مکان های دیدنی و توریستی ایتالیا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۱۱/۱۶

 

مکان های دیدنی و توریستی ایتالیا

 

مقدمه

هزاران سال است که عاشقان تاریخ، غذا، شراب و فرهنگ در سرتاسر جهان، ایتالیا را به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری شان انتخاب می کنند و این قابل درک است! از ویرانه های رومانتیک گرفته تا میزبانی دوستانه ایتالیایی ها و پاستاهای خاص و آثار برجسته هنری جهانی، تمام ایناها، روح شما را سرمست خواهند کرد. در این مقاله قصد داریم بهترین مکان های دیدنی و توریستی ایتالیا که خاطره ای بی نظیر برای شما خواهند آفرید را به شما معرفی کنیم.

 

مکان های دیدنی و توریستی ایتالیا

برای اینکه برنامه ای هیجان انگیز برای سفرتان ترتیب دهید، به لیست ما از بهترین مکان های دیدنی و توریستی ایتالیا سر بزنید. توصیه می کنیم از رم شروع کنید. به امبریا (Umbria) بروید، توسکانی، فلورانس، سیه نا، لوکا و پیزا را ببینید و در نهایت از دریاچه زیبای کومو دیدن کنید.

 

برای آشنایی با هزینه های تحصیل در ایتالیا به لینک «همه ‌چیز درباره هزینه تحصیل در ایتالیا» مراجعه نمائید.


1. رم: شهری در آستانه فروپاشی

به دلیل دسترسی آسان تر پروازهای بین المللی رم، بهتر است برنامه سفرتان را از اینجا آغاز کنید. در نگاه اول شاید اینطور به نظر برسد که این شهر در حال فروپاشی است. اما در واقع، این تاریخ است که سر برآورده و بر تمام شهر سایه گسترانیده است. با جاذبه های گردشگری زیر شروع کنید:


- فواره تروی Trevi Fountain
- پانتئون Pantheon
- پیازا ناوونا Piazza Navona
- پله های اسپانیایی Spanish Steps
- و غروب زیبای Pincio.


تپه Pincio در جهت غرب ویلا بورگزه (Villa Borghese) واقع شده است. علاوه بر منظره زیبا و معماری دراماتیک آنجا، می توانید از موسیقی زنده پس زمینه استفاده کرده و شب رمانتیکی را تجربه کنید. 


نمی شود به رم سفر کرد و از کولوسئوم، بزرگترین آمفی تئاتری که تا کنون توسط امپراطوری روم ساخته شده است، دیدن نکرد. این بنا، فضایی برای جنگ گلادیاتورها با یکدیگر یا با حیوانات وحشی بوده است و امروزه تنها یادواره ای برجسته از دوران باستان و تاریخ گسترده ایتالیا است. فراموش نکنید، پیش از آنکه این شهر را به قصد مقصد بعدی تان ترک کنید، از باغ گل های رز رم (Roseto di Roma Capitale) حتما دیدن کنید.

 

آمفی تئاتر کولوسئوم رم

 

2. شهر واتیکان: خانه با ارزش ترین مجموعه های هنری جهان

علاوه بر کلیسای سنت پیتر و میدان سنت پیتر، واتیکان جاذبه های گردشگری بی شمار دیگری نیز دارد. مقبره سنت پیتر و یکی از تاثیرگذارترین آثار میکل آنژ، پیتا، در قسمت مرکزی کلیسای بزرگ سنت پیتر واقع شده است. بیرون کلیسا و در میدان پیتر، جایگاهی را می بینید که پاپ برای پیروانش از آنجا سخنرانی می کند. 


کلیسای سیستین معروف، یکی دیگر از مکان های دیدنی و توریستی ایتالیا در شهر واتیکان است که خود به تنهایی یک گالری هنری است. دیوارها و سقف آن با نقاشی های میکل آنژ و دیگر هنرمندان مشهور ایتالیایی پوشیده شده است. هیچ کلیسایی در هیچ کجای جهان مانند این کلیسا با فضاهای وسیع، گنجینه های پر آذین و هنر و معماری نمادین نیست. این کلیسا غرق در طلاست!


