هزینه های زندگی و تحصیل در کبک کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۰۶/۲۰

 

 

کبک یکی از استان های کشور کانادا و مرکز آن شهر کبک و زبان رسمی در این منطقه، فرانسوی می باشد. در دو دهه اخیر افراد بسیاری از سراسر جهان به کبک کانادا مهاجرت کرده اند و ایرانی‌های زیادی هم در بین آن وجود دارند که بیشتر آنها ساکن شهر زیبای مونترال هستند. یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت کبک، تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این منطقه است، ولی قبل از اقدام به اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی بهتر است اطلاعاتی درباره هزینه‌های زندگی و تحصیل در کبک کانادا کسب نمایید و تصمیمی آگاهانه اتخاذ کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

 

هزینه های زندگی و تحصیل در کبک کانادا

 

هزینه‌های زندگی در کبک

به طور کلی هزینه‌های زندگی در کبک نسبت به سایر شهرهای بزرگ آمریکای شمالی، کمتر است ولی در دو سال اخیر تغییراتی در برخی موارد ایجاد شده و قیمت برخی کالاها و نیازهای مردم افزایش پیدا کرده است، این هزینه ها شامل موارد بیشماری می‌شود که در ادامه به تک تک آن ها اشاره خواهیم کرد.

 

 

برای مشاهده ویدئوهای مهاجرت به کانادا، با کلیک برروی لینک زیر، صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

instagram.com/visa724com

 

هزینه مسکن و اجاره خانه در کبک

در گذشته اجاره خانه در کبک به خصوص در شهر مونترال بسیار ارزان بود ولی چند سالی است که هزینه های مسکن در این شهر رو به افزایش است و طبق آمار در پایان سال 2016 قیمت اجاره مسکن نسبت به سال قبل از آن، 13 درصد افزایش یافته بود. برای مثال اگر بخواهید یک آپارتمان 4 خوابه اجاره کنید باید حداقل 1800 دلار کانادا بپردازید. به طور کلی قیمت اجاره آپارتمان در شهر مونترال در رتبه چهارم در سطح این استان قرار دارد و متوسط اجاره بها برای واحدهای یک و دو خوابه به ترتیب 1350 دلار و 1660 دلار در ماه می باشد، به عبارتی حداقل قیمت اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 702 دلار و در خارج از شهر 541 دلار کانادا، یک آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر حداقل 1103 و در خارج شهر 840 دلار کانادا است، همچنین برای خرید آپارتمان در مرکز شهر باید به ازای هر متر مربع 2651 و در خارج شهر 1983 لار کانادا بپردازید. در صورتی که تازه به کبک کانادا مهاجرت کرده اید، برای کاهش هزینه های زندگی بهتر است که آپارتمانی در خارج از شهر اجاره کنید و بعد از چند سال و یا چند ماه که به خوبی با محیط آشنا شدید و یا کاری پیدا کردید، می توانید به مرکز شهر نقل مکان کنید.

 

هزینه های زندگی و تحصیل در کبک کانادا

 

لازم به ذکر است هزینه های عمومی ساختمان مانند آب، برق، گاز و گرمایش و سرمایش به صورت ماهانه با شارژ ساختمان حساب می‌شود و این هزینه‌ها بسته به متراژ خانه، متفاوت خواهند بود، معمولا در کبک به ازای هر 85 متر آپارتمان، هزینه‌های عمومی در حدود 97 دلار کانادا می باشد، همچنین تعرفه تماس تلفنی با موبایل برای هر یک دقیقه 34 سنت و اینترنت نامحدود کابلی یا وای فای با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه 62 دلار در ماه است.

 

هزینه غذا و خورد و خوراک در کبک کانادا

هزینه‌های خورد و خوراک مانند هزینه مسکن نسبت به سایر شهرهای کانادا کمتر است و این هزینه برای یک نفر به صورت ماهانه در حدود 350 دلار کانادا است. در این جا فروشگاه های زنجیره‌ای متنوعی وجود دارد که اجناس با قیمت های متفاوتی را ارائه می‌دهند و برخی از آن ها برای خریدهای مقرون به صرفه و دانشجویی گزینه های ایده آلی هستند. اگر به فکر کاهش هر چه بیشتر هزینه‌های زندگی هستید، بهتر است که در خانه آشپزی کنید و تا حد امکان رفتن به رستوران‌ها را کاهش دهید، هزینه غذا خوردن در رستوران ها بین 15 تا 55 دلار است و این برای رستوران‌های فست فودی و ارزان و متوسط است، رستوران‌های گران قیمت هزینه ای بالغ بر 100 دلار برای هر وعده غذایی دو نفره برای شما در بر خواهند داشت.

 

هزینه های زندگی و تحصیل در کبک کانادا

 

قیمت یک نان در کبک کانادا 2.24 دلار، یک لیتر شیر بدون چربی 2.26 دلار و یک کیلو سینه مرغ 12 دلار کانادا، یک بسته تخم مرغ 12 تایی 3 دلار، پنیر 17 دلار، یک کیلو گوشت گاو 17، یک کیلو سیب در حدود 4 دلار، پیاز و سیب زمینی در حدود 3 دلار برای هر یک کیلو، یک بطری یک ونیم لیتری آب 2 دلار، سیگار بسته ای 12 دلار کانادا است. مشروبات الکلی در کانادا نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا گران‌تر است و برای خرید یک بطری شراب باید 17 دلار و برای یک آبجو در حدود 4 دلار کانادا پرداخت. لازم به ذکر است کالاها در کانادا با احتساب مالیات کالا و خدمات به فروش می‌رسد.

 

هزینه‌های حمل و نقل در کبک

حمل و نقل عمومی نسبت به سایر شهرهای کانادا از وضعیت بهتری برخوردار است و قیمت های مقرون به صرفه ای دارد. قیمت بلیط ماهانه حمل و نقل عمومی 83 دلار و برای سفرهای یک طرفه محلی در حدود 4 دلار است. کرایه تاکسی زمانی که وارد می شوید در حدود 4 دلار و به ازای هر یک کیلومتر در حدود 2 دلار و به ازای هر یک ساعت انتظار 39 دلار کانادا است و روش مقرون به صرفه‌ای نخواهد بود. همچنین قیمت یک لیتر بنزین 1.28 دلار کانادا است  و با این تفاسیر بهترین و به صرفه‌ترین وسیله نقلیه، دوچرخه است و تنها با 300 دلار می توانید مانند اکثر ساکنین این منطقه یک دوچرخه بخرید و بدون هزینه‌های اضافی در شهر تردد کنید.

 

کبک کانادا

 

هزینه تفریحات و سرگرمی در کبک

کبک یکی از شادترین مناطق کانادا است و یکی از ویژگی های بارز این شهر زیبا برگزاری جشنواره های متنوع است و حضور در بسیاری از این فستیوال‌ها رایگان و یا بسیار ارزان است ولی برای شرکت در برخی دیگر مانند جشنواره Osheaga باید مبلغی بین 115 تا 235 دلار کانادا پرداخت که به ترتیب قیمت بلیط‌های معمولی و ویژه هستند، در این جا تفریحات بسیاری می‌توان انجام داد از قبیل رفتن به سینما که هزینه آن برای دو نفر 26 دلار است و هزینه رفتن به کلاب‌های محلی که ورودی ندارند، برای یک پارچ آبجو 7 دلار و یک وعده دو نفره شام 45 دلار کانادا می باشد. اگر اهل ورزش کردن هستید، می توانید با ماهی 33 دلار در یک باشگاه ورزشی خوب ثبت نام کنید و اوقات فراغت خود را با ورزش سپری نمایید یا در آخر هفته تنها با 16 دلار زمین تنیس اجاره کنید و با دوستان خود خوش بگذرانید. تفریحات دیگری هم در کبک وجود دارد که با توجه به سلیقه‌ای که دارید، می‌توانید آنها را انجام دهید، مثلا به دل طبیعت بروید و مناظر زیبای این منطقه را مشاهده کنید و لذت ببرید.

 

هزینه های تحصیل کبک

 

هزینه‌های جانبی زندگی در کبک

علاوه بر هزینه‌هایی که در بالا ذکر شد، زندگی در کبک کانادا هزینه های جانبی بسیاری دارد که هزینه پوشاک و مراقبت از فرزندان از جمله مهمترین آن‌ها به شمار می‌رود. در صورتی که کارمند هستید و یا تحصیل می‌کنید و فرزند شما در ساعاتی که در خانه حضور ندارید نیاز به مراقبت دارد، می‌توانید با پرداخت ماهانه 659 دلار کانادا او را در یکی از مهدکودک‌های خوب بگذارید، لازم به ذکر است هزینه سالانه مدارس ابتدایی بین المللی و خصوصی در این منطقه در حدود 9 هزار دلار کانادا است. همچنین هزینه خرید یک شلوار جین 64 دلار، لباس تابستانی از فروشگاه های زنجیره ای 45 دلار، کفش نایک 98 دلار و یک جفت کفش چرم رسمی مردانه 120 دلار کانادا است. خوب است بدانید بیمه در همه استان‌های کانادا از جمله کبک اجباری است و افراد با پرداخت مبالغی ماهانه، می‌توانند از تمامی خدمات درمانی و بهداشتی به صورت رایگان استفاده نمایند، مبلغ بیمه برای دانشجویان بین 60 تا 100 دلار و برای افراد عادی بین 200 تا 400 دلار کانادا است که البته این خدمات رایگان شامل خدمات زیبایی و برخی خدمات دندانپزشکی نمی‌شود.

 

هزینه های تحصیل در کبک

تحصیل در کبک قبل از دانشگاه در مقطع ابتدایی و متوسطه اجباری و رایگان است و در صورتی که والدین تمایل به ثبت نام فرزندان خود در مدارس بین المللی داشته باشند، باید سالانه تا 10 هزار دلار کانادا هزینه کنند و هزینه‌های تحصیل در مراکز آموزش عالی و کالج ها در هر مقطعی بسته به دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است.

 

اطلاعات کلی درباره هزینه های تحصیل در کبک

متقاضیان تحصیل در کبک برای دوره‌های آموزشی بیش از 6 ماه باید ویزای تحصیلی کانادا داشته باشند و هزینه دریافت این ویزا برای هر نفر 150 دلار کانادا است، همچنین برای تحصیل و زندگی در این منطقه باید گواهی پذیرش کبک دریافت نمایید که هزینه آن 110 دلار کانادا است. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا حتی در صورت داشتن بورسیه تحصیلی، باید مدارک مالی دال بر توانایی تامین هزینه‌های زندگی را نیز به سفارت کانادا ارائه دهید و به طور کلی هزینه های زندگی در کبک به طور سالانه بین 12 تا 15 هزار دلار متغیر است.

 

هزینه های زندگی و تحصیل در کبک کانادا

یکی از مزایای تحصیل در کبک این است که شهریه ها را به صورت اقساط می توان پرداخت کرد و دولت به دانشجویانی که بورسیه ندارند، وام های تحصیلی بلند مدت می دهد که می توانند بعد از اتمام تحصیل آنها را بازپرداخت نمایند، لازم به ذکر است دولت کانادا در مورد مبلغ شهریه دانشگاه هیچ تبعیضی بین دانشجویان خارجی و شهروندان کانادایی قائل نیست و تمامی افراد به طور یکسان باید شهریه پرداخت کنند، تنها ممکن است شرایط وام گرفتن برای کانادایی‌ها آسان تر از خارجی ها باشد، ولی تحصیل در کالج برای شهروندان کانادا رایگان است.

به طور کلی هزینه تحصیل در کبک کمتر از سایر نقاط در آمریکای شمالی است، برای مثال شهریه برنامه های آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مونترال 8186 دلار و شهریه مقطع دکترا 7348 دلار و هزینه پایان نامه و دفاع 425 دلار است، همچنین شهریه تحصیل تمام وقت برای دانشجویان بین المللی در دانشکده Dawson بین 6119 تا 9486 دلار کانادا (برای یک ترم) بسته به رشته انتخابی، متغیر است. شهریه مقطع کارشناسی در دانشگاه ها بسته به رشته ای که انتخاب می‌کنید، بین 3 هزار دلار تا 7 هزار دلار برای یک سال تحصیلی، متغیر خواهد بود.

 

تحصیلی کبک کانادا

 
هزینه های تحصیل در کالج های کبک

برای اخذ پذیرش در کالج باید درخواست خود را به سرویس پذیرش منطقه ای در مونترال (SRAM) ارسال کنید که هزینه درخواست SRAM ، 85 دلار کانادا است، هزینه ثبت نام در کالج در ابتدای هر دوره در حدود 300 دلار و شهریه کالج هم بسته به برنامه آموزشی انتخاب شده، متفاوت خواهد بود ولی به طور کلی شهریه کالج برای دانشجویان بین المللی بین 12 تا 19 هزار دلار در سال می باشد، توجه داشته باشید شهریه شامل برخی هزینه های اجباری از قبیل کتاب های درسی، ماشین حساب، آزمایشگاه و تجهیزات نمی‌شود و این هزینه ها با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر تعیین می شوند که باید در طول ترم پرداخت شود، لازم به ذکر است طول دوره تحصیل در کالج دو سال است.

 

مطلب پیشنهادی: ویزای کار کانادا

 

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کبک

دانشگاه های کبک در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا دانشجو پذیرش می کنند و شهریه هر یک از این مقاطع بسته به رشته تحصیلی انتخاب شده، متفاوت است. معمولا شهریه سالانه دانشگاه های خصوصی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بین 15 تا 20 هزار دلار کانادا و در دانشگاه های دولتی بین 3 تا 10 هزار دلار کانادا و هزینه تحصیل در مقطع دکترا برای افرادی که بورسیه ندارند 5 هزار دلار در سال می باشد. لازم به ذکر است طول دوره تحصیل در مقطع لیسانس بین 3 تا 4 سال، مقطع ارشد یک یا دو سال و دکترا بین 2 تا 5 سال است.

هزینه تحصیلات دانشگاهی بسته به رشته های انتخابی، متفاوت است، برای مثال هزینه رشته‌های مهندسی در دانشگاه های کبک بین 4 تا 8 هزار دلار در سال و رشته‌های مدیریت و علوم انسانی بین 3 تا 6 هزار دلار در سال است، تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی هزینه‌های بیشتری نسبت به سایر رشته‌ها دارد و شهریه سالانه آنها معمولا بین 20 تا 50 هزار دلار کانادا است.

 

کبک کانادا

 
هزینه های تحصیل برای دانشجوهای فرانسوی در کبک

از آنجایی که زبان رسمی و اصلی در کبک، فرانسوی است، طبق توافقاتی که بین دولت کبک و کشور فرانسه انجام گرفته، دانشجویان فرانسوی در این منطقه از امتیازات خاصی برخوردار هستند، برای مثال تحصیل در کالج های آن برای فرانسوی‌ها رایگان است ولی برای تحصیل در دانشگاه های کبک باید مانند کانادایی‌ها یا سایر دانشجویان بین المللی در سال بین 7 تا 8 هزار دلار کانادا پرداخت نمایند.

 

با وجود توضیحاتی که ارائه کردیم ممکن است این سوال برایتان پیش آید که کدام مناطق برای زندگی در کبک ارزان‌تر یا به عبارتی مناسب‌تر است؟!

اینطور که گفته می‌شود اگر به دنبال محله‌ای ارزان در کبک هستید، توصیه می‌شود از قسمت شرقی شهر فاصله بگیرید تا متوجه تفاوت‌ قیمت شوید. کبک شهری جذاب در میان شهرهای کانادا است که برای هر قشری، با هر درآمدی موقعیت‌های خوبی ایجاد می‌کند. در ادامه به معرفی چند شهر ارزان در استان کبک خواهیم پرداخت.

 

زندگی در کانادا

 

مکان‌های ارزان برای زندگی در کبک

شهر معادن تتفورد در کوه‌های آپالاچی قرار گرفته است و هزینه زندگی در این شهر به میزان قابل توجهی ارزان‌تر از باقی شهرها است. به طور میانگین برای هر فرد میانگین هزینه زندگی معادل 1634 دلار به صورت ماهیانه است. این مبلغ 16 درصد کمتر از هزینه زندگی در کبک است.

شربروک، ششمین شهر مهم کبک است. این شهر که تاریخچه غنی دارد توجه هنر دوستان و علاقه‌مندان به تاریخ را به سمت خود جلب کرده است. هزینه‌ای که ماهانه هر فرد برای زندگی در اینجا باید پرداخت کند مبلغی در حدود 1113 دلار کانادا است. از این رو جمعیت زیادی از ساکنین این شهر را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

لویس دیگر مکان ارزان است که برای زندگی در کبک می‌توانید انتخاب کنید. در بدو ورود ممکن است تصور کنید وارد یک روستای زیبا شده‌اید! چرا که فضای این شهر کوچک و نزدیک به سبک روستایی است. با این وجود به دلیل نزدیکی مسافت به کبک، این شهر به نسبت دو شهر دیگر کمی گرانتر است. اما همچنان از میانگین هزینه زندگی در کبک 8 درصد کمتر است. هزینه زندگی ماهانه یک فرد در این شهر معادل 1720 دلار است.

 

مهاجرت به کبک

 

کلام پایانی

زندگی در کبک بسیار لذتبخش خواهد بود. کبک بزرگترین استان کانادا به لحاظ مساحت است. از نظر جمعیت نیز دومین استان بزرگ شناخته شده است. با این وجود به داشتن هزینه‌های زندگی متناسب و ارزان در کانادا معروف است. اگر می‌خواهید برای زندگی به کانادا مهاجرت کنید و بر زبان فرانسه مسلط هستید، کبک می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

مطالب پیشنهادی:

ویزای سرمایه گذاری کانادا

مقایسه هزینه های زندگی در کانادا

اقامت دائم کانادا

وکیل مهاجرت

مزایا و معایب شهر کبک

هزینه تحصیل در کانادا

پذیرش دانشگاه مونترال

 

 

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده،ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند.
بدیهی است برداشت و مشورت‌های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی توصیه می‌شود.
مدیریت و همکاران این مجموعه مسوولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسوولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما

 

 

مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مریم سپیدی :

سلام من ساکن ارمنستان هستم و دو مقاله isi دارم و دکترای فیزیک. در حال حاضر قصد ادامه تحصیل به صورت پوزیشن پسادکترا در وهله اول یا دکترای دو رو در کبک دارم. چطور میتونین کمک کنید؟ ممنونم

با درود 

باید از یک استاد در دانشگاه تاییدیه دریافت نمایید.

عبدالهي :

سلام باتوجه به متني كه تو سايتتون خوندم تحصيل به زبان فرانسوي رايگان هست اما دانشگاه هايي از جمله دانشگاه لاوال كه فرانسوي زبان هست داراي شهريه هستند … بر اساس چه چيزي نوشتيد رايگان؟؟؟!!!

با درود 

برای افرادی که اقامت کانادا دارند تقریبا رایگان است و یا افرادی که ویزای کار دارند تحت شرایطی می تواند رایگان باشد

Fereshteh :

سلام وقتتون به خیر ...ما یک خانواده سه نفره هستیم شغل شوهرم ایمنی شرکت گاز(آتش نشان)هست.میخواستم بپرسم ما از طریق کار چه طور میتونیم اقامت دائم کبک کانادا رو بگیریم؟

مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.