وقت گرفتن سفارت بلژیک

آموزش گرفتن وقت سفارت بلژیک

در این مقاله از ویزا 724 شما را با آموزش تصویری نحوه گرفتن وقت سفارت بلژیک در کشور ایران آشنا خواهیم کرد. کشور بلژیک به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا شناخته می شود که جاذبه های مختلف گردشگری آن باعث شده تا افراد زیادی از سراسر جهان به بازدید از این کشور بروند. ایرانیان نیز همانند سایر ملل جهان، از جمله بازدید کنندگان این کشور محسوب می‌شوند. برای بازدید از این کشور نیازمند دریافت ویزای این کشور هستیم. دریافت این ویزا روندی دارد که در این مقاله می خواهیم شما را با آن آشنا کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش‌های مهاجرت به بلژیک به لینک > شرایط مهاجرت به بلژیک مراجعه نمایید.

آموزش تصویری گرفتن وقت سفارت بلژیک در تهران

برای دریافت وقت سفارت بلژیک در شهر تهران باید به وبسایت رسمی کارگزاری سفارتخانه این کشور در ایران یعنی VFS Global مراجعه نمایید. این وب سایت کارگزاری رسمی سفارت خانه بلژیک در تمامی کشورهای جهان به شمار می رود. وب سایت برای سفارت بلژیک در ایران به زبان فارسی بوده و می توانید به راحتی نسبت به ثبت درخواست خود جهت وقت سفارت بلژیک در ایران اقدام نمایید. برای شروع روند درخواست وقت سفارت بلژیک در ایران لازم است تا روندی را که بر اساس تصاویر زیر قرار داده ایم، در وبسایت رسمی کارگزاری این سفارت در ایران پیروی نمایید. 

برای مراجعه به کارگزاری رسمی سفارت بلژیک در ایران باید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://visa.vfsglobal.com/irn/fa/bel

رزرو وقت

همانطور که در تصویر بالا قابل مشاهده است، هنگامی که وارد صفحه وب سایت مربوطه می شویم چهار آیکون مختلف که ارائه دهنده خدمات مختلفی هستند، مواجه می شویم. برای دریافت وقت سفارت بلژیک باید بر روی آیکون نارنجی که متن «هم اکنون رزرو کنید» وجود دارد را انتخاب نماییم.

انتخاب گزینه

همانطور که در تصویر بالا مشخص شده، توضیحات مربوط به انجام درخواست وقت سفارت بلژیک داده شده است. وب سایت، جهت انجام تمامی درخواست ها از متقاضیان تقاضا می کند تا مبلغ حدود یک میلیون تومان را به عنوان ودیعه در جهت صحت اطلاعات ارسالی واریز نمایند. لازم به ذکر است که این مبلغ در صورت صحت اطلاعات ارسال شده حضور شما در محل سفارت در زمان مشخص شده، به شما بازگردانده خواهد شد. با این حال اگر اطلاعات و مدارک شما ناقص بوده مبلغ به عنوان جریمه بازپرداخت نخواهد شد. 

برای آشنایی با جاذبه‌های دیدنی بلژیک به لینک > مکان های دیدنی بلژیک مراجعه کنید.

همچنین توصیه می شود که نوع ویزا خود را با دقت تمام انتخاب نمایید. بدین دلیل که انتخاب ویزای اشتباه نیز از جمله موارد نقص اطلاعات محسوب شده مبلغ پرداخت شده مسترد نخواهد شد. با علم به این اطلاعات می توانید با کلیک بر روی آیکون نارنجی رنگ یک متن هم اکنون اقدام کنید، در آن وجود دارد کار خود را آغاز نمایید.

ورود به اکانت VFS GLOBAL

زمانی که آیکون نارنجی رنگ گفته شده را کلیک نمایید، وارد صفحه فوق خواهید شد. در این صفحه که به نوعی ورودی پنل وب سایت VFS Global است، شما باید اطلاعات حساب خود را در صورت وجود وارد نمایید. با این حال در صورتی که تا به حال وارد این وب سایت نشده اید و یا اینکه بیش از صد روز از ورود شما به پنل گذشته باشد، اکانت شما غیر فعال گردیده است. بدین ترتیب باید از طریق آیکون New user صفحه مربوط به ثبت نام در وب سایت و ایجاد حساب کاربری جدید بشوید. در این گام وارد صفحه زیر خواهید شد.

