اسکیل ورکر کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۰۷/۰۳

 

قصد مهاجرت به کانادا را دارید و در این بین بارها با عبارت اسکیل ورکر کانادا برخورد کرده اید؟ از برنامه اسکیل ورکر کانادا و شرایط آن چه می دانید؟ اگر به دنبال پیدا کردن بهترین روش برای مهاجرت به کانادا هستید، شاید برنامه اسکیل ورکر بتواند شما را در این مسیر کمک کند. پس موضوع جذاب مقاله امروز را به هیچ وجه از دست ندهید.

توجه: اسکیل ورکر با مهاجرت کاری متفاوت است؛ اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا  را دارید می توانید به صفحه فرم مهاجرت کاری کانادا را تکمیل بفرمایید.

مهاجرت به کانادا، به آرزوی بسیاری از افراد خصوصا در کشور ما تبدیل شده است. کیفیت بالای زندگی در کانادا، وجود دانشگاه و مراکز آموزشی معتبر در سطح جهانی، امکانات بالا برای کار و زندگی، حقوق شهروندی مناسب خصوصا نسبت به کشورهای جهان سوم، چند فرهنگی بودن و تنوع بالا جاذبه های گردشگری و مسافرتی از جمله مواردی هستند که افراد را ترغیب به مهاجرت و زندگی در این کشور می کنند.

برای مهاجرت به کانادا روش های متعددی وجود دارد. برخی از آن ها شامل ورود سریع به این کشور می شوند که به روش اکسپرس اینتری شهرت دارند. خود این روش از برنامه های متعددی برخوردار است که هر کدام می تواند برای گروهی خاص مناسب باشد. روش های دیگری هم وجود دارد که از طریق تحصیل، برنامه های نامزدی دولت، ویزا استارت آپ و حمایت خویشاوندی به افراد مختلف تعلق می گیرند.

اما موضوع مقاله امروز ما روش اسکیل ورکر است که یکی از سه برنامه ورود سریع با برنامه اکسپرس اینتری محسوب می شود. اگر شما هم مایل هستید درباره این شیوه مهاجرتی به کانادا اطلاعات کاملی کسب کنید، این راهنما را دنبال کنید.

 

* اگر شرایط اسکیل ورکر را دارید، برای مطالعه دیگر شرایط مهاجرت می توانید به صفحه مهاجرت به کانادا مراجعه بفرمایید.

 

اسکیل ورکر کانادا

 

اسکیل ورکر کانادا چیست؟

اسکیل ورکر یا کارگر ماهر یکی از شیوه های مهاجرت سریع به کانادا است که در دسته ویزا اکسپرس اینتری قرار می گیرد. کارگر ماهر به تمامی افرادی اطلاق می شود که دارای یک تخصص، مهارت و یا دانش خاصی هستند.

یک کارگر ماهر ممکن است در دانشگاه، کالج یا موسسه تحصیل کرده باشد و یا مهارت های خود را در محل کار فرا گرفته باشد. مهم این است که مهارت های کارگر ماهر به رشد و بهبود نتایج اقتصادی منجر شود. پس بر خلاف تصور بسیاری از افراد کارگر ماهر به یک کارگر معمولی منتهی نمی شود و می تواند شامل مهندسان، دانشمندان، پزشکان، معلمان، رانندگان کامیون، صنعتگران، حسابدارها، آشپزان و... هم باشد.

در سال 2015 بود که دولت کانادا سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری را تحت طبقه اقتصادی مختلف از جمله برنامه کارگر ماهر پیاده سازی کرد. این برنامه شامل تعداد بسیار بالایی از مشاغل می شود که هر کدام معیارهای خاص خود را خواهد داشت.

بنابراین منظور از اسکیل ورکر در کانادا، افرادی هستند که دارای تحصیلات مناسب، سابقه کار، سن و توانایی زبانی مورد تایید کانادا هستند و تحت سیستم اکسپرس اینتری درخواست اقامت دائم کانادا و تابعیت این کشور را ارائه می کنند.

این سیستم از یک برنامه امتیازدهی پیروی می کند که شخص متقاضی برای دریافت اقامت این کشور باید بتواند بیشترین امتیاز را دریافت کند. برای مثال بیشترین نمره در سیستم سریع اقامت دائم کانادا با دعوتنامه برای درخواست کار در این کشور به داوطلبان داده می شود.

برنامه کارگران ماهر فدرال شامل 347 شغل فنی و غیر فنی می شود که هر متقاضی می تواند با توجه به حرفه، توانایی و مهارت های خود یکی از مشاغل را انتخاب و با انجام شرایط مورد نیاز، درخواست اقامت خود را ارائه کند.

 

شرایط استفاده از برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر در کانادا

برنامه اسکیل ورکر کانادا برای کارگران ماهر خارجی تنظیم شده است که تجربه کار دارند و می خواهند از این طریق به کانادا مهاجرت کنند. این برنامه دارای حداقل سه شرط تجربه کاری ماهر، توانایی زبانی و تحصیلات است.

با توجه به این سه عامل مشخص می شود که شما واجد شرایط بررسی درخواست اقامت کانادا هستید یا خیر. در مرحله بعد طبق تحصیلات، سن، داشتن یا نداشتن پیشنهاد شغلی معتبر، مهارت زبانی و سازگاری ارزیابی صلاحیت می شوید. هر یک از این شرایط امتیاز مخصوص به خود را خواهند داشت که در بخش بعدی این مطلب به طور مفصل آن را بررسی می کنیم. حداقل الزامات این روش، شامل موارد زیر می شوند.

 

1.تجربه کاری ماهر

برای بهره مندی از تجربه کاری ماهر، باید حداقل در یکی از سه گروه مشاغل مدیریتی، مشاغل حرفه ای و مشاغل فنی یا مشاغل ماهر قرار بگیرید. طبق این بخش باید بتوانید الزامات زیر را به اثبات برسانید:

  • برای پذیرفته شدن در برنامه اسکیل ورکر کانادا، باید در همان شغلی تجربه کاری داشته باشید که در درخواست مهاجرت خود از آن به عنوان شغل اصلی خود نام برده اید.
  • کاری که انجام می دهید را با دریافت دستمزد یا کمیسیون انجام داده باشید. کار آموزشی و کارهای داوطلبانه در این طرح مورد محاسبه قرار نمی گیرند.
  • برای واجد شرایط شدن در این طرح باید حداقل یک سال کار مداوم را در از طریق برنامه های مختلف انجام داده باشید. معادل ساعت این یکسال، 1560 ساعت کار در سال یا 30 ساعت کار در هر هفته است. این شامل کارهای پاره وقت، نیمه وقت و تمام وقتی می شود که در نهایت به 1560 ساعت کار در یک سال منجر شده باشد.
  • تجربه کارهای دانشجویی مداوم و با دستمزد هم می تواند باعث رعایت الزام به کار این بخش از برنامه اسکیل ورکر باشد.

 

2.توانایی زبانی

همانطور که گفتیم، یکی از شرایط بررسی درخواست اسکیل ورکر کانادا، مهارت زبانی است. شما باید بتوانید مطابق با درخواست خود نمره قبولی آزمون های زبان انگلیسی یا فرانسوی مورد تایید کانادا را دریافت کنید.

این آزمون ها چهار مهارت نوشتن، خواندن، گوش کردن و صحبت کردن فرد را مورد ارزیابی قرار می دهند. هر یک از این چهار توانایی از یک حداقل نمره ای برخوردار هستند که می توانید برای اطلاع از آن، از طریق وکلای مهاجرتی ویزا 724 مشاوره رایگان دریافت و از آن ها اطلاع پیدا کنید.

پس از انجام آزمون باید نتایج این تست را وارد نمایه اکسپرس اینتری کنید. توجه یه این نکته ضروری است که هر آزمون زبانی چه در خود کانادا و چه در سطح بین المللی یک تاریخ انقضا مشخص دارد.

آزمون های زبان داخلی تا 2 سال پس از ارائه نتیجه موفقیت آمیز آزمون، معتبر خواهند بود. این یعنی اینکه شما باید زمانی که درخواسی اسکیل ورکر خود را ارائه می دهید، از یک مدرک زبانی معتبر برخوردار باشید. در غیر اینصورت لازم است دوباره آزمون را تکرار کنید. این شرط به دلیل این قرار داده شده است که شخص در صورتی که از مهارت های زبانی خود استفاده نکرده باشد، ممکن است با مشکل فراموشی درگیر شود و واجد شرایط زبانی نباشد.

 

اسکیل ورکر کانادا

 

3.شرط تحصیلات در برنامه اسکیل ورکر کانادا

شرط تحصیل بر پایه دو عامل مختلف در نظر گرفته می شود، اینکه شما در کانادا تحصیل کرده اید یا در خارج از این کشور. هر یک از این شروط، الزامات خاص خود را خواهند داشت.

برای مثال برای کسانی که در کانادا تحصیل کرده اند، شرط تحصیل شامل مدرک متوسطه یا دبیرستان و یا مدرک موسسه پس از متوسطه می شود. اما اگر جزو افرادی با تحصیلات خارجی محسوب شوید، باید موارد دیگری را رعایت کنید.

البته شرط تحصیل خارجی هم شامل دو حالت متوسطه و پس از متوسطه می شود با این تفاوت که مدرک مورد نظر، زیر نظر یک موسسه ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا، معادل سازی می شود. در این مرحله صلاحیت مدرک شما بر اساس گواهی، دیپلم یا تکمیل درجه کانادایی مشخص خواهد شد.

 

4.توانایی مالی

با استفاده از هر یک از روش های مهاجرتی که اقدام به دریافت اقامت و تابعتی کانادا کنید؛ باید بتوانید توانایی مالی خود را با استفاده از دارایی های منقول و غیر منقول و با استفاده از وجوه بانکی مشخص کنید. این شرط شامل برنامه اسکیل ورکر کانادا یا همان کارگر ماهر فدرال هم می شود.

شما باید با استفاده از اسناد قابل پیگیری اثبات کنید که وجوه و سرمایه لازم برای اقامت و زندگی در کانادا و تحت پوشش دادن افراد خانواده در صورت وجود را دارا هستید.

البته این شرط در دو صورت نیازی به اثبات ندارد. در حالت اول شما بتوانید به طور قانونی در کانادا کار کنید و نشان دهد که می توانید از این طریق بودجه لازم برای اسکان و زندگی در کانادا را تامین کنید. در حالت دوم یک پیشنهاد کار معتبر از یک کارفرمای کانادایی داشته باشید، که در این صورت هم اثبات وجوه و سرمایه ضروری نخواهد بود.

 

5.مشخص کردن محل زندگی

در همان ابتدا درخواست اگر واجد شرایط باشید، باید مشخص کنید که قرار است پس از دریافت اقامت کانادا در کدام ایالت و شهر مستقر شده و اسکان پیدا کنید.

شما باید برای زندگی خارج از استان کبک برنامه ریزی کنید، مگر اینکه از شرایط اسکیل ورکر این ایالت برخوردار باشید. هنگام پر کردن مشخصات از شما می خواهند که محل استقرارا آینده خود را مشخص کنید. پس از قبل تحقیقات خود را انجام داده و محل زندگی خود را مشخص کنید.

 

 3. شرط تحصیلات در برنامه اسکیل ورکر کانادا شرط تحصیل بر پایه دو عامل مختلف در نظر گرفته می شود، اینکه شما در کانادا تحصیل کرده اید یا در خارج از این کشور. هر یک از این شروط، الزامات خاص خود را خواهند داشت. برای مثال برای کسانی که در کانادا تحصیل کرده اند، شرط تحصیل شامل مدرک متوسطه یا دبیرستان و یا مدرک موسسه پس از متوسطه می شود. اما اگر جزو افرادی با تحصیلات خارجی محسوب شوید، باید موارد دیگری را رعایت کنید.  البته شرط تحصیل خارجی هم شامل دو حالت متوسطه و پس از متوسطه می شود با این تفاوت که مدرک مورد نظر، زیر نظر یک موسسه ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا، معادل سازی می شود. در این مرحله صلاحیت مدرک شما بر اساس گواهی، دیپلم یا تکمیل درجه کانادایی مشخص خواهد شد.  4. توانایی مالی با استفاده از هر یک از روش های مهاجرتی که اقدام به دریافت اقامت و تابعتی کانادا کنید؛ باید بتوانید توانایی مالی خود را با استفاده از دارایی های منقول و غیر منقول و با استفاده از وجوه بانکی مشخص کنید. این شرط شامل برنامه اسکیل ورکر کانادا یا همان کارگر ماهر فدرال هم می شود. شما باید با استفاده از اسناد قابل پیگیری اثبات کنید که وجوه و سرمایه لازم برای اقامت و زندگی در کانادا و تحت پوشش دادن افراد خانواده در صورت وجود را دارا هستید. البته این شرط در دو صورت نیازی به اثبات ندارد. در حالت اول شما بتوانید به طور قانونی در کانادا کار کنید و نشان دهد که می توانید از این طریق بودجه لازم برای اسکان و زندگی در کانادا را تامین کنید. در حالت دوم یک پیشنهاد کار معتبر از یک کارفرمای کانادایی داشته باشید، که در این صورت هم اثبات وجوه و سرمایه ضروری نخواهد بود.  5. مشخص کردن محل زندگی در همان ابتدا درخواست اگر واجد شرایط باشید، باید مشخص کنید که قرار است پس از دریافت اقامت کانادا در کدام ایالت و شهر مستقر شده و اسکان پیدا کنید. شما باید برای زندگی خارج از استان کبک برنامه ریزی کنید، مگر اینکه از شرایط اسکیل ورکر این ایالت برخوردار باشید. هنگام پر کردن مشخصات از شما می خواهند که محل استقرارا آینده خود را مشخص کنید. پس از قبل تحقیقات خود را انجام داده و محل زندگی خود را مشخص کنید.

 

6.قرار داشتن در دسته افراد غیر قابل قبول

برای بهره مندی از برنامه کارگر ماهر فدرال باید علاوه بر شرایطی که ذکر کردیم، در دسته افراد مجاز به ورود به کانادا قرار بگیرید. در حالت عادی برخی از افراد اجازه ورود به خاک این کشور را ندارند.

این یعنی اینکه شما چه از طریق اسکیل ورکر کانادا اقدام کنید و چه از طریق یک برنامه مهاجرتی دیگر نمی توانید به خاک این کشور وارد شده یا اقامت و تابعیت آن را دریافت کنید. این ورود حتی زمانی که شما در بهترین شرایط ممکن از شروط اصلی مهاجرتی قرار دارید هم صادق است.

چنین افرادی طبق قانون مهاجرت کانادا غیر قابل قبول محسوب می شوند. این که چه کسی تعیین می کند شما واجد شرایط این قانون هستید یا خیر را افسر مهاجرت کانادایی طبق قوانینی از پیش تعیین شده مشخص می کند.

دلایل متعددی وجود دارند که ممکن است اصلا به مرحله بررسی درخواست ویزا اقامتی این کشور نرسید. برخی از این عوامل ممکن است جنایی باشند. بعضی از آن ها پزشکی و برخی دیگر هم امنیتی خواهند بود. بنابراین هر کسی اجازه ورود به خارج کانادا را نخواهد داشت.

 البته در برخی از مواقع که دلایل موجهی برای ورود به کانادا داشته باشید، شاید بتوانید با نظر افسر مربوطه اجازه اقامت موقت این کشور را دریافت کنید. اما در حالت عادی شامل برنامه اسکیل ورکر نخواهید بود. از عواملی که ممکن است برای کانادا غیر قابل قبول محسوب شوید، موارد زیر خواهند بود.

 

1.ارتکاب به جنایت

یکی از مواردی که خارج از برنامه اسکیل ورکر کانادا مانع دریافت اقامت کانادا می شود، مرتکب شدن قتل و جنایت است. برخی از مواقع افراد به دلیل مرتکب شدن یک جنایت، در رده افراد غیر قبول قرار می گیرند، که البته این افراد هم می توانند با مشخص کردن و اثبات برخی از موارد از این قاعده مستثنی شوند.

 

اسکیل ورکر کانادا

 

2.مجازات اختلال رانندگی

اگر از آن دسته افرادی هستید که هنگام رانندگی مواد مخدری مثل حشیش یا الکل مصرف می کنید، ممکن است در دسته افراد غیرقابل قبول برای ویزا کانادا قرار بگیرید.

بر این اساس تا زمانی که دولت کانادا طبق نظر افسر مهاجرتی این کشور به شما اجازه موقت اقامت ندهد، نمی توانید به کانادا سفر کنید یا در این کشور اقامت داشته باشید. برای اینکه ببینید بر اساس این مسئله واجد شرایط هستید یا خیر، باید هزینه 200 دلار را برای پردازش این مسئله پرداخت کنید. نکته اینجاست که این مبلغ تضمین اجازه ورود یا اسکان در کانادا را به شما نمی دهد.

 

3.دلایل امنیتی عامل غیر قابل قبل برای بررسی درخواست اسکیل ورکر کانادا

یکی دیگر از مواردی که ممکن است مانع درخواست اقامت شما شود، اثبات دلایل امنیتی است. برای مثال اثبات اینکه شما قصد جاسوسی در کانادا را دارید یا قبلا سابقه چنین موردی را در کارنامه خود دارید، می تواند منجر به رد درخواست اقامت شما شود.

از دیگر دلایل امنیتی می توان به تلاش برای براندازی حکومت، سرنگونی دولت و یا مواردی از این دست اشاره کرد که در صورت اثبات مانع ورود شما به کانادا می شود.

از طرف دیگر عضویت در برخی از سازمان ها که از نظر جامعه جهانی تروریسم تلقی می شوند، هم مانع اجازه درخواست اقامت شما می شود. برای مثال یک عضو طالبان، داعش یا یک گروه نظامی مشابه نمی تواند درخواست اقامت کانادا را داشته باشد؛ زیرا قانون اجازه ورود چنین اشخاصی که مخل امنیت جهان هستند را به کانادا نمی دهد.

 

4.نقض حقوق بشر

نقض حقوق بشر نیز از جمله دلایلی است که می تواند مانعی برای بررسی درخواست اقامت و تابعیت شما باشد. این  قانون شامل موارد متعددی می شود. برای مثال اگر اثبات شود که شما در دسته افرادی قرار دارید که مرتکب جرایم جنگی شده اید، نمی توانید درخواست اقامت کانادا را داشته باشید.

نقض حقوق بشر شامل جنایت علیه بشریت هم می شود. این مورد هم می تواند در دسته موارد امنیتی و هم در دسته نقض حقوق بشر برای بررسی درخواست اسکیل ورکر کانادا قرار بگیرد.

از دیگر مواردی که باعث می شوند شما فردی تلقی شوید که ناقض حقوق بشر است، این است که یک مقام ارشد دولتی باشید که از سوی سازمان های جهانی تحریم بین المللی شده باشید. البته چنین مقامی باید نقش فاحشی در نقض حقوق بشر داشته باشد تا مشمول این قانون شود.

 

درخواست اسکیل ورکر کانادا

 

5.جرائم سازمان یافته

اگر اثبات شود که شما جزو یکی از دسته های جرائم سازمان یافته هستید، ممکن است با جواب منفی افسر ویزا مهاجرتی کانادا مواجه شوید. این جرائم شامل عضویت در تمامی فعالیت های جنایی سازمان یافته از جمله قاچاق افراد یا پولشویی است.

 

6.دلایل پزشکی

اگر شما با یک بیماری جدی مواجه شوید که باعث ایجاد دردسر برای دولت کانادا شود، می تواند مانع دریافت اقامت این کشور شود. در برنامه اسکیل ورکر کانادا، بیماری ها با توجه به نوع خود می توانند منجر به رخ دادن اتفاقات ناخوشایند زیر برای دولت کانادا شوند به همین دلیل معمولا منجر به رد درخواست می شوند.

  • بیماری مورد نظر سلامت عمومی جامعه را به خطر بیندازد.
  • امنیت عمومی را به خطر بیندازد.
  • باعث تقاضای بیش از حد از خدمات بهداشتی و اجتماعی شود.

البته مورد آخر در مواردی قابل چشم پوشی خواهد بود و افراد طبق شرایطی که می توانند از مشاوران ویزا 724 از آن اطلاع پیدا کنند، از این قانون معاف می شوند.

 

7.سایر عوامل غیر قابل قبول

از دیگر عللی که منجر به رد درخواست اقامت شما از سوی کنسولگری کانادا می شود، ارائه اطلاعات نادرست یا عدم ارائه اطلاعات محرمانه است. این مورد می تواند شما را شخصی فریبکار جلوه دهد که قصد دور زدن قانون کانادا را دارد. عدم رعایت مفاد مهاجرتی یا داشتن یکی از اعضای خانواده ای که در لیست افراد غیر قابل قبول قرار می گیرند نیز می تواند منجر به رد درخواست شما شود.

 

برنامه اسکیل ورکر کانادا

 

سیستم امتیاز دهی اسکیل ورکر کانادا به چه شکلی است؟

همانطور که گفتیم کارگران ماهر برای اینکه بتوانند با توجه به حرفه خود واجد شرایط استفاده از شیوه اکسپرس اینتری شوند، باید حتما شایستگی های آن ها با توجه به برخی از عوامل مورد ارزیابی قرار بگیرد. این ارزیابی شامل یک سیستم امتیازدهی می شود که هر فرد باید بتواند از 100 امتیاز تعیین شده در این سیستم، حداقل 67 امتیاز کسب کند.

عواملی که در این سیستم امتیازبندی مورد توجه قرار می گیرند، شامل تحصیلات، زبان، سابقه کاری، سن، تطبیق پذیری و موارد مربوط به اشتغال می شود. برنامه جدید اسکیل ورکر، به دنبال انتخاب افرادی است که بیشترین احتمال موفقیت در این سیستم امتیازدهی را دارند. در ادامه هر یک از عوامل تاثیرگذار بر این سیستم را بررسی می کنیم و نحوه امتیازدهی آن ها را شرح خواهیم داد.

 

1.سیستم امتیازبندی تحصیلات

یکی از عوامل مهم در انتخاب کارگران ماهر برای اعطای اقامت دائم کانادا، میزان تحصیلات آن فرد است. در برنامه اسکیل ورکر کانادا، برای شرط تحصیلات، حداکثر 25 امتیاز در نظر گرفته شده است.

این یعنی کسی که حداکثر سطح تحصیلات را داشته باشد می تواند از حداکثر 25 امتیاز از 100 امتیاز این سیستم را دریافت کند. این شرط تحصیلی برای متقاضیان با مدرک دکترا، می تواند معجزه کند و بیش از یک سوم امتیاز خواسته شده را برآورده کند.

افراد با مدرک دکتری بیشترین امتیاز این سیستم را کسب می کنند و باقی مقاطع تحصیلی هم به ترتیب اولویت دارای امتیاز خاص خود هستند. مشخصا هر چه سطح مدرک تحصیلی کمتر باشد، امتیاز این مرحله هم کمتر خواهد بود.

مدارک تحصیلی متقاضیان تحت نظر سازمان های مختلف از جمله دانشکده مطالعات مداوم دانشگاه تورنتو، خدمات ارزیابی بین المللی کانادا، خدمات آموزش جهانی و شورای پزشکی کانادا ارزیابی و تعیین معادل می شود. در نهایت پس از این معادل سازی، امتیاز مورد نظر به شخص تعلق می گیرد.

طبق این لیست مدرک دانشگاهی دکترا یا معادل آن 25، مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد یا معادل آن 23، مدرک ورود به تمرین دانشگاهی که توسط یک نهاد نظارتی استان مجوز داشته باشد خواهد بود هم 23 امتیاز خواهد داشت.

مدرک ورود به تمرین دانشگاهی در برنامه اسکیل ورکر کانادا، شامل موارد متعددی از جمله دارو، دامپزشکی، دندانپزشکی، بینایی سنجی، حقوق، پزشکی کایروپراکتیک و داروخانه می شود. علاوه بر این در این طرح دارا بودن دو یا چند مدرک تحصیلی دیپلم 3 ساله 22 امتیاز، داشتن یک مدرک دیپلم 3 ساله 21 امتیاز، داشتن مدرک دیپلم 2 ساله 19 امتیاز، مدرک دیپلم 1 ساله 15 امتیاز و مدرک دیپلم عادی، 5 امتیاز خواهد بود.

 

اسکیل ورکر کانادا

 

2.سیستم امتیاز بندی مهارت های زبانی

زبان حرف اول را در مهاجرت به کانادا می زند. حتی اگر افراد بخواهند از روشی به جز کارگران ماهر یا کل برنامه اکسپرس اینتری اقامت کانادا را دریافت کنند، باید از یک حداقل مهارت زبانی انگلیسی یا فرانسوی برخوردار باشند. این برای رفع نیازهای اولیه زندگی، تحصیل و کار در کانادا و یا هر کشور خارجی دیگر ضروری است.

در حالی که برخی از روش های مهاجرتی سطح زبانی کمتری را دارا هستند، بعضی دیگر از موارد هم هستند که نیاز به  سطح زبانی قوی تری دارند. برای مثال کسانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، به طور معمول باید از یک نمره خوب در آزمون های زبان بین المللی و داخلی کانادا، بهره مند باشند.

در روش کارگران ماهر فدرال هم مهارت زبانی جزو شروط اصلی محسوب می شود و از حداقل امتیاز 16 تا حداکثر امتیاز 28 برخوردار است. در این شرط، افراد باید بتوانند در یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی، مهارت متوسط تا بالا زبان خود را اثبات کنند.

بنابراین افرادی که حداقل آستانه مشخص شده برای مهارت زبانی را دارا باشند، 16 امتیاز از این شرط دریافت ویزا را دریافت می کنند. مهارت های زبان بالا هم می تواند منجر به دریافت 24 امتیاز از کل امتیازهای موجود شود. اگر شخصی در برنامه اسکیل ورکر کانادا، توانایی دو زبانه بودن را دارا باشد، می تواند از حداکثر 4 امتیاز دیگر در این سیستم امتیاز دهی برخوردار شود.

 

کانادا

 

3.سیستم امتیاز دهی سابقه کاری

یکی دیگر از پارامترهایی که در برنامه کارگر ماهر فدرال مورد توجه است، سابقه کاری متقاضی خواهد بود. بر این اساس هر چه سابقه کاری بیشتری داشته باشید، احتمال کسب نمره بالاتر بیشتر است. طبق این برنامه برای دریافت حداقل امتیازات سابقه کاری با 1 سال سابقه و حداکثر امتیاز با 6 سال سابقه خواهد بود.

حداکثر امتیازی که فرد از این طریق بدست می آورد 15 امتیاز خواهد بود. بر اساس تعداد ساعت های کار که در پاراگراف های قبل توضیح دادیم، هر فرد می تواند امتیاز خود را بالا ببرد. البته میزان مهارت هم در این طرح سنجیده خواهد شد.

برای به دست آوردن فاکتور این امتیاز تجربه کاری متقاضی اسکیل ورکر در موارد کار داخل یا خارج از کانادا، کار در حین انجام تحصیل و خود اشتغالی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. برای اینکه از مهارت های خود مطمئن شوید، می توانید به لیست طبقه بندی مشاغل ملی کانادا (NOC) مراجعه کنید. بر اساس این لیست مشاغل موجود در بازار کار کانادا لیست بندی شده و وظایف، استعدادها، الزامات و تنظیمات و مهارت های مربوط به هر شغل مشخص شده است.

در روش اسکیل ورکر کانادا، برای اینکه بتوانید اطلاعات مربوط به شغل مورد نظر خود را در این سامانه پیدا کنید، باید کد نمایه اکسپرس اینتری خود را در محل مورد نظر وارد کنید تا اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار بگیرد.

بر اساس برنامه کارگر فدرال ماهر و سیستم امتیازبندی آن، افراد با 1 سال سابقه حداکثر 9 امتیاز، افراد با 2 تا 3 سال سابقه حداکثر 11 امتیاز، افراد با 4 تا 5 سال سابقه 13 امتیاز و افراد با سابه 6 سال یا بیشتر تا حداکثر 15 امتیاز از این سیستم دریافت خواهند کرد.

 

4.امتیاز دهی بر اساس شرایط سنی

بر اساس برنامه کارگر ماهر فدرال، سن هم در امتیازدهی تاثیر زیادی دارد.  در این طرح هر چه فرد جوانتر باشد، امتیاز بالاتری دریافت خواهد کرد. حداکثر امتیاز سنی طرح اسکیل ورکر، 12 امتیاز خواهد بود.

بر این اساس افراد زیر 18 سال که فاقد امتیاز خواهند بود. اما افراد بین 18 تا 35 سال، بیشترین امتیاز را دریافت خواهند کرد. این گروه می توانند تا حداکثر 35 امتیاز از سیستم مهاجرتی دریافت کنند.

افراد 36 ساله حداکثر 11 امتیاز، افراد 38 ساله حداکثر 10 امتیاز، افراد 39 ساله 8 امتیاز، افراد 40 ساله 7 امتیاز، افراد 41 ساله 6 امتیاز، افراد 42 ساله 5 امتیاز، افراد 43 ساله 4 امتیاز، افراد 44 ساله 3 امتیاز، افراد 45 ساله 2 امتیاز، افراد 46 ساله 1 امتیاز دریافت می کنند. طبق برنامه اسکیل ورکر کانادا، افرادی که بیش از این سن دارند، واجد شرایط دریافت امتیاز نخواهند بود.

 

طرح اسکیل ورکر

 

5.سایر شرایط سیستم امتیاز دهی

علاوه بر موارد بالا، گزینه های دیگری مثل شرایط کاری مناسب در کانادا (حداکثر 10 امتیاز) و سازگاری و تطبیق پذیری شما و همسرتان در صورت وجود، (حداکثر 10 امتیاز) هم جزو این موارد خواهند بود. اگر می خواهید به طور دقیق تر درباره این دو شرط امتیازدهی اطلاعات کسب کنید، با مجموعه ویزا 724 در تماس باشید.

 

برای مهاجرت از طریق اسکیل ورکر چه آزمون هایی مورد تایید هستند؟

برای مهاجرت به کانادا لازم است نتایج مربوط به آزمون زبان یک موسسه مجاز را ارائه دهید. در حال حاضر دو آزمون مورد تایید دولت کانادا برای مهاجرت هستند. نخست سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی که به IELTS معروف است و دوم برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا که به اختصار آن را CELPIP مینامند. آزمون هایی مانند آزمون دولینگو و یا حتی آزمون آیلتس به صورت آنلاین فاقد اعتبار هستند، پس بهتر است ریسک نکرده و تنها بر روی آزمون های معتبر تمرکز کنید.

 

اسکیل ورکر

 

زبان های مورد تایید

البته زبان انگلیسی تنها زبان مورد تایید برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر نیست. تسلط شما به زبان فرانسه نیز میتواند برای مهاجرت کافی باشد. پس از شرکت در یکی از آزمون های زبان تایید شده لازم است، حداقل امتیاز را از این آزمون ها کسب کنید. بسته به نوع ویزا و نوع آزمون، امتیازی که باید دریافت کنید متفاوت خواهد بود.

به صورت کلی امتیاز 5.5 تا 6 برای دریافت ویزای اسکیل ورکر کانادا مورد قبول است. البته اگر قصد ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشید حداقل امتیاز شما باید 6.5 باشد. توجه داشته باشید که امتیاز ذکر شده باید در تمام چهار بخش اسپیکینگ، رایتینگ و لیسنینگ به حد نصاب تعیین شده برسد. هرچه نمره شما در آزمون آیلتس بیشتر باشد امتیاز بیشتری خواهید داشت، پس به هیچ عنوان به حداقل نمره اکتفا نکنید.

 

سیستم اکسپرس اینتری در مهاجرت از طریق اسکیل ورکر به چه معناست؟

همانطور که پیشتر ذکر شد متقاضیان سیستم اسکیل ورکر باید بتوانند حداقل 67 امتیاز دریافت کنند. افرادی که واجد شرایط بوده و امتیازشان به 67 برسد وارد مرحله دوم میشوند تا توسط سیستم اکسپرس اینتری کانادا رتبه بندی شوند. توجه داشته باشید که 67 حداقل امتیاز است و با توجه به رقابتی بودن مسئله هرچه امتیاز شما بیشتر باشد شانستان برای دریافت اقامت بیشتر خواهد بود. ورود به سیستم اکسپرس اینتری به معنای دریافت اقامت دائم کشور کاناداست.

 

حرف آخر...

در این مطلب به بررسی اسکیل ورکر در کانادا پرداختیم. گفتیم که اسکیل ورکر یا کارگر ماهر فدرال یکی از شیوه های مهاجرتی در کانادا است که زیر مجموعه برنامه اکسپرس اینتری محسوب می شود. طبق این روش مهاجرتی کارگران ماهری که از تحصیلات دانشگاهی، مهارت یا دانش خاصی برخوردار هستند، می توانند طی شرایط خاصی اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

از شرایط استفاده از روش اسکیل ورکر به میزان تحصیلات، سابقه شغلی، سن، بودجه مالی، پیشنهاد کاری، عدم قرارگیری در لیست افراد غیر قابل قبول سفارت کانادا را نام بردیم. در نهایت گفتیم که تمامی این شرایط طی یک سیستم امتیازبندی سنجش می شوند و فرد بر اساس آن مورد ارزیابی قرار می گیرد که در حالت عادی باید از یک حد نصاب امتیازی برای واجد شرایط شدن برای طرح اسکیل ورکر برخوردار باشد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قصد دارند به کانادا مهاجرت کنند و نمی دانید که در دسته کارگران ماهر فدرال قرار می گیرید یا نه، بهتر است از مشاوران ویزا 724 به شکل تخصصی کمک بگیرید. وکلای مهاجرتی این مجموعه به شما کمک می کنند تا مسیر مهاجرتی خود را خیلی سریع تر و کم هزینه تر طی کنید.

 

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما


سوالات متداول


اسکیل ورکر کانادا چیست؟

اسکیل ورکر یک برنامه مهاجرتی در کانادا است که بر اساس آن کارگران ماهر فدرال با توجه به یک سیستم امتیازبندی برای دریافت اقامت دائم این کشور سنج می شوند. کارگران ماهر شامل افراد تحصیل کرده، فنی یا ماهر در مشاغل مختلف هستند.

چگونه می توان به عنوان کارگر ماهر به کانادا مهاجرت کرد؟

برای استفاده از این روش باید شرایط متعددی از جمله سن، میزان تحصیلات و شرایط زبانی را برآورده کنید. اما مهم تر از همه این موارد باید توانایی و مهارت شما در انجام یک کار، سابقه کاری، پیشنهاد کار در کانادا، واجد شرایط کار در کانادا و توانایی مالی مناسب برای زندگی در کانادا را داشته باشید.

آیا اسکیل ورکر یا برنامه کارگر ماهر فدرال در کل کانادا به یک شکل است؟

الزامات کلی این طرح در کل کانادا معمولا به یک شکل است. اما برخی از شرایط ممکن است از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت باشد.

بر اساس سیستم امتیازبندی، یک متقاضی به چند امتیاز برای واجد شرایط شدن طرح اسکیل ورکر نیاز دارد؟

حداکثر امتیاز این طرح 100 خواهد بود. افراد در صورتی که بتوانند از طریق مختلف حداقل 67 امتیاز آن را کسب کنند، می توانند واجد شرایط طرح کارگر ماهر فدرال قرار بگیرند.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مجید طاهری :

با سلام وقت بخیر میخواستم در خصوص اسکیل ورکر بیشتر بدونم و ببینم شامل حال من میشه ؟

با درود 

می توانید همین صفحه را به صورت کامل مطالعه کنید. یا به بالای سایت مراجعه و فرم ارزیابی تکمیل بفرمایید.

 

مریم شمس :

من اصلا دورهای زبان نگذرانده.فقط همان که در دوران تحصیلی پشت سر گذاشتم.ابا میتوانم واسه مهاجرت اقدام کنم؟؟

با درود 

بیشتر روشهای مهاجرتی به مدرک زبان نیاز دارند مگر اینکه سرمایه های بالا دداشته باشید.

مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.