شرایط کار در کانادا و مهاجرت کاری به کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۰۶/۲۰

 

 

این مطلب با توجه به تجربه و تحقیقات کاریابی بین المللی ما در کانادا جمع آوری شده است. پس با دقت مطالعه نمایید.

شرایط استخدامی در کانادا چیست؟ کارفرمایان کانادایی چه اشخاصی را میتوانند برای کار استخدام کنند؟ آیا برای استخدام در کانادا به مدرک تحصیلی کانادا نیاز است؟ آیا پس از تجربه کار در کانادا میتوان اقامت دائم دریافت کرد؟ آیا کانادا سیستمی برای جذب نیروی کار متخصص دارد؟

از آنجايي كه كشور كانادا رو به توسعه و گسترش است بنابراين دولت كانادا به مشاغل و متخصصيني در كه مشاغل مورد نظر دولت كانادا تخصص لازم را داشته باشند، نياز دارد ولي با اين وجود دولت كانادا هر ساله طبق برنامه هاي مشخصي، متخصصيني را جذب مي كند كه بتوانند كشور كانادا را توسعه دهند.

 

 

* در حال حاضر فرصتهای شغلی مناسبی در کمپانی های معتبر کانادایی فراهم شده که میتوانید با قبولی در آزمون و مصاحبه مربوطه، شغلی واقعی در کانادا داشته و ویزای کار کانادا دریافت نمایید؛ برای کسب اطلاعات تکمیلی این طرح می توانید با دفاتر ما در تماس باشید یا اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید تا شرایط شما به دقت بررسی گردد. (ظرفیت محدود)

 

شرایط زیر برای شرکت در این طرح الزامی ست:

سن: 20 الی 45

تحصیلات: حداقل فوق دیپلم مرتبط با شاخه های مختلف برنامه نویسی، مهندسی یا امنیت شبکه، IT، نرم افزار، طراحی، کامپیوتر و...

تمکن مالی: حداقل 30 هزار دلار کانادا

مهارت زبان انگلیسی: در حد آیلتس 6

سابقه کاری: حداقل 1 سال مرتبط و قابل اثبات

 

 

برای مشاهده ویدئوهای مهاجرت به کانادا، با کلیک برروی لینک زیر، صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید

instagram.com/visa724com

 

 

شرايط كار در كانادا چگونه است؟ 

ویزای کار کانادا تحت برنامه مهاجرت خارجی کارگران (TFWP) توسط مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا صادر می شود.

كارفرمايان كانادايي مي توانند براساس TFWP مهاجرين خارجي را استخدام كنند. كارفرمايان مي توانند براساس اين برنامه، كارگران ماهر، كارگران با مهارت كم و كارگران فصلي را استخدام كنند.

لازم است كه كارگران قبل از ورود به كانادا، شرايط شغلي و كاري خود را به دولت كاناد اعلام كرده و در نهايت تاييديه ورود خود را به كانادا از طرف دولت كانادا دريافت كنند.

براساس برنامه IRCC ‌‌بايد مشخص شود كه كارگراني كه وارد كانادا مي شوند قبلا با ساكنين كانادا ارتباطاتي را ندارند. كارفرمايان بايد براساس يك سري از قوانين بايد تاييديه استخدام كارگران را از طرف دولت كانادا دريافت كنند و بعد از آن كارگران خارجي را استخدام كنند.

شما بايد براساس شرايط كاري خود؛ رزومه خود را به كارفرماي كانادايي ارسال كرده و بعد از تاييديه نسبت به مصاحبه حضوري اقدام كنيد.

در ادامه به معرفی چند شغل برتر در کانادا می پردازیم.

نويسندگي و كار در كانادا

در صورتي كه نويسنده هستيد مي توانيد براي كار در كانادا به اين كشور مهاجرت كنيد. در صورتي كه مدرك بين المللي نداريد مي توانيد پس از مهاجرت كاري به كانادا، آموزش هاي لازم را دريافت كرده و سپس در زمينه خود در كانادا مشغول به كار شويد. در مورد نويسندگي در كانادا،‌ شرکتهای بسياري وجود دارد كه مي توانند به شما سفارشاتی را ارجاع دهند. شما بايد از هر جهت برای كار نويسندگی جهت كار در كانادا كامل و بي نقص باشيد تا بتوانيد از جانب شركت ها، سفارشاتی را دريافت كنيد. نویسندگی درآمد نامحدودی در کانادا دارد.

 

 

نکته بسیار مهم: 

وکلای دادگستری، موسسات حقوقی، موسسات کاریابی بین المللی،  موسسات اعزام دانشجو، حتی آژانس های مسافرتی، یا افراد حقیقی، برای فعالیت در حیطه ویزا و مهاجرت به کانادا باید از شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا (ICCRC) مجوز داشته باشند؛ در غیر این صورت، هرگونه فعالیت آنها از دیدگاه کانادا در حیطه ویزا و مهاجرت غیر قانونی ست.

 

 در سایت رسمی مهاجرت کانادا اعلام شده است که؛ اگر از بی تجربگی و کلاهبرداری این‌گونه افراد یا موسسات فاقد مجوز ICCRC متضرر شوید، هیچ راهی برای پیگیری و رفع اتهامات خود ندارید. پس فقط به مشاوران یا وکلای رسمی کانادا اعتماد کنید تا  در صورت بروز مشکل، مدافع منافع شما باشیم.

 

کشور کانادا فقط به وکلا و مشاوران رسمی مقیم کانادا که از iccrc مجوز دارند، اجازه فعالیت در حیطه مشاوره و انجام امور ویزا و مهاجرت به کانادا را می دهد.

وکلای دادگستری، موسسات، آژانسهای مسافرتی  و یا هر شرکت دیگری، بدون حضور وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا، نمی‌توانند نامه دفاعیه از موکل خود به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند.

 

در صورت عدم وجود وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا، این شرکتها یا افراد، یک ایمیل به نام شما درست می کنند و تمامی امور را به جای شما و با یک هویت جعلی انجام می دهند و گاها حتی اکانت و پسوورد را در اختیار شما نمی گذارند، یا اینکه به عنوان واسطه عمل کرده و تمامی امور مهاجرت یا ویزا را به یک مشاور یا وکیل رسمی کانادا می سپارند. فقط قرارداد مستقیم با مشاور یا وکیل رسمی مهاجرت به کانادا (مورد تایید ICCRC) را امضا کنید.

>> آموزش روش استعلام وکیل رسمی مهاجرت به کانادا <<

 

پزشكي و كار در كانادا

پزشكي از بهترين رشته هاي تحصيلي در سراسر دنياست و در كشور كانادا نيز از پزشكان به گرمی استقبال مي شود. در صورتي كه در يك جامعه اي تعداد پزشكان زياد باشد، آن جامعه در درازمدت دوام و بقا خواهد داشت.

در صورتي كه پزشك ماهر و زبر دستي هستيد، مستحضر باشيد كه در كشور كانادا به وجود پزشكانی مانند شما نياز است. يك پزشك حاذق، ماهر بايد انواع و اقسام مهارت ها را داشته باشد تا بتواند با بيماران خود با درايت ارتباط برقرار كرده و بيمار آن ها را در سريع ترين زمان ممكن برطرف كند.

پزشكان در تداوم نظام بهداشت يك جامعه نقش بسزايي را ايفا مي كنند.پزشكان به مهارت و تجربه خود متکی هستند وكار خود را با رضايت كامل انجام مي دهند.

در صورتي كه مي پنداريد كه براي رشته پزشکی مناسب هستيد، بايد حتما دوره هاي آموزشي را سپري كنيد و مدرك پزشكي رشته فارغ التحصيلي خود را دريافت كرده و بعد از گذراندن آزمون های مربوطه براي مهاجرت كاری به كانادا اقدام كنيد.  باید توجه داشته باشید اول ویزای تحصیلی کانادا دریافت خواهید کرد، پس از گذراندن دوره های آموزشی میتوانید مشغول به کار شده و درخواست اقامت دائم داشته باشید.

مهندس كشاورزي و باغبانی و كار در كانادا

آیا شما در زمینه کشاورزی فعالیت داشته ايد؟ آيا شما به لبنيات، گاو و مرغ را به عنوان صنعتي مدنظر قرار مي دهيد؟ آيا به كشاورزي و دامداري به عنوان حرفه اي خاص توجه داريد؟ كشور كانادا به مهندسان كشاورز و دامداري نياز دارد. 

حرفه كشاورزي كار سختي است و تعطيلاتي را نمي توان براي كاركنان آن متصور شد. شما در شب هم بايد به گياهان و حيوانات اهلي رسيدگي كنيد. شما بايد در حدود 14-16 ساعت در هر روز كار كنيد.

كشاورزي و دامداري يك كار مملو از استرس است بخاطر اين كه شما نمي توانيد خيلي از چيزها را كنترل كنيد. حيوانات اهلي مريض مي شوند. نوسان دماي آب و هوا به محصولات ضرر و زيان وارد مي كند و شما بايد كليه آفات گياهي را كنترل كنيد.

شما بايد در رابطه با رشد گياهان و حيوانات به آگاهي هايي دست پيدا كنيد و هميشه سعي كنيد كه دانش وآگاهي خودتان را ارتقاء دهيد. شما بايد در مزرعه كار كرده باشيد تا بتوانيد محصولات كشاورزي مرغوبي را توليد كرده و به بازار عرضه كنيد. کسانی که در رشته های مرتبط با کشاورزی تحصیل کرده و یا از این راه کسب درآمد کرده اند میتوانند از طریق برنامه خود اشتغالی به کانادا مهاجرت کنند.

برنامه اكسپرس اینتری و كار در كانادا

شما بايد از قبل رزومه هاي كاري خود را به كارفرمايان كانادايي ارسال كنيد تا آن ها به ميزان مهارت و تخصص شما پي ببرند ،در صورتي كه مهارت و تخصص شما مورد تاييد آن ها قرار گرفت براي مصاحبه كاري شما را دعوت خواهند كرد و شما بايد در مصاحبه كاري براي ورود به شركت قبول شويد.

از آنجايي كه كشور كانادا رو به توسعه و گسترش است بنابراين دولت كانادا به مشاغل و متخصصيني در كه مشاغل مورد نظر دولت كانادا تخصص لازم را داشته باشند، نياز دارد ولي با اين وجود دولت كانادا هر ساله طبق برنامه هاي مشخصي، متخصصيني را جذب مي كند كه بتوانند كشور كانادا را توسعه دهند.

در اين برنامه ها مشاغل مورد نياز به همراه با سطح تخصص مشخص مي شود و داوطلبان مي توانند در زمينه تخصص خود رزومه هاي كاري خود را به شركت و كارفرمايان كانادايي ارسال كنند. دولت كاناد بايد تخصص شما را جهت استخدام در يك شركت كانادايي تاييد كند تا بتوانيد به كار و فعاليت مشغول شويد.

داشتن مدرك در زبان آيلتس ضروري بوده و يكي از شرايط استخدام و كار در كاناداست و در صورتي كه حتي تخصص لازم را داشته ولي به زبان مسلط نباشيد بازهم شرايط ورود به كانادا را نخواهيد داشت.

شما مي توانيد براساس برنامه اكسپرس انتري وارد كشور كانادا شويد. در اين برنامه شخص متقاضي بايد در وب سايت مهاجرتي كانادا رزومه اي را ايجاد كند. كارفرمايان كانادايي براساس مشخصات فرد متقاضي مانند سن، جنس، ميزان تحصيلات و ميزان تسلط به زبان انگليسي يا حتي فرانسه امتياز مي دهند.

دولت كانادا هر ساله اين برنامه را بروز رساني مي كند و در جديدترين بروزرساني اگر شخص متقاضي يكي از اعضاي درجه يك او در كانادا كار و زندگي مي كند و حتي به زبان فرانسه نيز تسلط دارد مي تواند اقامت كانادا را دريافت كند. شما بايد جهت مهاجرت كاري به كانادا بايد كليه شرايط كاري را داشته باشيد تا بتوانيد براي مهاجرت به كانادا اقدام كنيد.

 

فرهنگ کار در کانادا

برای کارفرمایان و کارگران که قصد کار در کانادا را دارند لازم است تا با فرهنگ کار در این کشور آشنا باشند و از قوانین آن اطلاع کافی داشته باشند.

 

مهاجرت کاری به کانادا

 

همانطور که گفته شد کانادا یکی از کشورهایی است که بهترین خدمات زندگی را ارائه می‌دهد. از طرف دیگر این کشور یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده چوب، سنگ آهن، زغال سنگ و فلزات گرانبها است. به همین دلیل مهاجرت کاری به کانادا برای کارفرمایان و نیروی کار در این مشاغل یکی از راه‌های خوب برای مهاجرت است. اگر می‌خواهید در کانادا شغل موفقی داشته باشید روحیه کار تیمی خود را بالا برده و سعی کنید خوب گوش دهید و از ایده‌ها و تقسیم مسئولیت‌ها استقبال کنید.

پیش از شروع کار دانستن یک نکته مهم ضروری است:

زبان انگلیسی و فرانسه در کانادا جایگاه برابری دارند و بهتر است تسلط خود را در هر دو زبان بالا ببرد. اما اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا خصوصا کار در کبک را دارید باید بر زبان فرانسه مسلط شوید. در این استان دانستن زبان انگلیسی امتیازی برای شما نخواهد بود.

 

حداقل دستمزد در کانادا

 

کار در کانادا

 

صرف نظر از اینکه در کدام استان کار می‌کنید همه کارکنان تحت نظر دولت فدرال دستمزدهای خود را دریافت می‌کنند. در آخرین دستورالعمل رسیده از طرف دولت فدرال در سال 2021 در برخی استان‌ها حداقل دستمزد بالاتر از دیگر استان‌ها است. به طور مثال حداقل دستمزد کار در کانادا در نیوفاندلند و لابرادور 12.50 دلار کانادا است، در حالی که در مناطق شمال غربی کانادا معادل 13.46 دلار کانادا اعلام شده است.

خوب است بدانید دولت فدرال امسال یعنی سال 2023 حداقل میزان دستمزد در کانادا را 15.55 دلار کانادا در ساعت اعلام کرد.

 

قوانین اضافه کار در کانادا

همان طور که گفته شد حقوق و دستمزد کار در کانادا در استان‌های مختلف، متفاوت است. با این حال نرخ اضافه کار 1.5 برابر نرخ ساعتی معمول پرداخت می‌شود. خوب است بدانید مشاغلی مانند پزشکان، وکلا، دندان پزشکان، معماران و مهندسان از  دریافت اضافه کاری محروم هستند.

 

مطالب پیشنهادی:

> اگر میخواهید اطلاعات کامل راجع به انواع ویزا داشته باشید، می توانید مطلب ویزای کانادا مطالعه بفرمایید

سایتهای کاریابی کانادا

 

 

مطالب مندرج در وب سایت حاضر به منظور اطلاع رسانی و افزایش دانش مخاطبین عزیز وبسایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی است. اگر چه اخبار و مطالب منتشره با نهایت دقت نویسنده مکتوب گردیده،ولی همچنان می تواند دستخوش تغییرات مرور زمان بوده و یا عاری از اشتباه انسانی نباشند.
بدیهی است برداشت و مشورت‌های حقوقی نهایی صرفا در چارچوب موضوع مورد مشاوره با شخص مشاور و وکیل رسمی توصیه می‌شود.
مدیریت و همکاران این مجموعه مسوولیتی در خصوص اقدامات خواننده با استناد به مطالب مندرج در وب سایت حاضر و سایر شبکه های اجتماعی نداشته و مسوولیت مجموعه صرفا محدود به چارچوب قرارداد منعقده با موکلین مجموعه باقی خواهد ماند.

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.