ایجاد اکانت در VFS GLOBAL

اگر اطلاعات مربوط به ثبت نام در حساب وب سایت VFS Global را به درستی انتخاب کنید و گزینه SUBMIT را زده باشید، وب سایت به شما خواهد گفت که جهت فعال سازی، ایمیلی برای شما ارسال کرده است. 

ایمیل فعالسازی

با مراجعه به صندوق ایمیل شخصی خود، با پیامی همچون پیام موجود در تصویر زیر مواجه خواهد شد. این پیام حاوی یک لینک است که با کلیک بر روی آن وارد پنل ورود به حساب کارگزاری سفارت بلژیک، همانند تصویر زیر خواهد شد.

ورود به حساب ثبت نام شده

پس از وارد کردن اطلاعات مربوط به حساب خود در پنل کارگزاری سفارت بلژیک، وارد پنل مدیریتی خود خواهید شد. شمایل این پنل همانند تصویر زیر خواهد بود.

انتخاب سفارت بلژیک در تهران

جهت دریافت وقت سفارت بلژیک در ایران، کاری که باید انجام دهید این است که از طریق منوی Actions که در سمت چپ تصویر بالا قرار دارد، گزینه مربوط به تنظیم زمان ملاقات که با عنوانSchedule appointment قرار دارد را انتخاب نمایید. در این بخش باید سفارت تهران را به همراه هدف خود از سفر به بلژیک را وارد نمایید.

انتخاب نفرات

در گام بعدی باید از طریق آیکون بنفش رنگ Add applicant مشخصات خود و همراهانتان را وارد نمایید‌.

تکمیل اطلاعات

پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز در صفحه بالا جداگانه برای تمام افرادی که قصد سفر با آنها به کشور بلژیک را دارید، وارد صفحه زیر خواهید شد. در صفحه زیر باید تاریخ دقیق جلسه حضور خود در سفارت را انتخاب نموده و کار خود را تکمیل نمایید.

انتخاب تاریخ

پس از تعیین زمان دقیق برای مراجعه به محل سفارت بلژیک در کشور ایران و پرداخت هزینه هایی که پیشتر به آن‌ها اشاره کرده بودیم، برگه رسیدگی به عنوان تایید قرار ملاقات برای شما صادر خواهد شد‌. لازم به ذکر است که شما باید با به همراه داشتن این برگه و تمامی مدارکی که در وب سایت سفارت جهت حضور در محل سفارت خانه اعلام شده است، در زمان مقرر حضور یابید.

رسید رزرو وقت سفارت بلژیک

لینک های مرتبط:

وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت کانادا

> وقت سفارت اتریش

وقت سفارت سوئد

سخن پایانی

در این مقاله از ویزا 724 همراه شما بودیم و آموزش تصویری دریافت وقت سفارت بلژیک در تهران که به صورت کامل این مراحل را به شما آموزش دادیم. در صورتی که برای ادامه روند دریافت ویزای خود، نیاز به دریافت مشاوره های ویژه و تخصصی دارید، استفاده از خدمات مشاوره ویزا 724 به شما پیشنهاد می شود. شما می توانید هر گونه راهنمایی را که برای مسیر دریافت ویزای کشور بلژیک یا هر کشور دیگر نیاز دارید، از کارشناسان ویزا 724 سوال نمایید.

سوالات متداول

بله. داشتن دعوتنامه دوستان و آشنایان مقیم در کشور بلژیک می تواند به شما در دریافت ویزا کمک ویژه‌ای کند.

بله. شما می توانید حداکثر برای دوبار، در صورت موجود بودن وقت خالی، زمان ملاقات خود را به تعویق بیندازید.

درخواست مشاوره رایگان

11 + 1 =

نظرات و سوالات شما

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *