دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه کلگری کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۰۶/۲۰

 

 

پس از مطالعه‌ دقیق این مقاله که توسط کارشناسان و مشاوران با تجربه مهاجرت در مورد شرایط تحصیلی و زندگی و ویژگی‌های منحصر به فرد دانشگاه کلگری گردآوری شده است؛ حتی خودتان به راحتی می‌توانید مراحل پذیرش از دانشگاه کلگری را طی نمایید

 

سوالات و ابهامات زیادی در ذهن متقاضیانی که به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های برتر کانادا از جمله دانشگاه کلگری هستند وجود دارد؛ از جمله اینکه:

  • - دانشگاه گلگری کجا واقع شده است و شرایط تحصیل در آن به چه صورت است؟
  • - آیا امکان گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاه کلگری وجود دارد؟
  • - چگونه می‌توان برای دریافت پذیرش در این دانشگاه اقدام کرد؟
  • - دانشگاه کلگری دارای چه رتبه جهانی‌ای است و چه مزایایی دارد؟
  • - هزینه‌های تحصیل در دانشگاه کلگری به چه صورت است؟
  • - اقامت در  این دانشگاه به چه صورت است و چه هزینه‌ای دارد؟
  • - مدت زمان تحصیل در این دانشگاه کلگری چقدر است؟

و ...

که به تمامی این سوالات در این مقاله پاسخ خواهیم داد.

 

دانشگاه کلگری (University of Calgary)

دانشگاه کلگری در سال 1908 تأسیس شده که در ابتدا به عنوان شعبه کلگری دانشگاه آلبرتا آغاز به کار کرده و در سال 1966 به عنوان دانشگاهی مستقل به رسمیت شناخته شد. پردیس اصلی این دانشگاه در ربع شمال غربی این شهر و پردیس جنوبی آن در نزدیکی مرکز این شهر واقع شده است. طبق رتبه بندی QS این دانشگاه در بین 50 دانشگاه برتر بوده، و در جایگاه نخست بین دانشگاه‌های آمریکای شمالی و کانادا نیز بوده است. دانشگاه کلگری در رتبه 199 جهان و رتبه نهم کانادا در رتبه بندی Times  Higher Education  2019 قرار گرفته است.

 

موقعیت جغرافیایی و دانشکده‌ها

دانشگاه کلگری واقع در کوه‌پایه کوه‌های پوشیده از برف راکی کانادا و به سواحل بیابانی خلیج فارس می‌رسد و آماده استقبال از دانشجویان در تمام نقاط جهان است. این دانشگاه در کلگری، آلبرتا، کانادا مستقر بوده و دارای چهار پردیس در منطقه کلگری و یکی در دوحه قطر است. کلگری یکی از تمیزترین ، ایمن‌ترین و فرهنگی‌ترین شهرها است که بارها و بارها به عنوان یکی از بهترین شهرهای قابل سکونت در جهان مورد توجه قرار گرفته است. این شهر با 2/1 میلیون نفر جمعیت، همچنین بزرگ‌ترین شهر آلبرتا و دارای سومین شهرداری بزرگ در کانادا است.

 

این دانشگاه از بیش از 85 پژوهشکده ، 14 دانشکده و 55 بخش تشکیل شده است. دانشکده‌های این دانشگاه شامل دانشکده پزشکی کامینگ، دانشکده مهندسی شولیچ، دانشکده هنر، طراحی محیط زیست، تحصیلات تکمیلی، کینزیولوژی، حقوق، پرستاری، علوم پایه، کار اجتماعی،  دانشکده بازرگانی هاسکاین، دانشکده دامپزشکی و دانشکده آموزش ورکلوند است.

 

دانشگاه کلگری کانادا

 

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه کلگری:

میزان شهریه مقطع کارشناسی برای دانشجویان کانادایی: 5686 دلار

میزان شهریه مقطع کارشناسی برای دانشجویان غیر کانادایی: 33818 دلار

میزان شهریه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان کانادایی: 1627 دلار - 7148 دلار

میزان شهریه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان غیر کانادایی: 1627 دلار - 16226 دلار

 

منبع: آمار کانادا. هزینه برنامه های عمومی در هنر و علوم انسانی 19-19-19.

 

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه کلگری

مراحل لازمه را قبل از درخواست تحصیل در مقاطع تحصیلی دنبال کنید. پذیرش در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی بسیار رقابتی است، زیرا تعداد محدودی موقعیت وجود دارد. هیچ اولویت خاصی برای پذیرش وجود ندارد، بنابراین بهتر است تا حد امکان آماده باشید. اطمینان حاصل کنید که شرایط ورود به دانشکده تحصیلات تکمیلی و برنامه خود را رعایت کرده‌اید. آخرین مهلت برنامه را برای برنامه تحصیلات تکمیلی خود مرور کنید. 2-6 ماه زمان برای تهیه اسناد لازم درنظربگیرید؛ دانشجویان بین‌المللی ممکن است به مدت بیشتری نیاز داشته باشند.

اگر به فکر محول کردن کارها به نماینده هستید، توجه داشته باشید که فقط از طریق دانشگاه برای پذیرش اقدام کنید. در صورت موفقیت، یک پیشنهاد به طور مستقیم از طرف دانشگاه برای شما ارسال می‌شود و در مرکز دانشجویی در دسترس قرار می‌گیرد. دانشگاه اطلاعات پذیرش را برای اشخاص ثالث، از جمله عوامل، منتشر نمی‌کند.

الزامات رشته مورد پذیرش خود را بررسی کنید تا دریابید که چه اسناد و فرم‌هایی مورد نیاز است.

برای جزئیات ارسال لیست، لیست اسناد مورد نیاز رشته تحصیلی را مشاهده کنید.

برای مراجعه به منابع احتمالی با اساتید گذشته تماس بگیرید. ما از داوران شما دعوت خواهیم کرد تا پس از ارسال درخواست خود، فرم مرجع آنلاین را تکمیل کنند.

اگر eID دارید ، می‌توانید تحصیل آنلاین خود را شروع کنید.

پس از شروع، به یاد داشته باشید برای اطمینان از ذخیره، اغلب روی "ذخیره و ادامه" کلیک کنید.

هزینه درخواست پذیرش خود را پرداخت کنید:

125 دلار برای ساکنان کانادایی یا دائمی

145 دلار برای دانشجویان بین المللی

 

رتبه‌بندی دانشگاه کلگری:

ضمن داشتن ارتباط با 15 دانشگاه مختلف، این دانشگاه جزو دانشگاه‌های برتر تحقیقاتی در کانادا محسوب می‌شود. تقریباً 5/360 میلیون دلار حمایت مالی توسط دانشگاه برای تحقیقات ارائه شده که درآمدی معادل 1/1 میلیارد دلار برای دانشگاه ایجاد کرده است. پردیس اصلی دانشگاه دارای بیشترین امکانات تحقیقاتی بوده و همچنین با آژانس‌های نظارتی و تحقیقاتی فدرال از جمله سازمان زمین شناسی کانادا همکاری می‌کند.

 

دانشجویان دانشگاه کلگری

این دانشگاه، سالانه پذیرای حدود 25000 دانشجوی کارشناسی ارشد و 5000 فارغ التحصیل است. علاوه بر این ، 250 رشته مختلف در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را شامل می‌شود. این دانشگاه دارای هشت کتابخانه بوده که شعب آن در نقاط مختلف واقع شده است. هم‌چنین بیش از 170،000 فارغ التحصیل در حدود 152 کشور جهان داشته است که از جمله آن‌ها می‌توان نخست وزیر پیشین كانادا، استفان هارپر و جیمز گوسلینگ كه زبان کامپیوتر جاوا را كشف كرده، نام برد.

 

امکانات دانشگاه کلگری

این دانشگاه دارای سالن کنسرت مک ایوان بوده که ظرفیت 1000 نفر را دارد. بسیاری از کنفرانس ها و مباحثات سیاسی نیز در این سالن برگزار می‌شود که از جمله آنها اجلاس رهبری آلبرتا در سال 2006 را می­توان ذکر کرد. این دانشگاه نیز دارای مرکز زرا  بوده که میزبان گروه‌های کر و رقابت‌های موسیقی است.

 

فعالیت‌های رسانه‌ای 

در حوزه رسانه ، دانشگاه کلگری دو روزنامه از جمله UToday و Gauntlet را منتشر می‌کند. برای کسب اطلاعات در مورد دانشگاه بصورت آنلاین،UToday  تنها منبع است. Gauntlet ماهنامه‌ای است که جامعه دانشگاه را در بر می‌گیرد. CJSW شبکه‌ی رادیو پردیس دانشگاه بوده که از موج 9/90 مگاهرتز FM پخش می‌شود.

 

مدت زمان تحصیل در دانشگاه کلگری

 

مقطع تحصیلی کارشناسی (کل ساعات شرکت دانشجویان به صورت تمام وقت): 1/319 ساعت

مقطع تحصیلی کارشناسی (کل ساعات شرکت دانشجویان به صورت پاره وقت): 343 ساعت

مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد (کل ساعات شرکت دانشجویان به صورت تمام وقت): 24/803 ساعت

مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد (کل ساعات شرکت دانشجویان به صورت پاره وقت): 7/207 ساعت

 

 

منبع: دانشگاه کلگری، ثبت نام مقدماتی پاییز 2018

 

توجه: علاوه بر شهریه‌، دانشگاه‌ها به طور کلی هزینه کالاها و خدمات ارائه شده به دانشجویان را نیز پرداخت می‌کنند. این‌ها شامل مورادی مانند انجمن‌های دانشجویی، ورزش و بهداشت می‌شود. این هزینه‌های اضافی برای هر دانشگاه و برای هر دانشجو متفاوت است و می‌تواند از چند صد دلار تا چند هزار دلار متفاوت باشد.

 

apply to university of calgary

 

 

بورس‌های تحصیلی دانشگاه کلگری

جوایز پرستیژ

دانشگاه برای انتخاب و ورود دانشجویان خود بسیار ارزش قایل است و این جوایز برای چنین دانشجویانی است. این بورسیه‌ها نه تنها موارد مربوط به دانشگاه، بلکه دست‌آوردهای خارج از دانشگاه را نیز شامل می‌شود.

جوایز ورودی

این دانشگاه بر اساس نمرات دبیرستان، این بورس تحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. برای اینکه مشمول این جایزه ورودی شوید، ابتدا باید برای پذیرش اقدام کنید.

جوایز مربوط به ادامه تحصیل

اگر در حال ادامه تحصیل در دانشگاه و هنوز در تلاش برای دست‌یابی به مدارک تحصیلی باشید، واجد شرایط دریافت این جوایز هستید.

جوایز مربوط به برنامه‌های حرفه‌ای

دانشکده پزشکی کامینگ، دانشکده حقوق و دانشکده دامپزشکی برای حمایت از دانشجویان خود این بورس‌های تحصیلی و جوایز را ارائه می‌دهند.

جوایز دانشجویان تحصیلات تکمیلی

بالاترین تمایز تحصیلی توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشکده یا برنامه کسب می‌شود که این جوایز برای آنها درنظر گرفته شده است.

جوایز خارجی و دولتی

از منابع موجود صرف می­شود و دارای معیارها و مهلت‌های متنوعی است.

 

 

اقامت در پردیس دانشگاه

تسهیلات اسکان برای کلیه دانشجویان از جمله دانشجویان کارشناسی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم شده است.

این دانشگاه دارای چهار سالن مخصوص اقامت دانشجویان برای دانشجویان بین المللی است که عبارتند از: تالار شفق قطبی، سالن آبشار، سالن المپوس و سالن یخچال

  • این دانشگاه هم‌چنین وعده‌های غذایی را برای همه دانشجویان ارائه می‌دهد که در صورت نیاز می‌توانند آنها را بخرند.
  • دانشجویان فارغ التحصیل در سالن کرونست زندگی می‌کنند.

 

اسکان خارج از پردیس دانشگاه

  • متوسط اجاره بها در کلگری بین 650 تا 750 CAD در ماه متغیر است.
  • نوع اقامت شامل آپارتمان‌های استودیویی، آپارتمان‌های مشترک و کاندو است.
  • اقامتگاه‌های دانشجویی کاملاً با کلیه امکانات اساسی از جمله برق، آب و اینترنت پر سرعت که در اجاره لحاظ شده، مبله شده است.

 

شهرت دانشگاه کلگری در کانادا

این دانشگاه در سال 1966 تاسیس شد و با 14 دانشکده بیش از 250 رشته تحصیلی را تحت پوشش قرار داده است. خوب است بدانید در حدود 34 هزار دانشجو شامل 26 هزار دانشجوی کارشناسی و 8 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول  به تحصیل هستند. 

 

تحصیلات دانشگاهی

 

از دیگر افتخارات دانشگاه دارا بودن 1800 هیات علمی فعال در زمینه‌های مختلف تحصیلی است. این فعالیت‌ها شامل پژوهش، بورس تحصیلی و تدریس هستند. جالب است بدانید از میان فارغ التحصیلان این دانشگاه تاکنون بیست هزار دانشجو توانسته‌اند پس از تحصیل، موقعیت اجتماعی خود را به لحاظ پیدا کردن شغل، تثبیت کنند.  

از نکات مثبت دیگر، کمک حداقل 8 میلیارد دلاری به اقتصاد منطقه است، که به آسانی نمی‌توان از آن صرف نظر کرد.

از دیگر افتخارات دانشگاه، موفقیت‌های مهم در زمینه ورزش است. ‌سالانه در حدود 500 دانشجوی در زمینه‌های ورزشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. نکته حائز اهمیت به دست آوردن 14 مدال المپیک و پارالمپیک طی این سال‌ها، توسط دانشجویان ورزشکار دانشگاه کلگری است.

دانشگاه کلگری برای افرادی که تحصیل در کانادا را انتخاب کرده‌اند بیش از 250 برنامه متنوع را در نظر دارد.‌‌ میزان رضایتمندی دانشجویان به خصوص‌دانشجویان‌سال اول 78 درصد است که رقم قابل توجهی است. از طرف دیگر 94 درصد نرخ اشتغال فارغ التحصیلان گزارش شده است. این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که دانشگاه کلگری در زمینه انجام رسالت خود به خوبی عمل کرده است.

 

تحصیل در دانشگاه کلگری

 

کلام پایانی

 دغدغه مهم هر دانشجویی پیدا کردن شغل مناسب است. طی سال‌های آموزش آنچه که بسیار مهم است به سرانجام رسیدن تمام تلاش‌ها است. برای دانشجویان بین المللی که تحصیل در کانادا یا هر کشور دیگری را انتخاب خود قرار داده‌اند، این امر اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

مطالب پیشنهادی:

ویزای تحصیلی کانادا

شرایط تحصیل در کانادا

هزینه دانشگاه های کانادا

پذیرش دانشگاه مک مستر

پذیرش از دانشگاه مک گیل

پذیرش تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

 

 

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده،ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند.
بدیهی است برداشت و مشورت‌های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی توصیه می‌شود.
مدیریت و همکاران این مجموعه مسوولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسوولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


amirreza latifi :

سلام عرض ادب ایلتس 6.5 دارم زیر 6 هم ندارم معدل دیپلمم هم 18.15 دوتا توصیه نامه از دانشگاه شریف و تهران هم دارم رزومه م بد نیست سابقه کار تو حوضه مدیریت و بیزینس 22 سالمه لیسانس تموم نکردم دانشجو دانشگاه تهرانم نمیخوامم تموم کنم لیسانس متاهل هم هستم پیشنهادتون چه دانشگاه هاییه تورنتو مترو پولیتن یورک ویورک ویل هم اپلای کردم

با سلام

لطفا برای اطلاع از شرایط و هزینه ها با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

visa724.com/تماس-باما

parisa :

با سلام و عرض ادب بنده قصد دارم امسال برای یکی از رشته های دانشگاه کلگری اقدام کنم ولی متاسفانه در نیازمندی های این رشته نوشته شده که باید نمرات رسمی و تنها از طرف دانشگاه کشور مقصد فرستاده شود که این امکان معمولا برای دانشگاه های ایران مقدور نیست. ممنون می شوم راه حلی برای من معرفی کنید و اینکه ایا نمرات غیر رسمی دارای ترجمه رسمی را قبول نخواهند کرد؟

با دانشگاه مکاتبه کنید در صورتی که همکاری نشود یا باید دانشگاه مذکور را عوض کنید یا تلاش کنید که از دانشگاه مبدا را برای ارسال مدارک و پرداخت هزینه های آن قانع کنید.

ابوالفضل یعقوبی :

اینجانب ابوالفضل یعقوبی ارشد هوش مصنوعی و رباتیکز و چهل ساله و متاهل میخواستم ببینم میتوانم برای دکتری در همین رشته از دانشگاه کلگری پذیرش تحصیلی بگیرم یا نه ؟ اگر جواب بله هست راهنمایی بفرمایید از کجا شروع کنم و شما چه کمکی میتوانید به بنده بکنید و چقدر هزینه خواهد داشت در ضمن سه نفر همراه خانواده هستیم

شرایط دریافت پذیرش و ویزا فقط به اسم و فامیل و سن شما وابسته نیست. برای بررسی دقیق شرایط می توانید به صفحه رزرو وقت مشاوره مراجعه بفرمایید.

سمیه خداوردی :

باسلام درموردادامه تحصیل دخترم سوال داشتم چگونه میتواند برای ادامه تحصیل کانادابیاید ورشتهاچگونه است باتشکر

ایشون چند سالشونه؟

YASER :

اینجانب یاسر ذبیحی دارنده لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و ارشد مدیریت دولتی گرایش مدیریت منابع انسانی دارم * آیا امکان تحصیل MBA در دانشگاه کلگری کانادا بدون مدارکی از جمله GMAT و GRE هست؟ * هزینه خدمات موسسه شما چقدره؟ * امکان دریافت بورس چقدر بوده و آیا تکلیف بورس رو میشه قبل از سفر به کانادا معلوم کرد؟ * برای شروع کار به چه مدارکی نیاز بوده و ممنون می شوم در صورت امکان زمانی را برای مشاوره حضوری یا آنلاین تعیین فرمایید؟ با تشکر از وقتی که می گذارید با احترام

اگر دانشگاه با آن موافقت کند، بله. برای هزینه ها میتوانید با دفاتر در تماس باشید. فعالیتی در زمینه بورسیه نداریم. برای دریافت مشاوره تخصصی هم می توانید به صفحه رزرو وقت مشاوره مراجعه بفرمایید

نگین احمدخانی :

سلام وقتتون بخیر من متوجه شهریه ای که نوشته بودید نشدم این شهریه که در متن گفته شده برای یک ترمه یا برای کل مدت تحصیله؟ و اینکه چرا برای شهریه کارشناسی ارشد دو تا عدد متفاوت نوشته شده؟ و اینکه این دانشگاه رشته حقوق هم داره ؟

مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.