ویزای تحصیلی آلمان

قیمت : طبق درخواست

رزرو وقت مشاوره

ویزای تحصیلی آلمان


نوع ویزا : پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان

کشور : آلمان

هشدار ها : لطفا از سپردن پاسپورت و مدارک شناسایی خود به افراد ناشناس خودداری نمایید.

مدارک :

مدارک ذیل به صورت کلی عنوان می شود (ارائه تمامی آنها اجباری نیست).

ارائه مدارک دیگر، افزون بر مدارک زیر به نوع درخواست بستگی دارد.

الف) مدرک شناسایی جهت درخواست ویزای تحصیلی آلمان:
1. پاسپورت جدید و قدیم متقاضی و همراهان 
2. عکس جدید 3٫5*4٫5 زمینه سفید متقاضی و هر یک از همراهان – نام و تاریخ تولد هر فرد باید پشت عکس نوشته شود.
3. سند ازدواج و شناسنامه متقاضی و تمامی همراهان (ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

ب) مدارک شغلی جهت درخواست ویزای تحصیلی آلمان: مدارک (سرپرست و همراهان) که میتواند شامل موارد ذیل باشد:
جواز کسب، روزنامه رسمی، اساسنامه، شراکت نامه، فیش حقوقی، پروانه شغلی، پروانه وکالت (ویژه ووکلا)، پروانه طبابت (ویژه پزشکان)، لیست بیمه تامین اجتماعی پرسنل، لیست بیمه تامین اجتماعی متقاضی و اعضای خانواده، قرارداد همکاری، نامه اشتغال به کار یا تحصیل و یا هر آنچه که اثبات کننده شغل یا تحصیل متقاضی و همراهان می باشد.

 

کارمندان: گواهی اشتغال به کار روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر و مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، فیش حقوقی دو ماه آخر، لیست بیمه دو ماه آخر و حکم کارگزینی (تماما ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

کارفرمایان: “آگهی تاسیس”، “آگهی تغییرات” و آگهی تصمیمات” شرکت در روزنامه رسمی، لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانک شرکت و ریزپرینت 4 ماه آخر به لاتین (تماما ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

تجار: کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، لیست پرداخت بیمه (تماما ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

مهندسان: پروانه نظام مهندسی یا جواز ساخت (تماما ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد: پروانه بهره برداری، جواز کسب، آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، لیست پرداخت بیمه کارکنان (تماما ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)

بازنشستگان: حکم بازنشستگی، فیش حقوقی سه ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود.) (تماما ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)


ج) مدارک تحصیلی جهت درخواست ویزای تحصیلی آلمان:
1. مدارک تحصیلی معتبر همراه با ریز نمرات متقاضی و همراهان (ترجمه رسمی با مهر قوه قضاییه و وزارت امور خارجه)
2. مدارک زبان معتبر.
3. مدارک دوره های آموزشی از مراکز معتبر آموزشی.

د) مدارک مالی و ملکی جهت درخواست ویزای تحصیلی آلمان:
1. اسناد املاک و مستغلات متقاضی و همراهان (ترجمه رسمی با مهر قوه قضاییه)
2. میانگین حساب 4 ماه آخر حساب بانکی متقاضی و همراهان. 
3. تمکن مالی (مانده حساب - سپرده) ارزی یا ریالی متقاضی و همراهان. 
4. سهام بورس یا هرآنچه که اثبات کننده دارایی نقدی یا غیر نقدی می باشد. (متقاضی و همراهان)

ه) فرم اطلاعات فردی جهت درخواست ویزای تحصیلی آلمان: یک فرم کامل از اطلاعات شخصی در غالب Word برای متقاضی و تمامی همراهان به صورت جداگانه. (آدرس محل کار متقاضی و همراهان، آدرس محل سکونت، شماره تماس محل سکونت، شماره تماس محل کار متقاضی و همراهان، شماره همراه متقاضی دارای واتساپ فعال، کدپستی محل سکونت و محل کار متقاضی و همراهان، توضیحاتی کامل راجع به سمت شغلی متقاضی و همراهان)

نکات مهم:

- ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند( رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن ها را همراهی نمی کند).
- اگر قادر به ارائه دعوتنامه برای درخواست ویزا می باشید، دعوت نامه شامل مشخصات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر متقاضی، آدرس و شماره های تماس محل سکونت و محل کار، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگر دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر (Notary Public) برسد.

- مدارک فرد دعوت کننده: ارائه کارت شهروندی، پاسپورت کشور مقصد، شناسنامه همان کشور یا کارت اقامت از سوی فرد دعوت کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت کننده شامل گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه های مالیاتی تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند.

- اگر دارای دعوتنامه هستید ارائه اصل دعوتنامه و مدارک شخص دعوت کننده الزامی ست. (شماره واتساپ فرد دعوت کننده برای ارتباط کارشناسان موسسه با ایشان الزامیست) 

در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت الزامی است.
- در برخی موارد ممکن است افسر ویزا از شما مدارک معاینه پزشکی بخواهد که ممکن است بیش از 3 ماه به پروسه پرونده شما اضافه کند. و گاهی در برخی پرونده ها به درخواست آفیسر گواهی عدم سوء پیشینه برای شما و اعضای خانواده ای که بالای 18 سال دارند الزامی است.
- دسترسی کامل به فرد متقاضی تا زمان اعزام برای انگشت نگاری الزامی می باشد. 
- کپی برابر اصل تمامی مدارک تهیه گردد.
- مسئولیت ارائه مدارک جعلی و ترجمه غلط مدارک بر عهده فرد متقاضی می باشد. در انتخاب دارالترجمه رسمی بسیار دقت داشته باشید.

قبل از اقدام به تهیه مدارک برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان، با متخصصان ما مشورت فرمایید.

توضیحات :

آلمان در زمینه کیفیت آموزش عالی، زیرساخت های تحقیقاتی، روش تدریس، مطالعات کم هزینه و چشم انداز شغلی روشن، مکان مناسبی برای تحصیل است. هر ساله تعداد دانشجویان بین المللی که آلمان را برای تحصیل انتخاب می کنند، به طور فزاینده ای در حال افزایش است. به ویژه از زمانی که این کشور دریافت شهریه تحصیلات عالی را لغو کرد. همچنین، موانع مربوط به دانش زبان در این کشور رو به کاهش است. بیش از 1.300 رشته مربوط به کارشناسی ارشد در آلمان به زبان انگلیسی تدریس می شوند، که مخصوص دانشجویان بین المللی طراحی شده است.
اخذ ویزای تحصیلی آلمان برای بسیاری از دانشجویان بین المللی که از کشورهای غیر از اتحادیه اروپا هستند، ضروری است. اکثر دانشجویان بین المللی قبل از اینکه برای تحصیل به آلمان بیایند، باید در کنسولگری آلمان در کشور خود ویزای تحصیلی آلمان را دریافت کنند.
در این مقاله هر اطلاعاتی که باید در مورد ویزای تحصیلی آلمان، نحوه دریافت آن، دانشگاه های بین المللی آلمان و هزینه های تحصیلی بدانید، کسب می کنید.
 

 

نحوه درخواست ویزای تحصیلی آلمان

1.    ابتدا برای دانشگاه مورد نظر خود در آلمان درخواست دهید و نامه پذیرش خود را دریافت کنید.
اگر هنوز مطمئن نیستید که در کدام دانشگاه در آلمان می خواهید تحصیل کنید، قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای تحصیلی آلمان باید تصمیم خود را بگیرید. پس از پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود در آلمان، نامه پذیرش مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان را دریافت خواهید کرد.
2.    تعیین کنید که به چه نوع ویزای تحصیلی نیاز دارید.
سه نوع اصلی ویزای تحصیلی برای آلمان وجود دارد:
ویزای متقاضی دانشجویی آلمان
اگر هنوز در دانشگاهی پذیرفته نشده اید، مدرکی را برای ورود به آلمان نیاز خواهید داشت. اگر علاقمند به بازدید از پردیس های دانشگاهی آلمان، بررسی فرصت های تحصیلی یا راه های اقامت خود در این کشور هستید، این ویزا مناسب شما است. ویزای متقاضی دانشجویی آلمان معمولاً طی چند ماه صادر می شود و به شما اجازه اقامت سه ماهه با تمدید اختیاری تا شش ماه را می دهد.
ویزای دانشجویی آلمان
در صورت پذیرفته شدن در یک دوره تحصیلی در آلمان یا دوره پایه، می توانید از طریق این ویزا برای مقاصد تحصیلی وارد آلمان شوید که این ویزا نیز به مدت سه ماه معتبر است. پس از 3 ماه اولیه، برای ادامه تحصیل باید برای اخذ مجوز اقامت اقدام کنید. ویزای دانشجویی محبوب ترین نوع ویزای تحصیلی آلمان است.
ویزای دوره زبان آلمانی
اگر می خواهید برای دوره های یادگیری دانش زبان آلمانی به آلمان بیایید، این ویزا مناسب شما است. ویزای دوره زبان آلمانی حداکثر 1 سال اعتبار دارد.
3.    چه زمانی و کجا برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان درخواست دهیم؟
برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان به سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود مراجعه کنید. تاریخ های موجود در وب سایت سفارت آلمان در کشور خود را بررسی کرده و برای مصاحبه ویزای تحصیلی آلمان وقت تعیین کنید.
توصیه می شود که حداقل سه ماه قبل از ورود به آلمان برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید. پروسه درخواست شما ممکن است تا 25 روز طول بکشد. پس از ارائه مدارک مورد نیاز، آنها برای تأییدیه به اداره مهاجرت دانشگاه مورد نظر شما ارسال می شوند، سپس به سفارت یا کنسولگری در کشور شما بازگردانده می‌شوند.
نکاتی در مورد درخواست ویزای تحصیلی آلمان:
•    اگر تحصیلات خود را به پایان برسانید، این فرصت را دارید که مجوز اقامت خود را حداکثر به مدت سه سال تمدید کنید، اما فقط در صورتی که حتما در رشته ای که تحصیل کرده اید به دنبال شغل باشید.
•    علاوه بر اخذ ویزای تحصیلی آلمان، شما همچنین باید بیمه درمانی این کشور را دریافت کنید و مهارت و دانش زبان آلمانی خود را اثبات کنید. قبل از ورود به این کشور باید یادگیری زبان آلمانی را شروع کنید، زیرا زبان انگلیسی در همه شهرهای آلمان به طور گسترده صحبت نمی شود.
4.    شرایط دانش زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان
در صورت درخواست ویزای بلند مدت، باید حداقل مهارت های اولیه دانش زبان آلمانی را داشته باشید، بنابراین از شما خواسته می شود که نتایج یکی از آزمون های زیر را ارائه دهید (از نتایج آنها نباید بیشتر از 4 سال گذشته باشد):
•    مدرک A1 از موسسه گوته
•    مدرک KCSE از KNEC
•    تست‌داف (TestDaF)
این الزامات مربوط به مهارت های زبان آلمانی، حتی در صورت اینکه شما برای دوره های تحصیلی زبان انگلیسی در آلمان ثبت نام کرده باشید هم ضروری است. مصاحبه برای اخذ ویزا در سفارت آلمان همچنین شامل مکالمه‌ای به زبان آلمانی خواهد بود، بنابراین شما باید ثابت کنید که می فهمید و می توانید با استفاده از عبارات اساسی به زبان آلمانی ارتباط برقرار کنید.
5.     مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان
برای اینکه بتوانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در دانشگاه های آلمان تحصیل کنید، باید یکی از ویزاهای ذکر شده در متن بالا را دریافت کنید. برای درخواست ویزای تحصیلی آلمان، باید موارد زیر را ارسال کنید:
•    یک گواهی یا مدرکی که پوشش بیمه درمانی شما را بیان می کند، همچنین هنگام ثبت نام در دانشگاه نیز ضروری است (در آلمان، بیمه های بهداشت و درمان عمومی از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، بوسنی و هرزگوین، اسرائیل، مراکش، مقدونیه، لیختن اشتاین، ایسلند، نروژ، سوئیس، صربستان، ترکیه و تونس پذیرفته می شوند)
•    اثبات منابع مالی برای حمایت از تحصیلات شما (حدود 10،236 یورو در سال)
•    رونوشت گواهینامه هایی که سابقه تحصیلی، دستاوردها و مدارک تحصیلی شما را بیان می کند.
•    در صورت ثبت نام در دوره هایی که به زبان آلمانی آموزش داده می شوند: ارائه گواهینامه مهارت و دانش زبان آلمانی
•    فرم درخواست تکمیل شده
•    پاسپورت معتبر
•    انگیزه نامه
•    هزینه درخواست ویزای تحصیلی آلمان (حدود 75 یورو)
•    دو عکس
•    نامه پذیرش از دانشگاه
•    اعلام اعتبار برای همه اسناد
با توجه به ملیت شما و نوع ویزایی که برای آن درخواست می کنید، ممکن است اسناد دیگری هم مورد نیاز باشد.
6.    درخواست مجوز کار پس از اخذ ویزای تحصیلی آلمان
دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) می توانند بدون محدودیت زمانی در آلمان کار کنند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، مجاز به کار برای 120 روز به صورت تمام وقت یا 240 روز به صورت نیمه وقت در طول یک سال و به عبارتی مجاز به کار برای 20 ساعت در هفته در طول یک ترم هستند.
با این حال، اگر آنها می خواهند از این محدودیت زمانی فراتر بروند، باید برای "مجوز کار" به "Agentur für Arbeit" (آژانس کار فدرال) و مقامات خارجی مراجعه کنند.
7.    شرایط درخواست مجوز اقامت پس از اخذ ویزای تحصیلی آلمان
مجوز اقامت پس از ورود به آلمان الزامی است. شهروندان اتحادیه اروپا و سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین نیازی به مجوز اقامت ندارند. دانشجویان سایر کشورهای دیگر که قصد دارند بیش از 90 روز در آلمان تحصیل کنند، باید برای اخذ مجوز اقامت اقدام کنند.
برخی از مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز اقامت آلمان عبارتند از:
•    تأییدیه ثبت نام از اداره ثبت نام ساکنان
•    تأییدیه پوشش بیمه درمانی
•    کارت دانشجویی از دانشگاه آلمان
نکته بسیار مهم: برای افزایش شانس خود در دریافت ویزای تحصیلی آلمان، باید از حساب بلاک شده به عنوان اثبات منابع مالی استفاده کنید. حساب بلاک شده یک نوع حساب بانکی ویژه برای دانشجویان بین المللی در آلمان است تا ثابت کند که شما سرمایه کافی برای یک سال زندگی در آلمان را در طول تحصیل خود دارید.
از 1 نوامبر 2020، تخمین زده می شود که یک دانشجوی خارجی در آلمان به طور متوسط حداقل 861 یورو در ماه هزینه می کند. بنابراین، قبل از درخواست ویزای تحصیلی آلمان، باید 10،332 یورو در حساب بانکی خود داشته باشید.


معرفی رشته های تحصیلی محبوب در آلمان

دانشگاه ها و موسسات آموزشی دولتی و خصوصی در آلمان دوره های زیادی در رشته های مختلف مانند مهندسی، علوم کاربردی و محض، هنرها و علوم انسانی، ریاضیات و علوم کامپیوتر، پزشکی، تجارت و مدیریت و غیره ارائه می دهند. در ادامه این مطلب، برخی از رشته های تحصیلی متداول تر در آلمان را معرفی می کنیم که معمولاً توسط دانشجویان بین المللی که تحصیلات عالی خود را در آلمان می گذرانند، انتخاب شده اند.
 

ویزای تحصیلی آلمان

 

رشته های محبوب در آلمان برای دانشجویان بین المللی

برخی از رشته های متداول و محبوب که توسط دانشجویان بین المللی برای تحصیل در آلمان انتخاب شده اند، عبارتند از:


رشته مهندسی
در میان دریایی از گزینه هایی که متقاضیان در رشته های مربوط به مهندسی دارند، آلمان برنامه های متنوعی را ارائه می دهد. دانشگاه های مهندسی در آلمان نیز به دلیل تخصص و دقت در زمینه های مربوطه در سطح جهانی شناخته شده اند. بنابراین، انتخاب یک دانشگاه مهندسی در آلمان می تواند شانس و چشم انداز شغلی شما را نیز افزایش دهد. برخی از بهترین دانشگاه ها در رشته های مهندسی در آلمان عبارتند از:
•    دانشگاه فنی برلین
•    دانشگاه هومبولت، برلین
•    دانشگاه هامبورگ
•    دانشگاه صنعتی براونشویگ، برانزویک


رشته مدیریت
چشم انداز شغلی فارغ التحصیلان رشته های مربوط به مدیریت در آلمان بسیار روشن است. زیرا در سراسر اتحادیه اروپا و سایر کشورها نیز بسیار مورد توجه هستند. برخی از بهترین دانشگاه ها در رشته های مدیریت در آلمان عبارتند از:
•    دانشگاه آزاد برلین
•    مدرسه تجارت و نوآوری برلین
•    دانشگاه فنی برلین
•    مدرسه بازرگانی اتحادیه اروپا، مونترو


علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات
یکی دیگر از زمینه های محبوب که دانشگاه های آلمان به آن شهرت دارند، رشته های مربوط به علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات است. دانشجویان مشتاق قادر خواهند بود تعدادی از دوره های علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات را در سطوح مختلف، یعنی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، دنبال کنند. 
دوره های ارائه شده این رشته ها در دانشگاه های دولتی و خصوصی آلمان در سراسر جهان مشهور است. و فارغ التحصیلان آن توسط شرکت های چند ملیتی مختلف در سراسر جهان بسیار مورد توجه قرار می گیرند. برخی از بهترین دانشگاه ها در رشته های علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات در آلمان عبارتند از:
•    دانشگاه فنی برلین
•    دانشگاه آزاد برلین
•    دانشگاه هومبولت، برلین
•    مدرسه بازرگانی اتحادیه اروپا، مونترو
•    دانشگاه هامبورگ


هنرهای خلاقانه، علوم انسانی و هنر
دانشجویان بین المللی از سراسر جهان تعداد زیادی از رشته های هنرهای خلاقانه، طراحی، علوم انسانی را که توسط دانشگاه های معتبر آلمان ارائه شده است، انتخاب کرده اند. فارغ التحصیلان این رشته ها از دانشگاه های آلمان در سراسر جهان شناخته شده و به کار گرفته می شوند. برخی از بهترین دانشگاه ها در رشته های هنرهای خلاقانه، علوم انسانی و هنر در آلمان عبارتند از:
•    دانشگاه آزاد برلین
•    دانشگاه هامبورگ
•    دانشگاه لجستیک کوهنه، هامبورگ
•    مدرسه بازرگانی اتحادیه اروپا، مونترو


علوم اجتماعی
در میان هزاران برنامه تحصیلی ارائه شده، دانشگاه های آلمانی از برنامه های متعددی در زمینه علوم اجتماعی برخوردارند. دانشجویان بین المللی علاقمند به این رشته ها در آلمان می توانند یکی از دانشگاه های زیر را برای گذراندن رشته های مربوط به علوم اجتماعی انتخاب کنند:
•    دانشگاه فنی برلین
•    دانشگاه هومبولت برلین
•    دانشگاه هامبورگ
•    دانشگاه صنعتی براونشویگ، برانزویک


معرفی دانشگاه های برتر آلمان

آلمان در بین ده مقصد محبوب برای تحصیل در جهان قرار دارد. برخی از بهترین دانشگاه های جهان در این کشور وجود دارد. در آلمان شهریه بسیاری از دانشگاه ها بسیار کم یا حتی کاملا رایگان است. می توان گفت که آلمان بهشت دانشجویان است. طبق آخرین آمار، بیش از 350،000 دانشجوی بین المللی در آلمان تحصیل می‌کنند که تعداد آنها روز به روز افزایش می یابد.
علاوه بر این، دانشگاه های آلمان مدارک شناخته شده در سطح جهانی را ارائه می دهند، به این معنی که مدارک تحصیلی شما در سطح بین المللی ارزش گذاری می شود و مهارت هایی که کسب می کنید به شما امتیاز بیشتری در بازار کار می دهد. بنابراین، اگر به فکر ثبت نام در یکی از دانشگاه های آلمان هستید، در اینجا بهترین دانشگاه های آلمان را که بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانQS  رتبه بندی شده اند، لیست کرده ایم.
 

معرفی دانشگاه های برتر آلمان


1.دانشگاه فنی مونیخ/ Technische Universität München

دانشگاه فنی مونیخ به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های اروپا شناخته می شود که به دلیل برتری در تحقیقات، آموزش و ارتقای استعدادها مشهور است. این دانشگاه با 15 دانشکده مختلف، حدود 42،705 دانشجو در تمام رشته های تحصیلی دارد که 32٪ از آنها دانشجویان بین المللی هستند. 
شعار دانشگاه فنی مونیخ این است: "ما بر روی استعدادها سرمایه گذاری می کنیم و دانش، دستاورد ماست. " دانشگاه فنی مونیخ برنامه های تحصیلی خود را در رشته های تحصیلی زیر ارائه می دهد:
•    معماری
•    علم شیمی
•    علوم کامپیوتری
•    ساخت و ساز 
•    هوانوردی، فضانوردی و زمین شناسی
•    مهندسی مکانیک
•    مهندسی برق و کامپیوتر
•    ریاضیات
•    فیزیک
•    علوم ورزشی و بهداشتی
•    اقتصاد
•    پزشکی
آدرس وبسایت دانشگاه فنی مونیخ: https://.tum.de/en


2.دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ/ Ludwig-Maximilians-Universität München

این دانشگاه در قلب اروپا واقع شده است و یکی از برجسته ترین دانشگاه های تحقیقاتی اروپا است. دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ بیش از 500 سال سابقه دارد و بالاترین استانداردها را در زمینه آموزش و پژوهش ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی این دانشگاه 15 درصد از کل جمعیت دانشجویی را تشکیل می دهند و حدود 7.000 نفر هستند. 
طبق رتبه بندی دانشگاه های جهان QS برای سال 2021، این دانشگاه رتبه 64 جهان را بدست آورده است. این دانشگاه دوره هایی را در رشته های تحصیلی زیر ارائه می دهد:
•    الهیات کاتولیک
•    الهیات پروتستان
•    حقوق
•    مدیریت بازرگانی - دانشکده مدیریت مونیخ
•    اقتصاد
•    پزشکی
•    دامپزشکی
•    تاریخ و هنر
•    فلسفه، فلسفه علم و مطالعه دین
•    روانشناسی و علوم تربیتی
•    ریاضیات، انفورماتیک و آمار
•    مطالعه فرهنگ
•    زبان ها و ادبیات
•    علوم اجتماعی
•    فیزیک
•    زیست شناسی
•    شیمی و داروسازی
•    علوم زمین
آدرس وبسایت دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ: https://lmu.de/en

 

 در حال حاضر ویزا724 فعالیتی در خصوص خدمات مرتبط با این صفحه ندارد، مطلب زیر صرفا جهت راهنمایی شما عزیزان تهیه شده است و می تواند به شما جهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان کمک کند، پس با دقت مطالعه بفرمایید.


3.دانشگاه روپرخت کارل هایدلبرگ/ Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg

این دانشگاه دارای سابقه طولانی به عنوان یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی بین المللی است که رشته های مختلفی را ارائه می دهد. این دانشگاه با هدف گسترش دانش و مهارت های دانشجویان و آماده سازی آنها برای آینده، آموزش های کیفی را در محیط های دوستانه ارائه می دهد. 
دانشگاه هایدلبرگ توجه خود را معطوف به ایجاد فرصت های برابر برای زنان و مردان و ایجاد یک جامعه دوستانه و متنوع از افراد بلندپرواز کرده است. این رشته های تحصیلی در دانشگاه روپرخت کارل هایدلبرگ ارائه می‌شوند:
•    علوم زیستی
•    شیمی و علوم زمین
•    ریاضیات و علوم کامپیوتر
•    فیزیک و نجوم
•    مطالعات رفتاری و فرهنگی
•    اقتصاد و علوم اجتماعی
•    حقوق
•    زبان های مدرن
•    فلسفه
•    فیزیک و نجوم
•    الهیات
•    پزشکی
آدرس وبسایت دانشگاه روپرخت کارل هایدلبرگ: https://uni-heidelberg.de/en 


4.دانشگاه هومبولت برلین/ Humboldt-Universität zu Berlin

این دانشگاه بسیار معتبر با حدود 35،475 دانشجو که از این تعداد 5،610 آنها دانشجویان بین المللی هستند، به دلیل نحوه تدریس و تحقیق خود دارای شهرت زیادی است و حدود 420 استاد و بیش از 1.900 دستیار در دانشگاه هومبولت برلین تدریس و تحقیق می کنند. حدود 18 درصد از کادر علمی این دانشگاه از خارج از آلمان آمده اند، در نتیجه دانشجویان از تدریس با کیفیت و چشم انداز بین المللی برخوردار می شوند. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان آنقدر مهارت خواهند داشت که با اطمینان وارد بازار کار شوند. 
در این دانشگاه، می توانید یک رشته تحصیلی از رشته های تحصیلی زیر را انتخاب کنید:
•    حقوق
•    فرهنگ، علوم اجتماعی و آموزش
•    علوم زیستی
•    ریاضیات و علوم طبیعی
•    فلسفه
•    زبان شناسی و ادبیات
•    الهیات
•    تجارت و اقتصاد
•    پزشکی 
آدرس وبسایت دانشگاه هومبولت برلین: https://hu-berlin.de/en 


5.موسسه فناوری کارلسروهه/ KIT, Karlsruhe Institute of Technology
هدف پژوهش و آموزش موسسه فناوری کارلسروهه کمک به حل برخی از بزرگترین چالش های پیش روی جامعه، صنعت و همچنین محیط زیست است. در این دانشگاه تبادل دانش به صورت جهانی از طریق پروژه های تحقیقاتی متعدد بین المللی صورت می گیرد. می توانید برنامه های تحصیلی در رشته های تحصیلی زیر را در این دانشگاه انتخاب کنید:
•    معماری
•    مهندسی عمران، علوم زمین و محیط زیست
•    شیمی و علوم زیستی
•    مهندسی شیمی و فرآیند
•    علوم انسانی و علوم اجتماعی
•    مهندسی برق و فناوری اطلاعات
•    مهندسی مکانیک
•    اقتصاد و مدیریت
•    فیزیک
•    انفورماتیک
•    ریاضیات
آدرس وبسایت موسسه فناوری کارلسروهه: https://kit.edu/english 


6.دانشگاه آزاد برلین/ Freie Universitaet Berlin
این دانشگاه از سال 2007 یکی از موسسات پیشرو در زمینه علم و آموزش بوده است. دانشگاه آزاد برلین حدود 33.000 دانشجو در رشته های مختلف دارد که از این تعداد 13٪ دانشجوی بین المللی در دوره های کارشناسی و 27٪ دانشجوی بین المللی در مطالعات کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند. 
این دانشگاه خواستار این است که با ارائه برنامه های کارآمد و اطمینان از کسب مهارت های لازم برای غلبه بر چالش های پیش روی جامعه، آینده ای روشن را برای زندگی ارزشمند تضمین کند. دانشگاه آزاد برلین، رشته‌های تحصیلی زیر را ارائه می دهد:
•    زیست شناسی، شیمی و داروسازی
•    علوم زمین
•    آموزش و روانشناسی
•    تاریخ و مطالعات فرهنگی
•    حقوق
•    ریاضیات و علوم کامپیوتری
•    فلسفه و علوم انسانی
•    فیزیک
•    علوم سیاسی و اجتماعی
•    دامپزشکی
•    تجارت و اقتصاد
•    پزشکی 
آدرس وبسایت دانشگاه آزاد برلین: https://fu-berlin.de


7.دانشگاه آخن RWTH/ Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen
این دانشگاه به دلیل کیفیت آموزش و تحقیقات خود در سطح بین المللی شناخته شده است. دانشگاه آخن RWTH که در بین 10 دانشگاه برتر آلمان رتبه بندی شده است، جایی است که در آن راه حل های ابتکاری برای حل چالش های جهانی ارائه می شود. علاوه بر این، این دانشگاه به دانشجویان خود فرصت بیشتری می‌دهد تا تمام مهارت ها و دانش مورد نیاز برای موفقیت در بازار کار جهانی را به دست آورند. دانشگاه آخن RWTH حدود 45،628 دانشجو دارد که 11،280 نفر از آنها دانشجویان بین المللی از سراسر جهان هستند. شما می توانید دوره های مورد نظر خود را در رشته های تحصیلی زیر در این دانشگاه انتخاب کنید:
•    ریاضیات، علوم کامپیوتری و علوم طبیعی
•    معماری
•    مهندسی عمران
•    مهندسی مکانیک
•    منابع زمین و مهندسی مواد
•    مهندسی برق و فناوری اطلاعات
•    هنر و علوم انسانی
•    دانشکده تجارت و اقتصاد
•    پزشکی
آدرس وبسایت دانشگاه آخن : https://www.rwth-aachen.de 


8.موسسه فناوری برلین/ Technische Universität Berlin (TU Berlin)
این دانشگاه که در مرکز اروپا واقع شده، در سطح بین المللی شناخته شده است. مدارک تحصیلی این دانشگاه به تنهایی به دانشجویان این امکان را می دهد تا به حرفه رویایی خود دست یابند. برتری و کیفیت چیزی است که این دانشگاه را در کنار دستاوردهای برجسته در تحقیق و تدریس مشخص کرده است. دانشجویان این دانشگاه ضمن ثبت نام در مقاطع تحصیلی در یکی از رشته های تحصیلی زیر، از محیطی دوستانه و متنوع برخوردار هستند:
•    علوم انسانی و آموزش
•    ریاضیات و علوم طبیعی
•    مهندسی برق و علوم کامپیوتر
•    سیستم های ماشین آلات و ترافیک
•    برنامه ریزی محیط ساختمان
•    اقتصاد و مدیریت
آدرس وبسایت موسسه فناوری برلین: https://tu.berlin/en 


9.دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن/ Eberhard Karls Universität Tübingen
به مدت بیش از 500 سال، این دانشگاه محل تحقیقات برجسته و آموزش عالی بوده است. همچنین به دلیل دوره های ابتکاری و بین المللی، حدود 27،196 دانشجو دارد که 3،779 نفر از آنها دانشجویان بین المللی هستند. در حین تحصیل در این دانشگاه، دانشجویان با محیطی دوستانه، امکانات مدرن، کادر علمی برجسته آشنا می شوند. در میان جامعه متنوع دانشجویان با انگیزه، دانشجویان می توانند مدارکی را کسب کنند که در دنیای امروز مفید و کاربردی خواهد بود. در این دانشگاه می توانید مدرک خود را در رشته های تحصیلی زیر بدست آورید:
•    الهیات پروتستان
•    الهیات کاتولیک
•    حقوق
•    فلسفه
•    ریاضیات و علوم طبیعی
•    دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی
•    دانشکده پزشکی
آدرس وبسایت دانشگاه ابرهارد کارلس توبینگن: https://uni-tuebingen.de/en


10.دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ/ Albert-Ludwigs-Universität Freiburg
این دانشگاه در سال 1457 تأسیس شد و مجموعه متنوعی از برنامه های تحصیلی را ارائه می دهد. شما می‌توانید مدرک خود را در این دانشگاه در تمام رشته های مهم تحصیلی که امروزه توسط متخصصان مشهور تدریس می شود، دریافت کنید. دانشگاه فرایبورگ از بازاندیشی، تکثرگرایی و مبادلات بین المللی استقبال می‌کند و بهترین شرایط را برای تحقیق، تدریس، مدیریت و آموزش مداوم در محیطی دوستانه و برابر ارائه می‌دهد. 
شما می توانید در رشته های تحصیلی زیر در این دانشگاه ثبت نام کنید:
•    الهیات
•    حقوق
•    اقتصاد و علوم رفتاری
•    علوم انسانی
•    فلسفه
•    زیست شناسی
•    ریاضیات و فیزیک
•    شیمی و داروسازی
•    پزشکی
•    محیط زیست و منابع طبیعی
•    مهندسی
آدرس وبسایت دانشگاه آلبرت لودویگ فرایبورگ: https://uni-freiburg.de


هزینه های تحصیلی و زندگی در آلمان

در این مطلب تمام اطلاعات مورد نیاز برای محاسبه بودجه خود برای تحصیل در آلمان مانند جزئیات مربوط به شهریه، هزینه های زندگی و فرصت های مربوط به بورس تحصیلی را کسب خواهید کرد.

هزینه های تحصیلی و زندگی در آلمان

 

شهریه دانشگاه های دولتی آلمان

اگر می خواهید در آلمان تحصیل کنید، خوب است بدانید که دانشگاه های دولتی آلمان هیچ شهریه ای برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دریافت نمی کنند. (مگر در صورتی که در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ای دیگر قصد ادامه تحصیل دارید) سیستم آموزش رایگان آلمان بدون در نظر گرفتن کشور مبدا برای همه دانشجویان بین المللی در دسترس است.
تنها استثنا در این مورد ایالت فدرال بادن-وورتمبرگ است، که در پایان سال 2017، شهریه 3.000 یورویی در سال را برای دانشجویان غیر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا وضع کرد.
اکثر دانشگاه های آلمان دولتی هستند، بنابراین شما فقط باید هزینه های اداری را بپردازید که معمولاً بین 100 تا 350 یورو در هر ترم هزینه دارد. این هزینه شامل خدمات سازمان دانشجویی و ثبت نام شما می شود.
با این وجود، استثنائاتی در این قانون نیز وجود دارد. مثلا اگر دوره تحصیلی خود را به موقع به پایان نرسانید و در برمن، نیدرزاکسن، ساارلند، زاکسن، زاکسن-آنهالت یا تورینگن تحصیل کنید، ممکن است مجبور به پرداخت شهریه شوید.
برخی از دانشگاه های رایگان برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:
•    دانشگاه اشتوتگارت
•    دانشگاه مانهایم
•    دانشگاه برمن
•    دانشگاه کلن
•    دانشگاه هامبورگ

 

شهریه دانشگاه های خصوصی آلمان

در دانشگاه های خصوصی آلمان، هزینه تحصیل می تواند برای مدرک کارشناسی به 26.000 یورو در سال و برای کارشناسی ارشد به 40.000 یورو در سال برسد. رشته های مهندسی و تجارت و مدیریت گران ترین رشته‌های تحصیلی در آلمان هستند.
شهریه دانشگاه های برتر آلمان
در اینجا لیستی از متوسط شهریه دانشگاه های برتر آلمان را ارائه کرده ایم:
•    دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ - متوسط شهریه 258 یورو در سال
•    دانشگاه هایدلبرگ - متوسط شهریه 20.000 یورو در سال
•    دانشگاه فنی مونیخ - متوسط شهریه 258 یورو در سال
•    دانشگاه هومبولت برلین - بدون شهریه

 

هزینه های زندگی در آلمان برای دانشجویان بین المللی

در آلمان نه تنها می توانید به صورت رایگان تحصیل کنید، بلکه هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است. میانگین هزینه های زندگی برای دانشجویان بین 700 تا 1.000 یورو در ماه، با احتساب محل اقامت است.
هزینه های زندگی در شهرهای بزرگتر آلمان مانند: برلین، فرانکفورت یا دوسلدورف، 900 – 1.500 یورو در ماه است.
هزینه های زندگی در شهرهای کوچکتر آلمان مانند: فرایبورگ، لایپزیگ یا هانوفر،750 – 1.100 یورو در ماه است.

 

هزینه اقامت دانشجویی در آلمان

وقتی صحبت از زندگی در آلمان می شود، مسکن بالاترین هزینه ماهانه ای است که شما خواهید داشت. گزینه‌های ارزان تر برای دانشجویان بین المللی مانند خوابگاه های اقامتی دانشجویی یا اجاره آپارتمان اشتراکی نیز وجود دارد. همچنین می‌توانید یک آپارتمان تک اتاقه (که استودیو نیز نامیده می شود) اجاره کنید. در اینجا میانگین هزینه های اقامت یک دانشجو در آلمان را بررسی کرده ایم:
اقامت در استودیو: 390 یورو در ماه
اشتراک یک آپارتمان اجاره ای خصوصی: 365 یورو در ماه
زندگی در محل اقامت دانشجویی: 250 یورو در ماه
خوابگاه های اقامتی دانشجویان یکی از محبوب ترین گزینه های مسکن برای دانشجویان است. طبق آمارها، بیش از 40 درصد از دانشجویان بین المللی در محل اقامت دانشجویی زندگی می کنند. دومین گزینه پرطرفدار، اجاره یک آپارتمان به صورت اشتراکی  است که 30 درصد از دانشجویان این نوع محل اقامت را انتخاب می کنند.
همچنین، خدمات ماهانه مانند برق، گاز، گرمایش و اینترنت می تواند بین 100 تا 200 یورو به هزینه های کل زندگی شما اضافه کند.

 

هزینه غذا برای دانشجویان بین المللی در آلمان

به عنوان یک دانشجو در آلمان، ماهیانه حدود 170 یورو برای اقلام غذایی پرداخت خواهید کرد. اگر به دنبال قیمت های کمتر هستید، سوپر مارکت های ارزان تری مانندAldi ، Lidl  و Netto را امتحان کنید.
اگر می خواهید هر چند وقت یکبار در رستوران شام بخورید، 10 یورو برای غذای ارزان قیمت می پردازید. هزینه یک وعده غذایی سه نفره برای دو نفر در یک رستوران، به طور میانگین 45 یورو به همراه یک نوشیدنی سبک اضافی 3 یورویی خواهد بود.

 

هزینه ی حمل و نقل برای دانشجویان بین المللی در آلمان

بر اساس آمارها، حدود 10 درصد از کل بودجه ماهانه دانشجویان صرف حمل و نقل می شود. بلیط حمل و نقل عمومی برای دانشجویان بین 25 تا 200 یورو در ماه است. شما به راحتی می توانید در هر شهر از آلمان برای رفت و آمد خود از دوچرخه استفاده کنید. نرخ اجاره دوچرخه حدود 15-20 یورو در روز است.
همچنین می توانید از سیستم قطار Deutsche Bahn آلمان استفاده کنید و از هر شهر از آلمان که می‌خواهید، دیدن کنید. کرایه ها بین 20 تا 70 یورو است.

 

بورسیه و حمایت مالی از دانشجویان بین المللی در آلمان

دولت آلمان از آموزش عالی به شدت حمایت می کند و با تأمین هزینه های تحصیلی دانشجویان، دانشگاه ها را از این جهت تأمین مالی می کند. علاوه بر این، دولت آلمان برنامه های حمایتی مالی زیادی را برای دانشجویان ارائه می دهد.
برخی از بورسیه های تحصیلی که در آلمان ارائه می شوند شامل:
•    بورسیه های DAAD
•    اراسموس+
•    Deutschlandstipendium
•    بورسیه های تحصیلی بنیاد هاینریش بول
•    بورسیه های تحصیلی هومبولت
•    بورسیه های تحصیلی هلمهولتز
بورسیه DAAD، یا سرویس تبادل دانشگاهی آلمان، بر روی تامین بودجه دانشجویان بین المللی برای تحصیل تمرکز کرده است. بورس تحصیلی DAAD بیش از 100,000 دانشجوی آلمانی و بین المللی را پشتیبانی می‌کند.
بورسیه Deutschlandstipendium  جوایز 300 یورویی در ماه را برای دانشجویان با استعداد برای حداقل دو ترم ارائه می دهد. 

 

شرایط دریافت پذیرش هر دانشگاه در آلمان

با تماس با دفتر بین المللی دانشگاه در آلمان بررسی کنید که آیا شرایط پذیرش دانشگاه انتخابی خود در آلمان را برآورده می کنید یا خیر. برای اخذ پذیرش به مدرک ورود به تحصیلات عالی (Hochschulzugangsberechtigung - HZB) یا معادل آن نیاز خواهید داشت.
دانشجویان بین المللی دارای مدارک نیز ممکن است مجبور شوند پس از شرکت در یک دوره مقدماتی (Studienkolleg)  در آزمون ورودی دانشگاه (Feststellungsprufung) شرکت کنند.
حتی اگر شرایط پذیرش را برآورده کنید، اغلب نمی توانید مستقیماً ثبت نام کنید. محبوب ترین دوره های تحصیلی در آلمان معمولاً محدودیت های خاصی به نام Numerus Clausus (NC) دارند. بر اساس این محدودیت ها باید مراحل انتخاب را طی کنید. برای اجتناب از عدم پذیرش به دلیل محدودیت ها، بهتر است به طور همزمان به دانشگاه های بیشتری در آلمان مراجعه کنید.
پذیرش در دانشگاه های آلمان بر اساس معدل دبیرستان (GPA) است. هرچه نمره شما بیشتر باشد، شانس پذیرش شما در دانشگاه مورد نظرتان بیشتر است.
همچنین، در آلمان برخی از رشته های تحصیلی تقاضای بسیار زیادی دارند، به همین دلیل ممکن است محدودیت های خاصی برای این رشته ها در نظر گرفته شود. این موارد بر نحوه درخواست شما برای دریافت مدرک دانشگاهی در آلمان تأثیر می گذارد. برخی از این رشته ها عبارتند از:
•    معماری
•    پزشکی
•    دندانپزشکی
•    دامپزشکی

 

شرایط مربوط به دانش زبان برای اخذ پذیرش دانشگاه در آلمان

آلمان تعداد بسیار محدودی از دوره های کارشناسی را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می دهد. با این حال، دوره هایی وجود دارد که به دو زبان آلمانی و انگلیسی تدریس می شود که شرایطی عالی برای پیشرفت مهارت‌های زبان آلمانی شما در دوران تحصیل در مقطع کارشناسی را فراهم می کند. 
دو آزمون اصلی زبان آلمانی توسط همه دانشگاه های آلمان پذیرفته می شود:
•    DSH (آزمون دانش زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه) - فقط در آلمان موجود است.
•    TestDaF - در 90 کشور جهان در دسترس است.
اگر دوره تحصیلی که قصد دارید در آن شرکت کنید تا حدی به زبان انگلیسی تدریس می شود، باید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید. معروف ترین آنها عبارتند از:
•    آیلتس آکادمیک
•    تافل iBT
•    PTE آکادمیک

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه در آلمان 

هر دانشگاه معیارهای پذیرش خود را تعیین می کند، اما به طور کلی موارد زیر را شامل می شود:
•    کپی گواهینامه دیپلم دبیرستان یا مدرکی که قبلاً تکمیل شده است.
•    ترجمه دروس و نمرات 
•    عکس (های) گذرنامه
•    کپی گذرنامه خود
•    اثبات مهارت و دانش زبان - آلمانی و/یا انگلیسی
•    انگیزه نامه
•    هزینه درخواست
یک مرجع رسمی باید تمام اسنادی را که ارائه می دهید، تأیید کند.
مهلت درخواست برای اخذ پذیرش دانشگاه در آلمان
دانشجویانی که قصد ثبت نام در دانشگاه های آلمان را دارند، می توانند تحصیلات خود را در زمستان یا تابستان آغاز کنند:
•    مهلت درخواست برای ثبت نام در زمستان 15 ژوئیه است.
•    مهلت درخواست برای ثبت نام در تابستان 15 ژانویه است.
تاریخ مهلت های درخواست می تواند برای دانشگاه های مختلف، متفاوت باشد. همیشه تاریخ ها را بررسی کرده و سعی کنید مراحل درخواست پذیرش خود را زود شروع کنید. 
 

مطالب پیشنهادی:

استارتاپ ویزای کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

مهاجرت از طریق خود اشتغالی کانادا

ویزای کار پرستاری کانادا یا مهاجرت پرستاران به کانادا

مهاجرت از طریق PEQ کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا

ویزا و اقامت سرمایه گذاری کانادا

مقایسه هزینه های زندگی در کانادا

مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا

درباره ویزای کانادا همه چیز بدانید

درباره تحصیل در کانادا همه چیز بدانید

ویزای اقامت دائم کانادا

مهاجرت به کانادا

وکیل مهاجرت

ویزای شینگن آلمان

ویزا و اقامت سرمایه گذاری انگلیس

 

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا ، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.

دریافت اطلاعات تماس و اطمینان از مجوز های ما، با مراجعه به صفحه > درباره موسسه مهاجرتی ما

اطلاعات تکمیلی

قیمت

طبق درخواست

مدت اقامت

طبق رشته انتخابی

مدت اعتبار

طبق رشته انتخابی

مدت اخذ ویزا

90 روز کاری


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


پروانه توانا :

سلام پسرم کلاس یازدهم هست و از طریق ویزای محصلی در مقطع دوازدهم میخواستم اقدام کنم تا دیپلم رو در کشور آلمان بگیره اما شرایط لازم را اصلا نمیدونم لطفا راهنمایی بفرمائید.

مشاور مهاجرت و ویزا:

در حال حاضر فقط برای ویزای دانش آموزی کانادا اقدام می کنیم.

فرناز :

سلام من میخوام ویزای دانشجویی بگیرم برای اثبات تمکن مالی میتونم املاک و حساب بانکی والدینم رو استفاده کنم؟

مشاور مهاجرت و ویزا:

خیر موجودی حساب خودتان ملاک اصلی صدور ویزا خواهد بود.

یاسر کاسبی :

با سلام من و همسرم دعوت نامه داریم برای شرکت در کنگره برلین به چه شکلی امکان دارد وقت سفارت گرفت و چقدر زمان میبرد

مشاوره مهاجرت و ویزا:

برای گرفتن وقت سفارت به سایت سفارت آلمان باید مراجعه داشته باشید و مدارک خود را به صورت دقیق و دسته بندی شده در روز انگشت نگاری، ارائه دهید (همراه با نامه دعوتنامه). مدت پاسخگویی سفارت آلمان مشخص نیست.

Arsha :

چقدر زمان میبره فرم ارزیابی رایگان که برای آلمان تکمیل کردم جوابش به دیتم برسه؟

مشاوره مهاجرت و ویزا:

لطفا صبور باشید تعداد درخواست ها زیاد است.

angel :

با سلام و عرض تشکر من میخواسهم درخواست ویزای تحصیلی برای رشته پزشکی در آلمان رو بدم میخواستم بدونم آیا شرایط سنی یا گپ نحصیلی محدودیت یا ممنوعیتی برای اخذ ویزا ایجاد میکنه؟ چون تازگی بسیار سخت گیر شده اند! من 27 سالمه لیسانس مهندسی صنایع دارم و 7 سال سابقه کاری و گپ تحصیلی من هم بخاطر نیازمندی شغلی بود. با توجه به شرایط من، آیا میتوانم موفقط به اخذ ویزا بشم؟

مشاور مهاجرت و ویزا

با سلام و احترام 

با توجه به موارد عنوان شده شانس زیادی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان نخواهید داشت مگر اینکه با ارائه مدرک زبان آلمانی شانس خود را افزایش دهید یا حداقل مدرک آیلتس 7 آکادمیک.

سیدمرتضی حسینی :

سلام علیکم. من سید مرتضی هستم از کابل میخواستم که شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان را برای من مشخص کنید. لیسانس کامپیوتر. سن ۲۵ مدرک زبان ندارم. تمکن مالی سالانه ۵هزار دلار

مشاور مهاجرت و ویزا:

با سلام و احترام 

امکان اخذ ویزای تحصیلی برای اتباع نیز فراهم است اما باید اطلاعات دقیقی از میزان تحصیلات، میزان تمکن مالی و مدارک زبان آموزی شما داشته باشیم تا بتوان بهترین روش برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان انتخاب نماییم.

سپیده گوهربخش : وقت انتظار تحصیلی المان الان شده ۲۶ماه میتونید زودتر بگیرید؟

مشاور مهاجرت و ویزا:

وقت سفارت آلمان برای ویزای تحصیلی فقط از سوی سفارت تعیین میگردد.

هادی اعتمادیان : سلام‌من لیسانس ای تی دارم و میخام برم کشور المان برای کار...اگه سربازی نرفته باشم چیکار باید بکنم؟میتونم .ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد بگیرم و بعد ویزای کاری و بعدش اقامت دایم؟؟؟...لطفا جواب بدید ممنون میشم

با سلام و احترام

خیر شما اجازه خروج از کشور رو تا زمان مشخص شدن سربازی ندارید.


سوالات متداول


با ویزای تحصیلی آلمان، چه مدت می توانم در این کشور بمانم؟

با داشتن ویزای تحصیلی آلمان، می توانید تا 3 ماه در آلمان بمانید. در این دوره، از شما خواسته می شود که برای تحصیل مجوز اقامت دریافت کنید. حداکثر مدت زمانی که از این طریق مجوز اقامت دریافت خواهید کرد، 2 سال است.

برای ویزای تحصیلی آلمان، چقدر پول نیاز دارم؟

شما به 10،000 یورو در سال برای اثبات تمکن مالی قبل از شروع تحصیل نیاز دارید.

آیا تحصیل در آلمان رایگان است؟

دانشگاه های دولتی آلمان هیچ شهریه ای برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد دریافت نمی کنند. (مگر در صورتی که در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ای دیگر قصد ادامه تحصیل دارید) سیستم آموزشی رایگان آلمان بدون در نظر گرفتن کشور مبدا برای همه دانشجویان بین المللی در دسترس است.

آیا با داشتن ویزای تحصیلی آلمان می توانم کار کنم؟

دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) می توانند بدون محدودیت زمانی در آلمان کار کنند. دانشجویان کشورهای غیر از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (EEA)، مجاز به کار برای 120 روز به صورت تمام وقت یا 240 روز به صورت نیمه وقت در طول یک سال و به عبارتی مجاز به کار برای 20 ساعت در هفته در طول یک ترم هستند.

مدت زمان پروسه درخواست ویزای تحصیلی آلمان چقدر است؟

مدت زمان پروسه درخواست ویزای تحصیلی آلمان معمولاً تا 25 روز طول می کشد. با این حال، بستگی به سفارت آلمان و همچنین کشوری که از آن درخواست می کنید، دارد. در برخی موارد، ممکن است 6 تا 12 هفته طول بکشد، و طولانی ترین زمان آن 3 ماه است.

مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.