هجوم علاقمندان به دریافت اقامت دبی برای راه اندازی کسب و کار و تجارت در دبی مدرن، به دلیل مالیات بسیار پایین و درآمد بالاست. بعلاوه، دریافت اقامت دبی زمان زیادی نیاز ندارد و فقط در یک هفته کاری انجام می شود.

در این مقاله قصد داریم روش های اخذ اقامت امارات و مزایای آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

روش های دریافت اقامت دبی

به صورت کلی مهاجرت به امارات از چندین روش امکان‌پذیر است:

  • دریافت اقامت از طریق خرید ملک
  • دریافت اقامت از طریق ثبت شرکت
  • دریافت اقامت از طریق تحصیل
  • دریافت اقامت از طریق ازدواج
  • دریافت اقامت از طریق ویزای کار

 

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در دبی می تواند منجر به دریافت اقامت 2 ساله شود (این اقامت قبلا سه ساله صادر میشد که جدیدا 2 ساله شده است)

بسته به نوع بیزینسی که قصد راه اندازی در امارات را دارید، نیازمند اخذ مجوزهای متفاوتی خواهید بود. هنگام ثبت شرکت باید زمینه فعالیتتان را کاملا مشخص نمایید.

نوع شرکتتوضیحاتحداقل تعداد سهامداران
شرکت سهامی خاص (LLC یا Civil Company)مناسب برای فعالیت‌های حرفه‌ای و خدماتی2
شرکت تجاریمناسب برای فعالیت‌های بازرگانی و عمده‌فروشی2
شرکت جنرال تریدینگمناسب برای واردات، صادرات و تجارت کلی کالاها (با انتخاب کالای نامحدود)1
شرکت سهامی عام
(غیرقابل ثبت برای ایرانیان)
مناسب برای فعالیت‌های بزرگ و جذب سرمایه از عموم مردم3
شعبه شرکت خارجی
(غیرقابل ثبت برای ایرانیان)
مناسب برای شرکت‌های خارجی که می‌خوان در دبی فعالیت کنن (با انتخاب کالای نامحدود)1

 هزینه های اقامت دبی از طریق ثبت شرکت :

هزینه ثبت شرکت بسته به تعداد نفرات و نوع لایسنس متفاوت است، اما به طور کلی هزینه آن برای نفر اصلی شرکت و اقامت ایشان بسته به نوع لایسنس شرکت  از 13,000 درهم تا حدود 40.000 متغییر خواهد بود.

* برای مطالعه جزئیات کامل هزینه های ثبت شرکت می توانید به صفحه ثبت شرکت در دبی مراجعه نمایید.

شرایط دریافت اقامت دبی برای اعضای خانواده از طریق ثبت شرکت

با ثبت شرکت میتوانید برای همسر و فرزندان خود درخواست اقامت دبی دهید. به این نکته دقت داشته باشید که اگر فرزند پسر شما زیر 18 سال باشد بعنوان وابسته میتوانید برای ایشان اقامت دبی را دریافت کنید، اگر بین 18 تا 24 ساله باشد، میتوانید ایشان را هم به عنوان شریک و هم بعنوان وابسته معرفی کنید. اما اگر بالای 24 سال باشد فقط می تواند به عنوان شریک معرفی شود. فرزندان دختر تا هر سنی که مجرد باشند می توانند بعنوان وابسته درخواست اقامت دهند.

درخواست اقامت برای والدین نیازمند اجاره یک ملک دو خوابه جهت اسکان ایشان است.

نوع عضو خانوادهتوضیحاتمدارک مورد نیاز
همسر-- گذرنامه معتبر - کپی سند ازدواج - تمکن مالی
فرزند پسر (زیر 18 سال)می تواند به عنوان وابسته اقامت دریافت کند
هزینه برای شریک: هزینه ثبت شرکت به عنوان شریک + هزینه های مربوط به اخذ مجوز کار - هزینه برای وابسته: مشابه فرزند زیر 18 سال
- گذرنامه معتبر - کپی شناسنامه - گواهی تولد - رضایت نامه کتبی پدر (در صورت طلاق یا فوت مادر)
فرزند پسر (18 تا 24 سال)می تواند به عنوان شریک و یا وابسته اقامت دریافت کند.- گذرنامه معتبر - کپی شناسنامه - گواهی تولد - مدرک تحصیلی (برای شریک) - تمکن مالی (برای شریک)
فرزند دخترتا زمانی که مجرد باشد می تواند به عنوان وابسته اقامت دریافت کند- گذرنامه معتبر - کپی شناسنامه - گواهی تولد - رضایت نامه کتبی پدر (در صورت طلاق یا فوت مادر)

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک

یکی دیگر از روش های دریافت اقامت دبی که بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است، دریافت اقامت امارات از طریق خرید ملک است. بسیاری بر این باورند که اقامت دائم دبی از طریق خرید ملک امکان‌پذیر است و در بعضی موارد ادعا می شود که خرید ملک در امارات میتواند منجر به دریافت پاسپورت اماراتی شود. اما این باور کامل اشتباه است، بسته به ارزش ملک مدت زمان اقامت متفاوت خواهد بود. ملک با ارزش زیر 2 میلیون درهم منجر به اقامت 2 ساله و ملک با ارزش بالای 2 میلیون درهم منجر به اقامت 10 ساله یا همان گلدن ویزا خواهد شد که باید نسبت به تمدید آن در موعد مقرر اقدام نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که با دریافت اقامت از طریق خرید ملک اجازه کار در این کشور را ندارید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک مراجعه نمایید.

دریافت اقامت دبی از طریق تحصیل

در صورت اخذ پذیرش دانشجویی از دبی یا دیگر شهرهای امارات، می توانید تا پایان دوره تحصیل اقامت امارات را دریافت کنید. با دریافت اقامت امارات از طریق پذیرش تحصیلی، اجازه کار کردن در این کشور را نخواهید داشت اما به عنوان کارآموز می توانید مشغول بکار شوید و مبلغی را بعنوان حقوق دریافت کنید.

در پایان دوره تحصیل، برای اخذ اقامت مجدد باید روش های دیگر را برای این منظور انتخاب کنید، زیرا اقامت تحصیلی فقط تا پایان دوره تحصیل اعتبار دارد. پس از اخذ نامه پذیرش تحصیلی و تأییدیه پرداخت شهریه دانشگاه، با ارائه مدارک تحصیلی می توان جهت درخواست اقامت تحصیلی اقدام کرد، در نظر داشته باشید که ویزای تحصیلی امارات یکساله صادر می شود و باید به صورت سالانه تمدید شود. در صورتی که دانشجویان به مدت 6 ماه از امارات خارج شوند ویزای تحصیلی آنها به طور خودکار باطل خواهد شد.

شهریه دانشگاه های امارات بسته به امکانات، رشته، مقطع تحصیلی و سطح موسسه آموزشی متغیر است. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می تواند به صفحه شهریه دانشگاه های امارات مراجعه کنید.

شرایط دریافت اقامت دبی برای اعضای خانواده از طریق تحصیلی

دانشجویان عزیزی که در یکی از دانشگاه های امارات پذیرش تحصیلی دریافت کرده باشند میتوانند نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند و برای همسر و فرزندان خود بعنوان وابسته اقامت امارات را دریافت نمایند.

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق کار

اخذ اقامت دبی از طریق کار برای ایرانیان امکان پذیر نمی باشد. به طور معمول اشخاصی که از طریق اجازه کاری اقامت دبی را دریافت می کنند مجبور به انجام کارهای سخت می شوند و چون کفیل پاسپورت آنها را گرو نگه می دارند حق اعتراض و یا ترک کار را نخواهند داشت، بنابراین اخذ اقامت دبی از این طریق اصلا توصیه نمی شود. از طرفی درآمد کارگران در مقایسه با هزینه زندگی در امارات ناچیز است، بنابراین در نظر داشته باشید که با انتخاب مشاغل کارگری انتظار درآمد معقول و پس انداز کردن را نداشته باشید.

شرایط دریافت اقامت دبی برای اعضای خانواده از طریق ویزای کار یا نخبگان

دریافت اقامت امارات برای اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان بعنوان وابسته متقاضی دارای ویزای کار از امارات و همچنین نخبگان امکان پذیر می باشد.

اقامت دبی از طریق ازدواج

از دیگر روش های دریافت اقامت امارات، ازدواج با یک شخص اماراتی که در واقع ملیت این کشور را دارد می باشد. این روش نیز شرایط خاصی دارد. به طور مثال با ازدواج با یک خانم اماراتی هرگز نمی توان اقامت دائم و یا پاسپورت امارات را دریافت کرد و تنها می توان اقامت 3 ساله امارات را از این روش دریافت کرده و در صورت ادامه رابطه آن را مجددا به مدت 3 سال تمدید کرد، بعنوان یک مرد هرگز نخواهید توانست از طریق ازدواج اقامت دائم امارات را دریافت کنید. اما این مسئله در مورد خانم ها صادق نیست. خانم ها با ازدواج با مرد اماراتی می توانند در ابتدا اقامت 3 ساله دریافت کنند و پس از موعد مقرر، درخواست اقامت دائم و یا شهروندی نمایند و همچنین حقوق ماهیانه برابر با حداقل 3 هزار درهم همراه با محل اقامت دریافت نمایند.

نحوه افتتاح حساب در بانک های دبی

افتتاح حساب در دبی به دو صورت شخصی و شرکتی قابل انجام است. از جمله این بانک ها، بانک های NBD (National Bank Dubai)، بانک FAB (First Abu Dhabi Bank)، بانک مشرق و بانک اسلامیک نام برد. از دیگر خدمات ویزا724 افتتاح حساب بانکی، درخواست ویزای توریستی دبی، اقامت دبی به صورت فول گارانتی می باشد.

 

چند نمونه اقامت دبی که توسط ویزا724 دریافت شده است

 

 

 

روش های مهاجرت به دبی کدامند؟
  • خرید ملک
  • ثبت شرکت
  • تحصیل
  • ازدواج (برای خانم ها)
  • ویزای کار (فعلا برای ایرانیان امکان پذیر نیست)
شرایط اقامت از طریق ثبت شرکت چیست؟
  • حداقل 2 سهامدار
  • مجوز فعالیت
  • هزینه ثبت شرکت (13 تا 40 هزار درهم)
  • اقامت برای همسر و فرزندان
شرایط اقامت از طریق خرید ملک چیست؟
  • ملک 2 میلیونی درهم به بالا
  • سند به نام خود
  • پرداخت هزینه ها
  • عدم امکان کار
اقامت از طریق تحصیل در دبی امکان پذیر است؟
  • بله، تا پایان دوره تحصیل
  • بدون اجازه کار (فقط کارآموزی)
ازدواج با فرد اماراتی اقامت می آورد؟
  • برای خانم ها بله (3 ساله با امکان تمدید)
  • برای آقایان خیر
چگونه در دبی حساب بانکی باز کنیم؟
  • حضوری یا شرکتی
  • در بانک های NBD، FAB، مشرق و …

درخواست مشاوره رایگان

12 + 10 =

نظرات و سوالات شما

۶ دیدگاه

  1. جواد حیدری

    شرایط ویزای کار در دبی؟

    پاسخ دهید
  2. سعید دالوند

    با سلام و احترام ،لطفا- هزینه کامل ثبت شرکت تجاری در منطقه آزاد فرودگاه دبی ، در صورتی کهسهامدار یک نفر باشد ؟ در صورتی که سهامدار ۲ نفر باشد ؟هزینه اقامتبرای افراد تحت تکفل ؟- مدت زمان انجام کار ؟سوال مهم : آیا با ثبت شرکت در منطقه ازاد فرودگاه دبی می توان دفتر کاریا گیشه کار در داخل ترمینال مسافری فرودگاه دبی اجاره کرد ؟سوال مهم : آیا می توان اصلا دفتر اجاره نکرد و بصورت مجازی فعالیت نمود ؟ممنون میشم در اعلام قیمت حداکثر تخفیف را اعلام بفرماییدمتشکرم : دالوند

    پاسخ دهید
  3. حمیدی نیا

    با سلام آیا ثبت شرکت در دبی برای کادر درمان برقرار است؟

    پاسخ دهید
  4. بهار

    سلام. من به طور قطع می خوام به دبی مهاجرت کنم و برای زندگی طولانی می خوام اونجا باشم و قصد رفتن از دبی رو فعلا ندارم. پس باید اونجا واقعا بتونم کار کنم. ارشد معماری دارم و ۱۰ سال سابقه کار دارم. اول اینکه شما بصورت جاب آفر کار انجام میدید یا خیر؟ دوم اگر من ثبت شرکت معماری انجام بدم، احتمال بسیار بالا نمیتونم باهاش کار کنم و قصدم اینه که بعدش برم شرکت معماری دیگری استخدام بشم. آیا چنین کاری ممکنه؟ اگر آره دقیقا چه شرایطی داره ؟؟ چه کاری باید انجام بدم در امارات که بتونم اونجا در شرکت دیگری کار کنم؟؟؟

    پاسخ دهید
  5. شهرزاد یاوری

    من پسرم اقامت دوساله ددبی را دارد چگونه میتوانم از طریق ایشان اقامت بگیرم

    پاسخ دهید
  6. سبحان اسدی

    سلام خواستم بدونم میتونم اقامت کاری بگیرم شغلم دیتیلینگ ودیزاین خودرو ونقاشی وپولیش سرامیک وتوی کارم حرفی برای گفتن دارم ممنونم ازتون اگه راهنمایی کنید

    پاسخ دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *