پذیرش دانشگاه مک گیل و دریافت ویزای تحصیلی کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۰۶/۲۰

 

نحوه دریافت پذیرش از دانشگاه مکگیل (McGill University)

همانطور که قبلا توضیح ‌دادیم‌ برای اینکه به تحصیل در کانادا بپردازید باید اجازه اقامت و تحصیل در کانادا را داشته باشید. شما می‌توانید درخواست اجازه تحصیل خود را به‌صورت آنلاین ثبت کنید.

 

اما درخواست پذیرش دانشگاه مک‌گیل چگونه است؟ شما برای پذیرش در این دانشگاه علاوه بر داشتن مدارک لازم از جمله لیست نمرات دوره قبل چه برای پذیرش در دوره‌های فوق و یا برای ورود و در ابتدای تحصیل دانشگاهی، مقاله‌هایی نیز باید ارائه بدهید که در زمان ثبت‌نام نیاز است. این مقاله‌ها می‌تواند در زمینه‌های گوناگون علمی باشد اما نیازهای دانشگاه‌ها متفاوت بوده و ممکن است برای ورود به دانشگاه سطح هوش و چابکی ذهن شما در نظر گرفته شود. به غیر از سایر مدارک از جمله داشتن مدارک تحصیلی سال قبل، لیست نمرات، درخواست کتبی و پرکردن فرم‌های مخصوص هر دانشگاه، شما باید توانایی پرداخت و پشتیبانی هزینه تحصیل در کانادا را داشته باشید لذا میزان شهریه دانشگاه را برای شما بیان کرده‌ایم.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه مک گیل

نه تنها در دانشگاه مک گیل بلکه برای تحصیل در هر دانشگاه دیگری در رشته‌های مختلف باید شهریه‌های متفاوتی در سال پرداخت. این در صورتی است که هزینه تحصیل در دانشگاه مک‌گیل برای مقاطع بالاتر از کارشناسی شامل بورسیه و کمک هزینه تحصیلی می‌شود. تحصیل در برخی رشته‌ها مانند پزشکی حدود 40415 دلار است و برای سایر رشته‌های تحصیلی حدوداً دوازده هزار تا چهارده هزار دلار در سال است که باید تقریبا چهارده الی پانزده هزار دلار هزینه اضافه زندگی، رفت و آمد، حمل و نقل و... در صورت زندگی در محیط دانشگاه و در صورت اجاره منزل حدود سی و دو هزار دلار در سال را نیز در نظر بگیرید.

 

همچنین اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید، باید نکات بسیار مهمی را بدانید که توصیه می شود، حتما مطلب تحصیل در کانادا را مطالعه بفرمایید.

 

دانشگاه مک گیل کانادا

 

رشته های تحصیلی دانشگاه مک گیل

   دانشگاه مک گیل دارای  دانشکده علوم کشاورزی و زیست محیطی، هنر، مطالعات، دندانپزشکی، آموزشی (تربیت معلم)، مهندسی، حقوق، پزشکی، موسیقی و ... است که برخی از رشته‌های آن به شرح زیر است:

   در این دانشگاه می‌توان در رشته‌های مهندسی، اقتصاد، کشاورزی، انگل شناسی، تربیت بدنی، محیط، بیولوژی شیمیایی، جراحی تجربی، فلسفه، جامعه شناسی، مطالعات یهودیان، مطالعات اسلامی و... تحصیل کرد.

 

 

شرایط دریافت بورسیه دانشگاه مک گیل

   هزینه بالای تحصیل و طولانی بودن زمان تحصیل دانشجویان را بر آن داشته تا به فکر دریافت بورسیه باشند و از بورسیه‌های موجود استفاده نمایند. در دانشگاه مک گیل بورسیه‌ای برحسب مدارک شناسایی، یعنی مقاله‌ها، دست‌آورد‌های علمی و... به طور خودکار در ابتدای ورود دانشجوی کارشناسی ارشد به وی اعطا می‌شود. این بورسیه به دانشجویان با نمره بالا تعلق می‌گیرد. بورسیه دیگری نیز وجود دارد که بر حسب نمرات و مدارک شماست که پس از درخواست به آن رسیدگی می‌شود و این بورسیه ممکن است تا شش هزار یا هفت هزار دلار در سال برسد و یک‌بار بیشتر نیز تکرار نمی‌شود.

 

تحصیل در دانشگاه مک گیل

 

اعتبار و جایگاه این دانشگاه

   دانشگاه مک گیل از دانشگاه‌های عالی جهان و همچنین دانشگاه‌های کشور کاناداست که دارای رتبه 33 جهانی است. این دانشگاه از نظر اعتبار و ارزش آموزشی جزء اولین اموزشگاه‌های کانادا بوده و از اعتبار بالایی برخوردار است و تعداد دانشجویان بیشماری را هرساله در انواع رشته‌ها پذیرش می‌نماید. همچنین به دلیل تحقیقات بینظیر دانشجویان از نظر علمی نیز بسیار معتبر است. این دانشگاه ظرفیت سی هزار دانشجو را دارد.

 

 

مکان دانشگاه مک گیل

   دانشگاه مک گیل یکی از برترین دانشگاه‌های کاناداست که در مونترال از استان کبک واقع و در سال 1821 تاسیس شده است. این دانشگاه قدیمی چهل وشش سال قبل از تاسیس کشور کانادا افتتاح شده است. شعار این دانشگاه "با تلاش فراوان همه چیز رشد و نمو می‌کند" است. این دانشگاه، دانشگاهی پژوهشی علمی بوده و یشترین تعداد دانشجوی بین المللی را دارد. همچنین سیصد ساختمان در اختیار دارد که خوابگاه‌ها،  کتابخانه‌ها، سالن‌های ورزشی و... این دانشگاه را شامل می‌گردند.

 

پردیس دانشگاه مک گیل

 

طول تحصیل و ترم های دانشگاه مک گیل  

   طول تحصیل در دانشگاه مک گیل بسته به رشته انتخابی شما دارد. در دانشگاه بسته به نوع رشته انتخابی تحصیلات خود را باید در سه، چهار یا پنج سال برای دریافت مدرک کارشناسی یا همان لیسانس و برای دوره تخصصی بین دو تا سه سال و نیم به اتمام برسانید. هر سال را می‌توانید به صورت دو ترم یعنی ترم پاییز و یا ترم زمستان پشت سر بگذارید و یا در صورتی که مایل باشید می‌توانید ترم تعطیلات تابستان را نیز به تحصیل مشغول شوید و تحصیلات خود را از آنچه که پیش بینی شده است زودتر به اتمام برسانید. اما برای رشته پزشکی باید سه سال تمام تحصیل کرده و دو سال به صورت کارورز برای دوره عمومی تحصیل نمایید. به دلیل اینکه این دانشکده پژوهش محور است دانشجویانی که به کارهای پژوهشی مشغول‌اند باید ترم تابستانه را انتخاب کنند.

 

حقایق جالب درباره دانشگاه مک گیل

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند ممکن است جالب باشد بدانند دانشگاه مک گیل اولین دانشگاهی بود که مدرک پزشکی را به دانشجویی اعطا کرد. بر طبق گزارش‌های رسیده دکتر لاگی اولین و تنها فارغ التحصیل مک گیل در رشته پزشکی بود. چهار سال پس از شروع به کار این دانشگاه، این مدرک به ویلیام لزلی لاگی داده شد.

 

دانشگاه در کانادا

 

هاکی توسط دانشجویان دانشگاه مک گیل اختراع شد! اولین بازی هاکی روی یخ در سال 1875 در مونترال بر اساس قوانین پیشنهادی دانشجویان دانشگاه برگزار شد.
آیا میدانستید قدیمی‌ترین موزه در سال 1882 در این دانشگاه افتتاح شده است. برای بازدید از موزه ردپت باید به مک گیل سری بزنید.

41 درصد از دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه، متولد خارج از کانادا هستند. طی یک مطالعه و پس از بررسی‌های صورت گرفته 60 درصد از افرادی که در این مصاحبه شرکت داشتند از کشور دیگری به غیر از کانادا توانسته‌اند در مک گیل ادامه تحصیل دهند.

دانشگاه مک گیل برای ثبت نام دانشجویان بسیار حساس است. دانشجویان باید بالاترین میانگین ورودی را از آن خود کنند تا اجازه ورود به این دانشگاه را داشته باشند.

از میان تمام دانشجویان، 143دانشجوی دانشگاه مک گیل توانسته‌اند در مسابقات المپیک مقام بیاورند و افتخاری برای این دانشگاه باشند! نکته بسیار جالبی است که نشان دهنده سطح بالای آموزش و تحصیل در این دانشگاه است.

 

آموزش در کانادا

 

مخترع بسکتبال از دانشجویان دانشگاه مک گیل بوده است. جیمز نیسمیت یک ورزشکار حرفه‌ای بود که به دلیل علاقه زیادی که به ورزش داشت تصمیم به نوآوری گرفت و بسکتبال را اختراع کرد.

 

کلام پایانی

دانشگاه مک گیل برای کمک به بهبود مهارت زبان فرانسه دانشجویان، در دپارتمان هنر، بخشی برای آموزش زبان فرانسه به دانشجویان فراهم کرده است. دوره‌های مختلف همراه با برنامه‌های کمک آموزشی، کمک شایانی در امر آموزش زبان فرانسه در این دانشگاه داشته است.

 

مطالب پیشنهادی:

ویزای تحصیلی کانادا

> شرایط تحصیل در کانادا

وکیل مهاجرت کانادا

 

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده،ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند.
بدیهی است برداشت و مشورت‌های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی توصیه می‌شود.
مدیریت و همکاران این مجموعه مسوولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسوولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


پانته ا :

سلام میخواستم بدونم من با دیپلم انسانی میتونم رشته های مهندسی دانشگاه مک گیل رو بگیرم و اینکه اگه یکسال از دیپلمم بگذره بازم میتونم برای لیسانس درخواست بدم برای دانشگاه ها

با درود 

اگر شرایط را داشته باشید، بله

fatemeh kouchaksarayi :

سلام وقت بخیر شرایط پذیرش در مک گیل به صورت کمیته محوره یا باید به اساتید ایمیل بزنیم؟

با درود 

اگر به دنبال بورسیه هستید باید در ابتدا از اساتید تاییدیه بگیرید

Rahil Alish :

پسرم دانشجوی سال 6 پزشکی در ایران هست، با توجه به شرایط کنونی از کشور خارج شده و‌ اروپا هست، ریزنمرات ترجمه شده رسمی به همراه داره، چطور میتونید براش پذیرش پزشکی بگیرید؟ 24 سالش هست، آیلتس 7/5 داره و معدل کلش توی پزشکی در این 6 سال 16/70 هست

با درود

باید شرایط شما بررسی شود

به بالای سایت مراجعه و فرم ارزیابی تکمیل بفرمایید.

حمید صادقی :

با سلام. بنده فارغ التحصیل مقطع دکتری رشته ی تاریخ ایران از دانشگاه اصفهانم. آیا برای بنده امکانش هست که برای ادامه تحصیل و کار به دانشگاه مگ گیل برم؟

با درود 

باید تمام شرایط شما بررسی شود. می توانید به بالای سایت قسمت رزرو وقت مشاوره و یا فرم ارزیابی مراجعه بفرمایید.

مهتاب کمیجانی :

سلام وقت بخیر من پرستار هستم و18سال سابقه بیمه و10سال کارمدیریتی داشتم متولد 1359 آیا امکان مهاجرت به کانادا دارم؟

در صورتی که بتوانید دوره های پرستاری RN یا LPN را بگذرانید، بله

فاطمه عشیری لقب :

باسلام و عرض خسته نباشید. من اول از همه می‌خوام بدونم برای تحصیل در دانشکده هنر دانشگاه مک گیل کانادا دقیقا چه چیز هایی معیار و نیازه؟ و اینکه آیا بورس تحصیلی شامل این دانشکده می‌شه یا به فکر پرداخت هزینه شهریه باشم؟ و در آخر؛ از چه زمانی برای اپیلای باید اقدام کنم؟ ببخشید اگر سوال هام زیاد شدن، خیلی ممنون و سپاس‌گزار می‌شم اگر لطف بفرمائید پاسخم رو بدید ????.

در ابتدا مدرک زبان، و معدل بالا و پرداخت شهریه یک ترم برای دریافت پذیرش. برای بورسیه باید از یک استاد تاییده دریافت نمایید. می توانید برای انجام پروسه اپلای و ویزا به بالای صفحه قسمت فرم ارزیابی مراجعه بفرمایید

فاطمه عشیری لقب :

باسلام و عرض خسته نباشید. من اول از همه می‌خوام بدونم برای تحصیل در دانشکده هنر دانشگاه مک گیل کانادا دقیقا چه چیز هایی معیار و نیازه؟ و اینکه آیا بورس تحصیلی شامل این دانشکده می‌شه یا به فکر پرداخت هزینه شهریه باشم؟ و در آخر؛ از چه زمانی برای اپیلای باید اقدام کنم؟ ببخشید اگر سوال هام زیاد شدن، خیلی ممنون و سپاس‌گزار می‌شم اگر لطف بفرمائید پاسخم رو بدید ????.

محمدرضا :

سلام من 28 سال سن دارم و فارغ التحصیل کارشناسی و ارشد از رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب هستم و یک مقاله نیز دارم و معدل کارشناسی 15 و ارشد15.3هستشمیخواستم بدانم که با این شرایطی که دارم میتوانم ارشدیا دکتری مکگیل اکسپت بگیرم

معدل شما کم است. باید با دانشگاه مکاتبه داشته باشید. اما برای انتخاب رشته و درخواست ویزا می توانید داخل سایت وقت مشاوره رزرو بفرمایید.

کیانا :

کارشناسی روانشناسی با معدل 15 از دانشگاه آزاد سابقه کار در کلینیک روانشناسی و تدریس در آموزشگاه زبان آیا میتونم برا مقطع ارشد از دانشگاه فاند بگیرم؟

اگر نظر مثبت یک استاد را دریافت کنید، ممکن است

mina :

سلام خانمی متاهل 39 ساله دارای دو فرزند 5 و 11 ساله هستم.دارای دو مدرک کارشناسی ارشد (اموزش زبان انگلیسی از علوم و تحقیقات تهران (فارغ التحصیل 89) و روانشناسی عمومی از پیام نور تهران(فارغ التحصیل 97) هستم. دارای سابقه کار در هر دو رشته هستم. از دانشگاه UCW ونکوور پذیرش گرفتم و 5000 اسکالرشیپ ولی ویزام ریجکت شد در حال حاضر خواستار ادامه تحصیل در مقطع ارشد یا دکترا در دانشگاه دیگری هستم. ممنون میشم رانمایی کنید.

فرمهای ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید

رامین :

سلام خسته نباشی من پذیرش از دانشگاه وین دارم میخواستم برای تمکن مالی میخواستم بدونم چه اقداماتی باید انجام همون چهارده هزار کافی است یا نه

مشاور ویزا و مهاجرت

به سایت سفارت اتریش مراجعه فرمایید؛ این صفحه مربوط به کشور کانادا است.

مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.