بلژیک و کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۰۶/۱۸

 

 

هر دو کشور بلژیک و کانادا با دارا بودن شاخص کیفیت زندگی بالا و همچنین فرصت های شغلی و تحصیلی از جمله مقاصد بسیاری از افرادی هستند که قصد مهاجرت دارند. در نیمه دوم سال 2021، کشور کانادا با شاخص کیفیت زندگی 160در رتبه 22  کشورهای جهان و در رده "بسیار بالا" قرار گرفته است. این در حالی است که کیفیت زندگی در کشور بلژیک با شاخص 149 با اختلافی اندک  در رتبه 29 قرار داشته و رده "بالا" را به خود اختصاص داده است. اما برای دانستن این موضوع که کدام کشور مقصد بهتری برای مهاجرت به شمار می آید باید به بررسی سایر ویژگی های این دوکشور پرداخت تا با توجه به هدف و نیاز ها، بهترین گزینه را برگزید. در ادامه، به بررسی و مقایسه جنبه های مختلف زندگی در این دو کشور می پردازیم.

 

شاخص های کلیدی و کیفیت زندگی در 2 کشور بلژیک و کانادا

همانطور که در تصویر میبینید با مهاجرت به کانادا از قدرت خرید بیشتر و مقدار کمی امنیت بالاتر برخوردار خواهید بود. حال آنکه در صورت انتخاب بلژیک آب و هوای بهتر و آلودگی کمتر، هزینه های زندگی کمتر و شاخص بهداشت بالاتر و همچنین به مقدار جزیی ترافیک کمتری را تجربه خواهید کرد. همچنین نسبت دارایی به درامد در هر دو کشور تقریبا برابر است به این معنا که با فرض یکسان بودن شرایط، پس از مدت زمان مشابهی قادر به خرید ملک و املاک و مستغلات و خودرو و ... خواهید بود.

مقایسه زندگی در بلژیک و کانادا

مقایسه هزینه های زندگی در 2 کشور بلژیک و کانادا:

متوسط ​​هزینه زندگی در بلژیک (1495 دلار) یعنی 12 درصد ارزان تر از کانادا (1701 دلار) است. بلژیک در لیست گرانترین کشورهای جهان در رتبه 29 و کانادا در رتبه 21  قرار دارد. در تصویر می توانید هزینه های زندگی در بخش های مختلف 2 کشور بلژیک و کانادا را با هم مقایسه کنید. لازم به ذکر است که این مقادیر به صورت میانگین محاسبه شده اند و هزینه ماهانه زندگی در کانادا از 1144 دلار در شهر های کوچک تا 2280 دلار در شهر های بزرگی مثل تورنتو متغیر می باشد.

هزینه زندگی در کانادا و بلژیک

مقایسه هزینه های دانشگاه در 2 کشور بلژیک و کانادا

کانادا یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای دانشجویان بین المللی است و انواع مختلفی از تجربیات و فرصت ها را در کشوری ارائه می دهد که به وسعت، شهرهای چند فرهنگی و زیبایی های طبیعی شهرت دارد. اگر می خواهید در کانادا تحصیل کنید، خبر خوب این است که هزینه تحصیل به طور کلی نسبت به سایر مقاصد اصلی انگلیسی زبان (ایالات متحده ، انگلستان و استرالیا) ارزان تر است. اگر شهروند کانادایی هستید که در کانادا تحصیل می کند، می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط ​​سالانه 6463 دلار کانادا برای مقطع کارشناسی و 7056 دلار کانادا در سال برای تحصیلات تکمیلی باید بپردازید.

اسکان دانشجویان در کانادا عمدتا به 2 صورت است (اقامت در خوابگاه دانشگاه و اقامتگاه خصوصی)  که از نظر هزینه بطور قابل توجهی با هم تفاوت دارند، به طوری که دانشجویان هر سال مبلغ 3000 تا 7500 دلار کانادا (2271 آمریکا-5680 دلار) برای اقامت در خوابگاه دانشگاه باید بپردازند. هزینه اقامت خصوصی آن هم به صورت اشتراکی می تواند سالانه حدود 8400 دلار کانادا (6361 دلا آمریکا) باشد.  لذا خوابگاه های دانشگاهی اغلب ارزان تر هستند. علاوه بر اینکه برخی از دانشگاه ها برنامه غذایی ارائه می دهند تا به شما امکان خرید غذا از مراکز غذایی دانشگاه را بدهند.  برای تحصیل در کانادا ، باید مجوز تحصیل کانادا را دریافت کنید ، که برای مدت اقامت شما به عنوان ویزای دانشجویی عمل می کند. اگر دوره یا برنامه شما شش ماه یا کمتر طول بکشد ، نیازی به مجوز تحصیل کانادا ندارید. 

هزینه های درخواست برای دانشگاه های کانادا بسته به دانشگاه و کشور مبدأ شما متفاوت است. به عنوان مثال ، دانشگاه بریتیش کلمبیا از دانشجویان کارشناسی کانادایی 70 دلار (53 دلار آمریکا) و دانشجویان بین المللی 118 دلار (89 دلار آمریکا) هزینه دریافت می کند. اگر دانشجوی بین المللی از کشورهای در حال توسعه هستید، ممکن است بتوانید از این هزینه چشم پوشی کنید. بورسیه، کمک هزینه تحصیلی و بورسیه کامل تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کانادا هستند، در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دسترس است که با توجه به سوابق آموزشی و پژوهشی و نمره زبان شما امکان برخورداری از آنها وجود دارد. .بسیاری از دانشگاه های کانادا بورسیه تحصیلی خود را ارائه می دهند، بنابراین ممکن است بتوانید برای بورسیه ای که منحصراً توسط دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید ارائه دهید. در همه موارد، مهم است که در اسرع وقت درخواست دهید زیرا بودجه بورس تحصیلی محدود و بسیار رقابتی است. همچنین به متقاضیان بین المللی توصیه می شود در مورد فرصتهای تحصیلی خارج از کشور که توسط سازمانهای کشور خود ارائه می شود تحقیق کنند.

نکته ی دیگرمشاغل دانشجویی است. اگر می خواهید شغلی پاره وقت داشته باشیدتا بتوانید در حین تحصیل در کانادا به کسب درامد هم بپردازید، می توانید درحین ترم های دانشگاه بدون نیاز به مجوز کار، تا 20 ساعت در خارج از دانشگاه و در تعطیلات مانند تعطیلات زمستانی یا تابستانی به صورت تمام وقت کار کنید.

در رابطه با تحصیل در بلژیک نسبت به کانادا شباهت ها و تفاوت هایی وجود دارد. دلایل زیادی برای تحصیل در بلژیک وجود دارد: دانشگاه های معتبر، فرصت های عالی برای شبکه های بین المللی ، شهرهای بسیار متنوع، طیف وسیعی از غذاها و غذاهای منطقه ای ، روستاهای جذاب ، کیفیت زندگی بالا و البته شکلات خوشمزه بلژیکی. اما مزیت اصلی این کشور نسبت به کانادا برای مقاصد تحصیلی هزینه های پایین تر آن است. در بلژیک ، آموزش عالی بر اساس زبان موسسه یا دانشگاه به سه دسته بلژیکی فرانسوی ، بلژیکی فلاندی/ هلندی و بلژیکی آلمانی زبان تقسیم می شود. بنابراین ، شهریه در هر جامعه و موسسه با موسسه دیگر متفاوت است.اما به طور میانگین شهریه در این کشور حدود 906 یورو (1060 دلار آمریکا) در سال برای دانشجویان اتحادیه اروپا ؛ 4175 یورو (4900 دلار آمریکا) در سال برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که این ارقام در تمام سطوح مطالعه اعمال می شود..میانگین هزینه های زندگی دانشجویی در بلژیک بین 10200الی11400 یورو (11940الی13350 دلار آمریکا) در سال است. اقامت در بلژیک  نیز به راحتی قابل دسترس است. دانشجویان می توانند یک اتاق یا آپارتمان خصوصی اجاره کنند  یا به سراغ مسکن دانشگاه بروند ، یا گزینه اقامت در خانه را انتخاب کنند.

همچنین دانشجویان بین المللی که در موسسه آموزشی بلژیک ثبت نام کرده اند و دارای مجوز اقامت معتبر بلژیک هستند می توانند حداقل 20 ساعت در هفته در خارج از تعطیلات دانشگاه، همراه با تحصیل کار کنند. دانش جویان ملزم به دریافت قرارداد مکتوب مدت مشخص از کارفرما هستند که به آن "قرارداد کار دانشجویی" می گویند. جدا از قرارداد، اخذ مجوز کار نوع C ضروری است. این مجوز کار به دارندگان اجازه می دهد تا حداکثر یک سال در هر حوزه ای مشاغل مزد بگیرند. دانشجویان بین المللی می توانند در تعطیلات بدون مجوز کار کنند.

 

مقایسه برنامه های مهاجرتی بلژیک و کانادا

کانادا بیش از 100 مسیرمختلف برای مهاجرت دارد. اگر واجد شرایط یک مسیر خاص نیستید، ممکن است واجد شرایط دیگری باشید. در حال حاضر، مهاجرت سالانه در کانادا بالغ بر 300000 نفر است که یکی از بالاترین نرخ ها به نسبت جمعیت در بین کشورهای جهان است. تا سال 2020 ، فقط بیش از هشت میلیون مهاجر با اقامت دائم در کانادا زندگی می کردند یعنی تقریباً 5/21 درصد از کل جمعیت کانادا. جمعیت مقیم بلژیک نیز بسیار بین المللی است و حدود یک چهارم جمعیت 11 میلیون نفری آنها به عنوان "بلژیکی جدید" شناخته می شوند ( کسانی که از کشورهای دیگر هستند و فرزندان آنها که شهروند دائم شده اند)اما تفاوت اینجاست که طی 3 سال آینده ، کانادا به دنبال پذیرش بیش از2/1 میلیون مهاجر جدید است که عدد بسیار قابل توجهی است.

هر سال، اداره فدرال مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) طرح جدیدی برای سطوح مهاجرت منتشر می کند که از آن برای هدایت عملیات خود استفاده می کند. در سال 2021 ، IRCC ورود 401،000 مهاجر را هدف قرار می دهد. در سال 2022 ، این میزان به 411،000 نفر ساکن دائمی جدید (PR) افزایش می یابد. در سال 2023 ، کانادا قصد دارد از 421،000 مهاجر دیگر استقبال کند.

تفاوت زندگی در کانادا و بلژیک

هرچند مهاجرت تحصیلی سریع ترین، راحت ترین و کم هزینه ترین راه مهاجرت به کانادا است اما گزینه های مختلفی برای ورود به این کشور وجود دارد. در ادامه به تعدادی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا میپردازیم. لازم به ذکر است که همانگونه که پیش تر بدان اشاره شد راه های متعدد و متنوعی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که موارد زیر تنها تعدادی از آن ها می باشند.

 

  • کارگران ماهر(FSWP) :کارگران ماهر می توانند با خانواده خود به کانادا بروند. کارگران ماهر همچنین می توانند اعضای نزدیک خانواده خود را با خود به کانادا بیاورند. این اعضای خانواده همچنین دارای وضعیت اقامت دائم می شوند.
  • اکسپرس انتری(Express Entry):اکسپرس انتری راه اصلی کانادا برای مدیریت برنامه های کارگران ماهر است.
  • برنامه های استانی(PNP): از طریق برنامه های نامزدی استانی (PNP) ، استانها و مناطق کانادا می توانند افرادی را که مایل به مهاجرت به کانادا و اقامت در استان خاصی هستند، معرفی کنند. کانادا به دنبال پذیرش بیش از 80،000 مهاجر در سال تحت PNP است. همه استانها و مناطق ، به استثنای کبک و نوناووت ، دارای PNP خاص خود هستند. هر استان معیارهای خود را برای انتخاب نامزدهای واجد شرایط تعیین می کند.PNP ها سیستم های Expression of Interest (EOI) را مشابه اکسپرس اینتری اجرا می کنند و در قرعه کشی های معمولی از نامزدهای بیشترین امتیاز دعوت می کنند.
  • مهاجرتQuebec: استان کبک دارای سیستم مهاجرت خاص خود با معیارهای انتخاب خود است که از برنامه های مهاجرت ، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) و همچنین از PNP مجزا است.

بلژیک و کانادا

به دلیل سیاست های سختگیرانه مهاجرت، برخلاف سایر کشورهای اروپایی، ممکن است دریافت مجوز اقامت در بلژیک بسیار دشوار باشد. تفاوت قابل توجهی در قوانین بلژیک بین یک "ویزا" ساده و یک اقامت طولانی مدت یا اجازه اقامت وجود دارد که به طور رسمی "سند اقامت" نامیده می شود، اما برای اقامت طولانی مدت در 90 روز در بلژیک نیازی به ویزای اقامت طولانی مدت نیست. به علاوه بر این، شهروندان اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا)، منطقه اقتصادی اروپا (لیختن اشتاین ، ایسلند و نروژ) و همچنین سوئیس می توانند بدون محدودیت به کشور خود بر اساس کارت ملی، گذرنامه یا سفر دیگری سفر کنند. اتباع اتحادیه اروپا و سوئیس برای سفر به بلژیک نیازی به ویزا ندارند، همچنین مجوز کار برای انجام فعالیتهای اقتصادی نیز لازم نیست. شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای اقامت بیش از 3 ماه در بلژیک ، به مجوز اقامت موقت ، کارت اقامت یا اجازه اقامت بازنشسته نیاز دارند. بنابراین ، هرکسی که قصد اقامت بیش از 90 روز در بلژیک را دارد و قصد کار یا تحصیل در این کشور را دارد باید دارای ویزای بلند مدت یا مجوز ورود از طرف مقامات بلژیکی باشد.

 

مقایسه وضعیت نژاد پرستی در 2 کشور بلژیک و کانادا

کانادا در فهرست بهترین کشورها از لحاظ برابری نژادی قرار دارد. به دلیل ماهیت بین المللی این کشور و تعداد بسیار بالای مهاجرین مقیم آن، اصولا مسئله نژاد پرستی در کانادا مطرح نیست.اما در دهه گذشته، هر سال مقامات بلژیکی بین 820 تا 1190 مورد نژادپرستی و بیگانه هراسی ثبت کرده اند. تعداد موارد ثبت شده در سال 2013 کمترین مقدار و در سال 2008 به اوج خود رسید. در سال 2020 ، تقریباً 1004 مورد نژادپرستی ثبت شد. نژادپرستی تقریباً سه چهارم همه موارد تبعیض در بلژیک در سال 2020 را تشکیل می دهد.

در سال 2019 تعداد گزارشات 2/13 درصد بیشتر از سال 2018 بوده است . این روند در گزارش سالانه Unia 2019 مورد بحث قرار گرفته است. در مقایسه با 7489 گزارش در سال 2018. تعداد گزارشات در پنج سال تقریبا دو برابر شده است. این در حالی است که کانادا در حال پیاده سازی استراتژی سه ساله ضد نژادپرستی 2019- 2022 است.

وضعیت نژاد پرستی در بلژیک و کانادا

همانطور که در تصویر میبینید تعداد افراد کانادایی که ابراز عدم تمایل به همسایه بودن با مهاجرین را داشته اند بین 0 تا 5 درصد بوده است این درحالی است که این عدد در بلژیک بین 5 الی 10 درصد است.

 

مقایسه وضعیت شغلی در بلژیک و کانادا

در کشور کانادا هم مانند هر کشور دیگری پیدا کردن یک شغل متناسب با توانمندی هر فرد متفاوت است اما با داشتن تخصص و تجربه شغلی در زمینه های زیر فرایند کاریابی سریعتر اتفاق خواهد افتاد.

  • برنامه نویس
  • توسعه دهنده وب
  • مدیران منابع انسانی (HR)
  • مهندس برق
  • دامپزشکان (دامپزشکان)
  • کارکنان نیروی انسانی و استخدام
  • مشاور مالی.
  • داروساز
  • جوشکار

در بلژیک نیز بسیاری از خارجیان به راحتی کار پیدا می کنند و شانس یافتن شغل در شهرهای اصلی بلژیک ، به ویژه مشاغل در بروکسل ، با حضور گسترده تجارت بین المللی و حضور اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) افزایش یافته است.بلژیک دارای بالاترین حقوق و حداقل دستمزد در اروپا است. در سال 2017 ، متوسط ​​حقوق ناخالص تمام وقت 3558 یورو در ماه بود. این میزان برای کارگران ماهر با مدرک کارشناسی ارشد به طور متوسط ​​به 5330 یورو در ماه می رسد.حداقل دستمزد نیز در بلژیک تا اواسط سال  2020، 1625 یورو است. با این حال ، بلژیک همچنین دارای یکی از بالاترین نرخ مالیات در اروپا است. بسته به درآمد ، این میزان بین 25 تا 50 درصد است.

 

اقامت در بلژیک و کانادا به صورت امکان پذیر می باشد؟

اقامت در بلژیک و کانادا و کسب مجوز برای سکونت در این کشورها روش ها و شرایط خاصی دارند، لازم است تا مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. در ادامه این مرحله ها توضیح داده می شوند.   

 

شرایط اخذ اقامت در بلژیک:

برای اینکه بتوانید اقامت کشور بلژیک را دریافت کنید، باید وضعیت مالی خوبی داشته باشید. داشتن تمکن مالی یکی از مهمترین فاکتورها در اخذ اقامت این کشور می باشد. افرادی که ویزای بلژیک دریافت می کنند می توانند به صورت موقت در این کشور اقامت داشته باشند. شرایط اقامت شما در بلژیک از منظرهای مختلفی مورد ارزیابی قرار گرفته و نهایتا پس از گذشت 3 الی 10 سال مشخص می شود که آیا صلاحیت اقامت دائم در این کشور را دارید یا خیر.

 

روش های مختلف اخذ اقامت در بلژیک و کانادا

 

شرایط اخذ اقامت در کانادا:

افرادی که قصد دارند اقامت کشور کانادا را به دست آورند به این نکته توجه داشته باشند که می بایست به مدت 5 سال یا 730 روز در این خاک زندگی کرده باشند. به همین دلیل بسیاری از اشخاصی که می خواهند اقامت این کشور را به دست آورند ابتدا ویزای تحصیلی یا کاری دریافت می کنند. از بهترین روش ها برای اخذ اقامت کانادا می توان به استارتاپ، ویزای تحصیلی، سرمایه گذاری، اکسپرس اینتری، ازدواج، تولد نوزاد و غیره اشاره نمود. بدین ترتیب می توانید پس از گذشت مدت زمان ذکر شده اقامت دائم کانادا را به دست آورید.

یکی از متداول ترین راه ها برای دریافت اقامت کانادا، تحصیل در مقاطع مختلف می باشد. می توانید با اخذ پذیرش از دانشگاه ها و کالج هایی که در این کشور وجود دارند، جهت دریافت ویزای تحصیلی و پس از آن اقامت کانادا اقدام نمایید. از طرف دیگر والدین می توانند از طریق تحصیل فرزندان زیر 18 سال خود در این کشور اقامت دریافت کنند.

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما


سوالات متداول


بلژیک و کانادا آیا از نظر هزینه زندگی با هم تفاوت دارند؟

باید گفت هزینه زندگی در بلژیک و کانادا بسیار نزدیک به هم می باشد اما هزینه زندگی در کانادا تا حدودی بالاتر از بلژیک است.

مهاجرت به کدام 2 کشور بلژیک و کانادا راحت تر می باشد؟

سیستم مهاجرت پذیری کانادا نسبت به بلژیک قوی تر بوده و مهاجرت به کانادا به مراتب راحت تر از مهاجرت به بلژیک است.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


ساحل :

سلام با پاسپورت بلژیک میشه پناهنده در کانادا شد متشکرم

با درود‌

اگر پاسپورت بلژیک دارید چه نیازی به پناهنگی دارید؟!

مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.