مدت اقامت

30 روز

مدت اعتبار

10 روز

مدت اخذ ویزا

3 ماه 

هزینه

طبق درخواست

هشدار ها : لطفا از سپردن پاسپورت و مدارک شناسایی خود به افراد ناشناس خودداری نمایید.

مدارک لازم برای ویزای گردشگری کوبا

برای دریافت کارت گردشگری یا همان ویزای توریستی کوبا نیاز است یک سری مدارک خواسته شده را جمع آوری کنید. برای مثال یکی از کارهایی که باید انجام دهید بیمه کردن خود است. بیمه مسافرتی یکی از اقدامات اغلب کشورها برای پذیرش گردشگران خارجی است تا متقاضی را در طول سفر تحت پوشش خود قرار دهند. سایر اسناد لازم شامل موارد زیر می شوند.

  • گذرنامه معتبر
  • بلیط مسافرتی معتبر که شامل تاریخ ورود و خروج از کوبا باشد
  • فرم درخواست ویزای کوبا
  • عکس
  • اثبات اقامت در کوبا برای مثال اسناد مربوط به رزرو هتل
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا

توضیحات :

نحوه دریافت ویزای توریستی کوبا چگونه است؟ برای دریافت ویزای گردشگری کوبا چه شرایطی لازم است؟ هزینه درخواست ویزای کوبا چقدر است؟ شاید شما هم با این سری سوال ها مواجه باشید، چون در برنامه خود قصد دارید برای گردشگری به این کشور سفر کنید.

کوبا یک کشور جزیره ای است که بر خلاف اینکه در بین کشورهای توریستی برتر نیست و ما کمتر اسم آن را شنیده ایم، اما بخش زیادی از درآمد خود را مدیون توریست های خارجی است. دلایل زیادی وجود دارد که کوبا را به عنوان یک کشور گردشگر پذیر معرفی می کند. سواحل جذاب، غذاهای متنوع و خاص کوبا، فرهنگ غنی و جالب توجه، چشم اندازهای زیبا و موسیقی های فریبنده بخشی از این جذابیت ها به شمار می آیند که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

گذراندن تعطیلات و خاطره سازی در کشوری که فرهنگ بسیار خاصی دارد، تجربه شگفت انگیزی است که هیچ گردشگری نمی خواهد از آن بگذرد. اما برای رفتن به کوبا مثل هر کشوری دیگر به یک مجوز در قالب ویزا نیاز است. گرفتن ویزا مراحل و شرایط خاص خود را دارد که ما قرار است در اینجا به معرفی آن بپردازیم.

ویزای توریستی کوبا

اگر قصد سفر به کوبا را داشته باشید، باید ویزای توریستی کوبا را درخواست دهید. مراحل دریافت این ویزا و اسناد و مدارک لازم موضوع مقاله امرزو است که قرار است به طور مفصل به بحث و گفتگو درباره آن بپردازیم. به جرات می توانیم بگوییم که کوبا می تواند یکی از خاص ترین مناطقی باشد که تا به حال به آنجا سفر کرده اید.

سفر به این جزیره کارائیب می تواند یک تجربه فراموش نشدنی و منحصربفرد باشد. یکی از نقاط قوت این منطقه برای گردشگران، موسیقی زنده، رقص مخصوص آمریکای لاتین یا سالسا و برگزاری جشن است که می تواند هر مسافری را به وجد بیاورد. این کشور به سیگار برگ مشهور است تا جایی که بهترین تولید کننده سیگار در جهان شناخته می شود.

در این کشور می توانید سوار اتومبیل های کلاسیک شوید، به تور شهر هاوانا بروید، در ساحل قدم بزنید، موهیتو واقعی بنوشید و از خوردن غذاهای محلی این منطقه از جمله روپاویجا، برنج و لوبیا سیاه و ساندویج کوبانو لذت ببرید. برای سفر به این نقطه باید بدانید ویزای توریستی آن را چگونه و با پرداخت چه هزینه ای درخواست کنید. 

شرایط درخواست ویزای توریستی کوبا

برای سفر به کوبا باید واجد شرایط باشید. برای مثال در دوران شیوع ویروس کرونا باید نتیجه پی سی آر منفی خود را به همراه ببرید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کودکان هم از انجام و ارائه نتیجه این تست مستثنی نیستند. در اصل تمامی گردشگران و مسافران این کشور باید یک اعلامیه سلامت را با ذکر محل اقامت خود تکمیل کنند. برای این کار هم باید هزینه 30 دلار بابت خدمات بهداشتی بپردازید.

