هزینه زندگی در استرالیا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۱۱/۲۶

 

هزینه های زندگی در استرالیا

 

در باب مهاجرت به استرالیا و هزینه زندگی در استرالیا

سال 2022 سال پر تلاطمی بود. اقتصاد استرالیا نیز مانند اقتصاد بسیاری از کشورها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار گرفت. اکنون که وارد سال جدید 2023 شده ایم، این عوامل هنوز هم با ما همراه هستند. اما اینکه این بحران هزینه زندگی و ناآرامی های اقتصادی تا 12 ماه آینده تا کجا پیش خواهد رفت، هنوز کمی مبهم است.


تورم همچنان عامل محرک بحران هزینه زندگی و هزینه زندگی در استرالیا است و تقریباً قیمت همه چیز در حال افزایش است. همانطور که دولت استرالیا و RBA برای تحت کنترل درآوردن تورم دست و پنجه نرم می کنند، مداخلات سیاستی نیز وجود دارد که ممکن است به مردم کمک کند تا از این به اصطلاح طوفان‌ها عبور کنند. اما اینکه چقدر باران آسایش ادامه می‌یابد، دوباره به عوامل جهانی، محیطی و فردی بستگی دارد که ترسیم نقشه‌های اقتصادی همه‌ی آن‌ها بسیار دشوار است.


برای آگاهی از شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به استرالیا به لینک « مقایسه سرمایه گذاری در کانادا و استرالیا » مراجعه نمائید.

همچنین اگر قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارید می توانید به لینک « ویزای تحصیلی استرالیا » مراجعه بفرمایید.

 
هزینه‌های زندگی در کشور استرالیا


در این مقاله سعی داریم مطالب مفیدی پیرامون هزینه زندگی در استرالیا ارائه دهیم. هزینههای زندگی تاثیر زیادی بر امور مالی ما دارند. اقتصاددانان با استفاده از چند معیار مختلف، مانند هزینه‌های ضروری، اینکه آیا مردم می‌توانند از عهده این هزینه‌ها برآیند یا خیر و چگونه تغییرات در این هزینه‌ها بر گروه‌های مختلف مردم تأثیر می‌گذارد، میزان هزینه‌های زندگی در کشوری را ارزیابی می‌کنند.


برای آگاهی از شرایط مهاجرت به سایر کشور ها مانند اسپانیا به لینک « دریافت اقامت اسپانیا» مراجعه نمائید.
و اطلاع از شرایط مهاجرت به کانادا به لینک « مهاجرت به کانادا» مراجعه نمائید.


میانگین هزینه‌ها

در رابطه با هزینه زندگی در استرالیا باید یادآور شویم که هیچ طرح و برنامه یکسانی برای همه افراد وجود ندارد، اما این امر واضح است که یک فرد در استرالیا ممکن است هر سال تقریباً به 20000 دلار نیاز داشته باشد و یک خانواده متوسط به بیش از 50000 دلار در سال برای گذراندن زندگی در استرالیا نیازمند است. هزینه زندگی در استرالیا ممکن است بسته به محل زندگی شما بیشتر یا کمتر باشد و این تخمین شامل هزینه فعالیت‌های اجتماعی، ورزشی یا سایر فعالیت‌های تفریحی که ممکن است به آن‌ها علاقه‌‍‌مند باشید و یا هزینه‌های بهداشتی یا اضطراری که تحت پوشش قرار نمی‌گیرند، نمی‌شود. 


هزینه های اسکان با وام های مسکن، نرخ های آب و برق و تعمیر و نگهداری در صدر لیست قرار دارند. غذا در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن هزینه های خودرو شامل بنزین، بیمه، پارکینگ و کرایه حمل و نقل عمومی است.

 

هزینه های اسکان از دیگر هزینه زندگی در استرالیا هستند که در ادامه به نرخ‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • هاستل ها و مهمانپذیرها: 90 تا 150 دلار در هفته
  • اجاره مشترک: 85 تا 215 دلار در هفته
  • در محوطه دانشگاه: 90 تا 280 دلار در هفته 
  • اجاره: 165 تا 440 دلار در هفته

سایر هزینه زندگی در استرالیا:

  • مواد غذایی و صرف غذا: 80 تا 280 دلار در هفته
  • گاز و برق: 35 تا 140 دلار در هفته
  • هزینه تلفن و اینترنت به طور حدودی: 20 تا 55 دلار در هفته
  • حمل و نقل عمومی: 15 تا 55 دلار در هفته
  • ماشین (هزینه مداوم): 150 تا 260 دلار در هفته
  • سرگرمی: 80 تا 150 دلار در هفته

 
زندگی در استرالیا

 

برای مدیریت هزینه ها چگونه می توانید پس انداز کنید؟

هزینه های خود را به طور منظم بررسی کنید تا بتوانید موارد پس انداز های احتمالی را شناسایی کنید. از خرید بدون برنامه خودداری کنید. قیمت ها را مقایسه کنید، به دنبال معاملات و تخفیف برای چیزهایی باشید که نمی توانید بدون آن‌ها زندگی کنید و یک لیست خرید تهیه کنید. عادت خرید آنی را متوقف کنید و بودجه خود را در مسیر درست قرار دهید. زمان خرید لباس خود را در طول فروش پایان فصل تعیین کنید و خواهید دید که مقدار قابل توجهی را صرفه جویی خواهید کرد.


 برای مدیریت هزینه زندگی در استرالیا توصیه می‌کنیم نرخ‌های معاملات گاز و برق را مقایسه کنید تا مطمئن شوید که بهترین نرخ ها را دریافت می کنید. همچنین قیمت بنزین را زیر نظر داشته باشید و زمانی که چرخه قیمت کمتر است خرید کنید. بهترین طرح تلفن همراه را خریداری کنید که بهترین قیمت و محدودیت های استفاده را برای نیازهای شما ارائه می دهد.

 

سوالات متداول پیرامون هزینه زندگی در استرالیا

1. میانگین هزینه زندگی در استرالیا در سال 2022 چقدر است؟

پایگاه داده مشترک Expatistan تخمین می زند که هزینه فعلی زندگی در استرالیا تقریباً 3766 دلار در ماه برای یک فرد مجرد یا 7065 دلار در ماه برای یک خانواده چهار نفره است.( فقط برای نیازهای ضروری)

2. هزینه زندگی در استرالیا در سال 2022 چقدر افزایش یافته است؟

در طول دوازده ماه منتهی به سه ماهه دسامبر 2022، CPI 7.8٪ هزینه زندگی در استرالیا افزایش یافت. مهم‌ترین افزایش قیمت‌ها مربوط به سفرهای تعطیلات داخلی و اقامت (+13.3%)، برق (+8.6%)، سفرهای بین‌المللی تعطیلات و اقامت (+7.6%) و خرید مسکن جدید توسط مالکان (+1.7%) بوده است.

3. با توجه به هزینه زندگی در استرالیا برای یک ماه زندگی در استرالیا چقدر پول نیاز دارید؟

میانگین هزینه زندگی در استرالیا در هر ماه تقریباً 1332.33 دلار استرالیا است.

4. میانگین اجاره یک واحد در استرالیا چقدر است؟ 

در مورد قیمت واحدهای پایتخت استرالیا، تصویرجامع از قیمت‌ها تقریباً یکسان است. کانبرا با میانگین قیمت واحد 550 دلار در هفته، گران ترین شهر برای اجاره کنندگان است و پس از آن سیدنی (530 دلار در هفته)، داروین (500 دلار در هفته) و هوبارت (450 دلار در هفته) قرار دارند.


مهاجرت به استرالیا 


5. بهترین شهر استرالیا برای زندگی با توجه به هزینه زندگی در استرالیا کدام شهر است؟

برخی ملبورن را بهترین شهر برای زندگی در استرالیا می دانند و حتی بیش از یک بار به عنوان قابل زندگی ترین شهر جهان رتبه بندی شده است. این شهر محل صحنه موسیقی زنده پر رونق، بارهای آخر شب و خیابان‌های پر از کافه‌ها و کافی‌شاپ‌ها است.

6. درآمد خوب در استرالیا در سال 2022 با توجه به هزینه زندگی در استرالیا چقدر بود؟

تخمین‌ها برای میانگین درآمد هفتگی وقت معمولی برای بزرگسالان تمام وقت (تعدیل فصلی): تا می 2022 سالانه 1.9٪ افزایش یافت و به 1769.80 دلار رسید. برای مردان 2075.30 دلار (عمومی) و 1835.60 دلار (خصوصی) بود. برای زنان 1821.30 دلار (عمومی) و 1523.60 دلار (خصوصی) بود.

7. کدام شهر ارزان ترین اجاره را در استرالیا دارد؟

ملبورن اکنون ارزانترین بازار اجاره با اجاره مسکن معمولی به قیمت 480 دلار در هفته را دارد.

8. با توجه به هزینه زندگی در استرالیا کدام شهر استرالیا شغل بیشتری دارد؟

سیدنی یکی از بهترین شهرهای استرالیا برای یافتن شغل در خارج از کشور است. این شهرمرکز شهر هیجان انگیز و شلوغی دارد و همچنین توسط سواحل زیبا و طبیعتی که استرالیا به آن مشهور است احاطه شده است.

 

حداقل دستمزد در این کشور چقدر است؟

در مقاله هزینه زندگی در استرالیا، لازم می دانیم تا درباره میانگین درامد خانه در استرالیا نیز صحبت کنیم. اگر سلامت و اجازه کار در کشور استرالیا را دریافت کرده باشید، باید بدانید که حداقل میزان دستمزد در این کشور در سال جاری حدود 21 دلار در ساعت است. این رقم در هفته به حدود 700 دلار می رسد که مجموع فعالیت 38 ساعت کار خواهد بود. لازم به ذکر است که این میزان دستمزد در تمامی این ایالت های استرالیا یکسان بوده هیچ تفاوتی ندارد که شما در کجای این کشور مشغول به فعالیت هستید.

در ضمن پرداختی ها برای افراد زیر سن قانونی، کمتر از حالت عادی خواهد بود. بدین صورت که یک فرد 17 ساله حدود 60 درصد دستمزد یک فرد بالغ را دریافت خواهد کرد. این در حالی است که برای هر سال که به سن این فرد اضافه میشود، میزان دستمزد 10 درصد افزایش خواهد یافت. زمانی که فرد به 21 سالگی برسد، دستمزد کامل یک فرد بالغ را دریافت خواهد کرد.

 

 درآمد در استرالیا

 

میزان مالیات ها در استرالیا چگونه هستند؟

هر فردی که در کشور استرالیا مشغول به کار باشد، ملزم به پرداخت مالیات خواهد بود. هر فردی که اقامت کشور استرالیا را گرفته و در این کشور مشغول به کار شود، نیازمند دریافت شماره پرونده مالیاتی می باشد. سیستم مالیاتی پیشرفته کشور استرالیا از تمامی افراد شاغل در مشاغل مختلف، مالیات ثابت 27 درصدی را دریافت خواهد کرد. انواع مالیات در کشور استرالیا نیز در چهار مدل مختلف استوار است. در ادامه به معرفی این چهار مدل از درآمد مالیاتی می پردازیم.

  • مالیات بر درآمد. مالیات در کشور استرالیا مالیات بر درآمد است. این مالیات به مدل های مالیات بر درآمد شخصی، درآمد شرکتی، درآمد از طریق حقوق کارمندی و مبتنی بر سود سرمایه خواهد بود.
  • مالیات بر کالا و خدمات (GST). . این مالیات برای شرکت های فعال در حوزه کالا و خدمات است که گردش مالی سالیانه بیش از 75 هزار دلار دارند.
  • مالیات بر شغل دوم. این مالیات می تواند تا 50 درصد درآمد شما از شغل دومتان باشد.
  • مالیات بر دارایی ها و درامد های خارج از کشور استرالیا. اگر در خارج از کشور استرالیا دارایی و درآمد خاصی دارید، استرالیا برای آنها از شما مالیات دریافت خواهد کرد.

سوالات متداول


1. میانگین هزینه زندگی در استرالیا در سال 2022 چقدر است؟

پایگاه داده مشترک Expatistan تخمین می زند که هزینه فعلی زندگی در استرالیا تقریباً 3766 دلار در ماه برای یک فرد مجرد یا 7065 دلار در ماه برای یک خانواده چهار نفره است.( فقط برای نیازهای ضروری)

2. بهترین شهر استرالیا برای زندگی با توجه به هزینه زندگی در استرالیا کدام شهر است؟

برخی ملبورن را بهترین شهر برای زندگی در استرالیا می دانند و حتی بیش از یک بار به عنوان قابل زندگی ترین شهر جهان رتبه بندی شده است. این شهر محل صحنه موسیقی زنده پر رونق، بارهای آخر شب و خیابان‌های پر از کافه‌ها و کافی‌شاپ‌ها است.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.