ددلاین اپلای دانشگاه


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۱۲/۰۷

در سال های اخیر، کانادا با بیش از 642000 دانشجوی بین المللی، به یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. دانشگاه های کانادا به دانشجویان خود، امکانات آموزشی کلاس جهانی و آموزشی عالی ارائه می دهند. شما می توانید دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره های کوتاه مدت را برای تحصیل در کانادا انتخاب کنید. برای دریافت پذیرش در کانادا یا دانشگاه های برتر آن، مهم است که اطمینان حاصل کنید که برای آنها به موقع درخواست می دهید. به همین دلیل قصد داریم در ادامه به معرفی ددلاین ها و زمان مناسب اپلای برای دانشگاه های کانادا بپردازیم. با ما همراه باشید!

ویدئو نکات مهم مهاجرت تحصیلی به کانادا:

 

ددلاین دانشگاه های کانادا

ددلاین چیست؟

ارسال درخواست خود در مهلت مقرر مهمترین بخش فرآیند پذیرش است. در صورت عدم ارسال به موقع درخواست، وقت گذاشتن برای جمع آوری یک رزومه کامل با یک مقاله شخصی درخشان و توصیه نامه های چشمگیر، بیهوده است. تعداد بسیار کمی از کالج‌ها حتی به خود زحمت می‌دهند به برنامه‌هایی که پس از مهلت‌های مقرر به دستشان می رسد، نگاه کنند. با این حال، صحبت در مورد مهلت های درخواست کالج ساده تر از انجام آن است. اکثر کالج ها دارای چهار نوع مختلف مهلت درخواست برای کالج هستند و مهم است که بفهمید هر کدام به چه معناست و اینکه آیا برای شما صدق می کند یا خیر.

زمان پذیرش و ددلاین ها در کانادا

ددلاین ‌ها در سراسر کانادا، بسته به ایالت، نوع مؤسسه و رشته، متفاوت است:

  • آلبرتا: سیستم درخواست آلبرتا ApplyAlberta است که می توانید برای هر دانشگاه یا کالج آلبرتا درخواست دهید. هر موسسه مهلت های خاص خود را برای درخواست دارد. به عنوان مثال، دانشگاه آلبرتا برای اکثر برنامه های خود، چه برای دانشجویان داخلی و چه برای دانشجویان خارجی، مهلت اول مارس را دارا است. از سوی دیگر، SAIT، درخواست های ترم پاییز را تا 1 آگوست می پذیرد.
  • بریتیش کلمبیا: می توانید از ابزار EducationPlannerBC برای درخواست در هر کالج یا دانشگاه بریتیش کلمبیا استفاده کنید. هر مدرسه مهلت درخواست خود را دارد. اگر به عنوان مثال به دانشگاه بریتیش کلمبیا علاقه دارید، باید قبل از 15 ژانویه درخواست دهید. اگر دانشجوی بین المللی هستید و می خواهید برای بورسیه ها در نظر گرفته شوید، باید تا 5 ژانویه درخواست دهید. بهترین اقدام، عجله کردن در ارسال درخواست است. کالج‌ها، مانند کالج راکی، تاریخ‌های درخواست متفاوتی دارند، اما برای CotR، باید درخواست خود را تا 30 آوریل تحویل دهید تا درخواست شما برای قبل از 1 مه پذیرفته شود.
  • مانیتوبا: در برخی رشته ها، دانشگاه مانیتوبا ددلاین اول مارس برای دریافت درخواست های دانشجویان داخلی و بین المللی خود دارد. در اکثر دانشگاه های این ایالت دلاین 28 فوریه بسیار رایج است، اگرچه برخی از رشته ها، از جمله پرستاری، به شما اجازه می دهند تا 15 آوریل درخواست خود را ارسال نمایید.
  • نیوبرانزویک: هر مدرسه نیوبرانزویک سیستم درخواست و مهلت های خاص خود را دارد. مهلت ارسال درخواست های دانشگاه New Brunswick برای دانشجویان داخلی 31 مارس و برای دانشجویان بین المللی 1 ژوئن است. کالج صنایع دستی و طراحی نیوبرانزویک، تاریخ درخواست مشخص برای مقیمان کانادا ندارد، مگر اینکه شما یک دانشجوی بین المللی باشید. در این صورت باید تا 31 مارس درخواست خود را ارسال نمایید.
  • نیوفاندلند و لابرادور: دانشگاه مموریال برای دانشجویان داخلی و خارجی 1 مارس مهلت دارد . این یک مهلت اولویت است: دانشگاه تا 13 آگوست درخواست ها را می پذیرد. دانشجویان بین المللی باید حتماً حداقل 12 هفته قبل از تاریخ شروع برنامه درخواست دهند تا زمان پردازش ویزا در نظر گرفته شود. بهتر است درخواست خود را زودتر دریافت کنید!
  • نوا اسکوشیا: دانشگاه دالاهو نوا اسکوشیا تا اول مارس برای علاقه مندان به بورسیه مهلت دارد. دانشجویان بین المللی زمان بیشتری دارند و می توانند تا 1 آوریل درخواست دهند.کالج اجتماعی نوا اسکوشیا در هالیفاکس نیز در طول سال درخواست‌ها را بر اساس اولویت اول می‌پذیرد.
  • انتاریو: انتاریو یک سرویس اختصاصی درخواست دانشگاه با مهلت درخواست یکپارچه برای دانشجویان داخلی تا 15 ژانویه دارد. هر دانشگاه مهلت خاص خود را برای پذیرش بین المللی دارد. کالج های انتاریو همچنین دارای یک پلت فرم برنامه اختصاصی هستند. اگر رشته ای که به آن علاقه دارید "بسیار رقابتی" است، باید تا 1 فوریه درخواست دهید. این تاریخ برای همه رشته ها و کالج ها یکسان است. به این معنی که کالج‌ها می‌توانند پس از این تاریخ، شروع به تصمیم‌گیری برای پذیرش کنند.
  • جزیره پرنس ادوارد (PEI): دانشگاه جزیره پرنس ادوارد، ددلاین های طولانی تری از بسیاری از دانشگاه های دیگر دارد. آخرین مهلت ارسال اسناد برای اکثر برنامه ها 1 آگوست برای شروع پاییز است. کالج هلند در شارلوت تاون مهلتی تا 28 فوریه برای پذیرش و بورسیه ورودی دارد.
  • کبک: مدارس مختلف در کبک، مهلت های متفاوتی دارند. دانشگاه کنکوردیا تا 1 مارس دانشجویان داخلی می پذیرد، اما دانشجویان بین المللی فقط تا 1 فوریه فرصت دارند. دانشگاه مک گیل، تا 1 فوریه برای دانشجویان داخلی و 15 ژانویه برای دانشجویان خارجی مهلت دارد.
  • ساسکاچوان: هر مدرسه در ساسکاچوان ددلاین خاص خود را دارد. به عنوان مثال، دانشگاه ساسکاچوان ددلاین هایی از 15 فوریه برای اکثر برنامه ها دارد، اگرچه این مهلت برای رشته های مهندسی 1 می است. پلی تکنیک ساسکاچوان نیز مشابه است و ددلاین آن برای دانشجویان داخلی 15 فوریه است اما دانشجویان بین المللی آن تا اول ماه مه فرصت دارند تا درخواست خود را ارائه دهند.

بهترین زمان برای اپلای به دانشگاه‌های کانادا

جدول زمانی برای پذیرش در کانادا

دانشگاه های کانادا معمولاً برای ترم پاییز پذیرش دارند، اما برخی از آنها برای ترم زمستانی و بهار نیز دانشجو می گیرند. در ادامه زمان دریافت پذیرش برای تحصیلات عالی در کانادا آمده است:

زمان‌بندی پروسه اپلای دانشگاه‌های کانادا

آخرین مهلت های پذیرش در کانادا: برنامه های کاشناسی

در جدول زیر، ددلاین های مقطع کارشناسی دانشگاه های کانادا آورده شده است:

زمان پذیرش و ددلاین دانشگاه ها و کالج های کانادا

آخرین مهلت پذیرش در کانادا: دوره های کارشناسی ارشد

در جدول زیر، ددلاین های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های کانادا آورده شده است:

آخرین مهلت برای اپلای

آیا در صورتی که ددلاین دانشگاه گذشته باشد، راه کاری برای اپلای وجود دارد؟

بدون ددلاین ها، کالج ها یک فرآیند سازمان یافته برای بررسی درخواست های دانشجویان آینده نخواهند داشت. بنابراین، زمانی که دانشجویی یک ددلاین مهم را از دست می دهد، چه اتفاقی می افتد؟ با کمال تعجب، این اتفاق بیشتر از آنچه فکر می‌کنید رخ می‌دهد، و دفاتر پذیرش کالج ها آماده مقابله با این اتفاق رایج هستند.

 

تماس با موسسه آموزشی

اولین کاری که شما یا فرزندتان باید انجام دهید این است که با دفتر پذیرش کالج تماس بگیرید و وضعیت را برای آنها توضیح دهید. در مورد سیاست‌های کالج برای ددلاین ها و اینکه آیا آنها درخواستی را پس از مهلت اجرایی می‌پذیرند یا خیر، بپرسید. در همین حال، دانش آموز باید آماده باشد تا توضیح دهد که چرا ضرب الاجل خود را از دست داده است و متأسفانه، یک "یادم رفت" ساده کافی نیست.

شما باید بتوانید دلایل خود را برای از دست دادن مهلت از طریق تلفن یا در نامه ای دست نویس به دفتر پذیرش توضیح دهید. دفتر پذیرش کالج ممکن است این را علاوه بر درخواست خود به عنوان شرطی برای پذیرش آن در مهلت مقرر بخواهد. در نامه خود، دانشجو باید توضیح دهد که چرا فکر می کند هنوز برای آن کالج مناسب است. اگر کالج درخواست دیرهنگام شما را بپذیرد، باید بدانید که ممکن است امکاناتی مانند کمک مالی، ثبت نام دوره های خاص یا گزینه‌های مسکن را از دست بدهید.

 

مدارسی با پذیرش دوره ای

یکی دیگر از کارهایی که دانش‌آموزان می‌توانند در صورت از دست دادن مهلت درخواست کالج خود انجام دهند این است که به دنبال مدارسی بگردند که دانش‌آموزان را به صورت دوره‌ای پذیرش می‌کنند. پذیرش متوالی اساساً به این معنی است که یک کالج همچنان مهلت درخواست را اجرا می کند، اما آنها تعداد مشخصی صندلی برای پر کردن در هر کلاس دارند. این موسسات به پذیرش درخواست محصلان تا زمانی ادامه می‌دهند که حداقل شرایط لازم برای فهرست کلاس‌ها تکمیل شود.

 

به دنبال ددلاین های تمدید شده باشید!

به یاد داشته باشید که هر کالج به طور مستقل عمل می کند. حتی اگر کالج مورد نظر بخشی از شبکه بسیار بزرگ ‌تری از دانشگاه ‌ها باشد ، هر بخش پذیرش ممکن است دلایل خاص خود را برای تمدید مهلت درخواست داشته باشد. به عنوان مثال، به دلیل ویروس کرونا و تعطیلی غیرمنتظره مدارس، بسیاری از کالج‌های کانادا مهلت درخواست خود را تا ماه جولای تمدید کرده‌اند. دانش‌آموزان می‌توانند برای کالج‌هایی که مهلت درخواست تمدید شده دارند، درخواست دهند.

 

ثبت‌نام پس از ددلاین‌ اپلای دانشگاه

همیشه این سوال مهم مطرح است که آیا می‌توان پس از ددلاین اپلای دانشگاه نیز ثبت‌نام کرد؟ قاطعانه‌ترین پاسخ این است که اپلای خود را تا پیش از آخرین مهلت رسمی دانشگاه انجام دهید. معمولا غیرممکن است که بتوانید بعد از این تاریخ، از طرف دانشگاه پذیرش بگیرید. با این وجود، در بسیاری از دانشگاه‌ها مشاهده شده است که اجازه‌ی ورود به متاخرین نیز داده می‌شود. دلیل این امر ظرفیت باقی‌مانده‌ای است که دانشگاه‌ها برای پر کردن آن به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا پس از تاریخ تعیین شده نیز بتوانند ثبت‌نام کنند.

اگر بر فرض مثال ددلاین دانشگاه را از دست دادید در موارد نادری هنوز شانس قبولی در دانشگاه را از دست نخواهید داد. کافی است وب سایت دانشگاه یا سیستم برنامه‌ی کشوری را مطالعه فرمایید. سپس اطلاعاتی راجع به چگونگی اپلای متاخرین بیابید. سپس با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرید و در رابطه با اینگونه اپلای پرس و جو کنید. از توضیحات اضافه و غیر ضروری درباره‌ی علت از دست دادن مهلت ثبت‌نام بپرهیزید و تنها بر روی متقاعد کردن دانشگاه به عنوان کاندیدای خوب بودن خود تمرکز نمایید.

 

ددلاین اپلای دانشگاه

 

بهترین زمان و نحوه‌ی درخواست برای ددلاین اپلای دانشگاه

در رابطه با بهترین زمان برای ددلاین اپلای دانشگاه هیچ قانونی در رابطه با فصل ایده‌آل برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا وجود ندارد. درست است که ترم‌های پاییزی پرتقاضاترین ترم هستند! اما به دلیل کمتر بودن رقابت برای ترم‌های زمستان و بهار، می‌توانید با ثبت‌نام در این نیمسال‌ها، شانس خود را افزایش دهید. حداقل سه ماه قبل از ددلاین در آزمون‌های مد نظر دانشگاه شرکت کنید. به عنوان مثال برای تحصیل در مقطع کارشناسی معمولاً به نمره‌ی آزمون‌های SAT یا ACT نیاز دارید و برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به نمره‌ی آزمون‌های GRE یا GMAT  احتیاج خواهید داشت.

مطالب پیشنهادی:

ویزای دبی

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا ، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما


سوالات متداول


ددلاین به چه معناست؟

ددلاین یک دانشگاه، نشان دهنده تاریخ نهایی است که در صورت تمایل به پذیرش باید پیش از فرا رسیدن آن درخواست خود را ارسال کنید.

آیا ارسال درخواست کالج دقیقا در روز ددلاین، مشکلی ایجاد می کند؟

معمولاً کالج ها در همان روز شروع به خواندن درخواست ها برای متقاضیان تصمیم گیری اولیه می کنند و اگر ساعت مشخص شده ددلاین گذشته باشد، به ندرت کالج هایی پیدا می شوند که درخواست شما را بررسی کنند.

اگر ددلاین درخواست کالج را از دست بدهید، چه اتفاقی می افتد؟

اگر مهلت درخواست خود را از دست دادید، بلافاصله اقدامات لازم را برای تماس با دفتر پذیرش مدرسه انجام دهید. با دفتر پذیرش تماس بگیرید و از آنها خواهش کنید تا با یک افسر صحبت کنید. اگر قبلاً از مدرسه بازدید کرده اید و اطلاعات تماس یک افسر را دارید، با او تماس بگیرید.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


نوید احمد امیری :

سلام آسم من نوید احمد امیری است من محصل دانشگاه هستم و پدرم من نابینا است او در یک موسسه ماین پاکی کار میکرد و من می خواهم که به کشور شما پناه ببرم حالا

نوید احمد امیری :

سلام آسم من نوید احمد امیری است من 19 سال دارم و محصل سمستر سوم پوهنځی BBA می باشم پدرم من نابینا است و من عضو بزرگ خانواده ام هستم من بعد از آمدن طالبان به افغانستان با مشکلات اقتصادی مواجه شدم و حالا میخواهم که به کشور کانادا پناه ببرم چون من تخت تهدید هستم

مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.