پذیرش از دانشگاه های کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۱۲/۱۳

 

 

چه به دنبال مدرک کارشناسی ارشد باشید یا یک محیط چندفرهنگی و دانشگاه های معتبر بین المللی، کانادا می تواند برای دانشجویان بین المللی مانند شما ایده آل باشد. دانشگاه ها و کالج ها، مدارس فنی، و همچنین موسسات هنرهای کاربردی و علمی طیف گسترده ای از گزینه های مطالعه را برای در نظر گرفتن ارائه می دهند. بر اساس رتبه بندی جهانی که توسط Times Higher Education، دانشگاه شانگهای و رتبه بندی QS انجام شده است، بیش از 30 دانشگاه کانادایی در بین 300 دانشگاه برتر جهانی در جهان رتبه بندی شده اند. این موضوع کیفیت کلی آموزش عالی کانادا را تایید می کند. اگر فکر می کنید کانادا ممکن است مکان مناسبی برای شما باشد، ما را همراهی کنید تا به معرفی شرایط و هزینه های پذیرش و تحصیل در کانادا بپردازیم.

نحوه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

پنج دانشگاه مناسب برای تحصیل در کانادا

1. دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو تنها دانشگاهی است که در 20 دانشگاه برتر رتبه ‌بندی دانشگاه‌ های جهانی در سال 2022 قرار دارد. این دانشگاه مانند دانشگاه‌ های معتبر بریتانیا، یک سیستم دانشگاهی ساختار یافته است. هفت کالج آن همه دارای تاریخ و سنت های متمایز هستند. دانشگاه تورنتو دستاوردهای پیشرو بسیاری را به نام خود دارد، از جمله اولین انتشارات دانشگاهی کانادا، اولین دانشکده علوم جنگلی در این کشور و تبدیل شدن به اولین دانشگاه کانادایی که به بیش از 1 میلیارد دلار کانادا (586 میلیون پوند) وقف رسیده است. محوطه مرکز شهر آن شامل چندین ساختمان تاریخی و حیاط است که از زیباترین ساختمان های دانشگاهی در کانادا محسوب می شوند. بیش از 700 مدرک کارشناسی و 200 مدرک کارشناسی ارشد در آن ارائه می شود و این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های جهان برای پزشکی است. فارغ التحصیلان برجسته شامل پنج نخست وزیر کانادا و نویسندگان مایکل اونداتجه و مارگارت اتوود هستند. در مجموع، 10 برنده جایزه نوبل وابسته به این دانشگاه هستند.

 

2. دانشگاه بریتیش کلمبیا

قدیمی ترین دانشگاه استان بریتیش کلمبیا، دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از رقابتی ترین دانشگاه های کانادا است. دو پردیس برای این دانشگاه وجود دارد: یکی در ونکوور و دیگری در کلونا. پردیس اصلی ونکوور در نزدیکی چندین سواحل است و منظره ای از کوه های ساحل شمالی دارد. تعدادی باغ گیاه شناسی و یادبود در محوطه دانشگاه و همچنین یک مرکز هنرهای نمایشی مشهور وجود دارد. این دانشگاه تعدادی بورسیه از جمله جایزه دانشجویی بین المللی Donald A. Wehrung برای نامزدهای کشورهای جنگ زده ارائه می دهد. هشت برنده جایزه نوبل و همچنین 71 دانشمند رودز و 65 مدال آور المپیک با این دانشگاه مرتبط هستند. سه نخست وزیر کانادا در UBC تحصیل کرده اند، از جمله نخست وزیر فعلی جاستین ترودو، که با مدرک لیسانس آموزش فارغ التحصیل شده است.

3. دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل تنها موسسه کانادایی است که در مجمع جهانی رهبران دانشگاه های مجمع جهانی اقتصاد که شامل روسای 26 موسسه آموزش عالی برتر جهان است، نمایندگی می کند. این دانشگاه در سال 1821 تاسیس شد و پردیس اصلی آن در پایه کوه رویال در مرکز شهر مونترال است. بسیاری از دانشجویان سال اول نیز در محوطه پارک مانند آن زندگی می کنند. تمام ساختمان های اصلی با استفاده از سنگ آهک خاکستری محلی ساخته شده اند که زیبایی شناسی چشمگیری به محوطه دانشگاه می دهد. در سال 1829، مک گیل اولین دانشکده پزشکی کشور را تأسیس کرد و تا به امروز این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی برای موضوعات بالینی امتیاز بالایی کسب می کند. این دانشگاه بیش از 300 رشته تحصیلی را به بیش از 31000 دانشجو از 150 کشور ارائه می دهد. این موسسه خود را یکی از متنوع ترین موسسات بین المللی کانادا می داند. لئونارد کوهن خواننده و ترانه سرا و ویلیام شاتنر بازیگر فارغ التحصیل مک گیل هستند.

4. دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر در همیلتون، انتاریو، با پردیس اصلی در 121 هکتار زمین در نزدیکی باغ گیاه شناسی سلطنتی همیلتون واقع شده است. این دانشگاه به افتخار ویلیام مک مستر، سناتور و بانکدار برجسته کانادایی که 900000 دلار کانادا برای تأسیس این موسسه اهدا کرد، نامگذاری شده است. دانشکده پزشکی مک مستر شهرت جهانی دارد و دانشکده های مهندسی، بازرگانی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم نیز در آن وجود دارد. این دانشگاه بر تحقیقاتی که برای هدف قرار دادن برخی از ضروری ترین نیازهای جامعه، به ویژه در زمینه علوم بهداشتی انجام می شود، تأکید زیادی دارد. این شامل تحقیقات موسسه تحقیقات سلول های بنیادی و سرطان است که بخش هایی از پوست انسان را به سلول های خونی تبدیل کرده است که می تواند به کاهش کمبود اهداکنندگان خون کمک کند.  

5. دانشگاه مونترال

تنها دانشگاه فرانسوی زبان در پنج دانشگاه برتر کانادا، دانشگاه مونترال با بیش از 36000 دانشجو، دومین دانشگاه بزرگ کشور از نظر تعداد دانشجو است. یک چهارم کل دانشجویان آن بین المللی هستند. در پردیس اصلی دانشگاه مونترال در دامنه کوه رویال قرار دارد. ساختمان مرکزی متمایز به سبک آرت دکو ساخته شده است. هفتاد و چهار درصد از دانشجویان در مقطع کارشناسی ثبت نام کرده اند. بسیاری از رهبران تجاری مشهور فارغ التحصیل این دانشگاه هستند، از جمله لوئیس آر. چنورت، مدیر اجرایی شرکت فناوری های متحد. سایر فارغ التحصیلان به دلیل مشارکت در تحقیقات علمی، از جمله نوآوری در انرژی هسته ای، ادراک بصری و رمزنگاری کوانتومی مورد توجه قرار گرفته اند.

گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا

بهترین دانشگاه های کانادا 2022

بهترین دانشگاه های کانادا 2022

انتخاب رشته تحصیلی مورد علاقه در کانادا

چه رشته هایی را باید در کانادا بخوانیم؟ در اینجا 5 مورد از محبوب ترین رشته هایی که دانشجویان بین المللی برای تحصیل انتخاب می کنند آورده شده است:

  1. بهداشت و پزشکی

جای تعجب نیست که بهداشت و پزشکی محبوب ترین دوره تحصیلی برای دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در کانادا هستند. همچنین آمار نشان می دهد که پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد زمانی که دانشجویان به دنبال تخصص هستند، محبوبیت بیشتری دارد. این رشته به خصوص در سرتاسر جهان به دلیل چشم انداز شغلی امیدوارکننده، حقوق بالا و ماهیت پاداش دهنده این شغل، پرطرفدار است. همچنین همیشه تقاضای زیادی برای متخصصان پزشکی وجود خواهد داشت که به این معنی است که احتمالاً پس از فارغ التحصیلی کار پیدا خواهید کرد. این موضوع می تواند برای بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان حائز اهمیت باشد، به این معنی که داشتن یک مسیر شغلی مطمئن و پایدار یک مزیت قابل توجه برای تحصیل در رشته بهداشت و پزشکی است.

