کشورهای عربی برای مهاجرت کاری

وقتی صحبت از مهاجرت به کشوری دیگر به میان می‌آید، افراد ممکن است که نظرات مختلفی را در این بابت داشته باشند. در بین افرادی که تمایل به مهاجرت دارند، برخی دوست دارند تا به کشورهای پیشرفته غربی مهاجرت کنند‌. برخی دیگر نیز دوست ندارند تا از کشور خود فاصله گرفته و به کشورهای با مسافت بسیار طولانی بروند. به جای آن مهاجرت به کشورهای همسایه را انتخاب می‌کنند. کشورهای عربی یکی از گزینه‌های اصلی برای مهاجرت کاری ایرانیان خواهد بود. وقتی هم که صحبت از مهاجرت کاری به کشورهای عربی می‌شود، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما خواهند بود. در این مقاله از ویزا 724 می‌خواهیم شما را با بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت و شرایط هر یک در پذیرش مهاجران آشنا کنیم.

برای کسب اطلاعات درباره اخذ ویزای کاری اربیل عراق به لینک > ویزای کار اربیل عراق مراجعه نمایید.

مهاجرت کاری به قطر

در صدر لیست بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت، کشور قطر قرار دارد. این کشور فرصت‌ها و چشم اندازهای ایده آلی را برای مهاجران در نظر گرفته است. این کشور با وجود وسعت محدودی که دارد، به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و پردرآمدترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. کشور قطر بعد از ایران، دارای سومین ذخایر گاز طبیعی جهان بوده و این امر باعث شده است تا پیشرفت اقتصادی چشمگیری را در طول چندین دهه اخیر در این کشور شاهد باشیم.

مهاجرت کاری به قطر

یکی از مزایای مهاجرت به قطر به عنوان یکی از بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت، در وضعیت اقتصادی پایدار این کشور است. از نظر رفاه و پیشرفت اجتماعی می‌توان گفت که کشور قطر یکی از بالاترین رتبه‌ها را دارد. در ضمن، کشور قطر تسهیلاتی را از بابت سیاست‌های مهاجرتی و اعطای ویزای کار به مهاجران در نظر گرفته است.

برای آشنایی با چگونگی دریافت ویزای کار قطر به لینک > ویزای کار قطر مراجعه کنید.

امارات متحده عربی

کشور امارات متحده عربی (UAE)، یکی دیگر از بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت است که فرصت‌های جدید و ایده‌آلی را به مهاجران ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید تا بالاترین استانداردهای زندگی را در خاورمیانه تجربه کنید، شهر دبی بهترین جا برای شما خواهد بود. شهر دبی و کشور امارات از نظر امنیت و ثبات در منطقه‌ای که آبستن انواع ناپایداری‌ها و تهدیدات امنیتی است، زبانزد کشورهای جهان شده است.

کشور امارات و در راس آن شهر دبی، همواره در مسیر توسعه و پیشرفت است و این امر باعث شده تا این کشور را به عنوان یکی از بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت بشناسند. البته با توجه به سیل مهاجران هندی و پاکستانی در دبی، یافتن شغل در این شهر کمی سخت‌تر شده است.

برای آشنایی با مهاجرت کاری به دبی به لینک > ویزای کار دبی مراجعه نمایید.

مهاجرت کاری به بحرین

کشور بحرین (Bahrain) نیز یکی دیگر از بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت می‌باشد که شرایط مناسبی را برای مهاجرت کاری در نظر گرفته است‌. این کشور دارای جمعیت کمتر از 2 میلیون نفر است و سطح زندگی مردم این کشور از نظر رفاهی بسیار مطلوب است. همچنین این کشور یارانه‌های مختلفی را برای اقلام مصرفی در نظر گرفته است که باعث می‌شود تا هزینه‌های شما به هنگام کار و زندگی در بحرین بسیار پایین باشد. کشور بحرین فرصت‌های شغلی کمتری را نسبت به کشوری همچون امارات دارد. با این حال، بازار کار این کشور نیز به نسبت، دست نخورده‌تر از امارات است.

مهاجرت کاری به بحرین

مهاجرت کاری به عمان

کشور عمان نیز یکی دیگر از بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود. در حال حاضر بخش قابل توجهی از کادر درمان در کشورمان، عمان را برای مهاجرت کاری در نظر گرفته‌اند. با وجود اینکه میزان درآمدها در عمان نسبتاً کمتر از کشورهایی همچون قطر، بحرین یا امارات است؛ با این حال، پذیرش ایرانیان در عمان بسیار ساده‌تر از کشورهای فوق ذکر است. 

مهاجرت کاری به عمان

مهاجرت برای کار به عراق

یکی دیگر از بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت کاری، کشور عراق است. کشور عراق و به خصوص استان سلیمانیه عراق تمایل زیادی را برای بکارگیری نیروی کار ایرانی از خود نشان داده است. این کشور نسبت به سایر کشورها سختی‌های کمتری را برای ورود دارد. از این بابت می‌توان گفت که اگر شرایط لازم برای مهاجرت کاری به کشورهای رده بالاتر را ندارید، احتمالاً گزینه مناسبی باشد که سلیمانیه عراق را برای مهاجرت در نظر بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله، شما را با بهترین کشورهای عربی برای مهاجرت کاری آشنا کردیم. هر کدام از این کشورها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و شاید حتی سلایق شما نیز می‌تواند در انتخاب از بین این کشورها برای مهاجرت کاری تاثیرگذار باشد. البته، در صورتی که در انتخاب کشور هدف خود برای مهاجرت کاری مطمئن نیستید، پیشنهاد می‌کنیم تا از کارشناسان مهاجرتی با تجربه در جهت دریافت راهنمایی‌های تخصصی مهاجرت کمک بگیرید. گروه ویزا 724 می‌تواند راهنمای شما در کل فرایند مهاجرت کاری به کشورهای عربی باشد.

سوالات متداول

بله، تقریباً همه این کشورها ورود اعضای خانواده را در صورتی که توانایی پوشش هزینه‌های خود را داشته باشند یا اینکه شما تکفل آنها را بر عهده بگیرید، مجاز می‌دانند.

بله، اعضای خانواده شما نیز در صورتی که در سن قانونی باشند، می‌توانند برای جستجوی شغل مناسب اقدام کنند.

درخواست مشاوره رایگان

3 + 10 =

نظرات و سوالات شما

۱ Comment

  1. بهزاد خوش راد

    با سلام و احترام
    من بهمراه خانواده قصد مهاجرت به کشورهای عربی را دارم.
    خودم کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه با سابقه ۲۳ سال و مربی حرفه ای بدنسازی با سن ۴۷ سال می باشم.همسرم ناخن کار فوق حرفه ای با سابقه ۱۵ سال می باشد. در ضمن یک پسر ۱۷ ساله دارم که به خاطر ایشان قصد دارم پروسه مهاجرتم را سریعتر پیگیری نمایم.
    خواهشمندم راهنمایی کامل مبذول فرمایید.
    با سپاس فراوان

    پاسخ دهید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *