مهندسی نفت کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۳/۰۲/۰۲

 

 

در این مطلب از ویزا 724 قصد داریم به معرفی و بررسی صفر تا صد رشته مهندسی نفت در کانادا بپردازیم. رشته مهندسی نفت یکی از رشته های با متقاضی بالا محسوب می شود. دلیل این مسئله اهمیت استراتژیک این رشته در کل دنیا است. از آنجایی که انرژی نقش مهمی در جنبه های مختلف زندگی ما دارد، بنابراین این مهندسان نفت هستند که از طریق کار گروهی باعث تغذیه همه جانبه جهان می شوند.

این رشته ترکیبی از اکتشافات، توسعه و در عین حال خلاقیت است. رشته ای که با رشته های مهندسی عمران، شیمی و مهندسی مکانیک همپوشانی دارد. با استفاده از دروس مختلفی مثل زمین شناسی، ریاضیات و فیزیک است که مهندسان نفت مسائل مهم مربوط به امنیت انرژی را بررسی و در نهایت اقدام به اکتشافات نفتی برای رفع تقاضای جهانی می کنند.

کسانی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند، ذخایر احتمالی نفت و گاز را از لحاظ وجود بررسی می کنند، آن ها ارزیابی فعالیت های حفاری، پیاده سازی طرح های بازیابی و طراحی تجهیزات تصفیه سطح و جمع آوری مواد را بر عهده دارند.

مهندسان نفت از ابر رایانه ها در تجزیه و تحلیل داده های اکتشافی، شبیه سازی رفتار مخزن و تولید میدان نفتی و عملیات حفاری نیز استفاده می کنند. از آنجایی که کار مهندسان نفت بسیار حساس است، به همین دلیل تحصیل در دانشگاه های با کیفیت آموزشی بالا از الزامات آموزش و تسلط در این رشته خواهد بود.

 

رشته مهندسی نفت در کانادا

 

آینده شغلی رشته مهندسی نفت در کانادا

فرصت های شغلی مختلفی برای متقاضیان این رشته وجود دارد که بیشتر آن ها یا مشاغل مرتبط با این رشته، در ایالت آلبرتا مشغول به فعالیت هستند. در حال حاضر بیش تر از 22000 مهندس نفت، معدن و زمین شناسی با توجه به مربوط بودن این رشته ها به هم در کانادا مشغول به کار هستند.

پیش بینی می شود که اشتغال مهندسان نفت از سال 2019 تا 2029، 3 درصد رشد کند، این میزان رشد تقریبا برای سایر مشاغل هم به یک اندازه خواهد بود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این قیمت نفت است که بر رشد یا افت این نوع شغل اثرگذار است.

اگر قیمت نفت بالاتر برود، می توان انتظار داشت که شرکت ها برای تولیدات بیشتر و ایجاد تاسیسات جدید در مناطق مختلف سرمایه گذاری کنند، که این امر می تواند منجر به بالا رفتن آمار استخدامی های نفت در کانادا شود.

در اصل شرکت ها زمانی که قیمت نفت بالاتر برود و به عنوان یک محصول معدنی ارزشمند تلقی شود، اکتشافات چاه های جدید را گسترش می دهند که در این صورت میزان استخدام متقاضیان هم بالاتر می رود. در هر صورت تقاضا برای این رشته باید همچنان قوی باشد؛ زیرا استخدامی ها در حد نیاز وجود دارد.

یک فارغ التحصیل رشته مهندسی نفت در کانادا به طور عمده می تواند به عنوان یک مهندس حفاری کار تمرکز بر تکنیک های تجهیزات حفاری را بر عهده داشته باشد. این فرد همچنین می تواند به عنوان مهندس مخازن به اکتشافات شرکت کمک کند و یا به عنوان یک مهندس تولید کار توسعه و نظارت بر فرآیندهای تولید با استفاده از فناوری های جدید را بر عهده داشته باشد.

در نهایت با وجود تاثیر تقاضای نفت بر رشد فرصت های شغلی این رشته، در نهایت رشد قیمت نفت و گاز در افزایش استخدام دخیل است.

 

آینده شغلی رشته مهندسی نفت در کانادا

 

متوسط درآمد مهندسان نفت در کانادا چقدر است؟

شاید یکی از دلایل پر متقاضی بودن رشته مهندسی نفت، درآمد فوق العاده چشمگیر آن باشد. این موضوع در تمام کشورهای نفت خیز، خصوصا کانادا صادق است. به طوری که آمار نشان می دهد یک مهندس نفت کانادایی، می تواند در هر سال چیزی حدود 163996 دلار در سال حقوق داشته باشد. علاوه بر این پاداش این رشته در هر سال می تواند تا 7609 دلار هم باشد.

اگر بخواهیم حقوق رشته مهندسی نفت در کانادا را به شکل ساعتی اعلام کنیم، باید عرض کنیم که این حقوق می تواند در هر ساعت حدود 79 دلار باشد که چند برابر متوسط حقوق ساعتی در کانادا است.

البته متوسط این حقوق برای افراد مبتدی و تازه کار و افراد با سابقه متفاوت خواهد بود. به طوری که یک فرد مبتدی در هر سال می تواند تا 113115 دلار درآمد داشته باشد، این در حالی است که یک مهندس نفت کانادایی کارکشته تا 204375 دلار در هر سال هم می تواند حقوق دریافت کند.

 

مطلب پیشنهادی : دانشگاه های کانادا

 

افزایش حقوق یک مهندس نفت به میزان کسب تجربه و مهارت او بستگی دارد. از جمله مهارت هایی که در حین انجام کار از یک مهندس نفت انتظار می رود میزان مسئولیت پذیری در وی، قرار گرفتن در معرض خطرات شغلی، فعالیت بدنی، مهارت تصمیم گیری، سطح رقابتی و تحمل فشار زمانی در او است.

متوسط درآمد ساعتی در کانادا به تفکیک شهر در کلگری در سطح پایین 49 دلار و در سطح بالا 100 دلار در ساعت است. این نرخ برای ادمونتون 34 دلار در سطح تازه کار و 61 دلار در سطوح حرفه ای است. برای شهرهای ونکوور به ترتیب 31 دلار و 85 دلار، شهر وینیپگ 31 دلار و 85 دلار، فردریکتون 31 و 85 دلار، هالیفاکس 27 دلار و 80 دلار به ترتیب برای سطوح مبتدی و حرفه ای در نظر گرفته شده است.

 

مطلب پیشنهادی : تحصیل در رشته مکانیک در کانادا

 

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی نفت در کانادا

مهندسی نفت یکی از مشاغل مورد نیاز در کشور کانادا است. اگرچه هزینه تحصیل برای مهندس حرفه ای زیاد است، اما مقیاس حقوق و مزایای دیگر پیوستن به این رشته را ارزشمند می کند؛ زیرا تنها در مدت زمان کوتاهی می توان با مشغول شدن در این حرفه بودجه سرمایه گذاری کرده در تحصیل را جبران کرد. از جمله امکانات دانشگاه های کانادا برای تحصیل مواردی شامل آزمایشگاه حفاری، آزمایشگاه ژئومکانیک، آزمایشگاههای مهندسی فرآیند، آزمایشگاههای مایعات و مایعات ریز با چندین نرم افزار شبیه سازی و مدل سازی فرآیند و مخزن است.

دوره مهندسی نفت در کانادا یکی از پرطرفدارترین رشته ها محسوب می شود. 10 دانشگاه برتر این رشته در کانادا، شامل دانشگاه های کلگری، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مموریال نیوفاندلند، دانشگاه رجینا، دانشگاه لیکهد، دانشگاه کیپ برتون دانشگاه اتاوا و دانشگاه دالاهو می شود. در ادامه به معرفی چند مورد از این دانشگاه ها برای تحصیل رشته مهندسی نفت می پردازیم.

 

رشته مهندسی نفت در کانادا

 

1.دانشگاه کلگری

این دانشگاه عمومی تحقیقاتی یکی از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته مهندسی نفت است. این دانشگاه یک مدرک لیسانس و مدرک فوق لیسانس در زمینه رشته مهندسی نفت و گاز را به دانشجویان خود ارائه می دهد.

دوره کارشناسی رشته مهندسی نفت در کانادا، دانشگاه کلگری 4 ساله بوده و برای ورود به دوره ارشد باید دو سال آخر مدرک کارشناسی با پایه قوی به اتمام رسیده باشد.

سایت: https://grad.ucalgary.ca

شرایط پذیرش: نمره 86 تافل، 6.5 آیلتس، اسناد مربوط به بیانیه هدف، رزومه، توصیه نامه ها، بودجه مالی کافی برای تحصیل و مدرک دیپلم + شرایط پذیرش رقابتی دبیرستان در 5 دوره زبان انگلیسی، ریاضیات، فیزیک، شیمی، حسابداری

شهریه: هزینه دوره ارشد 16100 دلار است.

 

2.دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا که به عنوان دومین دانشگاه لیست امروز ما برای تحصیل مهندسی نفت معرفی شده است، همیشه در لیست 10 مورد برتر لیست دانشگاه های کانادا قرار داشته است. این دانشگاه برای رشته مهندسی نفت دو مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد را ساپورت می کند. دانشگاه آلبرتا یک مدرسه درجه یک برای تحقیقات محسوب می شود.

سایت: https://ualberta.ca

شرایط پذیرش: پایان دبیرستان با نمرات عالی برای پذیرش رشته مهندسی نفت در کانادا، الزامات مهارت زبان، تافل 93، آیلتس 6.5، اسناد اضافی شامل بیانیه هدف، رزومه، توصیه نامه ها، پیشنهاد تحقیق و منابع مالی کافی لازم است.

شهریه: شهریه دوره کارشناسی در هر سال 39500 دلار است. هزینه دوره کارشناسی ارشد 11000 دلار است.

 

دانشگاه آلبرتا

 

3.دانشگاه دالاهو

یکی دیگر از موسسات تحقیقاتی و دانشگاه های برتر کانادا برای تحصیل رشته مهندسی نفت، دانشگاه دالاهو است. این دانشگاه، دانشجویان مختلفی از بیش از 120 کشور دنیا را در رشته های مختلف پذیرش کرده است. دانشگاه دالاهو کیفیت بالا و البته هزینه مقرون به صرفه ای دارد و دوره های مهندسی نفت را در برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد به متقاضیان تحصیل در این رشته ارائه می کند.

سایت: https://dal.ca

شرایط پذیرش: نمره 6.5 آیلتس یا 90 تافل، اسناد اضافی شامل بیانیه هدف، توصیه نامه، رزومه و بودجه کافی ب همراه مدرک پایان دوره دبیرستان با نمرات خوب لازم است.

شهریه: هزینه دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه 13000 دلار است.

 

4.دانشگاه مموریال نیوفاندلند برای تحصیل رشته مهندسی نفت در کانادا

اگر مایل هستید تحصیلات تکمیلی دوره مهندسی نفت خود را در کشور کانادا بگذرانید، می توانید درخواست خود را به دانشگاه مموریال نیوفاندلند ارائه کنید. این دانشگاه یک موسسه تحقیقاتی فوق العاده برای دانشجویان متقاضی تحصیل در آن است و در زمینه های تخصصی مختلف مثل عملیات نفت و گاز دریایی، مهندسی مخزن، مهندسی گاز طبیعی و مواردی از این دست دروس خود را ارائه می دهد.

سایت: https://mun.ca

شرایط پذیرش: از جمله شرایط پذیرش این دانشگاه شامل مدرک مهندسی چهار ساله یا معادل آن، اسناد اضافی از جمله توصیه نامه، نمره 6.5 آیلتس و 80 تافل است.

شهریه: شهریه تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در دوره ارشد 6700 دلار است. ناگفته نماند دانشگاه مموریال نیوفاندلند مثل سایر دانشگاه های کانادا بورسیه تحصیلی برای کمک هزینه به دانشجویان برتر خود ارائه می کند.

 

دانشگاه دالاهو

 

5.دانشگاه رجینا برای تحصیل رشته مهندسی نفت در کانادا

اگرچه تعداد دانشگاه های کانادا برای ارائه رشته مهندسی نفت کم نیست، اما پنجمین پیشنهاد ما تحصیل در دانشگاه عمومی رجینا است. این دانشگاه از بیش از 100 سال پیش تاسیس شده است، به همین دلیل جزو موسسه های آموزشی با سابقه کانادا محسوب می شود.

این دانشگاه توانست در بین 15 دانشگاه جامع برتر کانادا قرار بگیرد و علت آن هم سطح آموزش کیفی بالای آن است. این دانشگاه مدرک خود را در زمینه تحصیلات تکمیلی به دانشجویان ارائه می کند.

سایت: https://uregina.ca

شرایط پذیرش: مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد قبول یا معادل آن، نمرات آیلتس 6.5 و 80 تافل، رونویسی های رسمی از مدارک مختلف از جمله شرایط پذیرش این دانشگاه تحقیقاتی در کانادا محسوب می شود.

شهریه: شهریه تحصیلات تکمیلی دانشگاه رجینا در رشته مهندسی نفت 21000 دلار است.

 

شرایط ادامه تحصیل در رشته مهندسی نفت کانادا

برای تحصیل در رشته مهندسی نفت کانادا لازم است دانش زبانی شما مورد تایید قرار بگیرد. به این دلیل که باید از توانایی لازم برای شرکت در کلاس ها، ارتباط با دیگران و مطالعه دروس با استفاده از زبان انگلیسی برخوردار باشید. این مسئله با معیارهای متفاوتی سنجیده میشود که از جمله آن ها میتوان به مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 اشاره کرد.

همچنین برای پذیرش در رشته مهندسی نفت کانادا لازم است حداقل 70% نمرات را کسب کرده باشید. البته این حد نصاب در دانشگاه های مختلف متفاوت است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید دروس شیمی، حسابان، فیزیک و ریاضی را با نمرات خوب گذرانده باشید. هرچه نمرات شما بهتر باشد شانس بیشتری برای مهاجرت تحصیلی خواهید داشت. در رشته مهندسی نفت گرایش هایی همچون مهندسی مخازن، مهندسی بهره برداری و مهندسی حفاری وجود دارد.

 

مهندسی نفت

 

وظایف یک مهندس نفت در کانادا

پس از تحصیل در رشته مهندسی نفت کانادا نوبت به ورود به بازار کار میرسد. مهندسان نفت به دنبال اجرا و توسعه ی تکنیک های موثر برای بازیابی، فرآوری و تولید نفت و گاز طبیعی هستند. همچنین با استفاده از اصول مهندسی و اقتصادی درصدد اکتشاف و توسعه میادین گازی به شیوه ای مقرون به صرفه، میباشند. مکان های حفاری بالقوه توسط مهندسان مورد بررسی قرار میگیرد. به این ترتیب مشخص میشود که آیا حفاری ها برای مجموعه ارزش اقتصادی دارند یا خیر. نمونه برداری از محل حفاری و تجزیه و تحلیل داده ها مهندسان را به نتایج درست و قابل اتکا میرساند. با این کار هزینه ها و اثرات زیست محیطی ناشی از حفاری کاهش می یابد.

 

فعالیت در زمینه مهندسی نفت کانادا

برای فعالیت در زمینه مهندسی نفت کانادا لازم است مدرک لیسانس خود را در رشته مهندسی نفت و یا رشته های مرتبط اخذ کرده باشید. در صورتی که تحصیلات تکمیلی را در این رشته سپری کرده باشید سمت های بهتر و پایه حقوق بالاتری خواهید داشت.

 

حرف آخر...

در اینجا تمام مواردی که نیاز بود برای تحصیل رشته مهندسی نفت در کانادا را در نظر بگیرید، بررسی کردیم اما اگر قرار است به عنوان مهندس نفت به کانادا مهاجرت کنید، باید امتیاز خود را بر اساس سیستم رتبه بندی جامع کانادا محاسبه کنید. چنین افرادی می تواند از طریق روش اکسپرس اینتری اقدام کنند.

در این روش مواردی که در نظر گرفته می شود شامل سن، مهارت های زبانی (انگلیسی، فرانسوی)، مدرک تحصیلی و تجربه کار خواهد بود. متقاضی باید امتیاز لازم برای دریافت ویزا مهاجرتی که 67 امتیاز خواهد بود را دریافت کند. فرد با دریافت این امتیاز می تواند بدون داشتن پیشنهاد شغلی هم به کانادا مهاجرت کند. در این صورت می تواند از ویزای کارگر ماهر فدرال برای مهاجرت خود استفاده کند.

اگر قصد مهاجرت به کانادا با این شیوه را دارید و نیاز به انجام کار تخصصی در زمینه دریافت اقامت و تابعیت کانادا را دارید، می توانید از طریق موسسه مهاجرتی ویزا 724 مشاوره حرفه ای دریافت کنید.

 

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما


سوالات متداول


آیا رشته مهندسی نفت در کانادا آینده دارد؟

آینده کاری این رشته در کانادا به میزان رشد قیمت نفت بستگی دارد. بنابراین هر چه قیمت این انرژی بیشتر باشد، چاه های حفاری و تاسیسات جدید بیشتری نصب می شود که در نهایت منجر به بالا رفتن فرصت های شغلی مرتبط با این رشته می شود.

مهندسی نفت یک رشته ماجراجویانه است که هر روز به دلیل تغییر نیازهای جهانی با چالش های جدیدی مشخص می شود. کانادا با تعداد زیادی از صنایع نفت و معدن فرصت های فوق العاده ای در این زمینه فراهم می کند و در نتیجه نیاز حداکثری به متخصصان این حوزه  دارد.

متوسط درآمد مهندسان نفت در کانادا چقدر است؟

متوسط درآمد یک مهندس نفت در کانادا در هر سال 163996 دلار است. این نرخ برای تازه کاران حدود 113 هزار دلار و برای افراد با سابقه بیش از 200 هزار دلار در سال است. برآورد می شود تا سال 2026 نرخ متوسط دستمزد تا 16 درصد افزایش پیدا کرده و به 190 117 دلار در سال برسد.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


شهره علیزاده :

سلام میخاستم بدونم بعد از دوره ارشد در کانادا امکان گرفتن اقامت هست؟ پذیرش (فول فاند )در ارشد نفت راحتتره یا دکتری مدیریت mba?

با درود 

به صورت کلی گرفتن فاند راحت نیست.

علی دهقانی :

سلام وقت بخیر بنده دانشجوی مهندسی نفت ترم 6 هستم معدل بالا 16 دارم و مدرک زبان ندارم اما زبانم اوکیه و میتونم کمتر از یکسال مدرک زبان با نمره بالای 7 دریافت کنم شانس بورسیه شدنم در دانشگاه کلگری چقدره و اینکه هزینه های این دانشگاه چطور هستش من در سال میتونم حدود 100 میلیون برای این امر اختصاص بدم ممنون از توجه تون

بورسیه فقط مشروط به مدرک زبان نیست، باید بتوانید تاییده یک استاد را در این دانشگاه دریافت کنید. که البته برای کسانی که خارج از کانادا هستند و در این دانشگاه تحصیل نمی کنند دشوار است.

مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.