مقدمه: 

متخصصین می توانند براساس روش های مختلفی مثل،اکسپرس انتری، خود اشتغالی، استارت آپ، Caregiver به کانادا مهاجرت کنند. هر استان ایالت کانادا طبق برنامه هایی می تواند متخصصینی را جذب کند که با برنامه های دولت کانادا همراه است.  متقاضی ویزای کار در کانادا باید طی مراحلی ویزای کار را دریافت کرده و سپس نسبت به مهاجرت اقدام کند.

ویدئو توضیحات برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا:

فایل صوتی توضیحات برنامه مهاجرتی آتلانتیک:

 

برای مطالعه اطلاعات تکمیلی برنامه آتلانتیک می توانید صفحه ویزای کار آتلانتیک را مطالعه بفرمایید.

* ویزا 724 با سابقه ترین مرکز مهاجرت کانادا (بیش از 10 سال سابقه با مجوز رسمی وزارت مهاجرت کانادا)، با تجربه هزاران پرونده موفق توسط وکیل دادگستری کانادا و مشاور رسمی اداره مهاجرت کاناداست. برای استفاده از خدمات ما می توانید به صفحه تماس با ما یا برای مشاوره تخصصی می توانید به صفحه مشاوره مهاجرت مراجعه بفرمایید و برای مشاهده مجوزهای ما می توانید به صفحه موسسه مهاجرتی مراجعه بفرمایید.

همه ساله در حدود 400 هزار متخصص با در دست داشتن ویزای کار موقت به کشور کانادا مهاجرت کرده و وارد این کشور می شوند. کارفرمای کانادایی و اداره امور اجتماعی و رفاه کانادا باید به شخص متقاضی مجوز کار موقت را بدهد تا او بتواند وارد کشور کانادا شود.

مراحل اخذ ویزای کار در کانادا و شرایط مهاجرت کار کانادا

مرحله اول برای داشتن ویزای کار کانادا یا جاب آفر کانادا:

کارفرمای کانادایی باید از قبل اداره کار کانادا را مجاب کند که شخصی را که تمایل به استخدام او دارد در کانادا زندگی نمی کند و این چنین فردی نیز تخصص لازم او در کانادا نبوده تا بتواند او را استخدام کند و بعد از دریافت مجوز، ویزای کار در کانادا را برای شخص متقاضی ارسال می کند.

مهاجرت کار کانادا

فرصتهای شغلی متعددی در کانادا: 

1. فرصت شغلی برای web developer :

شرایط:

ظرفیت 9 نفر.

تمکن مالی حداقل 47 هزار دلار کانادا.

حداقل سابقه کاری 3 ساله (ارائه بیمه اجباری ست)

مدرک زبان آیلتس 6.5

از ماه اول مشغول به کار خواهید شد.

حقوق دریافتی: بیش از 4000 دلار

مدت قرارداد: 2 ساله

مدت زمان انجام پروسه: 6 تا 14 ماه

قبولی در دو مصاحبه: حضوری ایران، آنلاین کانادا.

اگر web developer هستید و شرایط فوق را دارید در اولین فرصت با ما در تماس باشید یا به صفحه رزرو وقت مشاوره مراجعه فرمایید.

اگر هم شغل دیگری دارید نگران نباشید، صفحه  اینستاگرام  ما را دنبال کنید و منتظر فرصتهای شغلی دیگر باشید، و به صفحه فرمهای ارزیابی رایگان مراجعه فرمایید، که بصورت اختصاصی شما را در پرتابل کاریابی موسسه ثبت نام کنیم.

2. فرصت شغلی برای قصاب :

شرایط:

ظرفیت 7 نفر.

تمکن مالی حداقل 40 هزار دلار کانادا.

حداقل سابقه کاری 3 ساله

مهارت در زبان انگلیسی متوسط

حقوق دریافتی: بیش از 2500 دلار

مدت قرارداد: 2 ساله

مدت زمان انجام پروسه: 6 تا 14 ماه

قبولی در دو مصاحبه: حضوری ایران، آنلاین کانادا.

اگر قصاب هستید و شرایط فوق را دارید در اولین فرصت با ما در تماس باشید یا به صفحه رزرو وقت مشاوره مراجعه فرمایید.

اگر هم شغل دیگری دارید نگران نباشید، صفحه  اینستاگرام  ما را دنبال کنید و منتظر فرصتهای شغلی دیگر باشید، و به صفحه فرمهای ارزیابی رایگان مراجعه فرمایید، که بصورت اختصاصی شما را در پرتابل کاریابی موسسه ثبت نام کنیم.

اداره مهاجرت کانادا می تواند در موارد زیر بدون توجه به تاییدیه وزارت کار، ویزای کار را صادر کند.

– مشمول برنامه NAFTA بین دولت آمریکا، کانادا و مکزیک

– سودمند بود کار مورد نظر برای جامعه کانادا

– مشمول برنامه های بین المللی برای مهاجرت و تبادل نیروهای متخصص سایر کشور با دولت کانادا

– دانشجویان مشغول به تحصیل که معرفی ایشان جهت کار در دانشگاه به واسطه استاد دانشگاه

– همراهی همسر متقاضی مشغول به کار یا تحصیل در کانادا

– سودمندبودن کار شخص متقاضی برای عموم مردم و مورد تایید وزارت مهاجرت کانادا

– تمامی افراد مشغول به کار در کانادا

مرحله دوم

کارفرمای کانادایی که مجوز لازم را از وزارت کار کانادا دریافت کرده، باید نامه درخواست آن را به اداره مهاجرت ارسال کند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

مرحله سوم

در این مرحله کارفرما ویزای کار موقت خود را به شخص متقاضی ارسال می کند و او باید نسبت به دریافت ویزا اقدامات لازم را انجام دهد. متناسب با ایالت و شهر ، ویزای کار صادر می شود.

مرحله چهارم

دولت کانادا، ویزای کار موقت و سایر مدارک را ارسال می کند و بعد از ورود شما به کانادا ، مرزبانی این کشور، در فرودگاه مجوز کاریابی را صادر می کند.

ویزای کار کانادا

انواع روشهای مهاجرت به کانادا

1. مهاجرت بخاطر پبوستن به اعضای خانواده مقیم کانادا ( اسپانسر شیپ)

اگر شخص متقاضی مقیم کانادا باشد، می تواند برای هر یک از اعضای خانواده درجه اول خود دعوت نامه فرستاده که ویزای ورود به کانادا را بگیرند تا با این روش بتوانند به کشور کانادا مهاجرت کنند. 

شخص متقاضی می تواند برای پدر و مادر و برادر و خواهر خود نیز دعوت نامه فرستاده تا آن ها بوسیله دعوت نامه بتوانند به کانادا مهاجرت کنند.

همچنین برادر یا خواهر کانادایی می توانند فرزند زیر 18 سالی که والدین او فوت شده را اسپانسری کنند یا حتی دولت کانادا امکان قبول فرزند خواندگی فرزند زیر 18 سال را پیش بینی کرده است.

روش های مهاجرت براساس پیوستن به اعضای خانواده از هر ایالت به ایالت دیگری متغیر است و سال به سال این قوانین تغییر کرده و بروز رسانی می شوند.

مهاجرت اقتصادی به کانادا و کار در کانادا

در این روش متخصصین، مدیران یا صاحبان حرفه و کسب و کار یا سرمایه گذاران به کانادا مهاجرت می کنند. در این نوع مهاجرت، افراد به سه دسته تقسیم می شوند:

1. گروه مهاجرت فدرال کانادا: این گروه از افراد می توانند در هر ایالت و شهری زندگی کنند و محدودیت خاصی ندارند و فقط در ورود به ایالت کبک محدود شده اند.

2. گروه مهاجرت استانی کانادا: این گروه از افراد می توانند به همه ایالت ها بجز کبک مهاجرت کنند.

3. گروه مهاجرت کبک: ایالت کبک در مقایسه با سایر ایالت ها، امتیازاتی را از جانب اداره مهاجرت کانادا بدست آورده است و امتیاز خاص و ویژه ای دارد. اما یکی از الزامات مهاجرت به کبک کانادا تسلط به زبان فرانسه می باشد.

یکی از این امتیازها این است که کبک تنها ایالتی است که پس از گذراندن دوران تحصیل بدون داشتن تجربه کار کانادایی میتوانید از طریق برنامه مهاجرتی PEQ به کانادا مهاجرت کنید.

کار در کانادا

روش های مهاجرت کار کانادا از طریق فدرال و کار در کانادا

سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری و دریافت اسکیل وورکر

براساس این روش، سه گروه از افراد می توانند به کانادا مهاجرت کنند

1. کارکنان ماهر

2. افرادی با تجربه کار در کانادا

3. صنعتگران

مهاجرت کار کانادا از طریق خود اشتغالی

در این روش نیز سه گروه از افراد می توانند به کانادا مهاجرت کنند:

1. ورزشکاران و پرسنل زبده و ماهر امور ورزشی شامل مربیان، داوران و مربیان تیم های ورزشی

2. کشاورزان و باغداران، زنبورداران ، پرورشز دهندگان دام و طیور

3. هنرمندان و بازیگران، کارگردانان، تهیه کنندگان فیلم و سریال

مهاجرت کار کانادا از روش استارتاپ

تمامی کارآفرینان و مبتکران کسب و کار می توانند به کانادا مهاجرت کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کنند. این روش بسیار تخصصی بوده و باید درآمد خود را از ایده یا استارت آپ خود به اثبات رسانید. همه ساله در کانادا استارت آپ ویزا برگذار میشود و برای برگزیده گان دعوتنامه ارسال میگردد.

مهاجرت کار کانادا با روش Caregiver یا مهاجرت پرستاران خانگی به کانادا 

مناسب پرستاران خانگی و افرادی که توانایی نگهداری از سالمندان را داشته و می توانند این وظیفه را به انجام برسانند. این نوع روش نیز بروز رسانی شده و اکنون با عنوان  In home caregiver مهاجرین را پذیرش می کنند.

کانادا کشوری که است که رو به توسعه و گسترش بوده و هر ساله متخصصینی را در رشته های مختلف جذب می کند و هر استان می تواند مطابق برنامه های پیش بینی شده ؛ متخصصینی را جذب کند و برنامه های استانی باید با برنامه های دولت کانادا همراستا باشد. برنامه مهاجرت به استان مانیتوبا در سال 2018 بروز رسانی شد.

ایالت کبک ایالت فرانسه زبان کاناداست و براساس توافق نامه ای که با دولت کانادا دارد می تواند متخصصین فرانسوی زبان را جذب کرده و در این استان کار کنند. 

چه کسانی واجد شرایط کار در کانادا هستند

همانطور که پیشتر نیز گفته شد در وهله اول باید مجوز کار در کانادا را دریافت کنید. برای داشتن درخواست مجوز باید یک پیشنهاد شغلی در کانادا داشته باشید. البته برخی استثنائات نیز وجود دارد. به عنوان نمونه فردی که به تازگی از یک موسسه آموزشی در کانادا فارغ التحصیل شده است و یا همسر فردی که قبلا مجوز کار در کانادا یا تحصیل در کانادا را داشته است می‌توانند برای درخواست کار اقدام کنند.

کار و اقامت در کانادا

افرادی که واجد شرایط دریافت مجوز کار در کانادا هستند باید تعهد بدهند در صورت انقضای مجوز کار، کانادا را ترک می‌کنند. از طرف دیگر باید ثابت کنند توانایی حمایت مالی از خود و خانواده خود را طی مدت زندگی در کانادا دارند. در صورتی که بخواهند برای کار جدید با کارفرمای جدید درخواست بدهند باید مدارک خود را آماده کنند تا به محض نیاز ارائه کنند.

نکته مهم را باید به خاطر بسپارید افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند نیازی به دریافت مجوز کار کانادا ندارند. اقامت دائم به منزله اجازه زندگی و کار در همه شهرهای کانادا است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

نحوه دریافت مجوز

بسته به اینکه چه نوع مجوز کار می‌خواهید داشته باشید نحوه دریافت متفاوت است. دانشجویی که اجازه تحصیل در کانادا را دارد می‌تواند مجوز کار پاره وقت در کانادا را داشته باشد. این مجوز به صورت خودکار برای فرد صادر می‌شود.

کار و زندگی در کانادا

مهم‌ترین گزینه برای دریافت مجوز کار کانادا داشتن یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما در کانادا است. مجوز کار به دو دسته آزاد و محدود تقسیم می‌شود. مجوز کار محدود به کارفرما وابسته است که فرد تنها با همان کارفرما اجازه کار دارد مگر آنکه نوع مجوز خود را تغییر دهد. در مجوز آزاد، فرد این اجازه را دارد که با کارفرماهای مختلفی کار کند.

مطالب پیشنهادی:

> اگر میخواهید اطلاعات کامل راجع به انواع ویزا داشته باشید، می توانید مطلب ویزای کانادا مطالعه بفرمایید

> وکیل مهاجرت کانادا

مهاجرت از طریق استارتاپ

اقامت سرمایه گذاری کانادا

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده،ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند.
بدیهی است برداشت و مشورت‌های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی توصیه می‌شود.
مدیریت و همکاران این مجموعه مسوولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسوولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما

درخواست مشاوره رایگان

10 + 9 =

نظرات و سوالات شما

۱۱ دیدگاه

  1. نسی

    سلام. امکان رزرو ندارم. میزنم مرحله بعد کلا هیچ اتفاقی نمیوفته. دوتا وقت حضوری برای دو نفر تو تهران میخوام. تو یه روز و

    پاسخ دهید
  2. زیزی

    سلام من لیانس و ۶ سال سابقه حسابداری دارم و مشغول به کار ،خودم ۲۷ سال و همسرم ۳۰ سالشه و ۵ ساله راننده ۱۸ چرخه،کشنده تانکر داره حمل روغن،میتونیم ویزای کاری بگیریم از طریق پایه یک همسرم؟

    پاسخ دهید
  3. نرگس عاشوری

    سلام در بخش خیاطی تجربه کاری دارم میتونم با توجه به سابقه کاری طولانی که دارم ویزای کاری اخذ کنم ؟

    پاسخ دهید
  4. پوریا شهریاری

    با سلام و وقت بخیر
    من کارم عکاسی تبلیغاتی و قصد مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کاری و جاب آفر دارم
    از طریق سایت INDEED چند موقعیت شغلی پیدا کردم و دنبال وکیل برای اخذ ویزا هستم

    پاسخ دهید
  5. سارا لشكري

    من دختر ۱۳ سالشه و برای ادامه تحصیل تصمیم داره به کانادا بره، سطح زبان انگلیسی دخترم خوبه. برای شروع گرفتن ویزای تحصیلی برای دخترم چه کارهایی باید انجام بدم/. ممنون از راهنماییتون

    پاسخ دهید
  6. جمشید حیدری

    بنده و همسرم به همراه یک فرزند دختر ۱۴ ساله، ما هر دور لیسانس مترجمی زبان انگلیسی و بیش از دو دهه است که در کار روزنامه نگاری و مترجمی فعال هستیم. می خواستیم ببینیم برای ما بهترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟ و این که آیا می توانیم برای دریافت ویزای کار در زمینه شغلی خودمون هم اقدام کنیم؟ سپاسگزارم

    پاسخ دهید
  7. حمید رضا عسگری

    ۱- آیا برای ارایه سابقه کار از طریق اکسپرس اینتری نیاز به بیمه می باشد یا صرفا از طریق نامه اشتغال به کار امکان پذیر می باشد؟
    ۲- آیا برای ویزای اکسپرس اینتری نیاز به ارایه تمکن مالی می باشد؟ به ازای هر نفر چه میزان می باشد؟ و صرفا به صورت نقدی می باشد یا از طریق سند مسکن هم قابل قبول می باشد؟
    ۳- هزینه وکالت ویزای اکسپرس اینتری چه مقدار است؟

    پاسخ دهید
  8. bahar

    سلام روز بخیر یک وکیل تازه کار چطور میتونه ویزای اقامت یا کاری در کشوری مثل کانادا یا انگلستان یا سوئد رو بگیره ؟

    پاسخ دهید
  9. نیکا تهرانی

    سلام
    شرایط مهاجرت کاری به چه صورته؟

    پاسخ دهید
  10. احمد

    درود بر شما
    پسر من ۱۳ ساله است و برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ در کلاس هفتم ، مدرسه تیزهوشان شیراز قبول شده و ثبت نام کرده است .
    می خواهم از طریق مهاجرت تحصیلی ایشان برای کانادا اقدام کنم .میگویند از زمان کرونا به بعد ویزای تحصیلی دانش آموزی نمی دهند ، آیا این موضع درست است؟
    در کل من چگونه میتوان از این طریق (ویزای تحصیلی دانش آموزی ) اقدام کنم؟
    با سپاس فراوان

    پاسخ دهید
  11. علی ظفری

    درود
    من ۳۵ سالمه ، ۱۵ سال معلم کودکان با نیاز های ویژه ام ، کارشناسی مشاوره و ارشد مشاوره شغلی از دانشگاه اصفهان با معدل ۱۸.۶۱ دارم، دارای چندین مقاله داخلی ، مدرک ماساژ، پرورش زنبور عسل ، سوالم اینه میتونم ویزای کاری یا تحصیلی برای دوره دکتری بگیرم یا دکتری اینجا بگیرم بعد اقدام کنم؟

    پاسخ دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *