مدت اقامت

14 روز

مدت اعتبار

طبق درخواست

مدت اخذ ویزا

طبق درخواست

هزینه

طبق درخواست

هشدار ها : لطفا از سپردن پاسپورت و مدارک شناسایی خود به افراد ناشناس خودداری نمایید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای اتریش 

مدارک ذیل به صورت کلی عنوان می شود (ارائه تمامی آنها اجباری نیست).

ارائه مدارک دیگر، افزون بر مدارک زیر به نوع درخواست بستگی دارد.

الف) مدرک شناسایی جهت درخواست ویزای توریستی اتریش:
1. پاسپورت جدید و قدیم متقاضی و همراهان 
2. عکس جدید 3٫5*4٫5 زمینه سفید متقاضی و هر یک از همراهان – نام و تاریخ تولد هر فرد باید پشت عکس نوشته شود.
3. سند ازدواج و شناسنامه متقاضی و تمامی همراهان (ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

ب) مدارک شغلی جهت درخواست ویزای توریستی اتریش: مدارک (سرپرست و همراهان) که میتواند شامل موارد ذیل باشد:
جواز کسب، روزنامه رسمی، اساسنامه، شراکت نامه، فیش حقوقی، پروانه شغلی، پروانه وکالت (ویژه ووکلا)، پروانه طبابت (ویژه پزشکان)، لیست بیمه تامین اجتماعی پرسنل، لیست بیمه تامین اجتماعی متقاضی و اعضای خانواده، قرارداد همکاری، نامه اشتغال به کار یا تحصیل و یا هر آنچه که اثبات کننده شغل یا تحصیل متقاضی و همراهان می باشد.

کارمندان: گواهی اشتغال به کار روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر و مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، فیش حقوقی دو ماه آخر، لیست بیمه دو ماه آخر و حکم کارگزینی (تماما ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

کارفرمایان: “آگهی تاسیس”، “آگهی تغییرات” و آگهی تصمیمات” شرکت در روزنامه رسمی، لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانک شرکت و ریزپرینت 4 ماه آخر به لاتین (تماما ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

تجار: کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، لیست پرداخت بیمه (تماما ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

مهندسان: پروانه نظام مهندسی یا جواز ساخت (تماما ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد: پروانه بهره برداری، جواز کسب، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، لیست پرداخت بیمه کارکنان (تماما ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

بازنشستگان: حکم بازنشستگی، فیش حقوقی سه ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود.) (تماما ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

ج) مدارک تحصیلی جهت درخواست ویزای توریستی اتریش:
1. مدارک تحصیلی معتبر همراه با ریز نمرات متقاضی و همراهان (ترجمه رسمی با مهر قوه قضاییه و وزارت امور خارجه)
2. مدارک زبان معتبر.
3. مدارک دوره های آموزشی از مراکز معتبر آموزشی.

د) مدارک مالی و ملکی جهت درخواست ویزای توریستی اتریش:
1. اسناد املاک و مستغلات متقاضی و همراهان (ترجمه رسمی با مهر قوه قضاییه)
2. میانگین حساب 4 ماه آخر حساب بانکی متقاضی و همراهان. 
3. تمکن مالی (مانده حساب – سپرده) ارزی یا ریالی متقاضی و همراهان. 
4. سهام بورس یا هرآنچه که اثبات کننده دارایی نقدی یا غیر نقدی می باشد. (متقاضی و همراهان)

ه) فرم اطلاعات فردی جهت درخواست ویزای توریستی اتریش: یک فرم کامل از اطلاعات شخصی در غالب Word برای متقاضی و تمامی همراهان به صورت جداگانه. (آدرس محل کار متقاضی و همراهان، آدرس محل سکونت، شماره تماس محل سکونت، شماره تماس محل کار متقاضی و همراهان، شماره همراه متقاضی دارای واتساپ فعال، کدپستی محل سکونت و محل کار متقاضی و همراهان، توضیحاتی کامل راجع به سمت شغلی متقاضی و همراهان)

نکات مهم:

– ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند( رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن ها را همراهی نمی کند).
– اگر قادر به ارائه دعوتنامه برای درخواست ویزا می باشید، دعوت نامه شامل مشخصات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر متقاضی، آدرس و شماره های تماس محل سکونت و محل کار، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگر دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر (Notary Public) برسد.

– مدارک فرد دعوت کننده: ارائه کارت شهروندی، پاسپورت کشور مقصد، شناسنامه همان کشور یا کارت اقامت از سوی فرد دعوت کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت کننده شامل گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه های مالیاتی تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند.

– اگر دارای دعوتنامه هستید ارائه اصل دعوتنامه و مدارک شخص دعوت کننده الزامی ست. (شماره واتساپ فرد دعوت کننده برای ارتباط کارشناسان موسسه با ایشان الزامیست) 

در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت الزامی است.
– در برخی موارد ممکن است افسر ویزا از شما مدارک معاینه پزشکی بخواهد که ممکن است بیش از 3 ماه به پروسه پرونده شما اضافه کند. و گاهی در برخی پرونده ها به درخواست آفیسر گواهی عدم سوء پیشینه برای شما و اعضای خانواده ای که بالای 18 سال دارند الزامی است.
– دسترسی کامل به فرد متقاضی تا زمان اعزام برای انگشت نگاری الزامی می باشد. 
– کپی برابر اصل تمامی مدارک تهیه گردد.
– مسئولیت ارائه مدارک جعلی و ترجمه غلط مدارک بر عهده فرد متقاضی می باشد. در انتخاب دارالترجمه رسمی بسیار دقت داشته باشید.

– قبل از اقدام به تهیه مدارک برای درخواست ویزای توریستی اتریش، با متخصصان ما مشورت فرمایید.

توضیحات :

حتی اگر خودتان قصد انجام امور درخواست ویزای اتریش را دارید، با دقت کامل به نکات زیر توجه فرمایید، این نکات بر مبنای تجربه و اطلاعات دقیق مشاوران و وکلای مهاجرت موسسه تهیه و تالیف شده است.

ویزای اتریش بدون تاریخچه سفر شینگن ممکن است، اما تضمین صدور ویزا یک دورغ بزرگ است. ویزای 100% تضمینی اتریش وجود ندارد. هیچ شخص یا شرکتی آشنایی در سفارت اتریش ندارد. هیچگونه تفاوتی بین بررسی مدارک در اتریش وجود ندارد. هیچ دعوتنامه ای تضمین کننده صدور ویزای اتریش نخواهد بود. ویزای فوری یا VIP اتریش وجود ندارد. سفارت هیچ گونه آماری در خصوص تعداد قبول یا رد درخواست ویزا را اعلام نمی کند، تمام آمارهایی که در سایت های مختلف عنوان می شود که مثلا 90 درصد درخواست ویزای ایرانی ها ریجکت یا قبول شده است دروغی بیش نیست؛ تعداد قبول یا رد درخواست های ویزا هیچوقت اعلام نشده است. ارائه مدارک جعلی به سفارت اتریش عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

نکته بسیار مهم در خصوص اخذ ویزای تضمینی اتریش: 

برخی از آژانسها یا شرکتهای مسافرتی یا تحصیلی چند نرخ برای خدمات درخواست ویزا در نظر گرفته اند: معمولی و تضمینی(ضمانت بازگشت وجه). این موضوع بدین صورت است که اگر هزینه درخواست ویزای معمولی را پرداخت کنید؛ یک کارآموز آن شرکت، خود را به جای شما جا زده و یک ایمیل به اسم شما درست می کند و درخواست ویزا می دهد (ایمیل، نام کاربری و رمز عبور را در اختیار شما نمی گذارند، که بسیار خطرناک است) علاوه بر غیر قانونی بودن این موضوع، احتمال خطا و ریجکتی به دلیل بی تجربگی کارآموز بسیار بالاست. اگر هزینه ویزای تضمینی را پرداخت کنید؛ یک غیر کارآموز باز هم با یک ایمیل از سمت شما درخواست ویزا می کند (ایمیل، نام کاربری و رمز عبور را در اختیار شما نمی گذارند، که بسیار خطرناک است).

این شرکتها برای توجیه تضمینی بودن ویزا، گاهی عنوان می کنند که از یک دعوتنامه رسمی و معتبر شرکت خودشان در اتریش برای افزایش شانس دریافت ویزای شما استفاده خواهد شد! (دعوتنامه نیز غیر قابل خرید و فروش است، و فقط بهانه ایست که هزینه ی بیشتری از شما طلب کنند)

با چند سوال ساده میتوانید متوجه دروغ این نوع شرکت ها شوید

آیا خود را به جای شما معرفی خواهند کرد یا از یک وکیل یا مشاور رسمی استفاده خواهند کرد؟ (اگر از وکیل یا مشاور رسمی استفاده می شود، شما حق دارید نام وکیل خود را بدانید و اگر یک ایمیل را به جای شما به اتریش معرفی خواهند کرد، حق دارید که آدرس و رمز ورود ایمیل را داشته باشید).

آیا اگر به جای شما ایمیلی درست می‌کنند، پروفایل و رمز ورود اپلیکیشن فی درخواست ویزا را در اختیار شما قرار خواهند داد؟ در صورتی که پروفایل و رمز ورود را در اختیار شما نگذارند، این موضوع با ریسک بسیار همراه است؛ به دلیل اینکه تضمین کرده اند که هزینه ی شما را در صورت رد درخواست ویزا، عودت دهند، پس به احتمال بسیار قوی بدون اطلاع شما، از مدارک جعلی برای تکمیل مدارک شما استفاده خواهند کرد، و برای اینکه مدرکی از جعل آنها نداشته باشید، پروفایل و رمز ورود را در اختیارتان نخواهند گذاشت. که اگر آفیسر متوجه جعلی بودن مدارک شود، 5 سال از درخواست ویزا تحریم خواهید شد. و هیچ مدارکی برای اثبات بی گناهی خود نخواهید داشت!

آیا دعوتنامه معتبری! که برای شما استفاده می کنند فقط برای شما بوده یا برای هزاران نفر دیگر استفاده شده است؟! اگر این شرکت شما را به اتریش دعوت می کند پس چرا یک ایمیل به جای شما درست کرده، درخواست ویزا می دهد و آدرس و رمز ورود را در اختیار شما نمی گذارد؟ 

نکته جالب در دعوتنامه اینگونه شرکتها این است که؛ یک شرکت در کشور مقصد ثبت کرده اند و شما به عنوان یک توریست به همان کشور معرفی می‌کنند و عنوان می‌کنند هیچ مسئولیتی در قبال شما نخواهند داشت! درنتیجه داشتن یا نداشتن این دعوتنامه هیچ تفاوتی در پرونده نخواهد داشت! فقط توجیهی برای دریافت اضافه بهای خدمات خود ساخته اند.

مراحل درخواست ویزای اتریش:

1. انجام مشاوره توسط کارشناسان و وکلای رسمی موسسه

2. تایید شرایط متقاضی توسط مشاور یا وکیل رسمی موسسه و امضای قرارداد.

3. تهیه و تحویل مدارک خواسته شده به موسسه. 

4. بررسی مدارک، تهیه نامه توجیهی آفیسر، تهیه آیتینری دقیق سفر، بررسی صحت مدراک ترجمه شده، درخواست وقت سفارت، رزرو هتل و پرواز (در صورت نیاز خرید قطعی) که توسط موسسه انجام می پذیرد.

5. ثبت نام، ارسال مداک و انجام انگشت نگاری توسط متقاضی در یکی از مراکز انگشت نگاری سفارت اتریش. 

6. دریافت ایمیل تاییدیه انگشت نگاری و مدارک از سوی سفارت اتریش. 

7. انتظار برای پاسخ سفارت به درخواست ویزا.

نکته: در مواردی ممکن است سفارت درخواست هایی همچون ارسال مدارک پزشکی، ارسال مجدد مدارک ملکی یا مالی، مصاحبه حضوری در سفارت و …  را داشته باشد که از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد کرد. 

برند مهاجرتی ویزا  724، در کنار شرکت مسافرتی و جهانگردی سالی گشت پارس و شرکت توسعه بیزینس در کانادا و امارات با بیش از 15 سال تجربه در زمینه خدمات ویزا و مهاجرت؛ خدمات قانونی خود را به صورت حرفه ای ارائه می دهد. کافیست با ما در تماس باشید.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه >  شرکت مهاجرتی ویزا724

درخواست مشاوره رایگان

3 + 5 =

نظرات و سوالات شما

  • محمد رستمی گفت:

    با سلام واحترام 

    برای پذیرش برخی از دانشگاهها میتوانیم بدون مدرک زبان اقدام کنیم اما برای دریافت ویزا نیاز به مدرک زبان خواهید داشت.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های موسسه در ارتباط بوده و یا اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید.

  • >