آشنایی با دانشگاه کبک در Trois-Rivières

معرفی دانشگاه کبک در Trois-Rivières

دانشگاه کبک در Trois-Rivières به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کانادا شناخته می شود که در رشته های مختلف تحصیلی امکان تحصیل به زبان فرانسه را به دانشجویان فراهم ساخت است. این دانشگاه در سال 1969 در منطقه Trois-Rivières  ایالت کبک کانادا تاسیس شده است. پذیرش در این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی بوده و شرایط ایده آلی برای دانشجویان بین المللی جهت حضور در این دانشگاه در نظر گرفته شده است‌. در این مقاله از ویزا 724 شما را با شرایط تحصیل در این دانشگاه آشنا خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به کانادا به لینک > روش‌های مهاجرت به کانادا مراجعه نمایید.

دانشکده های مختلف دانشگاه کبک در Trois-Rivieres

دانشگاه کبک در Trois-Rivières دارای 30 دپارتمان مختلف است که دانشجویان داخلی و بین المللی در حال تحصیل در این دانشکده ها هستند.

شرایط دریافت پذیرش در دانشگاه کبک در Trois-Rivières

دانشجویان بین المللی که مایل به ثبت نام در یکی از رشته های تحصیلات تکمیلی دانشگاه کبک در Trois-Rivieres هستند، باید دارای مدرک لیسانس از یک دانشگاه معتبر باشند. یک ترجمه رسمی فرانسوی که توسط سفارت کانادا در کشور مادری دانشجو تایید شده است، باید همراه با هر مدرکی باشد که به زبان فرانسوی یا انگلیسی نوشته نشده باشد. البته ایرانیان باید برای این کار به کشورهای همسایه باید سفر کنند.

هر فردی که از خارج از ایالت کبک می آید و رشته انتخابی او به زبان فرانسوی است، باید نتیجه یک آزمون معتبر فرانسوی را که توسط دانشگاه کبک در Trois-Rivieres به رسمیت شناخته شده است، ارائه دهد. همه رشته های کارشناسی و همچنین چندین رشته تحصیلات تکمیلی نیاز به مهارت در زبان فرانسه به عنوان بخشی از شرایط پذیرش دارند. برای اطلاع از اینکه آیا نیاز به شرکت در این آزمون دارید، باید به نامه پذیرش خود مراجعه کنید.

آزمون سازمانی فرانسه برای دانشجویان بین المللی (TIFEI) یک آزمون تشخیصی دانشگاه کبک در Trois-Rivieres است که هدف آن ارزیابی درک زبان فرانسه شفاهی و نوشتاری است. علاوه بر تسلط بر زبان فرانسه، متقاضیان باید تا حدی دانش زبان انگلیسی را نیز داشته باشند. پذیرش در UQTR هر سه ماه یکبار انجام می شود. اکثر رشته های اصلی در پاییز، زمستان و تابستان ارائه می شوند. با این حال، پذیرش برای برخی از رشته ها نیز در پاییز انجام می شود.

برای آشنایی با لیست برترین دانشگاه‌های کانادا می‌توانید به لینک > لیست برترین دانشگاههای کانادا مراجعه فرمایید.

کلاس های درس

فرآیند دریافت ویزای تحصیلی برای دانشجویان بین المللی

پس از دریافت نامه پذیرش از سوی متقاضیان دانشگاه کبک در Trois-Rivières، متقاضیان باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. برای تحصیل در دانشگاه کبک در Trois-Rivières، متقاضیان به مجوز تحصیل (STUDY PERMIT) نیاز دارند. شرایط اخذ مجوز تحصیل به شرح زیر است:

• پاسپورت معتبر

• آزمایش پزشکی

• پرداخت هزینه درخواست

• صورت حساب مالی معتبر

• ثبت اطلاعات بیومتریک در یکی از سفارت های کانادا

متقاضیانی که با موفقیت ثبت نام های خود را تکمیل و ارسال می کنند، یک رسید از دانشگاه کبک در Trois-Rivières دریافت می کنند. رسید حاوی یک شماره مرجع است که به آنها کمک می کند تا درخواست خود را پیگیری کنند. ارزیابی درخواست و مدارک تکمیلی ممکن است تا چند هفته طول بکشد.

برای آشنایی با شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا به لینک > پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا مراجعه کنید.

ددلاین دانشگاه کبک در Trois-Rivières

دانشگاه کبک در Trois-Rivières برای ترم های مختلف هر سال تحصیلی به شرح زیر است:

• تابستان 1 فوریه.

• پاییز 1 مه.

• زمستان 1 اکتبر.

خوابگاه دانشگاه

هزینه‌های تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه کبک در Trois-Rivières 

میانگین هزینه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه کبک در Trois-Rivières برای رشته های مختلف دانشگاهی، متفاوت است. در سال جاری این شهریه رقمی بین 12 تا 15 هزار را خواهند داشت.

هزینه‌های تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در دانشگاه کبک در Trois-Rivières

متقاضیان بین المللی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کبک در Trois-Rivières باید شهریه مخصوص رشته خود را پرداخت کنند. میزان شهریه اعلام شده از طرف دانشگاه در رشته های مختلف از 7500 دلار تا 10 هزار دلار خواهد بود. 

هزینه زندگی دانشجویی در دانشگاه کبک در Trois-Rivières چقدر است؟

هزینه زندگی دانشجویی در دانشگاه کبک در Trois-Rivières برای یک سال تحصیلی به طور میانگین به شرح زیر است:

• اقامت در خوابگاه های دانشگاه: 4500 دلار کانادا

• کتاب و لوازم مدرسه: 600 دلار کانادا

• اوقات فراغت: 1000 دلار کانادا

• بیمه درمانی: 1044 دلار کانادا

• خرید پوشاک 400 دلار کانادا

• حمل و نقل: 60 دلار کانادا

• تغذیه: 3600 دلار کانادا

• تلفن: 720 دلار کانادا

برای اینکه با این دانشگاه بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به سایت اصلی آن مراجعه کنید: https://www.uqtr.ca

سخن پایانی

در این مقاله از ویزا 724، شما را با دانشگاه کبک در Trois-Rivières آشنا کردیم. این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های فرانسوی زبان در کانادا شناخته می شود. در پایان در صورتی که تمایل دارید تا ادامه مسیر تحصیلی خود را در این دانشگاه کانادایی بگذرانید،  مشاورین ویزا 724 می‌توانند به شما در دریافت پذیرش از این دانشگاه و ویزای دانشجویی کمک کنند.

سوالات متداول

دانشجویان بین المللی می توانند در تمامی رشته های دانشگاه کبک در Trois-Rivières شرکت کنند.

بله به عنوان یه دانشجوی بین المللی اجازه کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته را در دانشگاه کبک در Trois-Rivières را خواهید داشت. کار بیش از 20 ساعت در هفته نقض شرایط مجوز تحصیل شما است. با این کار می توانید اجازه تحصیل خود را از دست بدهید و یا ممکن است در آینده مجوز تحصیل یا کار را دریافت نکنید. حتی در شرایط بدتر ممکن است مجبور شوید تا کانادا را ترک کنید.

درخواست مشاوره رایگان

15 + 7 =

نظرات و سوالات شما

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *