دستیار دندانپزشکی در کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۰۶/۱۸

 

 

آیا دوست دارید در رشته دستیار دندانپزشک در کانادا مشغول به تحصیل شوید؟ از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور خبر دارید؟ آینده شغلی یک دستیار دندانپزشک در کانادا را چگونه می بینید؟ با یکی دیگر از مقاله های آموزشی ویزا 724 همراه باشید تا شما را با سیر تا پیاز این رشته در کانادا آشنا کنیم.

شاید اصلی ترین کار یک دستیار دندانپزشک مراقبت از بیمار هنگام انجام عملیات بهداشتی روی دندان باشد. اما علاوه بر این یک دستیار دندانپزشک با کمک به انجام سریع تر کار دندانپزشک و در برخی از مواقع کارهای مربوط به منشی مثل ثبت پرونده ها و تعیین وقت قرار ملاقات ها یک کارمند همه فن حریف دندانپزشکی خواهد بود.

در سال های اخیر این رشته در کشور ما هم بسیار باب شده است. در گذشته اغلب منشی ها کار دستیاری را بدون داشتن دانش قبلی انجام می دانند. هر چند که هنوز هم افرادی هستند که تنها با کسب تجربه می توانند نقش یک دستیار دندانپزشک را ایفا کنند، اما به دلیل اهمیت این موضوع در برخی از کشورها از جمله کانادا، برای این رشته تحصیلات آکادمیک در نظر گرفته شده است.

چه بخواهید یک دستیار پزشک شوید، چه دستیار دندانپزشک، در هر صورت باید زیر نظر یک پزشک معتبر کار کنید. پس برای این کار باید از مهارت و تخصص خاصی برخوردار باشید. به طور کلی یک دستیار دندانپزشک باید از مهارت های مختلفی مثل رادیولوژی، نام و کاربرد ابزارهای مهم دندانپزشکی، تعامل با بیمار و ثبت پرونده برخوردار باشد.

 

دستیار دندانپزشک در کانادا

 

آینده شغلی رشته دستیار دندانپزشک در کانادا

صنعت دندانپزشکی به عنوان یک شغل عالی می تواند مزیت های مختلفی را برای افراد مشغول در این حرفه به دنبال داشته باشد. این نه فقط برای پزشکان دندان، بلکه برای دستیاران آن ها هم صادق است.

در کل کانادا خصوصا در کلگری، دستیاری دندانپزشکی با تقاضای بالایی همراه است؛ زیرا مشکلات دهان و دندان به صورت مداوم وجود دارند. در ادامه ما به شما نشان خواهیم داد که چرا این رشته در کانادا آینده دار است.

 

1.امنیت شغلی

مردم همیشه با دندان های خراب  و مشکل دار مواجه هستند. پس اکثر افراد به طور مداوم برای چکاپ، بررسی، عفونت زدایی، کاشت، روکش، پر کردن و مواردی از این قبیل به مطب های دندانپزشکی می روند. پس تا یک بیمار دندان است، دندانپزشک هم هست. و تا دندانپزشک وجود دارد، نیاز به وجود دستیاران آن ها هم احساس می شود.

با توج به آمارهای دریافتی بیکاری در این نوع شغل نسبت به سایر مشاغل در کانادا کمتر است. دلیل این امر هم شلوغ بودن اکثر مطب های دندانپزشکی است. وجود کار زیاد، امنیت شغلی زیادی ایجاد می کند و خیال دستیاران را از آینده کاری خود مطمئن خواهد کرد. با توجه به نرخ اشتغال بالای رشته دستیار دندانپزشک در کانادا (بالای 96 درصد) می توان به راحتی نسبت به امنیت شغلی آن مطمئن بود.

 

مطلب پیشنهادی: مهاجرت به عنوان پزشک به کانادا

 

2.حقوق مناسب

از آنجایی که وجود دستیاران دندانپزشک بسیار ضروری و لازم است، بنابراین به موازات میزان کاری که انجام می دهند، در کنار درآمد یک دندانپزشک که بالا هم هست، دستمزد خوبی دریافت می کنند. 

 

3.روند یادگیری سریع تر

برای کسب مهارت در اکثر رشته ها، به طور معمول لازم است دوره های طولانی مدت لیسانس و حتی تحصیلات تکمیلی طی شود. این در حالی است که دستیاری دندانپزشکی در مدتی کمتر از یک سال و در برخی مواقع حتی در عرض چند هفته، آمادگی کار در مطب های دندانپزشکی را دارا خواهد شد. پس نسبت به بسیاری از رشته ها که نیاز به سال ها تلاش مداوم دارند، زمان کمتری برای آموزش نیاز خواهند داشت.

 

4.رضایت شغلی بالا

اکثر رشته هایی که با بیماران تعامل دارند، به دلیل کمک کردن به افراد و تعامل با آن ها رضایت شغلی بالایی را در پی دارد. از طرفی کار در یک محیط اجتماعی در داشتن این رضایتمندی بی تاثیر نخواهد بود. چنین شغلی باعث قدردانی مردم از شما حین انجام کار خواهد شد که در داشتن احساس رضایت شخصی و به دنبال آن رضایت شغلی بی تاثیر نیست.

 

دستیاران دندانپزشک در کانادا

 

درآمد دستیار دندانپزشکی در کانادا

یکی از دغدغه های اغلب کسانی که قصد دارند در رشته دستیار دندانپزشک در کانادا مشغول به کار شوند، علاوه بر آینده شغلی این رشته، نرخ دستمزد آن خواهد بود.

از آنجایی که دستیاران دندانپزشک هم در سمت های مختلفی مشغول به کار می شوند، با توجه به عنوان شغلی و البته سابقه کاری که دارند دستمزد متفاوتی را هم دریافت خواهند کد.

برای مثل یک دستیار دندانپزشک در کانادا که مجوز دارد و سمت صندلی را بر عهده دارد، در سال اول کار خود در هر ساعت 20.34 دلار دریافت می کند. این دستمزد برای 2 تا 5 سال کاری 21.80 دلار، برای 5 تا 10 سال کار 22.41 دلار، برای 10 تا 15 سال 23.11 دلار و برای 15 سال به بالا ساعتی 23.69 دلار خواهد بود.

همین درآمد برای دستیاران دندانپزشکی که مجوز کار داخل دهانی را دارند، برای افراد تازه کار در هر ساعت 22.42 دلار برای افراد با سابقه 2 تا 5 سال اول، 22.97 دلار برای 5 تا 10 سال، 23.20 دلار برای افراد با سابقه 10 تا 15 دلار 23.75 دلار و برای افراد بالای 15 سال سابقه 25.50 دلار خواهد بود.

گروه سوم متخصصین پذیرش دندانپزشکی در کانادا هستند. این گروه در سال اول کاری خود در هر ساعت 20.34 دلار، در سال 2 تا 5 22.65 دلار، در سال 5 تا 10 23.58 دلار، در سال 10 تا 15 در هر ساعت 24 دلار و با 15 سال سابقه و بیشتر در هر ساعت 24.21 دلار دستمزد دریافت خواهند کرد. ناگفته نماند که این دستمزد سال 2018 تا 2019 است و از آن زمان متوسط درآمد دستیار دندانپزشک کمی افزایش داشته است.

 

بهترین دوره های آموزش رشته دستیار دندانپزشک در کانادا

دستیاران دندانپزشکی در کانادا به عنوان یک تیم مراقبتی در کنار دندانپزشک، خدمات دهان و دندان را به بیماران ارائه می دهند. اغلب مشاغل دستیاری در کلینیک ها و مطب های خصوصی یافت می شود، اما در برخی از مواقع افراد می توانند در بیمارستان ها خصوصی و دولتی و مناطق بهداشت منطقه ای نیز مشغول به کار شوند.

بر اساس آمار گفته می شود که در کانادا حدود 26 تا 29 هزار دستیار دندانپزشک وجود دارد. از این تعداد کمی بیش از نیمی از آن ها دارای مجوز کار هستند.  برای اینکه بتوانید در این کشور به عنوان یک دستیار دندانپزشک مشغول به کار شوید، می توانید در یکی از چندین دوره آموزشی معتبر در سراسر کانادا مشغول به تحصیل شوید. در این مراکز آموزش های مختلفی از جمله دندانپزشکی پیشگیرانه، رادیوگرافی دندان، کنترل عفونت، روش های کمک بالینی، کمک به سلامت دندان و میکروبیولوژی به دانشجویان دوره ارائه می شود.

برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری در رابطه با مرکز آموزشی مد نظر خود داشته باشید، در ادامه به معرفی چندین مرکز آموزشی سطح بالا در کانادا به تفکیک استان ها می پردازیم.

 

درآمد دستیار دندانپزشکی در کانادا

 

رشته دستیار دندانپزشک در استان بریتیش کلمبیا

 

1.کالج کامسون

کالج کامسون یکی از مراکز آموزشی شناخته شده کانادا است. این کالج در رشته دستیار دندانپزشک در کانادا، دانشجو می پذیرد. دوره های دستیاری کالج کامسون 10 ماهه بوده و در انتها به فرد مورد نظر گواهی پایان دوره برای کار مجاز داده می شود.

دانشجویان بین المللی می توانند در محیط کار شبیه سازی شده به شکل عملی و تمام وقت مهارت های بهداشتی خود را گسترش دهند. این کالج شما را به شکل همه جانبه برای ورود به بازار کار آماده می کند.

شرایط: تسلط مناسب به انگلیسی، مدرک دیپلم (دیپلم 12 سال تحصیل یا معادل آن)، تسلط بر زیست شناسی

شهریه: بودجه لازم برای پرداخت شهریه دانشجویان داخلی 8586 دلار و برای دانشجویان بین المللی 19530 دلار بدون در نظر گرفتن هزینه های اضافی است.

 

2.کالج CDI College-Burnaby

با تحصیل در رشته دستیار دندانپزشک در این کالج می توانید فرصت های شغلی متعددی از جمله کار در مطب دندانپزشکی، مطب اندودنتیست، مطب ارتودنتیست، مطب پدودنتیست، مطب جراح فک و صورت، بخش دندانپزشکی بیمارستان و آزمایشگاه های دندانپزشکی را برای خود ایجاد کنید.

از مزایای شرکت در برنامه این کالج می توان به آموزش تک به تک دانشجویان، استفاده از آزمایشگاه های استاندارد صنعتی و تسریع زمان دوره های آموزشی برای فارغ التحصیلی سریع تر را نام برد. طول این دوره کمک دندانپزشکی، 55 هفته و مدرک اعطایی آن دیپلم خواهد بود.

شرایط: فارغ التحصیلی از دبیرستان یا مدرک معادل آن، نداشتن سابقه کیفری، گزارش ایمن سازی (فرم ارائه شده توسط کالج)، مدرک زبان، حداقل شرایط سنی 19 سال

شهریه: شهریه این مرکز آموزشی برای دستیار دندانپزشک در کانادا حدود 14720 دلار خواهد بود.

وب سایت: www.cdicollege .ca  

 

دستیار دندانپزشک

 

 

3.دانشکده کالدونیای جدید برای تحصیل

این کالج با دارا بودن رتبه 2673 سومین مرکز آموزشی در دنیا، یکی از مکان های عالی برای تدریس دوره دستیاری دندانپزشکی محسوب می شود. نوع مدرک ارائه شده از سوی این دانشکده دیپلم خواهد بود و طول دوره در یک بازه زمانی 2 ساله انجام می گیرد.

شرایط: سطح خوب، آشنایی و نمره مناسب در دروس زیست شناسی، روانشناسی و ریاضی، مدرک آیلتس زبان انگلیسی

شهریه: همانطور که در بالا اشاره کردیم این دوره دستیاری 2 ساله خواهد بود که شهریه آن در هر سال 16166 پوند در هر سال برآورد شده است.

وب سایت:  www.cnc.bc.ca

 

دستیار دندانپزشک در استان آلبرتا

 

1.موسسه فناوری آلبرتای جنوبی، آموزش رشته دستیار دندانپزشک در کانادا

با آموزش رشته دستیاری دندانپزشک در موسسه فناوری آلبرتا جنوبی می توانید در کلینیک های خصوصی، مطب های متخصصان و مراکز بهداشتی مشغول به کار شوید.

برنامه آموزشی این موسسه شامل دو ترم مختلف 15 هفته ای و یک ترم 8 هفته ای می شود که جمعا شامل 37 هفته آموزش عملی و تئوری خواهد شد. مزیت های شرکت در این دوره آموزش اجزای بالینی، آموزش رادیوگرافی، پولیس انتخابی و کاربرد فلوراید خواهد بود. در ترم سوم باید در یک مطب دندانپزشکی بدون حقوق در خارج از کلگری کارآموزی کنید. در نهایت انتهای یک دوره 1 ساله در این موسسه به شما گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

شرایط: تسلط خوب در دروس ریاضی، ریاضی محض، ریاضی کاربردی، زیست شناسی و شیمی، تسلط زبانی خوب برای دانشجویان بین المللی، مدرک معادل اتمام دوره دبیرستان

شهریه: شهریه برای دانشجویان بومی کشور کانادا، 8655 دلار و برای دانشجویان بین المللی 24259 دلار در هر ترم خواهد بود.

وب سایت:  www.sait.ab.ca

 

2.رشته دستیار دندانپزشک در کانادا، کالج دندانپزشکی KDM

در این کالج فرصت های دانش نظری و کار عملی برای به دست آوردن مهارت های بهداشتی دندان و دستیاری دندانپزشکی داده می شود. تمام آموزش های این کالج در جهت توانمندسازی یک عضو موفق جدید به جامعه دندانپزشکی خواهد بود.

برنامه ارائه شده دستیاری در کالج kdm یک آموزش 28 هفته ای خواهد بود که در طول 12 هفته اول دانش آموزان بصورت حضوری سر کلاس ها و در هر جلسه 2.5 تا 3 ساعت آموزش می بینند.

بخش بالینی این آموزش ها از هفته 13 به بعد تا هفته 24 از آموزش ادامه خواهد داشت. در نهایت دانشجویان باید 150 ساعت تمرین بدون دستمزد خود را در هفته های 25 تا 28 آموزش داشته باشند.

شرایط: رونویسی یا معادل دبیرستان، درخواست وضعیت برای دانش آموز بالغ، تکمیل یک آزمون پذیرش

شهریه: شهریه این دوره آموزشی برای دانشجویان بین المللی 19113 دلار، هزینه کتاب ها 620 دلار که در مجموع 19733 دلار خواهد بود.

وب سایت:  www.kdmdental.com

 

رشته دستیار دندانپزشک در کانادا

 

3.کالج CDI College-Calgary North

یکی دیگر از مراکز آموزش رشته دستیار دندانپزشک در کانادا، کالج تجارت، فناوری و مراقبت های بهداشتی نورث در کلگری است. با آموزش در این کالج برای کار در مطب دندانپزشکی، بخش دندانپزشکی بیمارستان، آزمایشگاه های دندانپزشکی و کلینیک های بهداشت عمومی آماده خواهید شد.

این کالج یکی از بهترین دانشکده های دستیاری دندانپزشکی است که افراد را برای رقابت در مشاغل ماهر صنعت دندانپزشکی آماده می کند. مدرک ارائه شده توسط این کالج دیپلم و طول دوره آن 45 هفته آموزشی خواهد بود.

شرایط: پذیرش موفقیت آمیز آزمون کالج، نداشتن سابقه کیفری، ارائه گزارش کامل واکسیناسیون از جمله آزمایش پوستی سل، دیپلم 12 ساله و رونوشت رسمی، دارا بودن حداقل 18 سال سن، نمره مناسب در ریاضیات و زبان انگلیسی مناسب

شهریه: برای شرکت در دوره دستیاری دندانپزشکی این کالج، باید 19685 دلار بودجه داشته باشید. البته ناگفته نماند که حدود 1697 دلار نیز بابت هزینه های اضافی خرید کتاب و لوازم آموزشی دیگر مورد نیاز است.

وب سایت:  www.cdicollege.ca

 

رشته دستیار دندانپزشک در استان ساسکاچوان

 

1.ساسکاچوان پلی تکنیک، پردیس رجینا، آموزش رشته دستیار دندانپزشک در کانادا

استان ساسکاچوان هم یکی دیگر از مراکز آموزش دستیار دندانپزشکی است. ساسکاچوان پلی تکنیک با آموزش دانشجویان علاقه مند به این رشته، آن ها را برای کار تیمی و مشتری محور آماده می کند.

هر دانشجو به عنوان بخشی از یک تیم دندانپزشکی، به دندانپزشکان، متخصصان دندانپزشکی و درمانگران دندانپزشکی در ارائه مراقبت های با کیفیت در دندانپزشکی خصوصی یا در محیط های مختلف مبتنی بر جامعه مانند مراقبت های بهداشتی یا موسسات آموزشی کمک خواهد کرد. از مزیت های شرکت در این دوره می توان به یادگیری عملی مبتنی بر تجربه بالینی زیر نظر متخصصان مجاز اشاره کرد.

شرایط پذیرش: بالاترین نمره در سطح ریاضی، مدرک تحصیلی معتبر، نمره مناسب در زیست شناسی، اطلاع درست از مبانی حساب یا پیش حساب، الزامات زبان انگلیسی

شهریه: شهریه یک سال تحصیلی معادل 11390 دلار خواهد بود.

 وب سایت:  www.saskpolytech.ca

 

رشته دستیار دندانپزشک در کانادا

 

دستیار دندانپزشک در استان انتاریو

 

1.کالج جورج براون

کالج جورج براون که در تورنتو انتاریو واقع شده است، یکی از شناخته شده ترین مدارس آموزشی برای تحصیل رشته دستیار دندانپزشک در کانادا است. این مرکز علوم بهداشتی با ارائه کلاس های تمام وقت در دو سطح مختلف 1 و 2 در نهایت دانشجویان دوره را برای کار عملی دستیاری آماده می کند.

این کالج با تجربه بیش از 20 ساله خود در آموزش دانشجویان دستیار داندانپزشکی در کانادا، از سرآمدان این رشته در این کشور محسوب می شود. در این کالج هر دانشجو با دانش فنی بهداشت دندانی و تجربه بالینی برای کار حرفه ای، اخلاقی و مشارکتی در محیط های مختلف آشنا می شود. با آموزش در این کالج فرصت های آموزشی میدانی در محل کالج و خارج از آن را پیدا خواهید کرد.

شرایط پذیرش: زبان انگلیسی، دیپلم، نمره مناسب در دروس مختلف

شهریه: شهریه برای دانشجویان داخلی 7382 دلار است. این شهریه برای دانشجویان بین المللی 15190 دلار خواهد بود.

وب سایت:  www.gbrownc.on.ca 

 

2.کنفدراسیون هنرهای کاربردی و فناوری

کالج کنفدراسیون هنرهای کاربردی و فناوری، دانش و مهارت های عملی مورد نیاز برای کار در مطب دندانپزشکی را در اختیار متقاضیان آموزش در این موسسه قرار می دهد. اگر قصد آموزش در رشته دستیار دندانپزشک در کانادا را دارید، بهترین انتخاب موجود، Assisting Dental College خواهد بود.

در این مکان دانشجو طی یک دوره یک ساله گواهینامه مجاز کار در مطب های دندانپزشکی را دریافت خواهد کرد. در این دوره شخص مورد نظر با رادیولوژی یا تجویز رادیولوژی، آموزش بهداشت مثل دوره های بیولوژیکی، نظریه رادیوگرافی دندان، آناتومی دهانی، مواد دندانپزشکی، روش های مطب دندانپزشکی و مداخلات پزشکی آشنا خواهد شد.

به عنوان فارغ التحصیل از این برنامه ، ممکن است در مطب های خصوصی دندانپزشکی، کلینیک های دندانپزشکی عمومی، کلینیک های دندانپزشکی بیمارستانی، واحدهای بهداشت عمومی و دندانپزشکی تخصصی مانند ارتودنسی، پدودنتیک ، پریودنتیک، اندودنتیکس، جراحی صورت فک بالا، و نماینده فروش دندانپزشکی استخدام شوید.

شرایط: دیپلم متوسطه انتاریو یا معادل آن برای دانشجویان بین المللی، مهارت زبان انگلیسی، تکمیل موفقیت آمیز ارزیابی، اعتبار مناسب از برنامه ورودی تحصیلی، آمادگی مناسب از دروس شیمی و زیست شناسی، مدرک 6 یا6.5 آیلتس، رونوشت اصلی و کپی ترجمه محضری از اسناد. (ناگفته نماند برخی از این شرایط تنها مختص دانشجویان داخلی است.)

شهریه: شهریه این کالج برای دانشجویان داخلی 3950 دلار و برای دانشجویان بین المللی 16800 دلار خواهد بود.

وب سایت:  www.confederationc.ca

 

دستیار دندانپزشک در استان انتاریو

 

رشته دستیار دندانپزشک در کانادا استان مانیتوبا

 

دانشکده هنرهای کاربردی، علم و فناوری Red River

دانشکده رد ریور یکی از مکان های آموزشی دستیاری دندانپزشکی در استان مانیتوبا کانادا است. این برنامه مهارت های مختلفی از جمله، جلا دادن دندان ها، کاربرد فلوراید، قرار دادن و برداشتن سدهای دندانی، انجام رادیوگرافی، برداشتن بخیه ها، استفاده مواد بی حسی و واردی از این دست را آموزش می دهد.

شرایط: شرایط پذیرش در این موسسه شامل شرط زبانی، شرط مدرک تحصیلی و شرایط اضافی مثل آگاهی کافی از دروس مرتبط با رشته دستیاری دندانپزشکی می شود.

شهریه: هزینه متوسط دستیاری دندانپزشکی از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است. در این کالج هزینه های شروع برای دانشجویان داخلی حدود 7560 دلار است. این هزینه برای دانشجویان خارجی می تواند بیش از دو برابر این هزینه هم باشد.

وب سایت:  www.rrc.mb.ca 

 

دستیار دندانپزشک در استان نوا اسکوشیا

 

1.کالج تجاری کیپ برتون برای تحصیل رشته دستیار دندانپزشک در کانادا

کالج تجاری کیپ برتون یکی دیگر از مدارس آموزش دستیاری دندانپزشکی خواهد بود. دانشجویانی که در دیپلم کمک دندانپزشکی این موسسه آموزش دیده اند، آماده خواهند بود تا به تیم دندانپزشکی در همه جنبه های مراقبت در مطب دندانپزشکی کمک کنند. آنها یاد خواهند گرفت که در تمام مراحل دندانپزشکی که در یک عمل عمومی دندانپزشکی انجام می شود، به دندانپزشک کمک کنند.

طول دوره رشته دستیار دندانپزشکی، در کالج کیپ برتون 42 هفته خواهد بود. کسانی که بتوانند این دوره را با موفقیت طی کنند، می توانند دیپلم دوره را دریافت کنند و مجوز کار در مطب ها، کلینیک ها و بیمارستان های دندانپزشکی را بگیرند.

شرایط: تسلط خوب بر انگلیسی، تسلط بر شیمی و زیست، ارائه دیپلم و معدل آن، داشتن شرایط حداقلی سن 21 سال

شهریه: شهریه ملی و استانی این کالج برای دانشجویان 16400 دلار است. به این هزینه حدود 480 دلار هم هزینه خرید کتاب ها را اضافه کنید.

وب سایت:  www.cbbc.ns.ca

 

رشته دستیار دندانپزشک در استان کبک

 

1.مرکز Center multiservice des Samares

اگر چه لیست امروز ما به همینجا ختم می شود، اما مراکزی که معرفی کردیم تنها بخشی از برنامه های آموزشی دستیار دندانپزشک را ارائه می دهند. یکی از آخرین پردیس های پیشنهادی ما آموزش در استان کبک، مرکز Center multiservice des Samares یا مدرسه سامارس است.

مدت زمان آموزش در این مرکز 15 ماه و حدود 1500 ساعت است. با دریافت گواهینامه دستیاری در این مرکز می توانید در کلینیک های دندانپزشکی خصوصی، کلینیک های دندانپزشکی در دانشگاه ها، کار نزد متخصص پروتز، پریودنتیست، پدودنتیست، ارتودنتیست و... مشغول به کار شوید.

شرایط: دیپلم دبیرستان یا معادل آن، داشتن حداقل 18 سال سن، نداشتن سابقه کیفری، مهارت زبانی

شهریه: به وب سایت مجموعه مراجعه کنید.

 وب سایت:  www.centremultiservice.ca

 

رشته دستیار دندانپزشک در کانادا، استان کبک

 

میزان تحصیلات لازم برای دستیار دندانپزشکی در کانادا

به عنوان یک دستیار دندانپزشکی در کانادا لازم است برنامه های هشت ماهه تا یک ساله مربوط به این رشته را تکمیل نمایید. البته برنامه های دیگری نیز وجود دارند که مبتنی بر آموزش در حین کار میباشند. برای کار به عنوان یک دستیار دندانپزشک در کانادا لازم است در یک نهاد نظارتی ثبت نام کنید. البته استان های کبک و انتاریو استثنا هستند و نیازی به ثبت مجوز ندارند.

ثبت مجوز دستیار دندانپزشکی در کانادا بر عهده مقامات نظارتی Dental Assisting Regulatory Authorities است. این نهاد به نام DARA نیز شناخته میشود.  

 

مهاجرت دستیار دندانپزشک به کانادا

پذیرش مهاجران متخصص، از جمله سیاست های کشور کاناداست. دستیاران دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. دستیاران دندانپزشکی میتوانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری به کانادا مراجعه نمایند. در صورتی که قصد تحصیل در این زمینه را داشته باشید پس از پذیرش آموزش هایی در رابطه با میکروبیولوژی و کنترل عفونت، دندانپزشکی پیشگیرانه، رادیوگرافی دندان، روش‌های کمک بالینی و سلامت دندان‌های جامعه دریافت خواهید کرد. اگر قصد شرکت در این دوره را ندارید لازم است در آزمون NDAEB شرکت کرده و قبول شوید.

 

دستیار دندانپزشکی در کانادا

 

فرصت های شغلی دستیار دندانپزشکی در کانادا

به عنوان یک دستیار دندانپزشکی در کانادا عمدتا فرصت های شغلی مناسبی در مراکز خصوصی خواهید داشت. البته امکان کار کردن در بیمارستان ها و واحدهای بهداشتی منطقه ای را هم دارید. محیط های تمرینی شاملی دندانپزشکی عمومی، ارتودنسی، پروتز دندان، پیودنتیک و ارزیابی بالینی خواهند بود.

برای تبدیل شدن به یک دستیار دندانپزشکی در کانادا لازم است ابتدا تحصیلات متوسطه خود را تکمیل نمایید. در این دوره دروسی همچون ریاضی، زیست شناسی و شیمی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند. دریافت گواهینامه intra-oral نیز در مسیر تبدیل شدن به دستیار دندانپزشکی لازم است. پس از گذراندن این دوره باید در آزمون NDAEB شرکت کرده و نمره لازم برای قبولی را کسب کنید. پس از قبولی در این آزمون میتوانید برای موقعیت های شغلی مختلف درخواست دهید.

 

جمع بندی

تحصیل در رشته دستیار دندانپزشک در کانادا یکی از گزینه های پیش رو کسانی است که قصد دارند به کانادا مهاجرت و در این کشور مشغول به کار شوند. مزیت شرکت در دوره های دستیاری، مدت کوتاه تحصیل در آن ها و از طرف دیگر کاهش هزینه تحصیل خواهد بود. در اینجا به معرفی مراکز ارائه دهنده این برنامه در استان های مختلف کانادا پرداختیم. شما هم می توانید با یک تحقیق جامع تر به جمع چندین هزار دستیار دندانپزشک در کانادا شوید. برای کسب اطلاع بیشتر، مشاوران ویزا 724 در خدمت شما خواهند بود.

 

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما


سوالات متداول


آیا دستیاری دندانپزشکی در کانادا آینده دارد است؟

بله این رشته با توجه به حجم بالای درخواست های مردم و وجود مطب های گوناگونی که روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود، آینده خوبی در کشور کانادا در پیش دارد.

درآمد متوسط یک دستیار دندانپزشک در کانادا چقدر است؟

متوسط حقوق کسی که در رشته دستیار دندانپزشک در کانادا فارغ التحصیل و در مراکز معتبر مشغول به کار می شود، در هر سال 43624 دلار در سال و بیش از 22 دلار در هر ساعت است. این دستمزد برای افراد باتجربه تر و دارای مهارت بیشتر یقینا بالاتر خواهد بود.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


Leila :

ایا درست است که دندانپزشکان در کانادا نیازی به گذراندن دوره یکساله کالج جهت دستیاری دندانپزشکی ودنتال هایجنیست ندارند وبا ارزیابی مدارکشان میتوانند در امتحان بورد این رشته ها شرکت کنند ودر صورت قبولی شروع به کار نمایند ؟0ممنون

با سلام و احترام

باید دوره کالج بگذرانید و سه دوره قبول شوید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه تماس باما مراجعه نمائید.

الی :

سلام وقتتون بخیر چند سال سابقه کار کافی هست برای اینکه بتونم نظر کارفرما را جلب کنم و اینکه برای ورود به کانادا حتما اول باید وارد کالج بشم یا گرفتن آفر شغلی کافیه؟ و دیگه اینکه نمره مدرک زبان باید چه قدر باشه ممنون از راهنماییتون

با سلام و احترام

یک الی دو سال سابقه کاری نیاز است و فقط دانش زبان کافی است نیازی به مدرک زبان نیست.برای اطلاع از شرایط و هزینه ها میتوانید به صفحه تماس باما مراجعه کنید.

Maryam Mahdavi Arshad :

جهت ثبت نام در کالج Burnaby چه مراحلی رو باید انجام بدم. چطور درخواست تحصیل در این کالج رو بدم

بهناز :

سلام‌ من 29 سالم هست و دستیار دندانپزشک 6ستم برای ادامه تحصیل تو رشته ام بدنبال کالج در کانادا هستم

در همین صفحه اطلاعات عنوان شده است و همچنین می توانید صفحه دانشگاه های کانادا را مطالعه بفرمایید

مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.