البته دوره های پزشکی بسیار رقابتی هستند و کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، اگر موفق به کسب نمرات لازم شوید، به برخی از بهترین آموزش های پزشکی در جهان دسترسی خواهید داشت. همین امروز دوره ها را جستجو کنید و یک موسسه را انتخاب کنید تا دریابید که برای شروع کار خود در این زمینه به چه شرایط ورودی نیاز دارید.

  1. مهندسی

رشته مهندسی دومین رشته محبوب برای تحصیل در کانادا است. باز هم، این رشته ای است با مجموعه ای از فرصت ها برای فارغ التحصیلان با چندین زمینه که در آن تخصص داشته باشند. طبق آمار، محبوب ترین رشته ها شامل هوافضا، مکانیک و مهندسی عمومی و فناوری هستند. مهندسی هوافضا به طور خاص می تواند به دستمزد متوسط ​​89700 دلار کانادا در سال منجر شود و یکی از 25 شغل برتر در کانادا است. اگر به دنبال یافتن کار هستید یا می خواهید پس از فارغ التحصیلی چند سال بمانید، کانادا گزینه ویزای کار سه ساله پس از تحصیل را ارائه می دهد. این مدت زمان، فرصت سخاوتمندانه ای در مقایسه با سایر مقاصد برتر است و به شما در هنگام درخواست برای اقامت دائم انعطاف پذیری بیشتری می دهد.

  1. تجارت و مدیریت

برخی از دوره های برتر مرتبط با کسب و کار که توسط دانشجویان بین المللی در کانادا دنبال می شود شامل مدیریت، مطالعات تجاری و حسابداری می باشد. یکی از مزیت های اصلی این رشته این است که بسیار همه کاره است و مهارت هایی که در این دوره ها می آموزید را می توان در بسیاری از نقش ها و شرکت ها به کار برد. یک مدیر کسب و کار در کانادا می تواند انتظار حقوقی معادل 85000 دلار کانادا داشته باشد و یک حسابدار می تواند 57000 دلار کانادا با حقوق اولیه 33951 دلار کانادا درآمد داشته باشد. این حقوق برای یک فردی که تازه فارغ التحصیل شده بد نیست، نه؟ شما همچنین ممکن است یک مدرک کارشناسی را گذرانده باشید و اکنون بخواهید در کسب و کار یا یک رشته مرتبط در سطح کارشناسی ارشد تخصص داشته باشید. این یک مسیر متداول است زیرا مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) یک مدرک بسیار معتبر است و گاهی اوقات برای موقعیت های خاص اجباری است.

  1. علوم کاربردی و محض

این رشته به دو زمینه اشاره دارد. علم کاربردی بر فناوری و مهندسی متمرکز است در حالی که علم محض بر نظریه ها متمرکز است و اغلب در آزمایشگاه ها انجام می شود. این یک زمینه رو به رشد با تقاضای جهانی است. مهم نیست در کجای جهان هستید، دانشمندان مورد تقاضای زیادی هستند زیرا جهان همیشه به ایده‌ها و نوآوری‌های جدید نیاز دارد. اما این بدان معنا نیست که باید کت سفید بپوشید و در آزمایشگاه کار کنید. نقش‌های متنوعی برای دانشمندان وجود دارد، از جمله برنامه‌ریزی شهری و آموزش که ممکن است در ابتدا مشخص نباشد. بنابراین مهارت های کسب شده در این مدرک به سایر صنایع قابل انتقال است. به عنوان یک دانشمند تحقیقاتی در کانادا، می توانید حقوق متوسط ​​90000 دلار کانادا یا 56550 دلار کانادا برای مشاغل سطح ورودی دریافت کنید. برای یک موقعیت مهندسی زیست پزشکی، می توانید انتظار داشته باشید که 55000 دلار کانادا در سال دریافت کنید.

  1. مطالعات رسانه ای

مطالعات رسانه ای اغلب شامل ساخت فیلم، راه اندازی وب سایت، تجزیه و تحلیل روزنامه ها و طراحی مجلات است. چهار مؤسسه از موسسات کانادایی در بین 100 مؤسسه برتر جهان برای مطالعات ارتباطات و رسانه قرار دارند، یعنی دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مونترال. این یک دوره خلاقانه برای کسانی است که می خواهند در صنعت رسانه مانند روابط عمومی، روزنامه نگاری، فیلمبرداری، بازاریابی دیجیتال و انتشارات شغلی داشته باشند و یک زمینه بسیار محبوب و رقابتی است که از شما انتظار می رود تجربه کاری مرتبط داشته باشید. با ظهور رسانه های دیجیتال، تقاضای فزاینده ای برای افرادی با مهارت های ارتباطی آنلاین وجود دارد که برای هر شرکتی حیاتی است.

صفر تا صد اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه در کانادا

مدارک مورد نیاز برای پذیرش از دانشگاه های کانادا

کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی است و هر سال میزبان بیش از 4 میلیون دانشجوی بین المللی است. به دلیل سیاست‌ های دانشجو پسند، تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی برای دانشگاه‌های این کشور درخواست می‌کنند، اما رقابت، روند گرفتن پذیرش آنها را دشوار می‌کند. یکی از عوامل مهم هر درخواست تحصیل در خارج از کشور، ارائه مدارک مناسب است. حتی مشخصات یک دانش آموز درخشان نیز به دلیل مدارک اشتباه یا ناقص رد می شود. به همین دلیل چک لیستی از مدارک مورد نیاز برای پذیرش در کانادا آماده کرده ایم. پس از انتخاب رشته برای تحصیل و انتخاب دانشگاه ها در فهرست نهایی، مرحله بعدی درخواست پذیرش است. اما قبل از آن، باید اسناد خاصی را جمع آوری کنید که به شما در تسهیل روند کمک می کند.

الزامات عمومی

  • نشانه ها و رونوشت ها: شما باید سوابق تحصیلی خود را از کلاس 10 تا بالاترین سطح تحصیلی داشته باشید.
  • نتیجه آزمون مهارت زبان انگلیسی: به عنوان یک شهروند ایرانی، ارائه مدرک دال بر تسلط به زبان انگلیسی بسیار مهم است. می توانید در یکی از آزمون های زیر شرکت کنید و نتایج را برای استفاده بیشتر نگه دارید:
  • آیلتس
  • C1 پیشرفته
  • تافل
  • اگر برای یک برنامه آموزش زبان فرانسه درخواست می دهید، باید آزمون های مهارت زبان فرانسه مانند TCF، TEF، DELF و DALF را ارسال کنید.
      • رزومه به روز شده: شما باید یک رزومه به روز داشته باشید که شامل تمام سوابق تحصیلی، تجربه حرفه ای، مهارت ها، اهداف و غیره باشد.
      • اثبات وجوه: بر اساس این، شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد بودجه کافی برای پوشش سال اول تحصیلات تکمیلی خود در کانادا دارید. این شامل، اما نه محدود به، شهریه، هزینه های زندگی، کتاب، سفر و غیره است.
      • ارزیابی مدارک تحصیلی: این امر نشان دهنده این است که مدرک/ دیپلم/ گواهینامه خارجی شما معتبر و برابر با یک مدرک کانادایی است.

پذیرش از دانشگاه های کانادا

مدارک خاص مخصوص هر رشته برای تحصیل در کانادا

اکنون که از الزامات عمومی برای درخواست در دانشگاه آگاه هستید، باید بدانید که مدارک خاصی وجود دارد که بستگی به نوع رشته شما دارد.

برای لیسانس:

      • گواهی/ دیپلم دبیرستان
      • بیانیه هدف(استادی پلن): بستگی به دانشگاهی دارد که درخواست می دهید
      • توصیه نامه از اساتید
      • نمرات SAT، در صورت نیاز

برای کارشناسی ارشد یا دکتری:

      • گواهی فارغ التحصیلی
      • امتیاز GRE - عمومی یا موضوعی، بسته به دوره شما
      • بیانیه هدف - به دوره تحصیلی شما و دانشگاهی که درخواست می کنید بستگی دارد
      • 2 توصیه نامه دانشگاهی

برایMBA:

      • گواهی فارغ التحصیلی
      • کارت امتیاز GMAT (برخی از دانشگاه های کانادا امتیاز GRE را به عنوان جایگزینی برای نمره GMAT می پذیرند)
      • رزومه به روز شده با حداقل 2-3 سال سابقه کار ذکر شده است
      • مقاله: این است که در سوالات مقاله پذیرش ارائه شده توسط دانشگاه انتخاب خود را بر اساس
      • 2 توصیه نامه حرفه ای

مدارک دریافت ویزای کانادا 

پس از پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود، گام بعدی درخواست ویزای دانشجویی است. بدون ویزای تحصیلی، نمی توانید وارد کشور شوید و ممکن است در مدرسه خود در محوطه دانشگاه شرکت نکنید. از این رو، مهم است که تمام مدارک مورد نیاز برای ویزای کانادا را آماده نگه دارید.

      • نامه قبولی از یکی از موسسات آموزش تعیین شده از یادگیری بعد از متوسطه
      • ریز نمرات آخرین مدارک تحصیلی متوسطه یا پس از متوسطه
      • نمرات آزمون زبان: آیلتس 6.0 یا بالاتر در هر بخش (ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و صحبت کردن)، یا آزمون ارزیابی زبان فرانسه (TEF) نمره 7.0 یا بالاتر در هر بخش (ریدینگ، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن) که برابر با معیار زبان کانادایی (CLB)
      • گواهی پرداخت شهریه سال اول
      • در زمان درخواست اخذ ویزای کانادا، کاندید باید در خارج از کانادا زندگی کند.
      • یک معاینه پزشکی قبل از درخواست (در صورت نیاز)
      • گواهی پلیس قبل از درخواست (در صورت نیاز)
      • گواهی سرمایه گذاری تضمین شده (GIC) CAN 10000 دلار
      • گواهینامه پذیرش کبک (CAQ) صادر شده توسط وزارت مهاجرت، تنوع و شمول (اگر قصد تحصیل در کبک را دارید)
      • یا مجوز سفر الکترونیکی معتبر (ETA) یا ویزای بازدیدکننده

پذیرش در کانادا

اسناد خاص Covid-19

در حالی که تمام مدارک مورد نیاز برای پذیرش در کانادا برای چندین سال یکسان بوده است، برخی از موارد ضروری Covid-19 نیز وجود دارد.

      • اگر به طور کامل واکسینه شده اید، باید مدرک را با خود به کانادا ببرید تا به افسر خدمات مرزی نشان دهید .
      • شما باید برای به دست آوردن منفی Covid-19 تست مولکولی از یک کشور سوم قبل از ادامه سفر خود به کانادا است.
      • شما باید برنامه سفر، مقصد و قرنطینه خود را به ArriveCAN ارسال کنید.

LOR

هر زمان که شخصی به دنبال کسب مدرک تحصیلی یا تلاش برای درخواست شغل در یک سازمان معتبر است، معمولاً باید یک یا چند توصیه نامه (LOR) ارسال کند تا به کمیته ارزیابی کمک کند تا بفهمند آیا آن شخص برای دوره مناسب هستند یا خیر. پروفایل کاری یا LOR معمولاً توسط کارفرمای قبلی یا استادی نوشته می‌شود که آن شخص را به اندازه کافی می‌شناسد تا داور شود و به سازمان پیشنهاد می‌کند.

SOP

بیانیه هدف را می توان به عنوان یک سند آموزنده نام برد که حاوی اظهارات شخصی است و اساساً به عنوان بخشی از روند پذیرش برنامه های تحصیل در خارج از کشور مورد نیاز است. این مقاله که به عنوان مقاله کاربردی نیز شناخته می شود، شامل جزئیات اساسی یک نامزد به همراه علایق حرفه ای و شخصی، نکات برجسته تحصیلی و همچنین آرزوهای آینده است. یک SOP نقش مهمی در روند درخواست برنامه تحصیلی در خارج از کشور ایفا می کند زیرا اطلاعات کلیدی در مورد متقاضی و اینکه چرا آنها می خواهند یک دوره خاص را در موسسه خود مطالعه کنند را در اختیار هیئت پذیرش قرار می دهد. این نه تنها شما را به عنوان یک فرد توصیف می کند، بلکه ایده ای در مورد مهارت های نوشتاری و مهارت شما در زبان انگلیسی نیز می دهد.

ریز نمرات دانشگاهی

ریز نمرات دانشگاهی می تواند توسط مؤسسه آکادمیک فعلی/ قبلی شما برای تأیید دوره هایی که گذرانده اید و نمره هایی که در آنها کسب کرده اید صادر کند. همه مؤسسات معمولاً از یک قالب استاندارد برای رونوشت پیروی می کنند:

  • نام مؤسسه دانشگاهی صادرکننده
  • اعتبار سنجی موسسه آکادمیک
  • نام دانشجو
  • شماره رول/ هویت دانش آموز
  • نام مدرک تحصیلی
  • لیست دوره های برگزار شده
  • نمراتی که در تمام دروس به دست آمده است
  • مجموع کل نمرات به دست آمده

سند باید دارای مهر و تایید مرجع صادر کننده باشد. بسته به پروتکل مؤسسه/ دانشگاه، دانشجویان باید درخواست رسمی از مدیریت کالج برای رونوشت تحصیلی خود داشته باشند. برای دریافت ریز نمرات رسمی، باید هزینه های تعیین شده را بپردازید و مدارک مورد نیاز را برای دستیابی به ریز نمرات رسمی خود ارائه دهید. معمولاً کالج ‌ها 7 تا 14 روز یا بیشتر طول می‌کشند تا سند را صادر کنند، بنابراین مطمئن شوید که به موقع برای آن درخواست دهید. برخی از کالج‌ها نیز ممکن است به شما نیاز داشته باشند که ریز نمرات خود را به صورت فیزیکی از دفتر اداری جمع‌آوری کنید. اکنون که از مدارک مورد نیاز برای پذیرش در کانادا مطلع شدید، می توانید درخواست خود را آماده کنید.

اسناد ترجمه شده باید توسط یک مترجم حرفه ای تایید شود. شما باید نسخه اصلی اسناد را نیز ارائه کنید.

نحوه ی اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

شرایط زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

دانش‌آموزان در کانادا می‌توانند از میان طیف گسترده‌ای از مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد انگلیسی و فرانسوی را انتخاب کنند. بسته به زبانی که برای تحصیل انتخاب می کنید، باید سطح مهارت خود را ثابت کنید. آزمون های اصلی زبان انگلیسی پذیرفته شده توسط دانشگاه های برتر کانادا شامل موارد زیر است:

  • آیلتس آکادمیک
  • PTE  آکادمیک
  • C1  پیشرفته
  • تافل iBT

برخی از دانشگاه‌ ها ممکن است آزمون‌های انگلیسی دیگری را نیز قبول کنند:

  • CAEL(ارزیابی زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی)
  • CanTEST(آزمون زبان انگلیسی کانادایی برای دانش پژوهان و کارآموزان)
  • MELAB(باتری ارزیابی زبان انگلیسی میشیگان)

آزمون های زبان فرانسه مورد قبول دانشگاه های کانادا:

  • DALF
  • DELF
  • TEF
  • TCF
  • TestCan

مراحل گرفتن پذیرش از دانشگاه های کانادا

نحوه ی درخواست پذیرش به دانشگاه در کانادا

پس از ارائه لیست کوتاهی از گزینه های دانشگاه، دوباره بررسی کنید که آیا آنها یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) هستند یا خیر. این بدان معنی است که کانادا آنها را به عنوان مکان های قابل اعتماد برای تحصیل می شناسد و شما در معرض خطر قرار گرفتن قربانی کلاهبرداری های تحصیلی قرار نخواهید داشت. هزینه تحصیل در کانادا را نیز در نظر بگیرید که زیرا می تواند تاثیر زیادی در افزایش هزینه های شما داشته باشد. این هزینه ها بسته به کشور مبدا شما متفاوت هستند، اما دانشگاه ها جزئیات بیشتری را در وب سایت خود برای هر برنامه دانشگاهی ارائه می دهند. همچنین می توانید بورسیه Studyportals را بررسی کنید تا در زمینه تامین مالی تحصیل خود در کانادا کمک بگیرید.

در مورد موضوعی که انتخاب کرده اید مطالعه تحقیق کنید. کانادا دو زبانه است، بنابراین می توانید مدرک کارشناسی ارشد را انتخاب کنید که به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا هر دو تدریس می شود. نمرات بالا در فرآیند درخواست مهم هستند. بسیاری از مؤسسات به نمرات 70 درصد بالاتر از میانگین نیاز دارند. هر چه نمرات شما بالاتر باشد، شانس شما برای ثبت نام در یک دانشگاه خوب بیشتر است. اگر بیش از 25 سال دارید و آخرین رشته خود را حداقل دو سال قبل از درخواست خود فارغ التحصیل کرده اید، ممکن است از شما خواسته شود که اطلاعاتی در مورد مشاغل قبلی خود ارائه دهید.

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در خارج از کشور در کانادا را دارند، این فرصت را دارند که طی دو جلسه ثبت نام، تحصیل خود را آغاز کنند:

  • آخرین مهلت ثبت نام در زمستان 1 سپتامبر است.
  • ثبت نام تابستانی از 15 ژانویه برای دانشجویان کارشناسی ارشد و زودتر برای دانشجویان کارشناسی آغاز می شود.

ددلاین ها بین مؤسسات متفاوت است و دوره های تحصیلی مختلف در همان دانشگاه ممکن است مهلت های متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل است که همیشه باید وب سایت رسمی برنامه تحصیلی را برای اطلاعات به روز بررسی کنید. برای افزایش شانس پذیرش، باید 8 تا 12 ماه قبل از شروع دوره درخواست خود را ارسال کنید. یک یا دو ماه پس از بسته شدن درخواست ها، نامه رسمی پذیرش از دانشگاه دریافت خواهید کرد.

 

مراحل نهایی پس از دریافت نامه پذیرش تحصیلی دانشگاه کانادا

پس از احراز شرایط، تکمیل فرآیند درخواست و پذیرش در دانشگاه، باید چند مرحله اضافی را طی کنید:

  • بیمه درمانی خود را تسویه کنید. مبلغ تحت پوشش بسته به استان کانادا که در آن زندگی خواهید کرد، متفاوت است.
  • بررسی کنید که آیا به مجوز تحصیل کانادا (ویزای دانشجویی کانادا) نیاز دارید و در اسرع وقت پس از دریافت نامه پذیرش اقدام کنید تا مطمئن شوید که اجازه ورود به کشور را خواهید داشت. برخی از کشورهای اتحادیه اروپا (EU) نیازی به درخواست ویزای دانشجویی ندارند.
  • بلیط هواپیما به مقصد کانادا را تنها پس از دریافت تاییدیه ویزا بخرید.
  • دانشجویان باید پس از ورود به کانادا به طور رسمی در دانشگاه ثبت نام کنند تا کلاس های خود را شروع کنند.

 

هزینه اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

هزینه درخواست برای کالج ها و دانشگاه هایSPP:

هزینه اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

 

بررسی شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا، نیاز است تا با توجه به مقطع و رشته‌ی تحصیلی، پیش‌نیازهای خاصی را رعایت برآورده سازید. رعایت این شروط اولیه، تضمین‌کننده‌ی قبولی شما در ارزیابی دانشگاه مورد نظر است. به عنوان مثال، فارغ التحصیل شدن از دوره‌ی تحصیلی قبلی با حداقل معدل 15 و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه از مهم‌ترین شرایطی است که بسیاری از دانشگاه‌های این کشور به آن توجه می‌کنند. در صورت وجود گپ تحصیلی، هرچه وقفه‌ی تحصیلی کمتر باشد، شانس شما برای دریافت پذیرش از سوی دانشگاه بیشتر است. توجه داشته باشید که حداکثر گپ تحصیلی قابل قبول، 3 تا 5 سال است.

از موضوعاتی دیگری که در هنگام اپلای از اهمیت فراوانی برخوردار است، داشتن رزومه علمی قوی، و همچنین وجود مقاله و کتاب در پرونده‌ی تحصیلی شماست. در کنار این موضوع، توجه داشته باشید که Study Plan  جذاب می‌تواند تاثیر فراوانی در جلب نظر مثبت دانشگاه داشته باشد. وجود یک یا دو توصیه‌نامه از سوی اساتیدی که در مقطع تحصیلی قبلی، آشنایی کاملی با شما دارند نیز شانس دریافت پذیرش را افزایش می‌دهد. برای تحصیل در مقطع دکترا در کانادا نیز حتما به پذیرش یک سوپروایزر یا استاد مرتبط، در دانشگاه مورد نظر احتیاج دارید.

 

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا

 

مزایای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا

اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا به ‌عنوان کشوری که از قدرت‌های اقتصادی دنیا به شمار می‌رود، مزایای فراوانی را به همراه دارد. این مزایا عبارتند از:

  • پایین‌تر بودن میانگین هزینه‌های زندگی نسبت به آمریکا، انگلیس و استرالیا.
  • سازگاری بسیار زیاد با مهاجران.
  • وجود گزینه‌های متنوع تحصیلی به علت وجود مراکز و برنامه‌های آموزشی گوناگون.
  • اهدای بورسیه و فاندهای مختلف.
  • امکان اقامت دائم کانادا پس از تحصیل، تا حداکثر سه سال، برای پیدا کردن شغل مناسب.
  • حمایت از همسر، والدین و فرزندان شما.

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما

مطالب پیشنهادی

ویزای دبی


سوالات متداول


رشته های تحصیلی محبوب در کانادا شامل چه رشته هایی است؟

رشته های زیادی وجود دارد که می توانید در کانادا تحصیل کنید. در اینجا فقط چند مورد از محبوب ترین گزینه ها آورده شده است:

  • کارشناسی ارشد در علوم محیطی در کانادا
  • کارشناسی ارشد روانشناسی در کانادا
  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در کانادا
  • مدرک MBA در کانادا

کدام دانشگاه های کانادا را باید برای تحصیل در نظر بگیریم؟

دانشگاه های برتر کانادا که باید برای تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرید:

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه تامپسون ریورز
  • دانشگاه وینیپگ
  • کالج هامبر
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه یورک
  • دانشگاه مانیتوبا


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.