آشنایی با دانشگاه مونکتون

معرفی دانشگاه مونکتون

دانشگاه مونکتون یک دانشگاه دولتی کانادایی است که در لیست برترین دانشگاه های این کشور نیز قرار دارد. این دانشگاه در سال 1864 در شهر مونکتون، نیوبرانزویک تاسیس گردیده است. در حال حاضر این دانشگاه رشته های مختلفی را در مقاطع تحصیلی کاردانی تا تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی نیز می توانند از شرایط تحصیل در این دانشگاه بهره مند شده و  در صورت واجد شرایط بودن، کمک هزینه های مالی قرار بگیرند. در این مقاله از ویزا 724 قصد داریم شما را با شرایط دریافت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه به همراه میزان شهریه ها آشنا کنیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به کانادا به لینک > مهاجرت کانادا مراجعه نمایید.

دانشکده های مختلف مونکتون

دانشگاه مونکتون دانشکده در پردیس اصلی خود است که در حال حاضر بیش از 200 رشته را در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می دهند. در این دانشکده ها برخی از رشته ها به صورت اشتراکی و بین چند دانشکده به طور همزمان تدریس می شود.

• حقوق

• مهندسی

• علوم پایه

• تحصیلات

• دانشکده منابع طبیعی

• دانشکده مدیریت

• دانشکده هنر و علوم اجتماعی

• علوم بهداشتی و خدمات اجتماعی

• مدیریت اطلاعات و توسعه پایدار

برای آشنایی با بهترین دانشگاه‌های کانادا می‌توانید به لینک > دانشگاههای کانادا مراجعه فرمایید.

رنکینگ دانشگاه مونکتون

رتبه بندی دانشگاه مونکتون در سال 2023 در جهان و کانادا به شرح زیر است.

• رتبه 1643 از 14131 در جهان

• رتبه 472 از 2,597 در آمریکای شمالی

• رتبه 47 از 101 در کانادا

• رتبه 2 از 8 در نیوبرانزویک

• رتبه 1 از 2 در مونکتون

شرایط دریافت پذیرش در مونکتون

متقاضیان بین‌المللی برای شرکت در دوره های کارشناسی دانشگاه مونکتون بایستی دیپلم دبیرستان خود را داشته و شرایط پذیرش در این دانشگاه را احراز کنند. در ضمن برخی از رشته ها دارای شرایط خاص و ویژه مختص به همان رشته هستند که متقاضیان باید آن شرایط را به طور کامل احراز کنند. درخواست پذیرش در این دانشگاه به صورت آنلاین بستنی وب سایت اصلی دانشگاه انجام خواهد شد. دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام 160 دلاری خواهند بود. این پرداختی بدین صورت است که 60 دلار به عنوان هزینه درخواست بوده و 100 دلار بعد از پذیرش درخواست و پرداخت شهریه دانشگاه دریافت می‌شود.

از جمله مدارکی که باید برای دانشگاه ارسال شوند می توان به ریز نمرات رسمی دبیرستان و یا پیش دانشگاهی در صورت داشتن دیپلم نظام قدیم اشاره نمود. این ریز نمرات باید به زبان انگلیسی و یا فرانسوی به صورت رسمی ترجمه شده و هر پردیسی که درخواست می کنید، ایمیل کنید. آدرس ایمیل هریک از پردیس ها در وب سایت دانشگاه موجود است.

پس از ارسال درخواست اولیه برای دانشگاه، ایمیلی حاوی جزئیات مدارکی که باید برای دانشگاه ارسال کنید، برایتان فرستاده می شود. پس از ارسال مدارک مورد نیاز نتیجه تا حداکثر دو تا سه هفته بعد به اطلاع متقاضی می رسد. انگیزه نامه و توصیه نامه علمی برای دوره های تحصیلات تکمیلی خاص مورد نیاز است. تسلط به زبان انگلیسی و زبان فرانسه نیز برای برخی از رشته های دانشگاه لازم است. پس از دریافت نامه پذیرش متقاضیان می توانند فرآیند ویزا را شروع کنند. کپی صفحات شناسه گذرنامه و وضعیت مالی نیز جزء لاینفک فرآیند پذیرش است.

برای آشنایی با شرایط و چگونگی اخذ ویزای تحصیلی کانادا به لینک > شرایط ویزای تحصیلی کانادا مراجعه کنید.

ددلاین دانشگاه مونکتون

متقاضیان باید مهلت مقرر را رعایت کنند. برای درخواست های کارشناسی، آخرین مهلت ترم پاییز 15 ژوئن، ترم زمستان 01 اکتبر است. آخرین مهلت برای رشته های تحصیلات تکمیلی آنها ترم پاییز 01 فوریه است. آخرین مهلت ترم زمستان هم 01 سپتامبر است.

کلاس درس دانشگاه مونکتون

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی کانادا

مطلب پیشنهادی: بورسیه تحصیلی انگلیس

هزینه‌های تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه مونکتون

هزینه تحصیل در دانشگاه مونکتون برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی بسته به رشته انتخاب شده متفاوت خواهد بود. دانشجویان داخلی در اکثر رشته ها باید شهریه سالانه 5 تا 10 هزار دلاری را در رشته های مختلف پرداخت کنند. این در حالی است که دانشجویان بین المللی باید انتظار شهر ایران دو برابری را نسبت به دانشجویان داخلی در نظر بگیرند. یعنی در حدود 10 تا 20 هزار دلار برای شهریه سالیانه در دوره‌های کارشناسی خواهد بود.

هزینه‌های تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در مونکتون

هزینه تحصیل دانشجویان بین‌المللی در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز از وضعیت مشابهی برخوردار است. با این حال، میزان شهریه ها با توجه به رشته انتخاب شده کمی متفاوت است. برای سال تحصیلی جاری میزان شهریه سالانه از کمتر از 6 هزار دلار شروع شده و در برخی رشته ها تا 23 هزار دلار نیز از دانشجویان درخواست می شود.

هزینه زندگی دانشجویی در دانشگاه مونکتون چقدر است؟

هزینه های زندگی دانشجویی در دانشگاه مونکتون برای یک دانشجوی بین المللی به شرح زیر خواهد بود.

• هزینه خدمات دانشجویی 370 دلار.

• طرح بیمه بهداشتی و دندانپزشکی 480 دلار‌

• خوابگاه از 6500 دلار.

• مخارج شخصی 100 دلار.

توجه داشته باشید که برخی از این مقاله به صورت میانگین محاسبه شده اند و ممکن است برای هر دانشجویی متفاوت باشد.

برای اینکه با این دانشگاه بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به سایت اصلی آن مراجعه کنید: https://www.umoncton.ca

خوابگاه دانشگاه

سخن پایانی

در این مقاله از ویزا 724 شما مخاطبین محترم را با دانشگاه کانادایی مونکتون آشنا کردیم. این دانشگاه جزء 100 دانشگاه برتر این کشور محسوب می‌شود، یکی از انتخاب های دانشجویان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا است. در صورتی که شما هم میخواهید این دانشگاه و یا دانشگاه های دیگر کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید، کمک گرفتن از مشاوران ویزا 724 می تواند به شما در دریافت ویزا و پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها مفید باشد.

سوالات متداول

نرخ پذیرش این دانشگاه به طور کلی 70 درصد است.

دانشگاه مونکتون حداقل نمره 13.5 برای دروس دوره دبیرستان دانش آموزان در نظر دارد. قابل توجه است که دانش آموزان با معدل بالاتر شانس بیشتری در دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه خواهند داشت.

درخواست مشاوره رایگان

1 + 4 =

نظرات و سوالات شما

۰ دیدگاه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *