رشته امور مالی در کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۳/۰۲/۰۱

 

 

موضوع نوشتار امروز ما بررسی صفر تا صد رشته امور مالی در کانادا است. در این راهنما قرار است به معرفی بازار کار این رشته در کانادا، متوسط درآمد سالانه شاغلان رشته امور مالی، بررسی بهترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته، شرایط پذیرش و البته شهریه آن ها بپردازیم. بنابراین اگر شما هم مایل به تحصیل در رشته امور مالی هستید، از این مطلب می توانید به عنوان یک راهنمای کامل کمک بگیرید.

امور مالی یک اصطلاح گسترده است که فعالیتهای مرتبط با بانکداری، طلب حساب یا بدهی، اعتبار، بازار سرمایه، پول و سرمایه گذاری را توصیف می کند. بسیاری از مفاهیم اساسی در امور مالی از نظریه های اقتصاد خرد و کلان نشأت می گیرد. برای مثال یکی از اساسی ترین نظریه ها ارزش زمانی پول است، این یعنی مثلا ارزش یک دلار امروز بیش از یک دلار در آینده است.

از آنجایی که افراد، مشاغل و نهادهای دولتی همگی برای فعالیت نیاز به بودجه دارند، حوزه مالی شامل سه زیر مجموعه اصلی می شود: امور مالی شخصی، تامین مالی شرکت ها و تامین مالی دولتی (دولتی)، که هر یک از این بخش ها نیاز به مهارت و تخصص خاص خود را دارد. شاید برخی تصور کنند که رشته امور مالی همان مدرک حسابداری خودمان باشد.

اما در حالی که رشته حسابداری بر مدیریت روزانه سوابق و گزارش های مالی در دنیای بیزینس نظارت دارد، امور مالی از این اطلاعات برای پیش بینی های لازم درباره آینده مالی شرکت، رشد و سقوط احتمالی و تجزیه تحلیل هزینه های هر سازمان استفاده می کند.

 

رشته امور مالی در کانادا

 

بازار کار رشته امور مالی در کانادا 

کسانی که در رشته امور مالی از دانشگاه های مختلف فارغ التحصیل می شوند، می توانند در شرکت ها و سازمان های متفاوتی مشغول به کار شوند؛ زیرا امروزه هر تجارتی نیاز به تجزیه و تحلیل بودجه و هزینه ها دارد.

بر این اساس پیش بینی می شود که در کانادا در بین سال های 2018 تا 2028 یعنی در یک دهه، مشاغل مربوط به امور مالی رشد چشمگیری را تجربه کنند و حدود 22300 نفر دیگر به چرخه امور مالی این کشور اضافه شود.

بخش مالی همیشه در کشور کانادا جزو رشته های مهم و اساسی بوده است. از جمله مشاغل مرتبط به رشته امور مالی که نقش کلیدی در چرخاندن اقتصاد دارند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

1.حسابداری

حسابداری در هر کشوری یکی از مشاغل رتبه یک در بیزینس های مختلف و اقتصاد کشورها محسوب می شود. این امر در کانادا هم مشهود است. حسابداری به طور کلی به ثبت دخل و خرج معاملات، ارائه مشاوره بر اساس بودجه، برنامه ریزی برای آینده و به طور کلی کمک به شرکت های از نظر ثبت و محاسبه هزینه ها مربوط است. یک حسابدار می تواند تمام جنبه های مالی یک شرکت را مدیریت، بررسی و ثبت کند. برخی از حسابداران بسته به محیط شرکت تنها بخشی از وظایف رشته امور مالی در کانادا را بر عهده دارند.

 

2.تحلیلگران کسب و کار

یکی از مشاغلی که این روزها توانسته در بخش امور مالی به جایگاه بالاتری برسد، بخش تحلیل مالی کسب و کار است. تحلیلگران البته فقط امور مالی را بررسی نمی کنند. چنین افرادی مشکلات مربوط به کسب و کار، ارائه ایده برای مدیریت صحیح تراکنش های مالی و به طور کلی بهبود فرایندهای مالی یک شرکت است. چنین فردی می تواند در فرصت های مختلف شغلی از جمله بانک، شرکت بیمه یا هر کارخانه و شرکت تجاری مشغول به کار شود.

 

تحلیل مالی

 

 

3.دفتریاران حقوق و دستمزد

چنین کسانی شغلی به مراتب سبک تر از حسابداران دارند و وظیفه آن ها محاسبه ساعات کار کارمندان و مشخص کردن میزان حقوق آن ها بر اساس ساعت کار یا سیاست های مالی آن شرکت است. هر شرکت یا دفتری که چندین کارمند دارد می تواند افرادی را برای محاسبه حقوق و دستمزد استخدام کند.

 

4.حسابرسان مالیاتی زیر مجموعه رشته امور مالی در کانادا

این نوع کارمندان نیز کاری شبیه حسابداران معمولی دارند، با این تفاوت که چنین افرادی کار نظارت و بررسی مالیات را انجام می دهند. این افراد باید قرارهای مالیاتی، پرداخت ها، اظهارنامه ها و موارد مربوط به مالیات را بررسی و در چارچوب قانون رفتار کنند. چنین افرادی می توانند در بانک ها، سازمان امور مالیاتی هر ایالت و بانک ها مشغول به کار شوند.

 

5.حسابرس کلی

این افراد وظایف متعددی را دارند که شاید در کل ترکیبی کلی از مشاغل بالا محسوب شود. حسابرسان وظیفه کنترل امور مالی، بررسی اسناد و مدارک هزینه های شرکت، بودجه، بدهی ها و بستانکاری های مختلف می شود که در نهایت ارزیابی کلی شرکت را بر عهده دارند. یک حسابرس بسته به نیاز خود می تواند کار خود را به شکل داخلی یا خارجی انجام دهند. این یعنی می توانند حسابرس عمومی باشند یا اینکه به استخدام یک شرکت در بیایند.

 

درآمد فارغ التحصیلان رشته امور مالی در کانادا چقدر است؟

البته که حقوق یک شخص فارغ التحصیل از رشته امور مالی می تواند با توجه به فرصت شغلی مورد نظر متفاوت باشد. اما طبق آمار سایت https://ca.talent.com/ یک کانادایی در این سمت شغلی در هر سال حدود 60434 دلار در سال حقوق دریافت می کند. این حقوق به صورت ساعتی حدود 40 دلار در سال است.

این میزان حقوق برای افراد تازه کار در هر سال حدود 42715 دلار و برای افراد با سابقه حدود 109530 دلار تخمین زده می شود. علاوه بر این حقوق یک متخصص امور مالی از منطقه ای به منطقه دیگر نیز متفاوت است. برای مثال در انتاریو این حقوق 89911 دلار، در آلبرتا 85060 دلار، در یوکون 80249 دلار، در سرزمین های شمال غربی 78995 دلار، در ساسکاچوان 73035 دلار، در بریتیش کلمبیا 63983 دلار و در توتاووت 30335 دلار در هر سال است.

این درآمد در مانیتوبا حدود 62500 دلار، در ایالت کبک 57070 دلار، در نوا اسکوشیا 50995 دلار و در نیوبرانزویک حدود 49092 دلار در هر سال است. این حقوق بین مشاغل مختلف مرتبط با این رشته هم متفاوت است. برای مثال حقوق یک مدیر تجاری 85000 دلار است. این در حالی است که دستمزد یک صندوقدار حدود 23790 دلار در هر سال محاسبه می شود.

 

درآمد فارغ التحصیلان رشته امور مالی در کانادا

 

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته امور مالی در کانادا

مشاغل مالی در کانادا همیشه به دلیل حقوق بالا و ثبات شغلی تقاضای زیادی داشته اند اگر شما هم دوست  دارید در مراکز تحصیلی برتر کانادا مدارک امور مالی خود را دریافت کنید می توانید لیست زیر را بررسی کنید.

 

1.دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو یک موسسه جهانی برتر ارائه آموزش عالی در رشته های مختلف است. این دانشگاه بیش از 90 برنامه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد که امور مالی یکی از زمینه های اصلی آن است و برای مشاغل مالی، حسابداری، اقتصاد و غیره ایده آل به نظر می رسد. برنامه های تجارت، امور مالی و مدیریت این دانشگاه شامل دوره های زیر می شود.

  • حسابداری
  • مدیریت
  • رهبری
  • کسب و کار
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • مدیریت پروژه
  • بهداشت و ایمنی شغلی
  • بهبود فرایند
  • حقوق
  • منابع انسانی
  • کارآفرینی

اگرچه زمینه های رشته امور مالی در کانادا در دانشگاه تورنتو مختلف است ولی ما مبنا را رشته حسابداری قرار می دهیم.

آدرس سایت:  https://utoronto.ca

شرایط پذیرش: دیپلم دبیرستان، توابع پیشرفته، حساب و بردارهای ریاضی، زبان انگلیسی

شهریه: شهریه دوره کارشناسی 6590 دلار برای دانشجویان داخلی و 45690 دلار برای دانشجویان بین المللی است.

 

دانشگاه تورنتو

 

2.دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل یکی دیگر از بهترین مراکز آموزشی برای امور مالی در کانادا محسوب می شود. این دانشگاه برنامه های خود را در زمینه های مالی، تجزیه و تحلیل، حقوق و سایر زمینه ها ارائه می دهد. دوره های آموزشی این دانشگاه شامل موارد زیر می شوند.

  • امور مالی شرکت
  • مدیریت سرمایه گذاری
  • امور مالی شرکت های کاربردی
  • آمار تجاری پیشرفته

آدرس سایت: https://mcgill.ca

شرایط پذیرش: تسلط بر انگلیسی یا فرانسوی برای تحصیل رشته امور مالی در کانادا، دیپلم قابل پذیرش با نمرات رقابتی در دروس ریاضی و حساب

شهریه: شهریه این دانشگاه 7402 دلار برای دانشجویان داخلی، 239 دلار برای دانشجویان محلی و 29200 دلار در سال برای دانشجویان خارجی است.

 

3.دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بهترین دانشگاه های برای تحصیل رشته امور مالی در کشور کانادا است. این دانشگاه طیف گسترده ای از مقاطع تحصیلات تکمیلی و فوق لیسانس در اقتصاد بین الملل، مدیریت بازرگانی و موارد دیگر را ارائه می دهد.

سایت دانشگاه: https://ubc.ca

شرایط پذیرش: شرایط پذیرش این دانشگاه هم مانند سایر الزامات دانشگاه های مطرح و البته بسیار رقابتی است.

شهریه: هزینه تحصیل برای دانشجویان داخلی این دانشگاه 5646 دلار و برای دانشجویان خارجی بین المللی 38946 است.

 

مطلب پیشنهادی : ویزای تحصیلی ایتالیا

 

4.دانشگاه یورک برای تحصیل رشته امور مالی در کانادا

دانشگاه یورک هم از بهترین مراکز آموزشی کانادا محسوب می شود. این دانشگاه دارای برنامه های عالی حقوق، مدیریت و امور مالی است و همچنین به دلیل ارائه کمک های مالی خوب به دانشجویان مشهور است. لیست برخی از رشته های مرتبط با امور مالی شامل موارد زیر می شوند.

  • کارشناسی ارشد تجزیه تحلیل کسب و کار
  • کارشناسی ارشد امور مالی
  • کارشناسی ارشد حسابداری

سایت دانشگاه: https://yorku.ca

شرایط پذیرش: مدارک کارشناسی معتبر و مرتبط، نمرات بالا در دروس مختلف، مهارت زبان انگلیسی، سابقه کاری توصیه می شود اما الزامی نیست.

شهریه: شهریه دوره ارشد امور مالی 57138 دلار در سال است. این هزینه برای کارشناسی ارشد حسابداری کمی کمتر است.

 

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته امور مالی در کانادا

توجه داشته باشید که لیست بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته امور مالی در کانادا محدود به موارد ذکر شده در بالا نیست. لازم است دانشگاه های مختلف را بررسی نمایید تا بهترین مورد را با توجه به بودجه و شرایط مورد نظرتان انتخاب نمایید.

اگر تحصیل در رشته امور مالی در کانادا را یک جور سرمایه گذاری بدانیم اغراق نکرده ایم چرا که حرفه های حسابداری و امور مالی در تمام کشورها به خصوص کشور کانادا در حال پیشرفت هستند.

 

دانشگاه آلبرتا برای تحصیل در رشته امور مالی در کانادا

دانشگاه آلبرتا یکی از بزرگترین موسسات دولتی کانادا برای تحصیل در رشته امور مالی در کاناداست. این دانشگاه عملکرد قابل توجهی در اکتشافات علمی داشته است. همچنین کارکنان حرفه ای و سطح علمی بالای دانشگاه باعث شناخته تر شدن آن گردیده است. رشته های حسابداری و بازرگانی در طول یک دوره چهار ساله ارائه میشوند. برنامه های MBA  و کارشناسی ارشد دانشگاه آلبرتا برای توسعه پیشرفته در زمینه مطالعات حسابداری و مالی بسیار مفید واقع خواهند شد.

 

امور مالی در کانادا

 

دانشگاه کوئینز

این دانشگاه شهرت خود را مرهون صلاحیت علمی دانشمندان و محققانی که دارد است. بالغ بر 125 برنامه تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه سبب شده است تا دانشجویان فرصت های یادگیری متنوعی داشته باشند. مدرسه بازرگانی اسمیت از جمله زیرمجموعه های این دانشگاه است که مدرک فارغ التحصیلی را در رشته حسابداری ارائه میدهد.

 

دانشگاه وسترن

برای تحصیل در رشته امور مالی و حسابداری در کانادا دانشگاه وسترن یکی از بهترین گزینه هاست. این دانشگاه در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارد و یکی از برجسته ترین موسسات تحقیقاتی در کاناداست. با تحصیل در رشته حسابداری کالج دانشگاه کینگ، در یک برنامه درسی حسابداری ثبت نام خواهید کرد. این برنامه به شما کمک میکند تا تفکر انتقادی و توانایی های مدیریتی را در خود توسعه دهید.

 

دانشگاه واترلو برای تحصیل در رشته امور مالی در کانادا

دانشگاه واترلو یکی دیگر از دانشگاه های معتبر برای تحصیل در رشته امور مالی در کانادا است. در این دانشگاه برنامه های آکادمیک چند رشته ای مرتبط با کسب و کار ارائه میشود که از جمله آنها میتوان به برنامه تحصیل در رشته امور مالی در کانادا اشاره کرد. برنامه کارشناسی رشته حسابداری و مدیریت مالی دوره های اساسی در رابطه با حسابداری، امور مالی و تجارت را در اختیار دانشجویان قرار میدهد.

 

جمع بندی

رشته امور مالی در کانادا یکی از رشته های پرطرفدار با آینده شغلی ایمن در این کشور است. همانطور که مشاهده کردید فرصت های شغلی متعددی در کانادا وجود دارند که در صورت فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور در امور مالی می توانید در آن ها مشغول به کار شوید.

اگر قرار است به عنوان دانشجوی این رشته مهاجرت کنید می توانید از موسسه مهاجرتی ویزا 724 در زمینه دریافت اقامت راهنمایی دریافت کنید. از طرفی به عنوان یک فرد باتجربه در امور مالی خصوصا حسابداری هم می توانید به این کشور مهاجرت کنید، کافیست درخواست خود را از طریق راه های ارتباطی معرفی شده در سایت به وکلای حقوقی ویزا 724 ارائه کنید.

 

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما


سوالات متداول


بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته امور مالی چه مراکزی هستند؟

اگرچه سطح اغلب دانشگاه های کانادا از دانشگاه های داخل کشور بیشتر است، پس تحصیل در کانادا به طور کلی نسبت به تحصیل درون کشور با کیفیت بالاتر و شامل مهارت آموزی بیشتری خواهد بود. اما به طور کلی دانشگاه های تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، یورک، کوئینز، مک مستر، مونترال و دانشگاه لاوال به ترتیب در لیست 8 دانشگاه برتر این کشور برای تحصیل امور مالی قرار دارند.

آیا رشته امور مالی در کانادا آینده دارد؟

رشته امور مالی و حسابداری از جمله مشاغل مورد نیاز با تقاضا بالا در کانادا هستند. پس می توان نتیجه گرفت که همیشه برای افراد فارغ التحصیل در این رشته به شرط مهارت مناسب فرصت های شغلی متعددی وجود دارد.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


سیاوش :

با عرض سلام و خسته نباشید با توجه به اینکه رشته تحصیلی من مدیریت صنعتی هست و بدلیل دروس مشترک در رشته حسابداری فعالیت میکنم، و سابقه کار 11 ساله حسابداری دارم این سابقه تو کشور کانادا جز سوابق مرتبط حساب میشه یا خیر؟

مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.