بهترین کشور عربی برای مهاجرت ایرانیان

مهاجرت به کشورهای عربی، یکی از گزینه‌های موجود برای ایرانیان است. بسته به شرایطی که برخوردار هستید می‌توانید کشورهای مختلف عربی را برای مهاجرت انتخاب کنید. با این‌ حال، با توجه ‌به شرایط سیاسی و اجتماعی موجود در کشورهای مختلف و ارتباطی که با دولت کشور ما دارند، تسهیلات یا مشقت‌هایی برای مهاجرت به کشورهای مختلف وجود دارد. حتی در بین کشورهای عربی نیز وضعیت کم‌ و بیش یکسان است. با این‌ حال، در بین کشورهای عربی می‌توان عمان و قطر را مثال زد که شرایط بهتری را برای مهاجرت ایرانیان فراهم ساخته‌اند. در این مقاله از ویزا 724، می‌خواهیم به مقایسه بهترین کشور عربی برای مهاجرت ایرانیان پرداخته و وضعیت کشورهای عمان و قطر را برای مهاجرت ایرانیان مورد ارزیابی قرار دهیم.

برای آشنایی با بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت کاری به لینک > مهاجرت کاری به کشورهای عربی مراجعه نمایید.

مقایسه اقتصاد عمان و قطر

در بحث مقایسه دو کشور عمان (Oman) و قطر (Qatar) به‌عنوان بهترین کشور عربی برای مهاجرت ایرانیان، ابتدا به بررسی اقتصاد دو کشور می‌پردازیم. قطر به‌عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می‌شود و اقتصاد کاملاً وابسته به نفت و گاز را دارد. درآمد سرانه این کشور با وجود اینکه یک کشور نسبتاً کوچکی است، بسیار بالا بوده و فرصت‌های اقتصادی را برای افراد مختلف فراهم می‌سازد. در طرف مقابل کشور عمان را داریم که با وجود وابسته بودن به نفت و گاز، میزان این وابستگی کمتر از کشور قطر است. به‌گونه‌ای که درآمدهای غیرنفتی کشور عمان به لطف فعالیت‌های مهندسی و حضور در سایر خدمات، گستردگی بیشتری را نسبت به اقتصاد قطر دارد.

برای آشنایی با مهاجرت کاری به قطر به لینک > ویزای کار قطر مراجعه نمایید.

مقایسه قطر و عمان از نظر جمعیت

جمعیت کشور قطر کمتر از 3 میلیون نفر بوده و جمعیت کشور عمان نیز تا حدود 5 میلیون نفر بر اساس سرشماری‌های انجام شده در سال 2021 تخمین زده می‌شوند. بخش قابل‌توجهی از این جمعیت را مهاجران تشکیل داده‌اند. البته انتظار می‌رود که با توجه‌ به سیر مهاجرتی موجود در این دو کشور، جمعیت آنها تا چند سال آینده به طرز قابل ‌توجهی افزایش یابد.

برای اینکه با نحوه دریافت وقت سفارت آمریکا در عمان آشنا شوید به لینک > وقت سفارت آمریکا در عمان مراجعه نمایید.

کشور عمان

وضعیت مهاجرپذیری بهترین کشور عربی برای مهاجرت ایرانیان

وضعیت مهاجرپذیری در عمان و قطر به‌عنوان دو نمونه از بهترین کشور عربی برای مهاجرت ایرانیان کمی با یکدیگر تفاوت دارند. کشور قطر سیستم حمایت مالی با نام «کفالت» را برای مهاجران در نظر گرفته است. به دلیل اینکه انتقادات فراوانی به این سیستم گرفته شده است، دولت قطر تلاش‌هایی را برای اصلاح قوانین کار خود انجام داده است.

کشور عمان نیز یک سیستم حمایت مالی خاص را بدین منظور در نظر گرفته است که با نام «نیتاقات» شناخته می‌شود. این سیستم کارکنان خارجی را ملزم به داشتن یک کارفرمای محلی برای دریافت مجوز اقامت و ویزای کار می‌کند. سیستم موجود در کشور عمان شفافیت بیشتری را در حمایت از نیروی انسانی خارجی نشان داده است.

از نظر مهاجرپذیری این دو کشور به‌عنوان بهترین کشور عربی برای مهاجرت ایرانیان، باید بگوییم که در طول چند سال گذشته وضعیت برای کشور عمان کمی بهتر بوده است. 

کشور قطر

فرصت های شغلی برای اتباع خارجی

هم قطر و هم عمان فرصت‌های شغلی مناسبی را برای خارجی‌ها در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهند. بااین‌حال، دردسترس‌بودن مشاغل برای خارجی‌ها بسته به شرایط اقتصادی کشور، نیازهای صنعت و سیاست‌های دولت می‌تواند متفاوت باشند.

اقتصاد پررونق قطر و پروژه‌های زیرساختی بلندپروازانه این کشور، باعث شده است تا فرصت‌های شغلی متعددی برای خارجی‌ها ایجاد شود. این کشور به طور فعال متخصصان ماهر را از سراسر جهان برای برآوردن نیازهای نیروی انسانی خود جذب کرده است.

عمان فرصت‌های شغلی را برای خارجی‌ها به‌ویژه در بخش‌هایی مانند ساخت‌وساز، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و نفت و گاز ارائه می‌دهد. این دولت بر تنوع بخشیدن به اقتصاد و ارتقای اقتصاد غیرنفتی تمرکز کرده است. 

سخن پایانی 

در این مقاله از ویزا 724، به مقایسه کشورهای قطر و عمان به‌عنوان بهترین کشور عربی برای مهاجرت ایرانیان پرداختیم. هر کدام از این کشورها گزینه مناسبی برای مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شوند و مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. مهم این است که شما با بررسی دقیق شرایط هر یک از این دو کشور، آن را که با شرایط و وضعیت شما سازگاری بیشتری دارد، انتخاب کنید. در پایان، در صورتی که به دریافت راهنمایی‌های بیشتر در مورد روند دریافت ویزای قطر یا عمان تمایل دارید، می‌توانید با کارشناسان ویزا 724 از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت در ارتباط باشید. 

سوالات متداول

1. درآمد نیروی انسانی در کدام کشور بیشتر است؛ عمان یا قطر؟  

میانگین درآمدها در کشور قطر کمی بیشتر از درآمدهای کشور عمان می‌باشد‌.

بله. هر دو کشور مدارک دانشگاهی و شغلی ایرانیان را تایید می‌کنند. با این حال، برای مشاغل حرفه‌ای همچون مشاغل کادر درمان ممکن است که برخی آزمون‌های ورودی مورد نیاز باشند.

با وجود اینکه هر دو کشور عمان و قطر سیاست‌های محافظه کارانه‌تری را نسبت به کشور ایران دارند، احتمال رد شدن درخواست شما برای مهاجرت کاری در کشور عمان کمتر از قطر خواهد بود.

درخواست مشاوره رایگان

10 + 8 =

نظرات و سوالات شما

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *