بورسیه تحصیلی ایتالیا

قیمت : طبق درخواست

رزرو وقت مشاوره

بورسیه تحصیلی ایتالیا


نوع ویزا : تحصیلی، مولتی

کشور : ایتالیا

هشدار ها : لطفا از سپردن مدارک شناسایی خود به افراد ناشناس و نامعتبر جدا خودداری نمایید

مدارک :

مدارک ذیل به صورت کلی عنوان می شود (ارائه تمامی آنها میتواند اجباری نباشد).

ارائه مدارک دیگر، افزون بر مدارک زیر به نوع درخواست بستگی دارد.

الف) مدرک شناسایی جهت درخواست بورسیه تحصیلی ایتالیا : 
1. پاسپورت جدید و قدیم متقاضی و همراهان 
2. عکس جدید 3٫5*4٫5 زمینه سفید متقاضی و هر یک از همراهان – نام و تاریخ تولد هر فرد باید پشت عکس نوشته شود.
3. سند ازدواج و شناسنامه متقاضی و تمامی همراهان (ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

ب) مدارک شغلی جهت درخواست بورسیه تحصیلی ایتالیا(سرپرست و همراهان)

ج) مدارک تحصیلی جهت درخواست بورسیه تحصیلی ایتالیا

د) مدارک مالی و ملکی جهت درخواست بورسیه تحصیلی ایتالیا

ه) فرم اطلاعات فردی جهت درخواست بورسیه تحصیلی ایتالیا : یک فرم کامل از اطلاعات شخصی در غالب Word برای متقاضی و تمامی همراهان به صورت جداگانه تهیه نموده و به کارشناسان موسسه تحویل دهید. (آدرس محل کار متقاضی و همراهان، آدرس محل سکونت، شماره تماس محل سکونت، شماره تماس محل کار متقاضی و همراهان، شماره همراه متقاضی دارای واتساپ فعال، کدپستی محل سکونت و محل کار متقاضی و همراهان، توضیحاتی کامل راجع به سمت شغلی متقاضی و همراهان)

نکات مهم:
- در برخی موارد ممکن است افسر ویزا از شما مدارک معاینه پزشکی بخواهد که ممکن است بیش از 3 ماه به پروسه پرونده شما اضافه کند. و گاهی در برخی پرونده ها به درخواست آفیسر گواهی عدم سوء پیشینه برای شما و اعضای خانواده ای که بالای 18 سال دارند الزامی است.
- دسترسی کامل به فرد متقاضی تا زمان اعزام برای انگشت نگاری الزامی می باشد. 
- کپی برابر اصل تمامی مدارک تهیه گردد.
- مسئولیت ارائه مدارک جعلی و ترجمه غلط مدارک بر عهده فرد متقاضی می باشد. در انتخاب دارالترجمه رسمی بسیار دقت داشته باشید.

قبل از اقدام به تهیه مدارک برای درخواست بورسیه تحصیلی ایتالیا، با متخصصان ما مشورت فرمایید.

توضیحات :

خلاصه

به گرفتن بورسیه تحصیلی ایتالیا فکر می کنید؟ پس دقیقا جای درستی را برای تحقیق انتخاب کرده اید. ایتالیا از آن دست کشورهای اروپایی با سطح آموزشی بالا و کیفیت عالی است که اتفاقا هزینه تحصیل به مراتب کمتری از سایر مقاصد تحصیلی قاره سبز دارد.

اما به جز شهریه دانشگاههای این کشور که برای مراکز دولتی بین 0 تا 5000 یورو در سال و برای دانشگاه های خصوصی 3000 تا 35000 یورو در سال است، هزینه های دیگری نیز وجود خواهد داشت که برخی دانشجویان بین المللی خصوصا دانشجویان ایرانی زیاد است. برای مثال وقتی این رقم را با هزینه کل زندگی دانشجویی در ایتالیا که چیزی بین 700 تا 1000 یورو در ماه است، متوجه عمق ماجرا خواهیم شد.

برای تحصیل در ایتالیا به مدارک معتبر دبیرستان، یا مدرک لیسانس معتبر برای دوره های تحصیلات تکمیلی، گذرنامه دارای اعتبار و تسلط به زبان انگلیسی نیاز دارید و برای کم کردن هزینه ها می توانید از یکی از چند بورسیه این کشور از جمله بورسیه تحصیلی، بورسیه دولتی و بورسیه دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه بولونیا و بوکونی استفاده کنید. می خواهید درباره دانشگاه های ایتالیا و بورسیه های آن بیشتر بدانید؟ پس توجه شما را به مطالعه ادامه مطلب جلب می کنیم.

بورسیه تحصیلی ایتالیا

مقدمه

اگر قصد دارید در ایتالیا تحصیل کنید، اما با هزینه های آن مشکل دارید، یکی از راه های کم کردن این هزینه یا حتی در برخی از مواقع به صفر رساندن آن استفاده از بورسیه تحصیلی ایتالیا خواهد بود. ایتالیا نه تنها به دلیل محیط بالای چند فرهنگی، یک محل تحصیل بین المللی محبوب است ، بلکه چندین دانشگاه برتر دولتی و خصوصی نیز در این کشور وجود دارد  که باعث ترغیب متقاضیان از سراسر دنیا برای تحصیل در آن می شود.

البته این را هم باید بگوییم که تحصیل در ایتالیا به خودی خود ارزان تر از تحصیل در سایر کشورهای اروپایی است. به همین دلیل می توانید حتی بدون در نظر گرفتن بورسیه در لیست متقاضیان ایرانی تحصیل در اروپا قرار بگیرید. اما خب به هر حال هر چقدر هم که تحصیل ارزان باشد، به نسبت واحد پول کشور ما زیاد خواهد بود و از طرف دیگر هزینه های جانبی از جمله محل اقامت، تغذیه، خرید لوازم و تحریر، کتاب های درسی، منابع، حمل و نقل و سایر موارد اضافی را هم باید به این هزینه اضافه کرد که در مجموع مبلغ قابل توجهی می شود.

در این نوشتار قرار است مباحث زیادی را تحت پوشش قرار دهیم، از شرایط تحصیل در ایتالیا و انواع بورسیه تحصیلی این کشور گرفته تا معرفی برخی از دانشگاه ها و حتی شرایط پس از کار. پس پیشنهاد می کنیم مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

ایتالیا

شرایط عمومی تحصیل در ایتالیا

قبل از اینکه به معرفی انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا بپردازیم، بهتر است برای آشنایی کسانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، شرایط و الزاماتی را معرفی کنیم که هر دانشجویی باید از آن ها بهره مند باشد.

برای مثال برخی از برنامه ها و دوره ها، متقاضیان زیادی دارند که برای پذیرش ملزم به شرکت و کسب نمره قبولی در آزمونی ورودی هستند. البته در ادامه تنها چک لیستی از شرایط عمومی پذیرش را بیان می کنیم و برای اطلاع از شرایط اختصاصی مربوط به هر دوره و رشته تحصیلی باید به اطلاعات پذیرش همان رشته در دانشگاه مد نظر مراجعه کرد.

  • دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان  معتبر برای دانشجویان لیسانس و مدرک کارشناسی معتبر برای دانشجویان متقاضی تحصیلات تکمیلی
  • تسلط به زبان انگلیسی با ارائه مدارک مربوط به آیلتس یا تافل و یا تسلط بر زبان ایتالیایی

این دو شرط اساسی برای پذیرش تمامی رشته ها است. اما برای برخی از رشته ها نمره معدل خاص و برای برخی دانشگاه ها هم احتمالا آزمون های ورودی در نظر گرفته شده است که دانشجو باید قبل از اقدام درخواست پذیرش خود متناسب با اطلاعات دانشگاه خود آن ها را بررسی کند.

اما علاوه بر شرایط بالا هر دانشجو باید یک سری مدارک برای پذیرش در دانشگاه های این کشور نیز ارائه دهد که از جمله آن ها موارد زیر خواهند بود.

  • عکس های پاسپورتی
  • گذرنامه مسافرتی دارای اعتبار و صفحات خالی
  • رونوشت های دانشگاهی

نکته: تمامی اسناد و مدارک باید به تایید نهادهای داخلی برسد و به انگلیسی ترجمه شود.

تحصیل در ایتالیا

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا

سیستم آموزشی ایتالیا شرایط مشابهی را برای تمامی دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که طی آن دانشجویان می توانند در صورت واجد شرایط بودن از کمک های مالی مشابه دانشجویان بومی ایتالیا بهره مند شوند. بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده برای تحصیل در ایتالیا هم می توانند به شکل منطقه ای درخواست داده شوند و هم به صورت مستقیم از سمت دانشگاه دریافت شوند.

بورس تحصیلی مناسب می تواند یک دانشجوی مقید به درس و دانشگاه را در مسیر موفقیت قرار دهد  بورسیه های تحصیلی کمک مالی بسیار مورد نیاز و همچنین درجه خاصی از اعتبار را برای دانش آموز ممتاز فراهم می کنند. این یک تصور غلط رایج است که بورسیه تحصیلی فقط برای دانشجویانی با معدل بسیار بالا یا دانشجویانی که سابقه ورزشی خوبی دارند، در دسترس است.

بورسیه تحصیلی برای تمامی دانشجویان وجود دارد، به شرطی که بدانید باید چگونه آن را دریافت کنید. بورسیه ها در کل به انواع بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی تحصیلی، بورسیه ورزشی، بورسیه اقلیت های مذهبی، برخی بورسیه های مختص دانشجویان سطح متوسط، بورسیه تحصیلی برای زنان، بورسیه خدمات اجتماعی، بورسیه های خلاقانه و نمونه های غیر معمول و بعضا عجیب مثل جایزه بهترین لباس جشن خواهد بود. اما 5 مورد از بهترین بورسیه های تحصیلی ایتالیا شامل موارد زیر می شوند.

 

بورسیه تحصیلی ایتالیا توسط دولت این کشور

بورسیه تحصیلی دولتی یکی از رایج ترین بورسیه های ایتالیا است که شامل مدارک تحصیلی مختلفی از جمله مدرک AFAM، ارشد و دکتری می شود. این نوع بورسیه تحصیلی از طرف دولت این کشور برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است که حداکثر هزینه ماهانه آن به ارزش 1000 دلار خواهد بود و هر دانشجو در صورت بهره مندی از آن می تواند با جبران بخشی از هزینه ها در ایتالیا به تحصیل مشغول شود.

دانشجویان نقاط مختلف جهان خصوصا افرادی که از نظر مالی مشکل دارند می توانند از این بورسیه استفاده کنند. البته برخی از دانشجویان ممکن است واجد شرایط جزئی از این بورسیه شوند در حالی که بعضی افراد هم کل بودجه را دریافت خواهند کرد.

شرایط بورسیه شدن ایتالیا

 کمک هزینه تحصیلی بین المللی توسط دانشگاه بولونیا

یکی دیگر از بورس های تحصیلی در ایتالیا که هم مبلغ چشمگیری دارد و هم برای دو پایه پر متقاضی لیسانس و فوق لیسان در دسترس است، بورسیه دانشگاه بولونیا به مبلغ 13 هزار دلار خواهد بود. علاوه بر این مبلغ دانشجویان از هزینه شهریه معاف خواهند شد.

از مزایای فوق العاده بورسیه تحصیلی دانشگاه بولونیا این است که برخی از دانشجویان از معافیت کامل تحصیلی در طول کل برنامه خود خواهند شد. برای اینکه از شرایط دقیق این نوع بورسیه یا سایر بورس های تحصیلی موسسات دانشگاهی ایتالیا باخبر شوید، می توانید به وب سایت رسمی بورس تحصیلی این کشور مراجعه کنید.

 

 در حال حاضر ویزا724 فعالیتی در خصوص خدمات مرتبط با این صفحه ندارد، مطلب زیر صرفا جهت راهنمایی شما عزیزان تهیه شده است و می تواند به شما جهت دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا کمک کند، پس با دقت مطالعه بفرمایید.

 

بورسیه تحصیلی ایتالیا در دانشگاه بوکونی به عنوان جوایز بین المللی شایستگی

دانشگاه بوکونی از دیگر مراکزی است که برای بهبود رفاه دانشجویان و تمرکز کامل آنان روی دروس، بورسیه جایزه تحصیلی را در نظر گرفته است. این برنامه شامل دو نوع بورسیه مختلف شایستگی تحصیلی است که شامل ارائه مبالغ مختلف 14500 دلاری و 15700 دلاری می شود.

البته لازم است این نکته را متذکر شویم که پذیرش این بورسیه به دلیل مبلغ در نظر گرفته شده کمی پایین است. با این حال شما همیشه می توانید شانس خود را برای دریافت این نوع جایزه تحصیلی بسنجید.

 

بورسیه های بین المللی Politecnico

برای کسانی که قصد دارند در رشته های معماری و مهندسی در ایتالیا مشغول به تحصیل شوند، بورسیه Politecnico di Torino یکی از بهترین پیشنهادها خواهد بود. این نوع بوسیه شامل معافیت از شهریه می شود و برای دانشجویان دوره های مختلف لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در دسترس است.

البته این موسسه از 5 بورسیه مختلف پشتیبانی می کند که می توانید با توجه به شرایط خود هر یک از آن ها را درخواست دهید. دانشجویان بین المللی با استعداد واجد شرایط دریافت این نوع بورسیه هستند.

 

بورسیه تحصیلی ایتالیا مختص مدرک دکتری

موسسه Scuola Normale Superiore یکی از بهترین دانشگاه ها  در ایتالیا محسوب می شود که از اعتبار زیادی در این کشور برخوردار است. این دانشگاه برای دانشجویانی که قصد تحصیل در آن را دارند و البته واجد شرایط بورسیه مد نظر هستند می تواند کمک های مالی با پوشش هزینه کامل ارائه دهد. این هزینه ها می تواند شامل هزینه تحصیل و کمک هزینه تحقیقاتی شود.

برنامه های دکتری یا پی اچ دی مجبوب ترین دوره ای است که می تواند از این بورسیه استفاده کند. مشمولان دریافت این بورسیه می توانند از هزینه کل حضور در ایتالیا برای تحصیل بهره مند شوند. این می تواند شامل شهریه دانشگاه، هزینه تحقیقات، هزینه اسکان و وعده غذایی رایگان باشد.

بورسیه تحصیلی ایتالیا مختص مدرک دکتری

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در ایتالیا

در صورتی که علاقه دارید از یکی از بورسیه های تحصیلی ایتالیا بهره مند شوید می تواندی با طی کردن چند مرحله درخواست خود را دنبال کنید. اول باید از بورسیه های کامل ایتالیا برای تحصیل دانشجویان بین المللی باخبر شوید و شرایط هر یک را با دقت مطالعه کنید. پس از آن مدرسه مد نظر خود را که بورسیه مورد علاقه شما را ارائه می دهد انتخاب کنید و سپس واحد انتخابی خود در این مدرسه را از نظر تخصیص بورسیه به آن بررسی کنید.

در ادامه لازم است که درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مدنظرتان اعلام کنید و در انتها برای تمامی بورس هایی که فکر می کنید شانس قبولی در آن ها را دارید اقدام کنید. اما شرایط اخذ هر بورسیه با توجه به نوع آن متفاوت خواهد بود. برای مثال برخی از بورسیه ها به دانشجویان با نمره تحصیلی بالا تعلق می گیرد، این در حالی است که بورسیه هایی هستند که به ورزشکاران دانشجوی موفق اعطا می شوند. به طور کلی بورسیه ها به افراد نیازمند مالی، دانشجویان برتر، دانشجویانی که در یک دوره مدال یا نمره بالا کسب می کنند، دانشجویان یک مذهب خاص، دانشجویان دارای مهارت زبانی بالا، داشتن سن پایین و دانشجویانی که بتوانند مهارت های مختلف خود را ثابت کنند، در لیست واجدین شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا قرار می گیرند.

 

معرفی 10 مورد از دانشگاه های ایتالیا

دانشگاه های متعددی در کانادا هستند که می توانند مقصد تحصیلی دانشجویان ایرانی محسوب شوند. جدا از بحث کیفیت آموزشی و رتبه بندی جهانی دانشگاه های ایتالیا، برخی از آن ها در لیست مراکز آموزشی برتر ارائه دهنده بورسیه تحصیلی هستند. از جمله این مراکز می توانیم به ترتیب به دانشگاه کاتولیکا، دانشگاه پادوا، دانشگاه بولونیا، دانشگاه بوکونی و دانشگاه لوئیس اشاره کنیم. اما از دانشگاه های برتر ایتالیا بر اساس رتبه بندی شامل موارد زیر می شوند.

 

1. دانشگاه Politecnico di Milano

دانشگاه پلی تکنیک میلان، بزرگترین دانشگاه فنی در ایتالیا محسوب می شود که چیزی نزدیک به 50 هزار دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه در سال 1863 تاسیس شد و بهترین مکان برای تحصیل رشته های مهندسی و معماری در دوره های مختلف کارشناسی، ارشد و تحصیلات تکمیلی است. در سال 2020 این دانشگاه در رتبه بیستم دانشگاه های برتر دنیا قرارگرفت.

دانشگاه پلی تکنیک میلان از دو پردیس اصلی میلان لئوناردو و میلان بوویزا و چند پردیس فرعی دیگر تشکیل شده است. این دانشگاه هر سال در ترم های 1 و 2 به دانشجویانی که واجد شرایط و با استعداد باشند، بورسیه تحصیلی ایتالیا را اعطا می کند.

 

2. دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا به عنوان یکی از برترین دانشگاه های ایتالیا است که در سال 1088 توسط گروهی متشکل از دانشجویان مختلف تشکیل شد. این دانشگاه تحقیقاتی، در رتبه 112 در بهترین دانشگاه های جهانی قرار دارد تا کنون توانسته متفکران و دانشمندان زیادی را به سمت خود جذب کند. بای تحصیل در این دانشگاه هم می توانید از بورس تحصیلی بهره مند شوید.

 

3. دانشگاه ساپینزا رم

دانشگاه ساپینزا رم در سال 1303 در ایتالیا تالسیس شد. این دانشگاه به عنوان بزرگترین مرکز تحصیلی در اروپا و قدیمی ترین دانشگاه در رم محسوب می شود که بر فعالیت های مختلفی از جمله همکاری های بین المللی، تحقیقات و توسعه دانش جامعه متمرکز است. آموزش با کیفیت یکی از اهداف بزرگ این دانشگاه است و این ویژگی را مدیون سابقه 700 ساله خود است.

دانشگاه های ایتالیا

4.دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا از دانشگاه پادوا

از دیگر دانشگاه های برتر ایتالیا برای تحصیل، دانشگاه پادوا است. این دانشگاه در سال 1222 میلادی در این کشور تاسیس شد. در قرون وسطی پادوا بیشتر محلی برای تحصیل حقوق مدنی و قانونی بود و دانشکده های فلسفه، حقوق، الهیات و پزشکی آن به تدریج رشد کردند.

این دانشگاه مزایای زیادی را برای محصلین خود فراهم می کند. از جمله این مزایا وجود تئاتر آکادمیک دائمی جهان و اولین باغ گیاه شناسی دانشگاهی در دنیا است. در اواخر قرن نوزدهم بود که علاوه بر علوم ذکر شده، شاخه های دیگری از جمله داروسازی، علوم سیاسی، مهنسی، پزشکی و هنر و علوم نیز به برنامه های این دانشگاه اضافه شدند تا افراد بیشتری برای تحصیل در دانشگاه پادوا ترغیب شوند که به ایتالیا نقل مکان کنند.

 

5. دانشگاه میلان

دانشگاه میلان یکی از دانشگاه های جوان تر در ایتالیا است، با این وجود این دانشگاه در رتبه 316 دنیا از نظر سطح کیفیت آموزشی و دیگر شاخص های لازم برای بالا بودن کیفیت آموزش و تحقیقات قرار دارد. این دانشگاه که اتفاقا از بورسیه های تحصیلی متنوعی پشتیبانی می کند در سال 1924 در این کشور تاسیس شد.

دانشجویان می توانند در دوره های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و تخصص در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. این مرکز آموزشی در لیست 21 دانشگاه معتبر تحقیقاتی در اروپا نیز قرار دارد. برای تحصیل در این دانشگاه می توانید از بورسیه تحصیلی ایتالیا استفاده کنید.

 

6. دانشگاه Politecnico di Torino

دانشگاه پلی تکنیک تورین مدرسه ای برای دانش آمورانی است که به موفقیت بالا می اندیشند. کسانی که می خواهند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند، باید از آن دست دانشجویانی باشند که به نوآوری علاقه دارند. دانشگاه Politecnico di Torino یکی از بهترین مراکز برای تحصیل برنامه ریزان شهری، معماران و مهندسان است.

 

7. بورسیه تحصیلی ایتالیا در دانشگاه پیزا

دانشگاه پیزا نوزدهمین دانشگاه قدیمی موجود در جهان و دهمین دانشگاه قدیمی در ایتالیا است. بر اساس رتبه بندی های جهانی، این دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر ایتالیا و 400 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه پیزا هر سال 18 بورسیه تحصیلی شایسته را به دانشجویان بین المللی که در یکی از چهارده مدرک کارشناسی ارشد تدریس شده به زبان انگلیسی یا در مقطع کارشناسی مدیریت و تجارت و اقتصاد تحصیل می کنند، اختصاص می دهد تا بتواند گام مهمی در زمینه تحصیل رایگان و یا مقرون به صرفه در ایتالیا بردارد.

شرایط بورسیه شدن برای تحصیل در ایتالیا

8. دانشگاه ناپل فدریکو

دانشگاه ناپل بر اساس رتبه بندی شانگهای در رده 301 دنیا قرار دارد، به همین علت ما نام آن را در لیست 10 دانشگاه برتر ایتالیا قرار دادیم. از  نظر دانشجویان این دانشگاه، مرکز آموزشی فدریکو بسیار خوب سازماندهی شده است، کلاسهای درس برای تعداد دانش آموزان مناسب است و محیط کاملاً جدید است. آزمایشگاه های عملی برای هر موضوع مناسب به نظر می رسد و از همه مهم تر بین معلمان و دانش آموزان رابطه خوبی وجود دارد.

 

9. دانشگاه ترنتو

یکی دیگر از دانشگاه های تقریبا جوان اما با کیفیت ایتالیا برای تحصیل دانشجویان خارجی، دانشگاه ترنتو این کشور است. برای تحصیل در دانشگاه ترنتو می توان از بورسیه تحصیلی ایتالیا استفاده کرد. این دانشگاه در سال 1962 در ایتالیا تاسیس شد و نکته مثبت آن تلاش مداوم برای همکاری با سازمان های مختلف و موسسات این کشور در زمینه های مختلف بوده است.

دانشجویان می توانند در این دانشگاه دوره های مختلف فیزیک، حقوق، مهندسی عمران، مکانیک، محیط زیست، مدیریت، بیولوژی سلولی، مهندسی صنایع، علوم انسانی و ده های شاخه و رشته دیگر مشغول به تحصیل شوند.

 

10. دانشگاه تورین

دانشگاه تورین در سال 1404 توسط توسط پاپ بندیکت سیزدهم تأسیس شد. پس از آن بود که به ابتکار شاهزاده لودوویکو که مایل بود دانشگاهی در سرزمین خود ایجاد کند، در تقاطع بین کوه های آلپ  لیگوریا و لومباردی ایجاد شد. این دانشگاه که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است، به طور مداوم کارهای تحقیقاتی مهمی را بر عهده دارد.

این دانشگاه معمولا در بین 5 دانشگاه برتر ایتالیا برای تحصیل و 3 دانشگاه برتر این کشور برای فعالیت های تحقیقاتی قرار دارد. در اصل این دانشگاه تحقیقات درباره کسب و کار و تحقیق های بنیادی را به عنوان اولویت خود در نظر گرفته است.

تحصیل در دانشگاه های ایتالیا

شرایط کار پس از تحصیل در ایتالیا

کسانی که در ایتالیا تحصیل میکنند، چه آن هایی که از بورسیه تحصیلی ایتالیا استفاده می کنند و چه سایر دانشجوها، می توانند در کنار دریافت مدرک های معتبر بین المللی در رشته مورد نظر خود، تجربه زندگی در این کشور را نیز به دست بیاورند. اما در بین این افراد، کسانی نیز هستند که دوست دارند تجربه کاری را به رزومه خود اضافه کنند، برخی هم می خواهند از طریق اقامت پس از تحصیل و کار در ایتالیا، اقامت طولانی تر و یا مهاجرت دائم را توسط این کشور دریافت کنند.

اگر بخواهید پس از تحصیل در ایتالیا بمانید، باید حتما دوره ارشد و دکتری در سطح 2 را به پایان ببرید. به عبارت ساده تر دانشجویان می توانند بین بازه زمانی 6 تا 12 ماه پس از تحصیل دوره کارشناسی خود در ایتالیا بمانند و در این دوره شغل مناسب خود را پیدا کنند.

در غیر این صورت هر متقاضی باید به کشور اصلی خود باز گردد. البته تبصره این است که بلافاصله در دور های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری ثبت نام کند تا بتواند در این کشور مشغول به کار شود. همچنین دانشجویان می توانند تا 12 ماه در این کشور مشغول به کارآموزی شوند. پس از تحصیل هر دانشجو بری اقامت و کار به مجوز نیاز دارد.

 

نمره آیلتس برای بورسیه تحصیلی ایتالیا

برای درخواست بورسیه در کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، بهره مندی از نمره آیلتس قابل قبول حداقل 6.5 بسیار اهمیت دارد. هر چند که برخی از دانشگاه های و مراکز آموزشی این کشور هم هستند که بورس های تحصیلی بدون آیلتس هم ارائه می دهند، اما در مواردی تعداد و ارزش آن ها به اندازه بورسیه های نوع یک نیست.

معافیت از آیلتس حتی برای برخی از دانشگاه های ایتالیا و تحصیل در آن ها هم در نظر گرفته می شود. شما می توانید در دانشگاه های برتر این کشور از جمله بولونیا، میلان، فلورانس، پیزا، پادوا، ناپل فدریکو، ساپینزا رم، ورونا و ترنتو مشغول به تحصیل شوید بدون اینکه مدرک آیلتس داشته باشید. اما از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های این کشور می توان به مراکز آموزشی مدیترانه رجیو کالابریا، دانشگاه کامرینو، دانشگاه آزاد بوزن بولزانو و دانشگاه پیزا اشاره کرد.

نمره آیلتس برای بورسیه تحصیلی ایتالیا

جمع بندی

تحصیل در خارج از کشور تقریباً برای هر دانشجویی یک ماجراجویی بسیار رضایت بخش است. ایتالیا به دلیل تحصیلات با کیفیت بالا در بین بهترین مقاصد از این نظر قرار دارد. یکی دیگر از مواردی که ایتالیا را مورد علاقه دانشجویان قرار می دهد، جاذبه های گردشگری و سطح مطلوب زندگی در آن است. اما همانطور که گفتیم تحصیل در ایتالیا با وجود مقرون به صرفه بودن هزینه بردار است.

یکی از راهکارهای کاهش هزینه ها، استفاده از بورسیه تحصیلی ایتالیا است که در اینجا تمامی مباحث مربوط به آن را بررسی کردیم و به معرفی پرطرفدارترین بورسیه های این کشور پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر یا مطرح کردن سوال و نظرات خود می توانید از طریق فرم های مربوط به سایت اقدام کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

استارتاپ ویزای کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

مهاجرت از طریق PEQ کانادا

درباره ویزای کانادا همه چیز بدانید

درباره تحصیل در کانادا همه چیز بدانید

ویزای اقامت دائم کانادا

مهاجرت به کانادا

وکیل مهاجرت

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا ، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما

اطلاعات تکمیلی

قیمت

طبق درخواست

مدت اقامت

به نسبت رشته تحصیلی

مدت اعتبار

به نسبت رشته تحصیلی

مدت اخذ ویزا

60 روز کاری


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


Mahdi azizzadeh :

رشته من آموزش زبان انگلیسی هستش در کارشناسی ارشد معدلم 16:59 بود بعدش میخواستم بپرسم پذیرش میشم در دانشگاهای ایتالیا چجوریه؟

Mahdi azizzadeh :

سلام خوبی خسته نباشید من میخواستم بپرسم که آیا رشته من آموزش زبان انگلیسی در دانشگاهای ایتالیا موجود هستش در مقطع دکترا بعدش اگر بورسیه استانی بگیرم چطوری میشه تمکن مالی چه قدر بایستی بدیم؟

Habibeh f6 :

با سلام وقتتون بخیر من کارشناسی رشته مهندسی عمران از دانشگاه دولتی رو دارم و معدلم 13/56 هست و در حال گرفتن مدرک آیلتس با نمره احتمالا 6 یا 6/5 هستم . میخواستم ببینم با این معدل هم امکان دریافت بورسیه استانی ایتالیا برای ازشد رو دارم؟

بسیار ضعیف

ناهید :

من در حال تحصیل دررشته کارشناسی معماری درایتالیم هستم ایا میتوانم به یک دانشگاه در کانادا منتقل ک

باید با دانشگاه مورد نظر خود در کانادا مکاتبات خود را انجام دهید

zahra :

سلام. درصورت درخواست بورسیه استانی بازهم باید سندی برای تمکن مالی به سفارت ارائه بدیم؟

مشاور مهاجرت و ویزا:

بله

مهسا :

سلام ایا در مقطع پزشکی هم بورسیه یا فاند تعلق میگیره؟شرایطش چطوره؟ایا بودسیه در حدی هست که خودشون فاند بدن؟؟درخواستش هم تو سایت هر دانشگاهی هست؟

مشاور مهاجرت و ویزا

متاسفانه ما در زمینه اخذ بورسیه و فاند فعالیتی نداریم، اما میتوانید با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر اطلاعات و شرایط فاند را بدست آورید. همچنین می توانید مطلب بورسیه تحصیلی کانادا را مطالعه فرمایید.

nazila shamshiri :

سلام من 31سالمه ومتاهل دانشجوی رشته مهندسی فناوری اطلاعات در مقطع ارشد هستم با معدل 19 مبتوانم بورسیه ایتالیا بگیرم

مشاور مهاجرت و ویزا:

دریافت بورسیه تحصیلی به بسیاری از عوامل بستگی دارد. لطفا فرمهای ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید.

محمد جواد :

سلام خسته نباشید میخواستم برای پزشکی ایتالیا اقدام کنم با توجه به مشکلاتی ک برای بورسیه شدن پیش اومده ایا شما تضمین میکنید که بورسیه تعلق بگیره با وجود مدارک کافی؟

مشاور مهاجرت و ویزا:

خیر تضمینی در بورسیه تحصیلی وجود ندارد.

حمیدرضا :

سلام.سوال ام این که برای دوره کواپ کانادا به من که25سالمه نزدیک به4سال از لیسانس ام گدشته ویرا تحصیلی تعلق میگیرد من ایلتس6.5دارم

مشاور مهاجرت و ویزا:

در صورتی که تمکن مالی خود را اثبات کنید مشکلی نخواهید داشت.

برای اینکه واجد شرایط برنامه های کو آپ یا کارآموزی کانادا باشید می بایست:

توسط موسسه ای که در آن ثبت نام کرده اید، دانشجوی تمام وقت باشید و در یک دوره ی کو آپ یا کارآموزی ثبت نام کرده باشید و آن دوره باید جزو دوره های معتبری باشد که سازمان های فدرال از آنها نیرو جذب می کنند.

فرشید قزل :

ایلتس ۶ و معدل ۱۸ مقطع لیسانس رشته حقوق از دانشگاه ازاد چه بورسیه ایی میشه تعلق گرفت به بنده؟ و این که من اگه حقوق تجارت بین الملل تو مقطع ارشد بورس شم میتونم تو ایران با مدرک ایتالیایی فرصت شغلی پیدا کنم یا این که باید در ایتالیا مشغول باشم

مشاوره مهاجرت و ویزا:

منظور شما از چه بورسیه ای چیست؟ ایتالیا دارای بورسیه استانی و بورسیه دانشگاهی فاند یا فول فاند است. اینکه شرایط شما شامل این بورسیه ها خواهد شد یا نه، باید به صورت دقیق بررسی گردد. پیدا کردن شغل در ایران در حیطه تخصصی شرکت ما نیست.

فرشید قزل :

ایلتس ۶ زبان خارجه و معدل ۱۸ دوره لیسانس از دانشگاه ازاد چه بورسیه ایی میتونه بهم تعلق بگیرع ؟ و اینکع من اگه حقوق تجارت بین الملل بخونم تو مقطع ارشد میتونم تو ایران شغل مربوط به اون رشته رو پیدا کنم ؟ ممنون میشم پاسخ بدین

مشاوره مهاجرت و ویزا:

منظور شما را از چه بورسیه ای متوجه نشدم؟ اینکه بتونید در ایران شغل مربوط به رشته تحصیلی خودتون رو پیدا کنید کاملا به خودتان بستگی دارد.

ارشیا :

سلام سوال ام این که تعییر رشته از حسابداری به گرایش های مدیریت در ارشد امکان بورس استانی از بین میبرد؟

مشاوره مهاجرت و ویزا:

رشته های مدیریت به دلیل اینکه میتواند به اکثر رشته ها مرتبط باشد مشکلی نخواهید داشت، میتوانید درخواست بورسیه استانی داشته باشید.

زهرا غفاری :

سلام من میخواستم برای بورس استانی ایتالیا تو رشته معماری درخواست بدم خودم امسال دیپلم تجربی میگیرم آیا میتونم قبل از رفتن به ایتالیا درخواست بورس بدم؟

مشاوره مهاجرت و ویزا:

خیر بورسیه شما با توجه به پذیرش شما در ایتالیا تایید خواهد شد.

Fatemeh zalaghi :

سلام من دنبال بوریس تحصیلی برای دکترا یا کارشناسی ارشد هستم مدرک زبان و مقاله هم دارم میشه کمکم کنید

مشاوره مهاجرت و ویزا:

منظورتان این است که پذیرش را دریافت کرده اید و میخواید برای ویزای تحصیلی اقدام نمایید؟ لطفا یا فرم ارزیابی تکمیل نمایید و یا با دفاتر ما در تماس باشید.

parisa :

سلام،آیا بانمره آیلتس ۵/۵،سفارت ایتالیا دررشته کامپیوتر در دانشگاه پلی تکنیک تورین ،ویزای دانشجویی نمیده؟

مشاور مهاجرت و ویزا
با سلام و احترام

ریسک دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا با این نمره زبان خواهید داشت. ترجیحا نمره خود را ارتقا داده سپس اقدام نمایید.

فریبا دلقندی :

من دوره ی کارشناسی حسابداری رو تموم کردم و الان میخوام بدونم برای مقطع ارشد چطوری میتونم اقدام برای گرفتن بورس کنم لطفا راهنمایی کنید

مشاوره مهاجرت و ویزا
با سلام و احترام

دریافت بورسیه تحصیلی پروسه پیچیده و زمان بری خواهد بود میتوانید فرمهای ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید تا شرایط شما توسط کارشناسان موسسه برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا مورد بررسی قرار گیرد.

احسان :

سلام خسته نباشید ... میخواستم بدونم آیا با رتبه برتر شدن در کنکور ارشد میشه از ایتالیا بورسیه گرفت ؟؟؟؟؟ ممنون ...

مشاور مهاجرت و ویزا:

با سلام و احترام 

رتبه برتر در کنکور و داشتن مدرک زبان میتواند شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی بسیار افزایش دهد.

رامین نخستین انصاری :

با سلام و عرض ادب خواهشمندم قیمت تمامی موارد را لطفا اعلام کنید تمامی کشورها را چه تحصیلی چه اقامت چه دانش اموزی که با توجه با تمکن مالی یک کشور انتخاب کنم سپاسگزارم

مشاور مهاجرت و ویزا:

با سلام و احترام 

هزینه و زمان دریافت ویزا با توجه به مشخصات شما و انتخاب شما برای مهاجرت با توجه به مشاوره کارشناسان در جلسات مشاوره عنوان خواهد شد. هزینه ها و زمان دریافت هر کدام از ویزاهایی که عنوان فرمودین بسیار متغییر است.

مهسا : با گواهینامه راهنمایی ورانندگی ام در ایران میتوانم در ایتالیا نیز رانندگی کنم؟

مشاور مهاجرت و ویزا:

خیر. برای رانندگی در ایتالیا می باید گواهینامه بین المللی در اختیار داشته باشید. باید با مراجعه به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به آدرس های زیر و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند. این گواهینامه ی بین المللی به مدت یک سال معتبر خواهد بود و پس از آن فرد موظف است نسبت به دریافت گواهینامه ی ایتالیایی اقدام کند . مراجعه به کانون "مدیریت اسناد و مدارک بین المللی " دفتر مرکزی : خیابان آزادی - بین بهبودی و خوش - نبش کوچه شهید قانعی - پلاک 231 تلفن : 66900773

سعید حقی : پروسه اخذ پذیرش چقدر زمان میبرد؟

مشاور مهاجرت و ویزا: 

اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی با بورسیه ی ایتالیا معمولا بین 3 الی 4 ماه به طول می انجامد. اما در صورتی که کلیه مدارک دانشجو تکمیل شده و مهلت ثبت نام دانشگاه نگذشته باشد این زمان ممکن است کمتر شود.

مهراب سیراب :

آیا امکان تغییر رشته، دانشگاه و یا حتی کشور محل تحصیل من در ایتالیا بعد از اخذ پذیرش وجود دارد؟ بله . امکان انتقال تحصیلی وجود دارد که با اخذ موافقت و پذیرش دانشگاه جدید و موافقت دانشگاه قبلی این امکان عملی میشود.

مشاور مهاجرت و ویزا:

بله. امکان انتقال تحصیلی وجود دارد که با اخذ موافقت و پذیرش دانشگاه جدید و موافقت دانشگاه قبلی این امکان عملی میشود.

 

محمدرضا رستمیان :

میشه لطف کنید بفرمایید که چرا باید تحصیل در ایتالیا رو انتخاب کنیم؟

مشاور مهاجرت و ویزا:

به دلایل زیر: 1- درجه اعتبار: دانشگاه های بسیار با قدمت ( بسیاری از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا در آن جای گرفته اند از جمله دانشگاه بولونیا با حدود 1000 سال قدمت) 2- ارتباطات علمی بین المللی : ایتالیا بخشی از اروپا است و دانشگاه های ایتالیا روابط بین المللی بسیار خوبی با دانشگاه های اروپا ، کانادا و آمریکا دارد و می تواند دریجه رو به جهان باشد که از طریق آن دانشجویان بتوانند در برنامه های علمی مشترک شرکت نمایند ، نظیر کنفرانس ها و دوره های دانشگاهی مشترک 3- هزینه بسیار مناسب تحصیلی در عین حفظ کیفیت آموزشی و اعتبار بسیار بالا و بین المللی مدارک دانشگاهی

خدیجه رادمهر : آیا در ایتالیا دانشجویان ایرانی زیادی مشغول به تحصیلند؟

 مشاور مهاجرت و ویزا

بله. به ویژه در سالهای اخیر با تغییر سیاست این کشور در خصوص ارائه دوره های بین المللی و جذب دانشجویان از سراسر دنیا، ایران نیز سهم مناسبی را در تحصیل در این کشور بدست آورده است. همچنین با توجه به سیاست تشویقی دولت این کشور مبنی بر ارائه انواع بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی، فرصت مناسبی برای دانشجویان ایرانی به وجود آمده است. به طور عمده تجمع دانشجویان ایرانی را میتوان در شهرهای رم، میلان، تورین، بولونیا و فلورانس جستجو نمود. جالب است بدانید آمار کل دانشجویان ایرانی از لحاظ تعداد در سال 2011 قریب به 2520 نفر بوده است بعد از کشورهای آلبانی، چین و ایالات متحده آمریکا، بیشترین تعداد دانشجویان خارجی را به خود اختصاص داده است.

زینب محبی : آیا با توجه به وضع اقتصدای کنونی در ایتالیا رفاه اجتماعی وجود دارد؟

 مشاور ویزا و مهاجرت: 

امکان اشتغال به نسبت گذشته به دلیل اینکه با توجه به وجود تعداد زیاد افراد جویای کار در این کشور امکان اشتغال کاهش پیدا کرده است. اما دانستن زبان ایتالیایی در کنار زبان انگلیسی میتواند عامل مهمی در استخدام فرد داشته باشد. ایتالیا به واسطه اینکه یکی از کشورهای اصلی در اتحادیه اروپاست، از استانداردهای مهمی نظیر بیمه های اجتماعی و بیکاری برخوردار است. همچنین میزان مالیات و شهریه های پرداختی افراد کاملا منطبق با میزان درآمد می باشد، که یکی از شاخص های مهم در عدالت اجتماعی می باشد.

SD :

سلام بنده انقدر پول ندارم بذارم توی سفارت IELTS6 دارم و مطنینم که IMATقبول میشم اگر بورس بشم اوکی میشه داستان اون پول؟ ۷۵ میلیون اکر کسی توی حسابش باشه( تازه بعضیا میگن به ازای هر سال اقامت!ینی پنج ضرب در ۷۵ میلیوت تومان!!!) که دیگه اصلا نیازی به بورس تحصیلی نداره!!!؟ داستان چیه دقیقا!؟

مشاور مهاجرت و ویزا: 

احتمال بورسیه ایتالیا گرفتن برای شما وجود دارد اما پس از اخذ پذیرش و بورسیه باید برای اخذ ویزا مقداری در حساب بانکی خود سپرده داشته باشید.

شما می‌توانید با شماره های موسسه در ارتباط بوده و یا برای مشاوره ی تخصصی اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید.

مهسا شمس : سلام من بورسیه کشور ایتالیارو گرفتم اما یکبار از درخواست ویزا ریجکت شدم شما میتونید کمکم کنید بتونم ویزا بگیرم؟

با سلام و احترام 

در مرحله اول باید دلیل ریجکتی شما مشخص گردد سپس نسبت که رفع آن اقدام و درخواست مجدد ویزای ایتالیا خواهیم داشت.

حسن امیری اصل : سلام من میتونم بعد از گذراندن دوره دانشگام در ایتالیا برای ویزای کاری کانادا اقدام کنم ؟ شانس من رو برای اقامت افزایش میده؟

مشاور مهاجرت و ویزا: با سلام و احترام
تحصیل در کشورهای اروپایی و دریافت مدرک بین المللی قطعا در پروسه اقامت کانادا موثر خواهد بود و دارای پوزیش بالایی خواهید بود.

شما خودتون هم برای کاریابی کانادا اقدام میکنید؟ یعنی صفر تا صد مهاجرت من رو به کانادا انجام میدین؟

مشاور مهاجرت و ویزا: بله موسسه لیبرا در کنار موسسه کاریابی بین المللی ایران برای کاریابی بین المللی فعالیت دارد شما میتوانید بدون نگرانی تمامی مراحل مهاجرت خود را به متخصصان موسسه بسپارید.

مهناز حسینی راد : سلام چقدر طول میکشه تا بتونم بورسیه تحصیلی ایتالیا رو دریافت کنم ؟ در سال چند بار ثبت نام انجام میشه؟

مشاور مهاجرت و ویزا: با سلام و احترام  با توجه به پرونده و مدارک شما پس از ارائه مدارک به موسسه حدودا 1 الی 3 ماه بورسیه شما تایید خواهد شد. در سال 2 بار ثبت نام دارند اما در برخی از دانشگاهها حتی در سال 5 بار زمان ثبت نام دارند. شما میتوانید در قسمت رزرو وقت مشاوره از مشاوره تخصصی تحصیلی بهره مند گردید.

مدارک رو که میخواید برای بورسیه چیا هستن؟

مشاور مهاجرت و ویزا: مدارک در همین صفحه به صورت دقیق عنوان شده است

یک سوال دیگه ام داشتم که برای کشور آلمان هم میتونید بورسیه بگیرید؟

مشاور مهاجرت و ویزا: بله آلمان با شرایط خاص بورسیه خواهد کرد اما مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی آلمان در حال حاضر طولانی می باشد.

ممنون از پاسخگویی شما میخواستم وقت مشاوره حضوری بگیرم اما وقت خالی پیدا نکردم لطفا راهنمایی کنید؟

 مشاور مهاجرت و ویزا: میتوانید در تایم اداری با شماره های موسسه در ارتباط باشید شما را راهنمایی خواهند کرد.

علایی : درود بر شما براي متقاضي خانم جهت تحصيل در آلمان يا كانادا يا غيره با توجه به اينكه رتبه ايشون ٢ رقمي هست و مدال آور المپياد هستن و با أين رتبه علوم پزشكي تهران را خواهند آورد ، آيا امكان بورسيه و فأند هست ؟ با تشكر

مشاور مهاجرت و ویزا:

بله در بسیاری از کشورها میتوان برای ایشان درخواست بورسیه تحصیلی داشته باشیم و شانس موفقیت بالایی دارند

شما می‌توانید با شماره های موسسه در ارتباط بوده و یا برای مشاوره ی تخصصی اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید.

مهدی : سلام خسته نباشید ببخشید شرایط کل در مورد رفتن ب ایتالیا و اینکه چه رشته هایی داره و هزینش چقده مثلا رشته پزشکی یا دندون پزشکی بعد شهریه اونجا سالانه است یا ترمی بعد دانشگاه خوابگاه دارن؟؟؟

مشاور مهاجرت و ویزا:

با توجه با سطح دانشگاه میزان شهریه مشخص میگردد و در صورتی که بورسیه تحصیلی شوید هزینه ای پرداخت نخواهید کرد.

سحر نادعلی : سلام من به همراه خواهر و همسرم با دارا بودن فوق لیسانس معماری و عمران میخوایم برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در کشور ایتالیا اقدام کنیم و full Scholarship بگیریم...مدارک نرم افزاری زیادی داریم و داریم ایلتس مونو می گیریم تو رشته های خودمون هم نمرات خوبی رو همیشه کسب کردیم و توسیه نامه استاد هم داریم ...سن یکیمون ۳۴ یکی ۳۱ و یکی ۲۶ ساله ...میخواستم راهنمایی بفرمایید که ما میتونیم full Scholarship بگیریم؟؟

مشاور مهاجرت و ویزا: 

با ارائه مدرک زبان و ارئه مدارک تحصیلی امکان بورسیه تحصیلی فراهم است. اما باید مدارک شما به صورت دقیق توسط کارشناسان مجموعه مورد بررسی قرار گیرد و همچنین مناسب ترین دانشگاه بریا تحصیل انتخاب گردد که بعد از تحصیل امکان دریافت ویزای کار نیز تسهیل گردد.

شما می‌توانید با شماره های موسسه در ارتباط بوده و یا برای مشاوره ی تخصصی اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید.

حنانه ایزدی : ممنون از پاسخگویی به موقع کارشناس. من سوالی داشتم راجع به بورسیه تحصیلی ایتالیا که آیا امکان این هست که من همسرم وفرزندمم همراه خودم ببرم؟ آیا همسرم هم میتونه کار کنه میدونم ایتالیا شرایط مناسب شغلی ای نداره اما همسر بنده متخصص آرایشگری حرفه ای هست

مشاور مهاجرت و ویزا: 

بله امکان اخذ ویزای ایتالیا همزمان برای همسر فرزند نیز فراهم است. در صورتی که کارفرمایی را پیدا کنید که به حرفه ی شما اعلام نیاز کند، بله میتوانید ویزای کار ایتالیا دریافت نمایید.

مژگان : درباره بورسیه تحصیلی ایتالیا آیا امکان اینکه بعد از تحصیل بتونم مشغول بکار بشم هست؟ من شنیدم که با تحصیل در ایتالیا میتونم میتونم در کانادا هم بورسیه بشم آیا این حرف درسته؟ یعنی میشه بعد از ایتالیا به کانادا مهاجرت کنم؟

 مشاور مهاجرت و ویزا:

بله امکان دریافت ویزای کار بعد از اخذ ویزای تحصیلی در ایتالیا امکان پذیر است و مدرک شما در تمام اتحادیه اروپا معتبر بوده و میتوانید مشغول به کار شوید.

 

یاسر شفاعت : سلام بنده برای ویزای کانادا میخواستم اقدام کنم

مشاور مهاجرت و ویزا:

لطفا شرایط شغلی، مالی و تاریخچه سفر خود را بفرمایید؟ آیا دوست یا آشنایی در کانادا دارید؟

سیده مریم : سلام خسته نباشید بنده دانشجوی رشته ی حسابداری مالی هستم روزانه دردانشگاه بیرجند هرچهارترم رو من ممتاز شدم الان شرایط کامل و دقیق رو برای بورسیه شدن میخوام بدونم

مشاور مهاجرت و ویزا:

آیا دارای مدرک زبان برای بورسیه شدن هستید؟ مدارک تحصیلی قبل از لیسانس را میتوانید ارائه دهید؟

Yasaminsotoodeh : میخواستم شرایط نمره رو برای بورسیه بپرسم

مشاور مهاجرت و ویزا:

شرایط نمره کدام مقطع و کدام رشته مد نظر شماست؟

افشین : با سلام قبل از دریافت ویزای شینگن، داشتن ویزای کدام کشورها امکان بالا بردن احتمال اخذ شینگن رو بالا میبره؟ آیا برای اخذ ویزای اون کشورها هم اقدام میکنین؟ مدارک و هزینه را هم محبت بفرمایید ذکر کنین با تشکر

مشاور مهاجرت و ویزا:

برای دریافت ویزای شینگن الزاما نیازی به داشتن ویزای کشورهای دیگر نخواهید داشت فقط باید مدراک شما برای اثبات بازگشت شما کامل باشد.

احسان اسلامی : با سلام من دانجوی سال آخر لیسانس هستم و میخوام برای پاییز 2019 از ایتالیا پذیرش بگیرم. تنها مشکلم اینه که با توجه به این که درسم حوالی مرداد 98 تموم میشه عملا ممکن نیست بتونم دانشنامه بگیرم و تا جایی که اطلاع دارم سفارت برای صدور ویزا حتما دانشنامه رو میخواد. انیک عده هم میگن گواهی موقت پایان دوره تحصیل که قابل ترجمه باشه هم کفایت می کنه. الآن کدوم حرف درسته؟ راهی هست که من بتونم ویزا بگیرم با تشکر

مشاور مهاجرت و ویزا:

اگر برای مقطع فوق لیسانس میخواهید اقدام به بورسیه تحصیلی داشته باشید، بله تمامی مدارک آخرین مدرک تحصیلی باید ارائه گردد.

 

ندا یونسی : سلام وقت بخیر من 31 ساله هستم و کارشناس حسابداری برای دریافت ویزا ایتالی باید چه اقداماتی رو انجام بدم کاری و یا تحصیلی ممنون میشم راهنمایی بفرمائید

مشاور مهاجرت و ویزا:

بله با امکان اقامت و تحصیل با حتی ویزای کار در کشورهای ایتالیا را دارید. حتی امکان بورسیه تحصیلی و سپس مشغول به کار در کشورهای اروپایی را خواهید داشت.

شما می‌توانید با شماره های موسسه در ارتباط بوده و یا برای مشاوره ی تخصصی اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید.

ابوالفضل : سلام .عذر میخوام حداقل تمکن مالی برای یه بورسیه کامل برای ایتالیا یا کانادا در چه حدی هست؟؟!

مشاور مهاجرت و ویزا:

 اگر در کشور ایتالیا بورسیه شوید نیازی به داشتن تمکن مالی نیست و درصورتی که بورسیه تحصیلی کامل شوید در کشور کانادا نیز نیازی به تمکن مالی نیست.

شما می‌توانید با شماره های موسسه در ارتباط بوده و یا برای مشاوره ی تخصصی اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید.

حسین خان زاده : با سلام،داری مدرک دیپلم در رشته تجربی هستم. میخواستم برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور اقدام کنم، باید چه روندی رو طی کنم؟ آیا این امکان برای من وجود دارد بلافاصله بعد از دیپلم برای دانشگاه های خارج از کشور پذیرش بگیرم؟

مشاور مهاجرت و ویزا:

 برای ادامه تحصیل می‌توانید به کشورهای اروپایی درخواست ویزای تجصیلی داشته باشید اما شرایط شما باید توسط کارشناسان موسسه مورد بررسی قرار گیرد.

شما می‌توانید با شماره های موسسه در ارتباط بوده و یا برای مشاوره ی تخصصی اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید.

محمد صابری : سلام وقت بخیر من ترم هفت مهندسی کشتی دانشگاه صنعت نفت هستم میخاستم بدونم چطور میشه برا ارشد بورسیه بگیرم و چقدر هزینش میشه و چجوریه کلا مرسی از شما

مشاور مهاجرت و ویزا:

 باید مقطع لیسانس را به پایان برسانید و با ارائه مدارک تحصیلی میتوانیم درخواست بورسیه تحصیلی برای مقطع کارشناسی داشته باشیم. هزینه های اخذ بورسیه تحصیلی نیز در جلسات مشاوره تعیین میگردد.

محمد مهدی عواطفی آزاد : سلام .خسته نباشید من محمد مهدی هستم و ۱۶سال و ۲ماه سن دارم .آیا من‌می توانم در دبیرستان های اروپا یا آمریکا و کانادا بورسیه شوم .ممکن هست اطلاعاتی در تختیار بنده بگذارید

مشاور مهاجرت و ویزا:

 برای کشور انگلستان و سوئیس با توجه به مدارک شما میتوانیم اقدام کنیم برای پذیرش دبیرستان.

شما می‌توانید با شماره های موسسه در ارتباط بوده و یا برای مشاوره ی تخصصی اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید.

mahsa shahriyari : ببخشید در حال حاضر مدرک زبان ندارم ولی اقدام کردم.اگه ممکن باشه بفرمایید چقدر احتمالش هست ک بتونید ویزای تحصیلی واسه سال جدید رو بگیرید ممنون میشم

مشاور مهاجرت و ویزا:

 در صورتی که مدارک به صورت کامل به سفارت ایتالیا ارائه گردد و شرایطش را داشته باشید، شانس بالایی برای دریافت ویزای تحصیلی خواهید داشت.

mahsa shahriyari : با سلام من 28سالمه و دیپلم و کاردانی من مربوط ب رشته های فنی حرفه ایی هست مبخواستم وایه پزشکی ایتالیا اقدام کنم ،آیا موسسه شما میتونن کمکی ب من جهت گرفتن ویزای تضمینی ایتالیا البته با بورس انجام بدن.ممنونم

مشاور مهاجرت و ویزا:

 در صورتی که شرایط ویزا را داشته باشید یکی از فعالیت های اصلی شرکت دریافت بورسیه تحصیلی می باشد.

khaniyeh : سوال پیرامون بورس تحصیلی ایتالیا

مشاور مهاجرت و ویزا:

سوالات خود را در خصوص ویزای تحصیلی در قسمت نظرات در همین صفحه عنوان بفرمایید در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود؟

mostafa karimi : با سلام من و خانمم با توجه به داشتن دعوتنامه از سویس فروردین امسال ریجکت شدیم و الان بدنبال یه ویزای تضمینی شینگن هستیم آیا در حیطه کاری شما هست؟

مشاور مهاجرت و ویزا:

 در ابتدای امر باید دلیل ریجکتی ویزای شینگن شما توسط کارشناس موسسه مشخص گردد سپس اقدام به اخذ ویزا خواهیم کرد.

شما می‌توانید با شماره های موسسه در ارتباط بوده و یا برای مشاوره ی تخصصی اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید.

کیمیا حیدری : سلام من میخوام با مدرک ایلتس بورسیه شم برم ایتالیا،،بورسیه یعنی برام مجانی میشه یا باید هزینه بدم؟بعد از این که بورسیه شدم هزینه زندگی در انجا پای خودم است یا به عنوان دانشجو در انجا به من خانه و پول میدهند؟ بعد میخواهم درخواست ویزای کار بدهم،مراحلش چطور است؟

مشاور مهاجرت و ویزا:

 گرفتن بورسیه تحصیلی ایتالیا امکان پذیر میباشد که سالی شش هزار یورو درسال است و طبق تجربه تقریبا همه هزینه های شما رو پوشش خواهد داد که ماهی حدود 400 یورو هزینه خوابگاه در شهرهای بزرگ ایتالیا ودر شهرهای کوچک حدود 300 یورو میباشد. یک کارت غذایی 5 یورو که روزانه شارژمیشود. در قوانین کشور ایتالیا بعد از اتمام تحصیل به شما یک فرصت یک ساله میدن که ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کرد و بعداز هشت سال میتوان برای پاسپورت ایتالیای اقدام کرد.

شما می‌توانید با شماره های موسسه در ارتباط بوده و یا برای مشاوره ی تخصصی اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید.

علی : آیا رشته های فنی و حرفه ای (الکتروتکنیک) نیز بکرسیه خارج از کشور را دارند؟؟

مشاور مهاجرت و ویزا: 

در صورتی که بتوانید مدرک زبان دریافت کنید بله بورسیه تحصیلی خواهید شد.

شما می‌توانید با شماره های موسسه در ارتباط بوده و یا برای مشاوره ی تخصصی اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید.

آسیه السادات ابطحی : سلام. میتونم بپرسم منظورتون از رزومه ی قوی چیه؟ چون من میخوام full scholarship بشم. اگر برام توصیح بدید ممنون میشم

با سلام و احترام 

برای دریافت بورسیه تحصیلی باید مدارک شما بررسی گردد باید دارای مدرک آیلتس باشید، سن شما باید با قوانین دانشگاه هم سو باشد، باید داری تمکن مالی معقولی باشید. معدل تحصیلی شما باید با شرایط بورسیه تحصیلی همخوانی داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های موسسه در ارتباط بوده و یا اقدام به رزرو وقت مشاوره نمایید.


سوالات متداول


هزینه تحصیل در ایتالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در کشور ایتالیا نسبت به سایر مقاصد تحصیلی پرمتقاضی در دنیا مقرون به صرفه تر است. این شهریه برای دانشگاه های دولتی بین صفر تا 5 هزار یورو در سال و برای دانشگاه های خصوصی بین 3 تا 35 هزار یورو در هر سال خواهد بود.

آیا می توان برای تحصیل در ایتالیا بورسیه شد؟

بله این امکان وجود دارد که دانشجوی واجد شرایط برای استفاده از کمک هزینه تحصیلی در کشور ایتالیا از یکی از انواع بورسیه این کشور استفاده کند.

دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در ایتالیا، چند ساعت در هفته مجاز به کار کردن هستند؟

قوانین این کشور به هر دانشجو اجاره می دهد تا حداکثر 4 ساعت در طول روز یا به شکل نیمه وقت و یا 20 ساعت در هفته مشغول به کار شود.

دانشجویان پس از تحصیل تا چه مدت می توانند در ایتالیا بمانند؟

این زمان بسته به دوره تحصیلی مورد نظر متفاوت است. برای مثال این زمان شامل یک دوره اقامت موقت 6 تا 12 ماهه برای دانشجویان لیسانس 120 واحدی می شود که البته به منظور جستجوی کار به آن ها اعطا می شود. در صورت اقامت بیشتر هر دانشجو باید در دوره های تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل شود.

مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.