توریست هایی که به منظور بازدید از کوبا وارد این کشور می شوند، باید برای گرفتن کارت گردشگری این کشور اقدام کنند. قوانین ارائه ویزا توریستی این کشور از ملیتی به ملیت دیگر می تواند متفاوت باشد. همچنین برخی از گروه ها مثل افراد دو تابعیتی ممکن است مجبور به رعایت الزامات دیگری شوند که قبل از سفر باید در مورد آن ها از سفارت سوال کنید.

اگر تمامی مراحل اخذ ویزا را به خوبی طی کنید، کارت گردشگری شما صادر می شود که با طی آن می توانید تا 30 روز در کوبا اقامت داشته باشید. برخی از کشورها تا 30 روز، تعدادی از آن ها تا 60 روز و چند کشور دیگر مثل روسیه، امارات، مالزی و صربستان هم تا 90 روز می توانند بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشند. اما کشور ما در هیچ یک از این سه لیست قرار ندارد.

ویزا صادر شده از سوی سفارت این کشور برای یک دوره 180 روزه اعتبار دارد که البته می توان دوره یک ماهه آن را برای 30 روز دیگر هم تمدید کرد. از آنجایی که اطلاعات مربوط به روادید این کشور به شکل مرتبط به روز می شود، بهتر است قبل از سفر اطلاعات لازم را با تماس با سفارت این کشور بررسی کنید.

ویزای گردشگری کوبا

هزینه درخواست ویزای گردشگری کوبا

هزینه درخواست ویزای گردشگری کوبا به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال برخی از کشورها به دلیل موافقت نامه ای که با کوبا امضا کرده اند می توانند به شکل الکترونیکی ویزای خود را درخواست دهند. این ویزا که همان کارت گردشگری نام دارد، بسته به نوع پردازشی که متقاضی انتخاب می کند، متفاوت خواهد بود. بنابراین هزینه درخواست ویزای این کشور بین 20 تا 75 دلار بسته به محل زندگی و قرار داشتن کنسولگری کوبا در آنجا متغیر است.

 در حال حاضر ویزا724 فعالیتی در خصوص خدمات مرتبط با این صفحه ندارد، مطلب زیر صرفا جهت راهنمایی شما عزیزان تهیه شده است و می تواند به شما جهت دریافت ویزای توریستی کوبا کمک کند، پس با دقت مطالعه بفرمایید. 

نحوه درخواست ویزای توریستی کوبا

برای درخواست ویزای کوبا باید به سفارت این کشور در تهران مراجعه کنید و با ارائه اسناد و مدارک خواسته شده، پر کردن فرم ویزا و پرداخت هزینه آن درخواست خود را ارائه دهید. افسران ویزای کانادا پس از بررسی درخواست شما در صورت واجد شرایط بودن، ویزای شما را پس از طی کردن پروسه لازم صادر می کنند.

چه عواملی که باعث ریجکت شدن درخواست ویزای گردشگری کوبا می شوند؟

دلایل بسیاری وجود دارند که می توانند مانع سفر شما به کوبا یا هر کشور دیگری شوند. برای مثال تراول هیستوری بد یا سابقه سفر دارای مشکل یکی از این عوامل است. اگر شما در سفرهای قبلی خود به سایر کشورها یک تاریخچه سفر نامناسب ایجاد کرده باشید، برای مثال بیشتر از موعد مقرر در کشور مذکرو اقامت کرده باشید، ممکن است با ریجکت درخواست ویزای کوبا نیز مواجه شوید.

از طرف دیگر بسیاری از مواقع متقاضیان بدون در نظر گرفتن دقت کافی در پر کردن فرم درخواست، با یک اشتباه کوچک منجر به رد درخواست می شوند. عوامل دیگر مثل ناقص یا جعلی بودن اسناد، عدم اثبات توانایی مالی، عدم اثبات اقامت در کوبا هم می توانند باعث ریجکت شدن درخواست ویزای گردشگری این کشور شوند.

ویزای کوبا

جمع بندی

هرکسی که برای مقاصد گردشگری به کوبا سفر می کند، باید ویزای توریستی کوبا را دریافت کند که به آن کارت گردشگری کوبا نیز می گویند. همانطور که از نامش مشخص است، کارت گردشگری کوبا سندی است که جدا از گذرنامه شما است.  در اصل این سند در گذرنامه متقاضی ضمیمه نشده است و به شکل یک کارت ارائه می شود. این اجازه می دهد تا دارنده برای اهداف گردشگری وارد کشور شود. کارت گردشگری را می توانید به اشکال مختلف از جمله آنلاین یا از طریق آژانس های مسافرتی دریافت کرد.

البته ناگفته نماند که ایران در لیست این کشورها قرار ندارد و اتباع آن تنها می توانند از طریق کنسولگری برای دریافت ویزای گردشگری اقدام کنند. برای دریافت ویزا تمامی اسناد و مدارک خواسته شده را به کنسولگری این کشور در ایران ارائه دهید، هزینه را پرداخت کنید و پس از آن منتظر دریافت نتیجه بمانید. در نهایت پس از طی شدن پروسه لازم ارگ واجد شرایط باشید ویزای شما صادر خواهد شد.

درخواست مشاوره رایگان

4 + 12 =

نظرات و سوالات شما

۹ دیدگاه

  1. زینب نعمت اللهی

    سلام. ایا ممکن است به جای سند ملکی ٬ پرینب سه ماهه حساب ارایه بدهیم؟؟

  2. قاسم اکبری

    با سلام و خسته نباشیدبرای مهاجرین افغانی دارای پاسپورت الکترونیکی ودارای اقامت یکساله برای ویزای کوبا چی لازمه آیا امکانش هست. دوم اینکه شنیدم کوبا اصلا ویزا نمیخواد با تشکر

  3. شیوا علیزادگان

    سلام وقت بخیر برای گرفتن ویزای کوبا برای مادرم و برادرم که ویزای توریستی کانادا دارند می خواستم مزاحمتان بشم.چقدر زمان میبره ؟و اینکه بدون رزرو هتل و بلیط آیا امکانپذیر است یا خیر؟
    چون من و همسرم مقیم کانادا هستیم و خودمون بعدا تصمیم به خرید بلیط و رزرو هتل داریم.
    چون از کانادا ده روز زمان میبره می خواستم قبل از اومدنشون به کانادا توسط شما ویزاشون گرفته شود

  4. شیوا علیزادگان

    سلام وقت بخیر برای گرفتن ویزای کوبا برای مادرم و برادرم که ویزای توریستی کانادا دارند می خواستم مزاحمتان بشم.چقدر زمان میبره ؟و اینکه بدون رزرو هتل و بلیط آیا امکانپذیر است یا خیر؟
    چون من و همسرم مقیم کانادا هستیم و خودمون بعدا تصمیم به خرید بلیط و رزرو هتل داریم.
    چون از کانادا ده روز زمان میبره می خواستم قبل از اومدنشون به کانادا توسط شما ویزاشون گرفته شود

  5. زینب نعمت اللهی

    سلام. ایا ممکن است به جای سند ملکی ٬ پرینب سه ماهه حساب ارایه بدهیم؟؟

  6. قاسم اکبری

    با سلام و خسته نباشیدبرای مهاجرین افغانی دارای پاسپورت الکترونیکی ودارای اقامت یکساله برای ویزای کوبا چی لازمه آیا امکانش هست. دوم اینکه شنیدم کوبا اصلا ویزا نمیخواد با تشکر

  7. سیدحسین احمدی

    سلام-مطلع شدم که کوبا راه را برای راه اندازی کسب و کار ها جهت توسعه اقتصادی کشورش هموار کرده است.شرایط اخذ ویزای راه اندازی کسب و کار در کوبا چه هست؟ کدام کسب و کار ها در کدام مناطق شرایط بهتری جهت اقدام بتوسط ما ایرانیان دارد؟

  8. محمد رستمی

    با سلام و احترام. 

    سند ملکی و پرینت ۳ ماه آخر باید هر دو برای درخواست ویزا ارائه گردد. 

  9. محمد رستمی

    با سلام و احترام.

    برای سفر به کوبا به ویزا نیاز دارید.

    خیر اتباع افغان باید از طریق کشور خودشون اقدام کنند