رشته زمین شناسی در کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۳/۰۱/۲۷

 

 

اگر عاشق تحصیل رشته زمین شناسی در کانادا هستید، بدون شک یکی از اولین چالش های پیش روی شما شناخت بهترین مراکز آموزشی این رشته خواهد بود. کانادا جای هیچگونه تعریفی از نظر سطح کیفی آموزشی ندارد. این کشور به دلیل کیفیت تحصیلی برجسته و البته تجهیزات آموزشی از دوره ابتدایی تا تحصیلات متوسطه و بهتر از آن برای تحصیلات دانشگاهی، در سراسر جهان شناخته شده است.

مربیان و استادان کانادا برای بسیار آموزش دیده اند و دیدگاه های متنوعی را به کلاس ارائه می دهند. در سطح دانشگاه، 2 نفر از هر 5 دانشگاهی حداقل 1 مدرک بین المللی دارند. مهم تر از همه این موارد این است که 10 مورد از دانشگاه های برتر کانادا جزو لیست 250 دانشگاه برتر دنیا از نظر سطح کیفی و اعتبار مدرک تحصیلی شناخته می شوند. اما بیایید ببینیم این کشور برای مشتاقان تحصیل در زمین شناسی و اشتغال پس از آن چه شرایطی دارد.

 

رشته زمین شناسی در کانادا

 

آینده شغلی رشته زمین شناسی در کانادا

قبل از پرداختن به بازار کار این رشته بهتر است این سوال را جواب دهیم که آیا رشته زمین شناسی خوب است؟ پاسخ کاملا قاطع است. رشته زمین شناسی چه همین حالا و چه در آینده خوب است. با این حال اینکه شما بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی در این رشته وارد بازار کار شوید یا جزو افراد موفق در این رشته محسوب شوید، به تلاش، پشتکار و مهارت های شما بستگی دارد.

برای تبدیل شدن به یک زمین شناس حرفه ای باید عشق و علاقه زیادی به این رشته داشته باشید؛ زیرا فضای تحصیل در این رشته در کانادا فوق العاده رقابتی است.

اخیرا رکود زیادی صنایع معدنی مختلف کانادا از جمله استخراج نفت را مختل کرده است، که باعث کاهش استخدامی ها در این صنعت و در رشته های مربوط به آن شد. کاهش بهای نفت در این افت اقتصاد صنایع معدنی با تاثیر نبوده اند. اما به طور کلی آینده این رشته چشم انداز خوبی را پیش رو دارد.

پس از تحصیل در رشته زمین شناسی در کانادا، می توانید در مشاغل گوناگونی از جمله؛ زمین شناسان بیولوژیکی، زیست چینه شناس، زمین شناس شیمیایی، زمین شناس زغال سنگ، مشاور زمین شناس، مشاوره با ژئوفیزیکدان، زمین شناس توسعه، زمین شناس محیط زیست، زمین شناس اکتشافی، زئوفیزیک اکتشاف، زمین شناس شیلات، زئوشیمیست، متخصص زمین شناسی، زمین شناس ساختاری، آتشفشان شناس، رسوب شناس، زلزله شناس، زمین شناس آینده نگر، زمین شناس محل، زمین شناس فیزیکی، زمین شناس آب های زیرزمینی، زمین شناس دریایی، زمین شناس معدن، زمین شناس نفت، دیرینه شناس، میکروپالئنتولوژیست، کانی شناس، سنگ نگار و ده ها شغل دیگر مشغول به کار شوید.

 

دستمزد شاغلان رشته زمین شناسی در کانادا چقدر است؟

وقتی صحبت از زمین شناسی در کانادا می شود، شما با یکی از پردرآمدترین مشاغل این کشور سروکار دارید. شاید بزرگترین علت رقابتی بودن این رشته در دانشگاه نیز همین مورد باشد.

طبق آمار سایت https://ca.talent.com/ دستمزد متوسط زمین شناسان در کانادا در هر سال حدود 77554 دلار خواهد بود. حدود دستمزد ساعتی این افراد 39.77 دلار است. نرخ دستمزد افراد تازه کار از این میزان کمتر و حدود 62720 دلار است. این در حالی است که درآمد افراد با تجربه بیشتر می تواند تا 145600 دلار در سال هم برسد.

اگر بخواهیم این نرخ را به تفکیک مشاغل و مناطق بررسی کنیم، باید بگوییم که یک زمین شناس در ایالت کبک منطقه سنت هایاکینته در هر ساعت حدود 25 دلار درآمد دارد. هر چند که در خود شهر کبک می تواند تا 45 دلار در هر ساعت هم درآمد داشته باشد. این شخص در تیمینز انتاریو در هر ساعت بین 34 تا 40 دلار درآمد خواهد داشت.

یک زمین شناس معدن در ونکوور بریتیش کلمبیا در هر سال بین 120 تا 180 هزار دلار درآمد خواهد داشت. اگر فارغ التحصیل رشته زمین شناسی در کانادا هستید، بد نیست که بدانید یک زمین شناس میدانی در انتاریو بین 33 تا 45 دلار در هر ساعت دستمزد دریافت می کند.

 

مطلب پیشنهادی : ویزای تحصیلی ایتالیا

 

این نرخ برای مشاوران زمین شناسی انتاریو بین 90 تا 110 هزار دلار متغیر است.  زمین شناس ذخایر معدنی در سرزمین های شمال غربی بین 108 تا 129 هزار دلار در سال درآمد دارند. با این اوصاف می توان گفت که زمین شناسانی که در بخش های استخراجی و معدنی مشغول به کار هستند نسبت به سایر همکاران خود درآمد بیشتری دارند. شاید یکی از علل این تفاوت سختی کار، دوری از محل زندگی و ساعات کار بیشتر باشد.

 

رشته زمین شناسی در کانادا

 

بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته زمین شناسی

نوبتی هم باشد نوبت به معرفی مراکز آموزشی تحصیل رشته زمین شناسی در کانادا است. لیست این دانشگاه ها هم مانند اکثر مراکزی که برای سایر رشته ها معرفی کردیم، شامل دانشگاه های رتبه برتر کانادا است که در سطح جهانی هم شناخته شده هستند.

از جمله این دانشگاه ها برای تحصیل رشته زمین شناسی به ترتیب دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه دالاهوسی، دانشگاه کلگری، دانشگاه واترلو، دانشگاه اتاوا و دانشگاه وسترن هستند. با ما همراه باشید تا چند مورد از آن ها را بررسی و به معرفی شرایط پذیرش و شهریه آن ها بپردازیم.

 

1.دانشگاه تورنتو برای تحصیل رشته زمین شناسی در کانادا

دانشگاه تورنتو یکی از برترین دانشگاه های دنیا و البته جزو سه دانشگاه برتر کانادا است. این دانشگاه محل بسیار مناسبی برای تحصیل رشته زمین شناسی محسوب می شود. این رشته در دانشکده هنر و علوم، پردیس سنت جورج آموزش داده می شود.

مدرک تحصیلی رشته زمین شناسی این دانشگاه با عنوان افتخارات لیسانس علوم به دانشجویان اعطا می شود. اگر شما هم مایل هستید که در این دانشگاه تحصیل کنید، باید بتوانید رزومه تحصیلی خود را قوی کنید.

آدرس سایت دانشگاه: https://utoronto.ca

شرایط پذیرش: دیپلم معادل بین المللی قابل پذیرش، نمرات رقابتی و آشنایی مناسب با دروس زیست شناسی، حساب و بردارها، شیمی، انگلیسی و فیزیک، تسلط و مهارت زبانی

شهریه: هزینه رشته زمین شناسی در دانشگاه تورنتو 38240 یورو در هر سال است.

 

2.دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا دومین پیشنهاد ما برای تحصیل رشته زمین شناسی در کانادا است. این دانشگاه دانشجویان این رشته را در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی پذیرش می کند. رشته های زمین شناسی این دانشگاه برای مقطع کارشناسی ارشد شامل علوم زمین، زمین شناسی و علوم محیط زیست می شود.

آدرس سایت دانشگاه: https://ubc.ca

شرایط پذیرش: تسلط زبانی، نمرات رقابتی در دروس مرتبط با زمین شناسی، مدرک پایان تحصیلی دیپلم معادل، رونوشت های رسمی و برای مقطع ارشد نمرات خوب و مدرک کارشناسی معتبر

شهریه: هزینه تحصیل برای مقطع کارشناسی 27338 یورو و کارشناسی ارشد 6004 یورو در سال تخمین زده می شود.

 

3.دانشگاه آلبرتا برای تحصیل رشته زمین شناسی در کانادا

از دیگر مراکز آموزشی با استاندارد بالا در کانادا برای تحصیل زمین شناسی، دانشگاه آلبرتا است. در اینجا آموزش های لازم برای تبدیل شما به یک متخصص تمام عیار ارائه می شود. در این دانشگاه می توانید در مقطع کارشناسی رشته زمین شناسی مدرک خود را دریافت کنید و پس از آن در مشاغلی از جمله دیرینه شناسی، زمین شناسی و مدیران در تولید منابع زمینی و ماهیگیری مشغول به کار شوید.

آدرس سایت دانشگاه: https://ualberta.ca 

شرایط پذیرش: برای پذیرش در این دانشگاه اجازه ورود مستقیم از دبیرستان را ندارید، بنابراین باید دوره های حرفه ای پیش مطالعه را با موفقیت طی کنید. مطمئنا تسلط به زبان انگلیسی نیز از الزامات این دانشگاه برای پذیرش خواهد بود.

شهریه: هزینه این دوره برای دانشجویان کارشناسی زمین شناسی بین المللی 17034 دلار در هر سال است.

 

تحصیل زمین شناسی در کانادا

 

رشته زمین شناسی در کانادا و تحصیل در آن مستلزم داشتن چه شرایطی می باشد؟

رشته زمین شناسی در کانادا و تحصیل در آن مستلزم داشتن شرایط خاصی می باشد. به همین منظور می بایست ابتدا دانشگاه مدنظر خود را انتخاب نموده و سپس شروط لازم آن را برآورده نمایید. شرایط پذیرش هر دانشگاه در کانادا با دیگری متفاوت می باشد. دروسی که در هنگام تحصیل در رشته زمین شناسی در کانادا باید سپری کنید شامل موارد زیر هستند:

  • علوم خاک
  • دیرین شناسی
  • تاریخچه زمین
  • پترولوژی
  • کانی شناسی
  • ژئوفیزیک کاربردی
  • ژئوشیمی  
  • مبانی مربوط به معدن و فرآورده های مواد معدنی
  • زمین شناسی مهندسی
  • کارتوگرافی
  • سیستم های اطلاعات جغرافیایی
  • سم شناسی محیطی
  • و غیره

 

شرایط لازم جهت تحصیل در رشته زمین شناسی در کانادا

 

گرایشات مختلف زمین شناسی در کانادا را نام ببرید:

افرادی که قصد دارند در رشته زمین شناسی ادامه تحصیل دهند می توانند یکی از گرایشات ذکر شده در زیر را انتخاب نمایند:

  • زمین شناسی اکتشافی
  • زمین شناسی معدن
  • زمین شناسی محیطی
  • دیرینه شناسی
  • رسوب شناسی
  • زمین شناسی نفت
  • کانی شناسی
  • مدل سازی زمین شناسی

 

مقاطع  و مزایای تحصیل در رشته زمین شناسی در کانادا

رشته زمین شناسی در سه مقطع ارائه می گردد که افراد می توانند با توجه به شرایط خود آن را ادامه دهند. این سه مقطع عبارتند از:

  • لیسانس یا کارشناسی
  • فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد
  • دکتری

پس از دریافت مدرک تحصیلی رشته زمین شناسی می توانید از مزایای مختلفی که کشور کانادا ارائه می دهد بهره مند شوید. برخی از این مزیت ها شامل، مجوز کار کردن در این کشور، دریافت آموزش در سطوح بالا و جهانی، کسب تجربه کافی در این زمینه، داشتن فرصت های شغلی مناسب همراه با درآمد بالا می باشند. 

 

خلاصه...

علاقه به تحصیل در رشته زمین شناسی در کانادا به دلایل متعدد زیاد است. این حرفه یکی از پردرآمدترین مشاغل در کانادا محسوب می شود. از طرفی کسانی که در این رشته مشغول به کار هستند، با ترکیب عشق با فناوری و فعالیت در فضای باز یک محیط کار فوق العاده را برای خود ایجاد می کنند.

برخلاف تصور عموم که زمین شناسی ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما این رشته می تواند بسیار متنوع باشد، از تفسیر داده های علمی در این زمینه گرفته تا اکتشافات جدید. به هر حال هر چه که هست این رشته بسیار رقابتی است، به همین دلیل برای اینکه درصد موفقیت قبولی شما در دانشگاه های برتر کانادا بالا برود، نیاز به یک مشاوره حرفه ای ضروری خواهد بود. وکلای مهاجرتی حرفه ای ویزا 724 تا گذر از این مسیر در کنار شما خواهند بود.

 

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما


سوالات متداول


آیا مطالعه زمین شناسی در دانشگاه های کانادا دشوار است؟

دانشجویان علاقه مند به زمین شناسی می توانند با گذراندن دروس پایه ریاضی، علوم و جغرافیا آماده تحصیل در این رشته شوند. یادگیری زمین شناسی از هر موضوع آکادمیک دیگر دشوارتر یا آسانتر نیست. اما باید این را به یاد داشته باشید که رقابت در دانشگاه های برتر بسیار سنگین است، پس نیاز به تلاش مداوم برای آموزش این علم دارید.

دانشگاه های برتر رشته زمین شناسی در کانادا کدام موارد هستند؟

لیست 10 مرکز آموزشی برتر رشته زمین شناسی شامل دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه دالاهوسی، دانشگاه کلگری، دانشگاه واترلو، دانشگاه اتاوا و دانشگاه وسترن می شود.

دستمزد شاغلان زمین شناسی در کانادا چقدر است؟

این دستمزد بین مشاغل مختلف زمین شناسی و مناطق مختلف کانادا متفاوت است. برای مثال زمین شناسان معدن و استخراج نفت معمولا درآمد بسیار بیشتری از سایرین دارند. این درآمد می تواند از 24 دلار در ساعت شروع و به بالای 90 دلار در هر ساعت برسد. اما به طور متوسط دستمزد یک زمین شناس در هر سال حدود 77554 دلار است.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


محسن :

من میخوام کانادا کار کنم به عنوان زمین شناسی دکتری تکتونیک هم تحصیل کنم فوق لیسانس رسوب از ازاد شاهرود و تکتونیک دانشگاه فردوسی دارم

با درود

بهتر است دوره های تحصیلی را در کانادا گذرانده سپس وارد بازار کار کانادا شوید.

sh :

با سلام من ارشد زمین شناسی زیست محیطی دارم با معدل خوب ولی سال 94 مدرکم را گرفتم . در این مدت کار مرتبط با رشته ام انجام میدادم و حدود 10 سال سابفه کار دارم سنم 35 ساله . زبانم قوی نیست لطفا راهنمایی کنید از چه طریق میتونم مهاجرت کنم؟

با درود 

به بالای سایت قسمت فرم ارزیابی را تکمیل بفرمایید

راهی :

در صورتی که گپ تحصیلی بین مقطع ارشد تا زمان اقدام برای مهاجرت تحصیلی کانادا زیاد (دوازده سال) باشد اما تمامی این گپ به دلیل فعالیت شغلی مرتبط با تحصیل، احتمال موفقیت ارشد مجدد بیشتر است یا دکتری؟

قابل توجیه است اما شانس ویزای تحصیلی به خیلی عوامل بستگی دارد و تنها این مورد تعیین کننده نیست

مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.