آشنایی با دانشگاه وورتسبورگ

معرفی دانشگاه وورتسبورگ

دانشگاه وورتسبورگ که نام اصلی آن ژولیوس ماکسیمیلیان وورتسبورگ است، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آلمان و اروپا بوده که در شمال باواریا قرار دارد. تاسیس این دانشگاه به سال 1402 میلادی باز می‌گردد و در حال حاضر بیش از 620 سال، قدمت دارد. در جنگ جهانی دوم این دانشگاه به طور کامل نابود شد. بازسازی این دانشگاه در سال‌های دهه 60 میلادی انجام و در حاشیه شهر تاسیس شد. این دانشگاه دارای 10 دانشکده مختلف است و در حال حاضر بیش از 30 هزار دانشجو در آن، در حال تحصیل هستند. در ضمن، در این دانشگاه تمرکز زیادی بر روی موضوعات علمی صورت می‌پذیرد و فارغ التحصیلان این دانشگاه تا به حال 14 جایزه نوبل را از آن خود کرده‌اند. در این مقاله از ویزا 724، می‌خواهیم شما را با دانشگاه وورتسبورگ آشنا کرده و شرایط تحصیل، ددلاین‌ها، بورسیه‌ها و هزینه‌های تحصیلی را به طور کامل برای شما بیان کنیم. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره چگونگی مهاجرت به آلمان به لینک > مهاجرت به آلمان مراجعه نمایید.

دانشکده های مختلف وورتسبورگ

دانشگاه وورتسبورگ به طور کلی دارای 10 دانشکده در پردیس اصلی خود برای مقطع کارشناسی و 4 دانشکده تحصیلات تکمیلی جداگانه است. در ادامه، اسامی این دانشکده‌ها آورده شده‌اند.

• دانشکده اقتصاد

• دانشکده حقوق

• دانشکده پزشکی

• دانشکده علوم انسانی

• دانشکده هنرهای لیبرال

• دانشکده زیست شناسی

• دانشکده فیزیک و نجوم

• دانشکده الهیات کاتولیک

• دانشکده شیمی و داروسازی

• دانشکده ریاضیات و علوم کامپیوتر

• دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم زندگی

• دانشکده تحصیلات تکمیلی علم و فناوری

• دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم انسانی

• دانشکده تحصیلات تکمیلی حقوق، اقتصاد و جامعه

برای آشنایی با شهریه برترین دانشگاه‌های آلمان می‌توانید به لینک > شهریه دانشگاههای آلمان مراجعه فرمایید.

کلاس درس دانشگاه

شرایط دریافت پذیرش در وورتسبورگ

برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه وورتسبورگ، شما باید یک فرم ثبت نام آنلاین را پرینت گرفته‌ و پس از تکمیل اطلاعات با امضای غیر دیجیتال، اسکن و برای دانشگاه ارسال کنید. در کنار موارد فوق، باید یک کپی رسمی از تمام گواهینامه‌ها و مدارکی که در دوره‌های قبلی از تحصیلات خود دریافت کرده‌اید، ارسال کنید. مدارکی که به زبان فارسی هستند، باید به زبان انگلیسی و به صورت رسمی ترجمه شوند. در ضمن، شما باید یک ایمیل معتبر را برای دانشگاه ارسال کنید تا ارتباطات با شما از آن طریق، انجام شود. 

دقت کنید که از طریق وب سایت، از تمامی مدارک مورد نیاز برای رشته و دوره‌ای که قصد ثبت نام در آن را دارید، مطلع شوید. از جمله مدارکی که باید برای دانشگاه ارسال کنید، می‌توان به گواهی پایان دوران دبیرستان یا همان گواهی دیپلم اشاره کرد. همچنین شما باید تسلط خود به زبان انگلیسی را با توجه به آزمون‌های مورد تایید دانشگاه نشان دهید‌. این دانشگاه از متقاضیان پذیرش می‌خواهد که در آزمون سنجش ورود به دانشگاه Studienkolleg شرکت کرده و نمره مناسبی را از آن کسب کرده باشند.

در صورتی که در آزمون مذکور شرکت کرده و تمامی مدارک مورد نیاز را داشته باشید، باید این مدارک را از طریق پست به دانشگاه ارسال کنید. در ضمن هزینه‌های پستی باید از طرف متقاضی در هنگام ارسال درخواست پرداخت شود.

مهارت زبان انگلیسی برای شرکت در دوره‌های کارشناسی تا دکترای دانشگاه وورتسبورگ، بدین صورت است که متقاضی باید حداقل سطح 2 یا 3 را در آزمون DSH داشته باشد. در نظر داشته باشید که این دانشگاه هیچگونه دوره آمادگی برای آزمون زبان آلمانی را ارائه نمی‌دهد و شما باید خودتان نسبت به شرکت در این دوره‌ها اقدام کنید.

برای آشنایی با شرایط و نحوه اخذ ویزای تحصیلی آلمان به لینک > شرایط ویزای تحصیلی آلمان مراجعه کنید.

ددلاین دانشگاه وورتسبورگ

متقاضیان بین المللی شرکت در دوره‌های مختلف دانشگاه وورتسبورگ، باید در نظر داشته باشند که این دانشگاه برای هر ترم ورودی خود، ددلاینی را تعیین کرده است. پذیرش دانشگاه در ترم تابستان و زمستان صورت می‌گیرد. متقاضیان پذیرش در ترم تابستانی باید درخواست خود را حداکثر تا 15 ژانویه برای دانشگاه ارسال کنند. متقاضیانی هم که تمایل به در دوره‌های برگزار شده از ترم زمستان این دانشگاه دارند، باید درخواست خود را حداکثر تا 15 جولای برای دانشگاه ارسال کنند. متقاضیان بین‌المللی باید درخواست خود را در بازه زمانی سریع‌تری برای دانشگاه ارسال کنند تا درگیر کمبود وقت برای دریافت ویزا نشوند.

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه وورتسبورگ

دانشگاه وورتسبورگ هیچگونه شهریه‌ای را دریافت نمی‌کند. این امر باعث می‌شود تا تحصیل در این دانشگاه بسیار مقرون به صرفه باشد. البته تمامی دانشجویان باید هزینه‌های ترم را که معمولاً 156 یورو است را پرداخت کنند. این مبلغ، شامل کارت حمل و نقل عمومی به قیمت 84 یورو و هزینه خدمات دانشجویی به قیمت 72 یورو است.

هزینه زندگی دانشجویی در دانشگاه وورتسبورگ چقدر است؟

با وجود اینکه این دانشگاه هیچگونه شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌کند، زندگی دانشجویی و استفاده از خدمات خوابگاهی و غذاخوری به همراه مواردی همچون بیمه و هزینه‌های شخصی، از جمله هزینه‌های جانبی تحصیل در این دانشگاه هستند. انتظار می‌رود که هر دانشجو ماهانه 940 یورو را به طور میانگین برای هزینه‌های خود در نظر داشته باشد.

برای اینکه با این دانشگاه بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به سایت اصلی آن مراجعه کنید: https://www.uni-wuerzburg.de/en/university/

خوابگاه دانشجویان

سخن پایانی

در این مقاله از ویزا 724، شما را با دانشگاه وورتسبورگ آشنا کردیم. در پایان، در صورتی که به دریافت اطلاعات بیشتر درباره فرایند دریافت ویزای تحصیلی آلمان تمایل دارید، می‌توانید با کارشناسان ویزا 724 در ارتباط باشید.

سوالات متداول

به دلیل رایگان بودن شهریه دانشگاه وورتسبورگ، رقابت زیادی بین دانشجویان داخلی و بین‌المللی برای دریافت پذیرش در جریان است. در صورتی که نمرات شما بالا باشند، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که پذیرش خود را از این دانشگاه بگیرید.

بله. پزشکی این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش پزشکی در آلمان محسوب می‌شود. اگر علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی هستید، می‌توانید برای دانشگاه درخواست دهید.

درخواست مشاوره رایگان

8 + 6 =

نظرات و سوالات شما

>