلتس آکادمیک یا معادل آن در سایر آزمون های بین المللی
  • مهارت ارتباطی قوی

 

شهریه دانشگاه کارلتون در رشته برق

همانطور که گفتیم در این دانشگاه قرار است رشته مهندسی پزشکی و برق BEng Biomedical and Electrical Engineering را در 3 سال مطالعه کنید. در این سه سال باید به طور متوسط 33092 دلار در هر سال به عنوان شهریه دانشگاه پرداخت کنید.

 

5.دانشگاه تورنتو

بدون شک دانشگاه تورنتو نیازی به تعریف ما برای تحصیل رشته برق ندارد. این دانشگاه با دارا بودن رتبه 17 جهانی به عنوان یکی از بهترین مقاصد تحصیلات دانشگاهی برای دانشجویان سراسر دنیا محسوب می شود. این دانشگاه برترین دانشگاه کانادا از نظر سطح آموزش محسوب می شود و به همین دلیل رتبه 1 دانشگاه های برتر این کشور را به خود اختصاص داده است. البته رشته مهندسی برق و الکترونیک این دانشگاه در رتبه 82 جهان قرار دارد. به همین دلیل ما این دانشگاه را بعد از دانشگاه کارلتون برای تحصیل رشته برق در کانادا در رتبه پنجم قرار دادیم.

دانشگاه تورنتو در سال 1827 در شهر تورنتو تاسیس شد. این دانشگاه از سه پردیس اصلی با نام های سنت جورج، می سیساگا و اسکاربورو تشکیل شده است.

این دانشگاه به دلیل کیفیت بالای آموزشی خود پذیرای دانشجویان بین المللی از بیش از 160 کشور دنیا است. به خصوص دانشجویان هندی و چینی علاقه بسیار زیادی برای تحصیل در دانشگاه تورنتو از خود نشان داده اند.

دانشگاه تورنتو علاوه بر مقصد تحصیلی رشته مهندسی برق به عنوان یک مرکز دانشگاهی بر طیف وسیعی از برنامه های آموزشی از جمله علوم کاربردی و انواع مهندسی، مدیریت و بهداشت عمومی است. اگر بخواهیم به طور دقیق تر وارد جزییات آموزشی این دانشگاه شویم، باید عرض کنیم که دانشگاه تورنتو نزدیک به 700 برنامه در سطح لیسانس و بیش تر از 200 برنامه در سطح فوق لیسانس را پشتیبانی می کند. این دانشگاه هم مثل سایر دانشگاه هایی که در این مطلب ذکر کردیم، دارای مسکن دانشجویی برای اسکان متقاضیان تحصیل در آن است.

یکی از ویژگی های برجسته دانشگاه تورنتو، وجود دانشگاه های بزرگ و متنوع با بیش از 19 میلیون جلد کتاب و مجله آموزشی است. برای دسترسی مستقیم به سایت دانشگاه تورنتو باید به آدرس https://utoronto.ca مراجعه کنید.

 

دانشگاه تورنتو

 

شرایط پذیرش دانشگاه تورنتو در رشته برق در کانادا

شرایط پذیرش دانشگاه تورنتو نیز مانند سایر دانشگاههای برتر کانادا برای تحصیل رشته برق بر پایه مدرک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی، توانایی مالی برای پرداخت شهریه و تسلط کافی بر دروس مربوط به رشته برق است.

البته هر یک از این شرایط با توجه به سال تحصیلی مد نظر متقاضی ممکن است دستخوش تغییراتی شود که نیاز است قبل از ثبت نام از طریق سایت های دانشگاه که در این اینجا آدرس آن ها را قرار دادیم، اطلاعات کافی کسب شود. نکته قابل توجه در شرایط پذیرش این دانشگاه، رقابتی بودن آن به دلیل محبوبیت بالای این دانشگاه بین متقاضیان تحصیل در  آن است.

 

شهریه پذیرش دانشگاه تورنتو در رشته مهندسی برق

به طور کلی شهریه دانشکده های مهندسی دانشگاه تورنتو برای دانشجویان داخلی 14180 دلار و برای دانشجویان بین المللی تا 62250 دلار متغیر است. البته این شهریه از رشته ای به رشته دیگر متفاوت خواهد بود.

از سایر هزینه های اضافی این دانشگاه می توانیم به 1500 تا 2000 دلار هزینه خرید کتاب و لوازم دانشگاهی، 1800 تا 3000 دلار هزینه برنامه غذایی بدون اقامت و 11000 تا 21600 دلار در سال هزینه برنامه غذایی با اقامت اشاره کنیم. دانشجویان هر مقطع تحصیلی می توانند برای کاهش هزینه ها از انواع بورسیه های این دانشگاه استفاده کنند.

 

تحصیل در مقطع ارشد رشته برق در کانادا

با تمام موارد ذکر شده ممکن است شما مایل نباشید تحصیلات خود را از مقطع کارشناسی رشته برق در کانادا آغاز نمایید. چنانچه قصد داشته باشید در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا تحصیل نمایید لازم است مدرک کارشناسی خود را در یکی از رشته های الکترونیک ، برق ( و یا هر رشته مرتبط دیگری) ارائه نمایید. همچنین باید نمره شما به حد نصاب مورد نظر رسیده باشد. این حد نصاب در دانشگاه های مختلف متفاوت است. علاوه بر این ممکن است دانشگاه از شما تجربه کاری مرتبط در زمینه تحصیل را طلب کند.

 

مدرک زبان مورد نیاز برای رشته برق در کانادا

برای ادامه تحصیل در کانادا لازم است بتوانید در کلاس ها شرکت کرده و با اساتید و سایر دانشجویان ارتباط بگیرید. به همین منظور یکی دیگر از مدارک مورد نیاز شما برای تحصیل در رشته برق در کانادا داشتن آیلتس با نمره بالاتر از 6.5 است.

در صورتی که قصد دارید در مقطع دکتری رشته برق در کانادا تحصیل کنید نیز لازم است مدرک زبان و مدرک کارشناسی ارشد خود را ارائه نمایید. شما در مقطع کارشناسی ارشد باید حد نصاب مورد نظر دانشگاه را کسب کرده باشید. خوب است بدانید بدون داشتن مدرک فوق لیسانس نیز امکان تحصیل در مقطع دکتری مهندسی برق کانادا را خواهید داشت. البته به شرط آن که تجارت تحقیقاتی گسترده ای داشته باشید و این تجارب در یک ژورنال داوری شده به چاپ رسیده باشند.

 

رشته برق در کانادا

 

گرایش های رشته مهندسی برق

خبر خوب این است که رشته برق در کانادا گرایش های متعددی دارد. از جمله گرایش های این رشته میتوان به مخابرات، سیستم های کنترل، الکترونیک و میکروالکترونیک اشاره نمود. همچنین امکان انتخاب گرایش هایی همچون پردازش سیگنال، تجهیزات، مهندسی قدرت، مهندسی فرکانس های رادیویی و کامپیوترهای دیجیتال را نیز خواهید داشت.

تحصیل در کانادا و استخدام در این کشور یکی از بهترین راه ها برای اقامت در کاناداست، اما اگر مایل به سکونت در این کشور نباشید هم تحصیلات عالیه در کانادا میتواند موقعیت های شغلی مناسبی را برای شما، در سایر کشورها به وجود بیاورد. البته به شرط آن که در دانشگاه های معتبر کانادا به ادامه تحصیل پرداخته و رزومه مناسبی داشته باشید.

 

جمع بندی

افراد زیادی دوست دارند از طریق تحصیل رشته برق در کانادا، بتوانند در این کشور مشغول به کار شوند و پس از اقامت به مرور شرایط تابعیت کانادا را ایجاد کنند. به همین علت ما در این راهنمای آموزشی به معرفی این رشته در کانادا، بازار کار آن در آینده، میزان درآمد شاغلان در این رشته و همچنین 5 دانشگاه برتر کانادا برای ارائه رشته برق و الکترونیک پرداختیم.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید در کانادا تحصیل کنید و رویای زندگی در این کشور را دارید، باید کار مهاجرت خود را از طریق یک گروه با سابقه حرفه ای دنبال کنید تا با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن، بتوانید اقامت کانادا را دریافت کنید. مجموعه ویزا 724 به شما این اطمینان را می دهد که در مسیر مهاجرت بهترین راهنمای شما خواهد بود. برای شروع می توانید از وکلای مهاجرتی این مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما


سوالات متداول


دستمزد مهندسان برق در کانادا چقدر است؟

دستمزد مهندسان برق در کانادا که از طریق تحصیلات آکادمیک مدارک خود را گرفته اند، در هر ساعت از 30 دلار شروع و حتی به 50 دلار در ساعت هم می رسد. بنابراین در هر سال یک مهندس برق به طور متوسط بین 60000 دلار تا 100000 دلار در ساعت درآمد خواهد داشت.

بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته برق در کانادا کدام موارد هستند؟

اگرچه دانشگاه ها و کالج های متعددی برای تحصیل این رشته در کانادا وجود دارند، اما به ترتیب دانشگاه های بریتیش کلمبیا، دانشگاه واترلو، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کارلتون و دانشگاه تورنتو به دلیل رتبه های خوب دانشکده های برق در سطح دنیا و کیفیت آموزشی قوی بهترین انتخاب برای متقاضیان بین المللی محسوب می شوند. البته ناگفته نماند این دانشگاه برای تحصیل در مقطع کارشناسی مناسب هستند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته برق، به ترتیب دانشگاه های تورنتو، بریتیش کلمبیا، واترلو، مک گیل و دانشگاه آلبرتا در رده اول تا پنجم قرار دارند.

هزینه تحصیل در رشته برق در دانشگاه های برتر کانادا چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته برق و الکترونیک در کانادا بسته به مقطع تحصیلی برای دانشجویان متفاوت است. برای مثال معمولا مقاطع کارشناسی دانشگاه های برتر تا 30000 دلار در سال شهریه می گیرند. این در حالی است که هزینه شهریه مقطع ارشد بین 10000 تا 34000 دلار در سال در نوسان است.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.