درخواست ویزای تحصیلی آلمان


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۱۱/۱۷

 

توجه: این آموزش رایگان ثبت درخواست ویزای تحصیلی آلمان، توسط تیم حرفه ای ویزا724 تهیه و تنظیم شده است اما ویزا724 هیچگونه مسئولیتی در قبال خطاهای احتمالی شما در زمان اپلای و ریجکتی شما ندارد.

توصیه می کنیم که از تجربه تیم ما استفاده کرده و پروسه اپلای و درخواست ویزا را به تیم با تجربه ویزا724 واگذار کنید که پرونده ای با کیفیت به اداره مهاجرت ارائه کنید. اما اگر به هر دلیلی تمایل به پرداخت هزینه ندارید با کمال میل، این آموزش رایگان تقدیم شما...

 

آموزش دریافت ویزا تحصیلی آلمان

 

آموزش ویزا تحصیلی آلمان از 5 مرحله اصلی تشکیل شده است. هر کدام از این پنج مرحله به یک سری از اطلاعات متقاضیان متصل هستند. به خاطر داشته باشید که دنبال کردن روند مربوط به دریافت ویزا با استفاده از سفارت، نتایج مطلوبی را به همراه دارد. دولت آلمان در سال 2017 سرویس های خاصی را برای دریافت ویزا تحصیلی آلمان به صورت اینترنتی هم راه اندازی کرده است. در صورتی که شما به سفارت این کشور دسترسی ندارید، با خیال راحت و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید فرم های مورد نیاز را به صورت آنلاین پر کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از اطلاعات مورد نیاز حتما باید توسط سفارت مورد بررسی قرار گیرند. مواردی همچون ثبت اثر انگشت در ابتدا باید توسط سفارت صورت گیرند.

 

برای آشنایی با شرایط زندگی در آلمان به لینک « راهنمای زندگی در آلمان» مراجعه نمائید.
جهت کسب اطلاع از مخارج تحصیل در آلمان به لینک « هزینه تحصیل در آلمان» مراجعه نمائید.
برای آموزش ثبت درخواست برای سفارت آلمان به لینک « وقت سفارت آلمان» مراجعه نمائید.

 

اولین مرحله آموزش ویزا تحصیلی آلمان، ثبت اطلاعات شخصی

اولین مرحله آموزش ویزا تحصیلی آلمان مربوط به ثبت اطلاعات شخصی است. برای شروع روند دریافت ویزا تحصیلی آلمان، در ابتدا شما باید وارد این لینک شوید. این لینک توسط دولت آلمان راه اندازی شده و برای بررسی وضعیت متقاضیان طراحی شده است. شما در این مرحله باید بر اساس ترتیب مورد نیاز، نسبت به ثبت نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد و سایر اطلاعات شناسنامه ای خود اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که دنبال کردن روند آموزش بدون ثبت اطلاعات دقیق امکان پذیر نیست. پس از اتمام این فرم، شما به راحتی می توانید اطلاعات کاری خود را نیز ثبت کنید.

برای دریافت اطلاعات ویزای کشور آلمان می توانید به لینک « ویزای آلمان » مراجعه نمائید.

 

آموزش ویزا تحصیلی آلمان

 

دومین مرحله آموزش ویزا تحصیلی آلمان، اطلاعات تماس

البته که برای دریافت ویزا تحصیلی آلمان شما باید اطلاع تماسی خود را ثبت نمایید. به خاطر داشته باشید که این اطلاعات می توانند برای تماس از طرف دولت آلمان مورد استفاده قرار گیرند. کاربرانی که متقاضی دریافت ویزا مخصوص تحصیل در کشور آلمان هستند، باید اطلاعات مکانی و تماسی خود را با دقت ثبت کنند تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند. به خاطر داشته باشید که شرکت در جلسات حضوری سفارت پس از ثبت اطلاعات تماسی یک مسئله مهم و پی اهمیت به حساب می آید. همانطور که در تصویر زیر مشخص است، شما باید شماره تلفن، آدرس خانه، کد پستی و کشور را ثبت کنید. ثبت شماره تلفن همراه به این دولت کمک می کند تا خیلی راحت تر با شما تماس بگیرد. در صورتی که شما در خارج از ایران زندگی می کنید، باید تیک Yes را بزنید و اطلاعات محل زندگی تان را نیز وارد نمایید.

 

ثبت اطلاعات تماس

 

سومین مرحله دریافت ویزا تحصیل در آلمان، ثبت مدارک

سومین مرحله دریافت ویزا تحصیلی آلمان مربوط به ثبت مدارک مورد نیاز است. مطمئنا دولت آلمان بدون ثبت مدارک مورد نیاز اجازه ورود شما را صادر نمی کند. پس شما باید به این کشور ثابت کنید که درخواست شما در جهت ورود به آن پذیرفته شده است. به همراه داشتن مدارک خاصی همچون نامه پذیرش از مدرسه یا دانشگاه می تواند سرعت این روند را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. همانطور که در فرم زیر مشخص است، برای ثبت این اطلاعات شما در ابتدا باید نوع مدرک مورد نیاز را انتخاب نمایید.


سپس برای دنبال کردن آموزش ویزا تحصیلی آلمان شما باید شماره ثبت مدرک را نیز در قسمت مخصوص وارد نمایید. فیلد سوم مربوط به ثبت شماره ملی است. سپس شما باید تاریخ مدرک و تاریخ اعتبار آن را وارد کنید و مشخصات کسی که مدرک را در اختیار شما قرار داده است، در فیلد مخصوص ثبت نمایید. اگر شما قبلا مراحل انگشت نگاری را در سفارت آلمان دنبال کرده اید و به اتمام رسانده اید، به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید بر روی گزینه Yes کلیک کنید. در غیر این صورت این گزینه را خالی بگذارید. 

 

ثبت مدارک مورد نیاز

 

چهارمین مرحله دریافت ویزا تحصیل در آلمان، ثبت مشخصات سفر

همچون دیگر کشور ها، چهارمین مرحله آموزش ویزا تحصیلی آلمان مربوط به ثبت مشخصات سفر و تاریخ ورود به این کشور می باشد. در چهارمین مرحله، اول شما باید هدف سفر خود را ثبت کنید. در مرحله بعد شما باید افرادی که همراه شما به کشور آلمان وارد می شوند را مشخص نمایید. فیلد سوم مربوط به مقصد  اصلی این سفر می باشد. در صورتی که شما به چند ورود نیاز دارید، می توانید تعداد آن را در فیلم شماره چهارم وارد نمایید. در مرحله پنجم شما باید تاریخ ورود به کشور را ثبت کنید. به خاطر داشته باشید که ثبت تاریخ ورود به کشور اهمیت زیادی دارد. در فیلد ششم شما باید مدت زمان حضور خود را وارد نمایید.


در دومین قسمت این مرحله از آموزش درخواست ویزا تحصیلی آلمان، شما باید نسبت به ثبت اطلاعات تایید ورود خود اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که برخی از اطلاعات همون تاییدیه ورود حتما باید توسط سفارت آلمان ارائه شوند. پس اگر شما مدارک مورد نیاز را دریافت نکرده اید، بهتر است که نسبت به دریافت آنها اقدام نمایید. در قسمت دوم شما باید نوع مجوز، تاریخ اعطا مجوز و تاریخ باطل شدن مجوز را ثبت کنید. به خاطر داشته باشید که ثبت اطلاعات نا درست در این مرحله می تواند مشکلات زیادی را برایتان ایجاد نماید. 

 

 ثبت اطلاعات سفر

 

پنجمین مرحله آموزش ویزا تحصیلی آلمان، پرداخت هزینه های مورد نیاز

زمانی که شما همه فرم های مورد نیاز را پر کردید، نوبت به پنجمین مرحله آموزش ویزا تحصیلی آلمان می رسد. در این مرحله شما باید نسبت به برآورد قیمت و هزینه اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که برای دریافت ویزا تحصیلی آلمان، گاهی اوقات افراد مجبور به پرداخت هزینه بالایی خواهند شد. این مسئله می تواند تحت تاثیر عواملی همچون قیمت یورو قرار گیرد.


 پس، برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن بهتر است که قبل از انجام این کار با یک تیم کارشناس و متخصص مشورت کنید. توصیه ما به شما دریافت وقت سفارت و اقدام برای دریافت تاییدیه سفارت قبل از ورود به این کشور می باشد. با دریافت تاییدیه ها و مدارک مورد نیاز مهاجرت تحصیلی از طریق سفارت، روند کار خیلی راحت تر خواهد شد. شما باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که شاید در آینده این مرجع به صورت کامل جمع آوری شود و متقاضیان مجبور به حضور در سفارت برای دریافت اطلاعات بیشتر شوند. پس، برای دنبال کردن روند آموزش ویزا تحصیلی آلمان در بهترین حالت ممکن، شما باید نسبت به انگشت نگاری در سفارت اقدام کنید. 

 

میزان موفقیت دریافت ویزای تحصیلی آلمان

اخذ ویزای دانشجویی آلمان بسیار آسان است. طبق تحقیقات ما در سال 2023، میزان موفقیت افراد در اخذ ویزای دانشجویی آلمان حدود 95٪ بوده است. بنابراین احتمال کمی وجود دارد که درخواست شما برای ویزای تحصیلی رد شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل را به درستی انجام دهید. بعد از انجام صحیح این کار، شانس شما برای گرفتن ویزای تحصیل در آلمان بسیار بالاست.

 

ویزای تحصیلی آلمان

 

شرایط دریافت ویزای تحصیل در آلمان

در اینجا لیستی از مدارک اصلی که معمولاً برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان باید ارائه دهید، آورده شده است. به خاطر داشته باشید که مدارکی که برای درخواست ویزای دانشجویی خود نیاز دارید، ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد.

  • انگیزه نامه.
  • اثبات منابع مالی.
  • عکس های بیومتریک اخیر.
  • نامه پذیرش از دانشگاه آلمان.
  • رزومه تحصیلی و کاری.
  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده.
  • پاسپورت معتبر و کپی صفحه اطلاعات آن.
  • گواهینامه های تحصیلی، به عنوان مثال. مدرک لیسانس، مدرک متوسطه.
  • گواهی بیمه درمانی اولیه که 3 ماه اول در آلمان را پوشش می دهد. در این مرحله معمولاً بیمه مسافرتی کفایت می کند. در آلمان، شما باید یک طرح بیمه را از ارائه دهندگان خصوصی یا دولتی که بقیه مدت اقامت شما را پوشش می دهد، دریافت کنید.
  • اثبات مهارت های زبانی: ارائه مدرک زبان یا مدرکی مبنی بر اینکه قصد دارید در یک دوره زبان در آلمان قبل از شروع تحصیل (به زبان انگلیسی یا آلمانی) شرکت کنید.

 

هزینه ویزای دانشجویی آلمان چقدر است؟

هزینه ویزای دانشجویی آلمان 75 یورو (37.5 یورو برای افراد زیر سن قانونی) است. دانش آموزان باید پول را به ارز محلی پرداخت کنند. لازم به ذکر است که اگر درخواست شما رد شود، نمی توانید پول خود را پس بگیرید. به عبارت دیگر، هزینه ویزا قابل استرداد نیست.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.