روش‌ های سرمایه‌ گذاری در کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۰۶/۲۹

معرفی بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا

 تا پیش از این اگر با یادداشت‌های ما همراه بوده باشید، حتماً در مورد ابعاد حقوقی، قوانین و قواعد سرمایه‌گذاری در کانادا، اطلاعات کافی و ارزنده‌ای را دریافت کرده‌اید. در یادداشت‌های پیشین بارها به تفصیل در مورد قوانین حقوقی و مهاجرتی موجود در خصوص سرمایه‌گذاری در کانادا اطلاعاتی ارائه شد و ضمن تلاش برای معرفی فرصت‌های عالی موجود در این حوزه، شرایط لازم برای این کار را نیز بررسی کردیم. اما این بار نوبت به آن رسیده تا در مورد انواع سرمایه‌گذاری در کانادا به ارائه توضیحات و اطلاعات بپردازیم. بنابراین اگر میخواهید که راههای مهاجرتی کانادا را از طریق سرمایه گذاری بدانید؛ به صفحه مهاجرت کانادا از طریق سرمایه گذاری مراجعه بفرمایید.

پیش از ورود به کلیات موضوع در نظر داشته باشید که تصمیم‌گیری در مورد بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا، تنها با اتکا به تجربه ممکن بوده و امری زاییده انتخاب است. بدیهی است که بحث در این قالب و در این زمینه مطابق مقررات و قوانین خاصی نیست و به همین دلیل انتخاب شما در آن بسیار مؤثر است. ما در این یادداشت تنها با اتکای به تجربه طولانی که در سرمایه‌گذاری در کانادا داریم تلاش می‌کنیم تا روش این کار را به دقت تشریح کنیم. ما در این یادداشت با عناوین زیر میزبان توجه شما خواهیم بود:

 * یک نکته مهم پیش از آغاز بررسی روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا

 * سرمایه‌گذاری در صندوق‌های محافظت‌شده مادر

 * صندوق سرمایه‌گذاری مشترک

 * مبادله وجوه معامله‌شده (ETF)

 * سرمایه‌گذاری در حساب‌های TFSA

 * خرید کسب و کارهای قدیمی برای سرمایه‌گذاری در کانادا

 * برپایی یک کسب و کار جدید

 

راههای مهاجرتی کانادا بسیار است؛ می توانید برای انتخاب درست راه مهاجرتی، به صفحه راه های مهاجرت به کانادا مراجعه کرده و با 10 روش اصلی مهاجرتی آشنا شوید.

اگر قبلا سابقه درخواست ویزا داشته اید اما ریجکت شده اید؛ توصیه می شود صفحه رفع ریجکتی را مطالعه بفرمایید. 

فرصت های سرمایه گذاری در کانادا

 

برای شناخت فرصت‌های موجود سرمایه‌گذاری در این کشور به تجربه سایرین نیاز دارید.

 

 یک نکته مهم پیش از آغاز بررسی سرمایه‌گذاری در کانادا

 در نظر داشته باشید که تمام روش‌ها و نکات ارائه شده در ادامه، شامل روش‌های مناسبی جهت اخذ ویزا یا مهاجرت به کانادا نبوده و ما بدون توجه به این موضوع بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا را معرفی می‌کنیم. این بدان معنی است که این اطلاعات ارائه شده صرفاً با اتکا بر بعد مالی سرمایه‌گذاری در کانادا بوده و برای اطلاع از اینکه کدام روش متناسب با پلن مهاجرتی شماست، حتماً باید با وکیل مهاجرتی و یا کارشناسان خبره در این زمینه مشورت کنید. پس با این وجود برخی از این روش‌ها برای اخذ ویزا به شما کمک می‌کنند و برخی دیگر برای زندگی در کانادا و پس از اخذ اقامت دائم کاربردی هستند.

 

برای مشاهده آموزشهای رایگان مهاجرت، با کلیک برروی لینک زیر، صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

instagram.com/visa724com

 

 سرمایه‌گذاری کانادا در صندوق‌های محافظت‌شده مادر

 اصلی‌ترین برتری این روش از روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا، ظرفیت بالای آن در جهت محافظت سرمایه شما از پستی‌ها و بلندی‌های بازار است. این یعنی شما با انتخاب این روش، می‌توانید ضمن اجتناب از ریسک شدید بازار سرمایه، از پتانسیل سرمایه خود استفاده کرده و به طور امنی آن را افزایش دهید. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های محافظت‌شده مادر سوای مزیت طرح‌شده، یک مزیت دیگر نیز دارد؛ بی‌نیازی از مدیریت مستمر سرمایه. پس شما در عمل پول خود را به یک صندوق خاص سپرده، در برابر آن سود معینی دریافت کرده و بدون نیاز به مدیریت مستمر پول، سود آن را دریافت خواهید کرد. یکی از صندوق‌های محافظت‌شده مادر که می‌توان به طور مثال از آن نام برد، (GIC)ها هستند. (GIC) که سرواژه‌ای منتخب از عبارت (Guaranteed Investment Certificates) می‌باشد، به معنی گواهی سود تضمین‌شده بوده و در برابر دریافت سرمایه شما بازه معینی از سوددهی را تعیین خواهد کرد. بدیهی است که صندوق دریافت‌کننده سرمایه شما در قبال بازپرداخت این میزان از سود متعهد خواهد بود.

 

 

حفظ نبض سرمایه در کانادا

 

حفظ نبض سرمایه برآوردی از شناخت ابعاد حقوقی در کنار شناخت ابعاد مالی مسئله است.

 

 صندوق سرمایه‌گذاری مشترک در کانادا

 هرچند در این روش از روش‌های سرمایه‌گذاری در کانادا، بازگشت سرمایه مانند صندوق‌های محافظت‌شده مادر تضمینی نیست اما در کنار پذیرش حد خاصی از ریسک می‌توانید شانس خود را برای دستیابی به سود بیشتر امتحان کنید. مشخصاً در این روش به همان میزان که شانس سقوط سرمایه شما وجود دارد، ممکن است با افزایش شدید و سرسام‌آوری نیز مواجه شود. این قاعده چندان ناشناخته و پیچیده نیست: سود بیشتر؛ ریسک بیشتر! البته نباید فراموش کرد که همچنان در صورت انتخاب این روش برای سرمایه‌گذاری در کانادا شما متحمل ریسک کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم خواهید شد و این خود یک مزیت است. سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، شاید از نظر سازوکار حقوقی و جزئیات دقیق اقتصادی مشابه با سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سبدگردان ایرانی نباشد اما شاهد عملکرد مشترکی خواهید بود. یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک مانند یک سبدگردان سرمایه شما را جذب کرده، در صدها شرکت متفاوت که پیش‌تر پتانسیل آن‌ها توسط کارشناسان صندوق سنجیده شده سرمایه‌گذاری شده و در برابر کسر میزانی از کارمزد، سود را به شما بازپرداخت خواهد کرد. در این روش ضمن تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان خبره حیطه سرمایه‌گذاری در کانادا، بدون نیاز به مدیریت مستمر و قبول ریسک آنی، به جای اینکه تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد بچینید، آن را در چند سبد چیده و ریسک کاهش سرمایه را کاهش خواهید داد. نهادها مالی و سازمان‌های مالی مختلفی اقدام به تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری مشترک کرده و شما بسته به صلاحدید می‌توانید آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری در کانادا انتخاب کنید.

 

 

ساختار ETF

 

درک ساختار ETFها چندان ساده نیست اما لذت بردن از سود آن‌ها بسیار ساده است

 

 مبادله وجوه معامله‌شده (ETF) در کانادا

 حتماً تابحال نام (ETF) را در روزنامه‌ها و اخبار شنیده باشید؛ این یک اصطلاح جهانی و دارای معنی در علم اقتصاد است. مشخصاً قصد ما در این یادداشت، ورود به بررسی علمی این اصطلاح نیست اما برای درک این روش سرمایه‌گذاری در کانادا، ذکر برخی نکات الزامی است. (ETF)ها از اوراق بهادار متنوعی تشکیل شده که تحت اعتبار شرکت‌های حاضر در جریان معاملات بورس هستند. توضیح ماهیت این اوراق و نحوه کسب اعتبار آن‌ها بدون بهره بالایی از علم اقتصاد ممکن نیست اما آنچه که اهمیت دارد دو مشخصه مهم آن‌هاست:

 * اول هزینه کم مدیریت داد و ستد آن‌ها که در عمل باعث برگشت هزینه‌های کارمزدی خواهد شد.

 * دوم اینکه دقیقاً به همان روش بورس کالا داد و ستد شده و در هنگام برقرار بودن معاملات بورسی به سادگی امکان خرید و فروش آن‌ها را خواهید داشت.

 این دو مشخصه در کنار قرار داشتن اصل سرمایه در تمرکز تثبیت بازار، باعث شده سرمایه‌گذاری در ETFها کم ریسک‌تر باشد اما در عین حال سود کمتری نیز داشته باشد. این برای افرادی که خواهان ریسک زیادی نیستند عالی است.

 

 سرمایه‌گذاری در حساب‌های TFSA

 از سال 2009 حساب‌های ذخیره سرمایه معاف از مالیات که به اختصار (TFSA) نامیده می‌شوند، به شما امکان حفظ سود سرمایه خود از مالیات را داده و تحت شرایط مندرج در ساختار آن‌ها می‌توانید درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری را جدای از درآمد سالانه خود، از پرداخت مالیات حفظ کنید. شما می‌توانید هر ساله تا حد مشخصی که از سوی دولت کانادا تعیین شده، بدون پرداخت مالیات، در این صندوق‌ها سود سرمایه ذخیره کنید. این حد در سال 2020 بر روی 6 هزار دلار کانادا فیکس شده است. البته باید دقت داشت که این حد تعیین شده ثابت نیست و سالانه متغیر خواهد بود. نکته حائز اهمیت و جالب در این بین آن است که به طور مثال اگر از همین امسال، یعنی سال 2020 قصد استفاده از این امکان را داشته باشید، می‌توانید از حد تعیین شده در سال‌های قبل نیز استفاده کنید. برای درک بهتر این موضوع توضیحات درج شده در ادامه را مطالعه فرمائید. حد تعیین شده برای استفاده از حساب‌های TFSA برای هر سال به شرح زیر است:

 * سال 2009: 5 هزار دلار

 * سال 2010: 5 هزار دلار

 * سال 2011: 5 هزار دلار

 * سال 2012: 5 هزار دلار

 * سال 2013: 5 هزار و 500 دلار

 * سال 2014: 5 هزار و 500 دلار

 * سال 2015: 10 هزار دلار

 * سال 2016: 5 هزار و 500 دلار

 * سال 2017: 5 هزار و 500 دلار

 * سال 2018: 5 هزار و 500 دلار

 * سال 2019: 6 هزار دلار

 * سال 2020: 6 هزار دلار

 حال اگر شما در سال 2020 قصد داشته باشید تا از TFSA استفاده کنید، می‌توانید تا مجموع کل سال‌های پیشین که در عمل از آن‌ها استفاده نکرده‌اید استفاده کنید. با جمع بستن تمام سال‌ها از 2009 تا 2020 متوجه خواهید شد که شما تا 69500 دلار امکان استفاده از TFSA را خواهید داشت. این رقم برای آغاز و برای اشخاصی که تابحال از این امکان استفاده نکرده‌اند عالی است. برای استفاده از TFSA کافیست تا حداقل 18 سال سن، اقامت دائم کانادا و شماره بیمه اجتماعی معتبری داشته باشید. وجوه حاصل از سود این حساب را می‌توانید در صندوق‌ها و عرصه‌های دیگری، از GICها تا صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک مجدد سرمایه‌گذاری کنید.

 

اگر قصد خرید یا راه اندازی بیزینس را دارید، حتما یک بررسی راجع به برنامه مهاجرتی استارت آپ ویزا داشته باشید:

 

برای مشاهده ویدئوها ، صفحه > اینستاگرام ما را دنبال کنید

 

 

 خرید کسب و کارهای قدیمی برای سرمایه‌گذاری در کانادا

 این روش سرمایه‌گذاری در کانادا چندان پیچیدگی خاصی نداشته و مشابه با اغلب معاملاتی است که هر کسی تابحال چندین بار آن‌ها را انجام داده است. در این روش با مشورت وکیل مهاجرتی و یک شخص مقیم در جامعه محلی مد نظر، می‌توانید کسب و کارهایی با پتانسیل بالا را شناسایی کرده و خریداری کنید. در این مورد سود و زیان سرمایه‌گذاری کاملاً به خود شما بستگی داشته و امری پیرو قوانین مالی نیست. البته در نظر داشته باشید که هر نوع از انواع سرمایه‌گذاری در کانادا تابع قوانین عام این کشور بوده و شما در برابر مسائل مالیاتی و سایر امور حقوقی متعهد هستید و باید پاسخگو باشید. بسیاری افراد چنین طرز فکری دارند که این نوع از سرمایه‌گذاری ریسک کمتری داشته و ساده‌تر است اما حتماً پس از کسب مشورت و استفاده از تجربه وکیل مهاجرتی متوجه خواهید شد که از نظر مالی، این روش ریسک بیشتری نسبت به روش‌های اخیر دارد. بدیهی است در صورت انتخاب این روش سرمایه‌گذاری در کانادا، خودتان به طور مستقیم مسئول عبور دادن سرمایه از تنگناها و سختی‌های بازار کار هستید.

 

 

تجربه سرمایه گذاری در کانادا

 

در عالم محال است بدون مشورت با وکیل مهاجرتی و افراد با تجربه سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید

 

 برپایی یک کسب و کار جدید در کانادا

 یکی از روش‌های محبوب جهت سرمایه‌گذاری در کانادا برپایی یک کسب و کار جدید است. این کسب و کار می‌تواند نوآورانه، خدماتی، تولیدی، صادراتی یا حتی بازرگانی باشد. اینکه شما چه نوعی از سرمایه‌گذاری در کانادا را مد نظر داشته باشید کاملاً وابسته به نظر خود و اطلاعات اعلام شده از سوی وکیل مهاجرتی است. در عمل بدون مشورت با یک وکیل مجرب مهاجرتی نمی‌توانید در این مورد تصمیم بگیرید و جوانب مختلف این موضوع باید به دقت سنجیده شود.

 

نکاتی که باید درباره‌ی سرمایه‌گذاری در کانادا بدانید

دقت کنید که سرمایه‌گذاری در کانادا یک برنامه‌ی مهاجرتی عالی‌ست، اما سیتیزن‌شیپ چیزی نیست که قابل خریدن باشد. شما در حقیقت یک داراییِ کانادایی را خریداری می‌کنید، نه این‌که سیتیزن‌شیپ کانادا را خریداری کرده باشید. وقتی یک دارایی خاص (مانند یک بیزینس) را در کانادا خریداری کنید، مشخصا امکان ورک‌پرمیت (گواهی اشتغال در کانادا) در اختیارتان قرار می‌گیرد و شما رسما می‌توانید کار خود را در کانادا بدست بگیرید. پس از اتمام روند دریافت ورک‌پرمیت، حالا می‌توانید برای شهروندی خود اقدام کنید.

 

سرمایه‌گذاری در کانادا و نکات جزئی آن

 

چطور در کانادا سرمایه‌‌گذاری کنم؟

برای این‌که بتوانید سرمایه‌گذاری در کانادا را با موفقیت به انجام برسانید، این نکات را فراموش نکنید:

  • میزان تحمل ریسک را در خود شناسایی کرده و چه از لحاظ ذهنی و چه از لحاظ احساسی خود را برای ضررهای احتمالی آماده کنید. به هیچ عنوان به تنهایی برای اقدامات مالی بزرگتان تصمیم نگیرید و حتما از یک مشاور مالی خبره کمک بگیرید.
  • بهترین روش سرمایه‌گذاری در کانادا را انتخاب کنید. در میان روش‌هایی که ویزا 724 در بخش‌های قبل شرح داد، روشی که بیش‌تر با نیاز و موقعیت مالیتان هم‌خوانی دارد را انتخاب کرده و با مشاور مالی خود در این باره مشورت کنید.
  • بسیاری از کسانی‌که در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری تجربه‌ی زیادی ندارند، گمان می‌کنند که باید حتما مقادیر حجیمی از پول را برای سرمایه‌گذاری مهیا سازند. ویزا 724 در بخش قبل، بازه‌ی مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا را مشخص نمود. وقتی قصد سرمایه‌گذاری دارید، دقت کنید که: 1. یک جریان درآمد منظم داشته باشید؛ 2. آن‌قدر پول برایتان بماند که از پس خرج‌های ماهانه‌ی خود برآیید؛ 3. مقداری هم پول برای موقعیت‌های اضطراری ذخیره داشته باشید.
  • در افتتاح حساب سرمایه‌گذاری دقت کنید و حتما به میزان مالیات هر کدام توجه نمایید. آشنایی با تمامی حساب‌های سرمایه‌گذاری به شما کمک می‌کند تا زیروبم سیستم مالیاتی را بشناسید و سود خوبی از معاملاتتان ببرید.
  • اگر به فکر سرمایه‌گذاری در بورس هستید، حتما در بورس‌های گوناگون سرمایه‌گذاری کنید،‌ یا به عبارتی در سرمایه‌گذاری خود تنوع به خرج دهید.

 

مطالب پیشنهادی:

> هزینه های خرید رستوران در کانادا

درباره ویزای کانادا

> اقامت دائم کانادا

> سرمایه گذاری در ساسکاچوان کانادا

> سرمایه گذاری در نیوبرانزویک کانادا

> سرمایه گذاری در ونکور کانادا

>  سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا

کار آفرینان موفق کانادا

 > سرمایه گذاری در کبک

 

 

 

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده،ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند.
بدیهی است برداشت و مشورت‌های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی توصیه می‌شود.
مدیریت و همکاران این مجموعه مسوولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسوولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما

 

مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.