هزینه های زندگی و تحصیل در کلگری کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۰۶/۲۰

 

 

هزینه‌های زندگی در کلگری

کلگری چهارمین شهر بزرگ کشور کانادا در استان آلبرتا و پر جمعیت شهر این استان است و از نظر هزینه های زندگی در مقایسه با همتایان اصلی کانادایی خود یعنی تورنتو و ونکوور که از شهرهای گران دنیا برای زندگی  به شمار می‌روند، در رده های پایین‌تری قرار دارد، ولی این بدان معنی نیست که هزینه‌های زندگی و تحصیل در کلگری کانادا بسیار پایین است به خصوص در زمینه مسکن و اجاره خانه که یکی از دغدغه های اصلی مالی در هنگام انتخاب شهر برای پایه گذاری زندگی است. اگر شما برای مهاجرت به کانادا، شهر زیبای کلگری را برگزیده اید، با ما همراه باشید تا در ادامه هزینه های زندگی در این شهر را از ابعاد مختلف با هم بررسی کنیم.

 

هزینه های زندگی و تحصیل در کلگری کانادا

 

برای مشاهده ویدئوهای مهاجرت به کانادا، با کلیک برروی لینک زیر، صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

instagram.com/visa724com

 

هزینه مسکن و اجاره خانه در کلگری

از آنجایی که کلگری به شدت متکی به صنعت نفت و گاز است،  هزینه های مسکن در ارتباط مستقیم با عملکرد اقتصاد این منطقه قرار دارد و همواره در نوسان است، در حال حاضر این صنعت از حالت رکود درآمده و در حال بهبود است و به همین دلیل قیمت اجاره و خرید خانه در کلگری بسیار رقابتی شده و امکان پیدا کردن خانه های ایده آل با قیمت‌های مناسب وجود دارد. بهترین زمان برای اجاره و یا خرید خانه در کلگری کانادا، اوایل تابستان و زمستان است و در این سطح قیمت‌ها نسبتاَ پایین است.

اجاره آپارتمان‌های کوچک و به اصطلاح استودیویی در مرکز شهر بین 750 تا 1000 دلار کانادا در ماه است و معمولا مبلغی معادل اجاره یک ماه نیز به عنوان سپرده نزد صاحبخانه تا پایان قرارداد می ماند، این قیمت های پایین، بسیاری از ساکنان سابق کبک را نیز متعجب می کند، البته باید این را هم در نظر داشته باشید که بسیاری از این آپارتمان ها خالی است و باید بودجه ای هم برای تهیه اثاثیه آن در نظر بگیرید. اجاره متوسط ماهانه برای خانه های سه خواب بین 1200 تا 1800 دلار کانادا است که این قیمت برای خانه‌های با متراژ بالا بسیار ایده‌آل است و در صورتی که می خواهید در خانه‌های مناطق جنوب غربی و شمال غربی کلگری که از محبوبیت بسیاری برخوردارند، زندگی کنید باید بودجه زیادی را برای اجاره در نظر بگیرید. در حال حاضر بازار خرید خانه در کلگری کانادا بسیار داغ است و اگر برنامه ریزی طولانی مدت برای زندگی در این شهر و بودجه لازم را دارید، توصیه می‌کنیم با قیمت‌های خوبی که ارائه می شود، خانه ای خریداری کنید، به طور کلی قیمت متوسط خرید خانه در کلگری بین 420 تا 470 هزار دلار و فعلا قیمت ها ثابت است.

 

کلگری کانادا

 

هزینه‌های انرژی مانند برق و گاز، سرمایش و گرمایش و آب برای خانه های 3 و یا 4 خوابه بین 200 تا 250 دلار کانادا در ماه متغیر است و این هزینه برای آپارتمان‌های کوچک‌تر مثلا 85 متری 191 دلار می باشد، هزینه اینترنت در همه جای کلگری ثابت و بین 50 تا 70 دلار در ماه و هزینه یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه 28 سنت است. به طور خلاصه هزینه‌های مسکن در کلگری کانادا بیشتر از سایر شهرهای این کشور پهناور و کمتر از تورنتو و ونکوور است.

 

هزینه غذا و خورد و خوراک در کلگری کانادا

هزینه غذا و خورد و خوراک در کلگری مانند سایر نقاط کانادا ممکن است موجبات شگفتی تازه واردان به این شهر را فراهم کند، مواد غذایی به ویژه گوشت و برخی از لبنیات مانند پنیر بسیار گران‌تر از چیزی هستند که فکرش را می کنید، برای مثال یک کیلو پنیر در کلگری در حدود 14 دلار، یک کیلو سینه مرغ 13 دلار و یک کیلو گوشت در حدود 15 دلار است که به نسبت بسیاری از شهرهای کانادا، گران تر است، قیمت سایر مواد غذایی مانند دیگر نقاط کانادا می‌باشد، برای مثال یک بطری آب یک و نیم لیتری 2.30 دلار، پیاز و سیب زمینی در حدود 3 دلار و یک بطری شراب 15 دلار کانادا می باشد، البته قیمت سیگار در این شهر نسبت به سایر شهرها ارزان تر و در حدود 17 دلار است.

 

هزینه غذا و خورد و خوراک در کلگری کانادا

 

اگر به فکر کاهش هزینه‌های غذا و نوشیدنی هستید، بهتر است دور رستوران رفتن را خط بکشید، چرا که یک وعده غذای اصلی در یک رستوران متوسط بین 14 تا 20 دلار هزینه دارد و غذا خوردن در رستوران‌های متوسط رو به بالا برای دو نفر حداقل 67 دلار کانادا آب می خورد، همچنین قیمت نوشیدنی در رستوران‌ها چند برابر بیشتر از سوپر مارکت‌های زنجیره ای است، البته هزینه یک منوی کامل و بزرگ مک دونالد در کلگری در حدود 10 دلار است و گزینه خوبی برای میل کردن غذا در رستوران به شمار می‌رود.

 

هزینه‌های حمل و نقل در کلگری

از آنجایی که سیستم حمل و نقل عمومی کلگری مانند سایر شهرهای کانادا کامل نیست، داشتن اتومبیل در این شهر یکی از لازمه های زندگی است و همان‌طور که می دانید این موضوع می تواند هزینه‌های جانبی و کلی زندگی شما را در این شهر افزایش دهد، چرا که اتومبیل به تنهایی خرج های زیادی از قبیل بیمه، بنزین لیتری یک دلار و بیست و پنج سنتی را به همراه دارد، ولی اگر بودجه کافی برای خرید و یا نگهداری اتومبیل ندارید بهتر است یک بلیط ماهانه به ارزش 103 دلار کانادا بخرید و با مترو یا اتوبوس تردد کنید، هزینه بلیط های یکروزه و یکطرفه اتوبوس و قطار 3.30 دلار است ولی C-Train برای تردد در ایستگاه‌های مرکز شهر، رایگان است.

 

هزینه های حمل و نقل در کلگری

 

از دیگر خدمات حمل و نقل عمومی کلگری می توان به Uber اشاره کرد که عملکردی شبیه به اسنپ و تپ سی در ایران دارد، همچنین برای انجام سفرهای کوتاه مدت می توانید از Car2Go اتومبیل کرایه کنید که جایگزین بسیار خوب و ارزانی برای تاکسی است، هزینه ورودی تاکسی در کلگری 3.80، به ازای هر یک کیلومتر 1.67 و برای هر یک ساعت توقف و انتظار راننده در حدود 29 دلار است و در کل انتخاب مقرون به صرفه ای نیست.

 

هزینه تفریحات و سرگرمی در کلگری

از آنجایی که شهر زیبای کلگری در نزدیکی کوه های مشهور راکی (Rockies) قرار دارد تبدیل به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری شده و تفریحات بسیاری برای علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی در این شهر و اطراف آن وجود دارد که البته این تفریحات چندا ارزان نیست، افرادی که با ورزش اسکی آشنایی ندارند برای انجام چنین تفریحی باید حداقل 200 دلار برای آموزش و تجهیزات بپردازند تا بتوانند به دامنه‌های کوه دسترسی یابند و این تنها برای یک روز می باشد.

 

هزینه تفریحات و سرگرمی در کلگری

 

اگر بودجه لازم برای تفریحات گران را ندارید به راحتی می توانید به مراکز تفریحی عمومی شنا و بدنسازی در سراسر شهر مراجعه نمایید و یک بلیط یکبار ورود تنها با 6 تا 8 دلار خریداری و یک روز پر از هیجان و شادی را سپری کنید، این بدان معنی است که هزینه های فعالیت‌های ورزشی و اوقات فراغت در کلگری می تواند بسیار پایین باشد. کلاب ورزشی و اجتماعی کلگری (CSSC) این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید در طیف گسترده ای از ورزش های گروهی شرکت کنید و برای این منظور تنها 100 تا 120 دلار به صورت سالانه باید پرداخت نمایید و در صورتی که نمی خواهید عضو ثابتی از این کلاب باشید، می‌توانید با پرداخت 10 تا 15 دلار کانادا برای یک شب در بازی‌ها شرکت کنید، توجه داشته باشید مکان هایی که مسابقات در آنجا برگزار می‌شوند، معمولا هر هفته تغییر می‌کند.

پارتی‌های شبانه و دیسکو رفتن یکی دیگر از تفریحات محبوب در بین جوانان است که البته ممکن است کمی گران تمام شود، معمولا قیمت یک لیوان آبجو در کلاب‌ها و بارهای کلگری بین 6 تا 9 دلار است، این در حالی است که یک آبجوی خوشمزه در سوپر مارکت تنها 3 دلار به فروش می‌رسد و جالب است بدانید که خرید حداقل یک آبجو در بیشتر بارها اجباری است، بنابراین باید حسابی مراقب جیبتان باشید.

 

کانادا کلگری

 

هزینه‌های جانبی زندگی در کلگری

زندگی در کلگری هزینه‌های جانبی هم دارد، اگر کودکی دارید که می‌خواهید او را به مهد بفرستید باید ماهانه 1125 دلار و برای تحصیل فرزندتان در مدارس ابتدایی خصوصی باید سالانه 15 هزار دلار کانادا هزینه کنید، خرید پوشاک یکی دیگر از هزینه های جانبی است، برای مثال خرید یک شلوار جین 62 دلار، لباس تابستانی در فروشگاه های زنجیره ای مانند زارا 44 دلار، کفش ورزشی نایک 96 دلار و یک جفت کفش رسمی چرم مردانه 124 دلار کانادا هزینه دارد. در صورتی که می خواهید از هزینه های سرسام آور مراقبت های پزشکی و خدمات درمانی آلبرتا در امان بمانید بهتر است که تحت پوشش یکی از شرکت‌های بیمه درآیید و برای این منظور به صورت ماهانه باید بین 200 تا 400 دلار هزینه بیمه بپردازید، البته این مبلغ برای دانشجویان بین المللی بین 70 تا 100 دلار کانادا است.

 

هزینه‌های تحصیل در کلگری

هزینه های تحصیل در کلگری با توجه به سطح بالای کیفیت و آموزش دانشگاه‌های آن، در مقایسه با سایر شهرهای کانادا و آمریکا پایین تر است و به طور کلی شهریه های دانشگاه‌های خصوصی و دولتی این شهر بسیار رقابتی است به همین دلیل بسیاری از افراد، این شهر را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. عوامل مختلف در تعیین مبلغی که پرداخت می‌کنید عبارتند از نوع کالج یا دانشگاه و رشته ای که انتخاب می‌کنید، مکان دانشگاه و همچنین مدت زمان تحصیل شما، لازم به ذکر است برخی از موسسات و دانشگاه های کلگری برای پذیرفتن دانشجویان، مبلغی را به عنوان سپرده دریافت می‌کنند که در برخی موارد غیرقابل استرداد است. تحصیل در کلگری هزینه های اضافی از قبیل کتب درسی، عضویت در انجمن دانشجویان، بیمه خدمات درمانی و موارد دیگر را نیز در بر دارد.

کالج های کلگری کانادا

 

هزینه‌های تحصیل در کالج ها و دانشگاه‌های کلگری

تحصیل در مدارس دولتی کلگری برای شهروندان کانادایی رایگان و اجباری است و هزینه کالج برای دانشجوهای بین المللی و کانادایی برای دو ترم بین 9 هزار تا 26 هزار دلار کانادا، برای موسسات فنی و حرفه ای بین 11 تا 18 هزار دلار و برای مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها بین 12 تا 45 هزار دلار کانادا بسته به مقطع و رشته انتخابی، متغیر می باشد.

مبلغ پرداختی توسط دانشجویان کانادایی در هر کدام از دانشگاه های کلگری و در هر مقطعی تقریبا بین 200 تا 900 دلار کانادا کمتر است. طول دوره کالج در این شهر 2 سال، مقطع کارشناسی بین 3 و 4 سال و مقطع کارشناسی ارشد یک و یا 2 سال می باشد، مقطع دکترا هم بین 3 تا 5 سال متغیر است و هزینه های تحصیل در هر کدام از این مقاطع بسته به رشته انتخابی متفاوت خواهد بود، برای مثال هزینه تحصیل در رشته های مدیریت و علوم انسانی در مقطع کارشناسی بین 3 تا 8 هزار در یک سال، رشته های مهندسی بین 4 تا 10 هزار در یک سال و هزینه تحصیل در این رشته ها برای دوره کارشناسی ارشد بین 10 تا 20 هزار دلار کانادا می باشد، برای مقطع دکترا هم کسانی که بورسیه تحصیلی ندارند باید برای هر یک سال تحصیلی بین 10 تا 25 هزار دلار شهریه بپردازند، رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کلگری مانند سایر شهرهای کانادا گران است و معمولا بین 20 تا 50 هزار دلار در سال هزینه دارد، طول دوره پزشکی در کانادا 5 تا 6 سال و دندانپزشکی 6 سال است.

 

دانشگاه کلگری

 

دانشگاه کلگری (UCalgary) یکی از بهترین دانشگاه‌های استان آلبرتا است و بسیاری از دانشجویان بین المللی این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود برمی گزینند. هزینه متوسط تحصیل در مقطع لیسانس در این دانشگاه برای یک سال 13 هزار دلار، در مقطع فوق لیسانس و دکترا 10 هزار دلار و دیپلم پرستاری 15 هزار دلار است. دانشگاه‌های Ambrose، Athabasca، Bow Valley College و Burman  نیز شرایطی مشابه دارند و هزینه‌های تحصیل در آنها در مقاطع و رشته‌های مختلف، مانند این دانشگاه است.

 

ممکن است در ابتدای مهاجرت به کانادا با بهترین محله‌های کلگری چندان آشنا نباشید. به همین دلیل چند محله خوب کلگری را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

زندگی در کلگری

 

محله‌های خوب برای زندگی در کلگری

یکی از بهترین محله‌های کلگری برای زندگی برنت وود است. این محله در سال 1960 در شمال غرب کلگری بوجود آمده است. هزینه نسبتا پایین زندگی، پارک‌های در دسترس، انواع مغازه‌ها و خواربارفروشی‌ها این محله را برای زندگی بسیار مناسب و امن کرده است. طبیعت زیبای محله سبب شده تا مردم بتوانند ساعات زیادی از اوقات فراغت خود را پیاده روی کنند و از مناظر آن لذت ببرند. اگر جزو افرادی هستید که از شلوغی شهرها فراری هستید این منطقه برای زندگی در کلگری مناسب شما است.

برای دانشجویانی که قصد زندگی در کلگری را دارند توصیه می‌کنیم در محله ورسیتی ساکن شوند. این محله نزدیک دانشگاه کلگری و پارک تحقیقات دانشگاه کلگری است. دو پارک طبیعی بومونت و ورسیتی استیتز در این منطقه قرار دارند و بر زیبایی منطقه افزوده‌اند. اگر جزو افرادی هستید که علاقه به ورزش گلف دارید در انتخاب خود تردید نداشته باشید. محله ورسیتی می‌تواند گزینه خوبی برای زندگی در کلگری باشد.

 

مهاجرت به کلگری

 

محله دیگری که گزینه بسیار خوبی برای زندگی در کلگری است کرسنت هایتس است. این محله در ابتدا یعنی سال 1895 بوجود آمد و کم کم با کلگری ادغام شد. خانه‌های مستقل در کنار آپارتمان‌های مسکونی مجموعه خانه‌های این محله را شامل می‌شوند. در برخی موارد قیمت خانه‌های منطقه به بیش از 2 میلیون دلار کانادا می‌رسد. این درحالی است که در املاک کوچکتر می‌توانید خانه‌هایی با قیمت‌های معادل 400 هزار دلار کانادا بیابید.

 

کلام پایانی

همانطور که مشاهده کردید مناطق مختلفی در کلگری وجود دارند که با سلیقه‌های مختلف متناسب هستند. از این رو انتخاب زندگی در کلگری می‌تواند گزینه بسیار خوبی پس از مهاجرت به کانادا باشد.

 

 همراهان گرامی، برای بهره مندی از ارزیابی تخصصی شرایط شما، اقدام به تکمیل  فرمهای ارزیابی رایگان نمایید، یا اگر قصد جدی برای مهاجرت یا دریافت ویزا دارید؛ می‌توانید به صفحه رزرو وقت مشاوره مراجعه نمایید تا از مشاوره عضو رسمی شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا بهره مند شوید. همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه درباره ما و مطالعه آن، اطلاعات تماس دفاتر ما را دریافت نموده و از اعتبار و مجوزهای ما اطمینان حاصل نمایید.

 

 

مطالب پیشنهادی:

استارتاپ ویزای کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای کار پرستاری کانادا 

ویزای دانش آموزی کانادا

ویزا و اقامت سرمایه گذاری کانادا

مقایسه هزینه های زندگی در کانادا

مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا

درباره ویزای کانادا همه چیز بدانید

درباره تحصیل در کانادا همه چیز بدانید

ویزای اقامت دائم کانادا

وکیل مهاجرت

> هزینه های زندگی در ونکور کانادا

> هزینه های تحصیل در کبک  کانادا

> پذیرش دانشگاه مک مستر

> دریافت پذیرش از دانشگاه مک گیل

> پذیرش دانشگاه مونترال

 

 

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده،ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند.
بدیهی است برداشت و مشورت‌های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی توصیه می‌شود.
مدیریت و همکاران این مجموعه مسوولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسوولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما

 

مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.