موزه واتیکان مجموعه ای از آثار باستانی ارتوسکی، مجسمه ها، نقشه ها، کالسکه های پاپ، ماشین های قدیمی و آثار هنری بسیار دیگری است. بازدید از آن را از دست ندهید.

برای آشنایی با چگونگی تعیین وقت سفارت ایتالیا به لینک «وقت سفارت ایتالیا به صورت فوری» مراجعه نمائید.


3. استان امبریا: شهر پروجا یا پروژیا

پروجا مرکز استان امبریا، بر روی یک تپه قرار دارد و توسط دره ها و کوه ها احاطه شده است. در واقع، این شهر را با فضای زیبا و بناهای تاریخی قرون وسطی و رنسانس آن می شناسند. منظره زیبای دریاچه تراسیمنو (Lake Trasimeno) این شهر و جزیره قرون وسطایی آن را از دست ندهید. از جمله مکان های دیدنی و توریستی ایتالیا در پروجا می توان به:


- طاق اتروسکی Etruscan Arch
- میدان اصلی Piazza IV Novembre
- تالار شهر و موزه هنر Palazzo dei Priori
- قلعه Rocca Paolina
- Basilica di San Pietro، اشاره نمود.

 

دریاچه تراسیمنو امبریا

 

4. سیه نا: میزبان مسابقه های اسب دوانی دوسالانه ایتالیا

در برنامه بازدیدتان از مکان های دیدنی و توریستی ایتالیا، حتما بازدید از منطقه توسکانی و فلورانس را بگنجانید. از شهر سیه نا (Siena) شروع کنید. این شهر بین پروجا و فلورانس قرار دارد. این شهر مکان مناسبی برای درک کامل قرون وسطی است. 


میدان قرون وسطایی (Piazza del Campo) از جمله مشهور ترین میدان های قرون وسطایی در تمام اروپا، در سیه نا واقع شده است. در قرن سیزدهم بازار بوده و از قرن شانزدهم میزبان مسابقه اسب دوانی دوسالانه ایتالیا است. کلیسای جامع گوتیک افسانه ای سیه نا (Duomo di Siena) نیز درست بالای میدان قرار دارد که نباید بازدید از آن را از دست بدهید.


5. فلورانس: آتن سده های میانه

حالا وقت آن است که به فلورانس سفر کنید. در قرون وسطی، این شهر، مرکز تجارت و مالی ایتالیا بوده است. اما مسئله مهمتر از آن، این است که این شهر زادگاه رنسانس است و به همین دلیل آن را "آتن قرون وسطی" نامیده اند.


از جمله جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی و توریستی ایتالیا در فلورانس می توان به:


- کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره Duomo Santa Maria del Fiore
- موزه اپرای دل دومو Opera del Duomo
- کلیسای سانتا کروچه Basilica of Santa Croce
- پل معروف Ponte Vecchio
- و تماشای غروب خورشید از میدان میکل آنژ Piazzale Michelangelo بر روی تپه‌ای در ساحل جنوبی رود آرنو، اشاره نمود.

 

میدان میکل آنژ

 

6. پیزا: شهر افسانه ای

برج ناقوس یا برج کج پیزا، معروف ترین جاذبه گردشگری ایتالیا در جهان است و کمتر کسی است که اسم این مکان را نشنیده باشد. این برج در یکی از میدان های زیبای ایتالیا قرار دارد. باور کنید یا نه، اما این را باید بگوییم که می توانید از این برج بالا بروید و مناظر زیبای اطراف را تماشا کنید. از جمله دیگر مکان های دیدنی و توریستی ایتالیا در پیزا می توان به کلیسای جامع بزرگ و تعمیدگاه اشاره نمود. کلیسای Duomo of Santa Maria dell’Assunta نمونه ای کامل از معماری گوتیک رومی و پیسان است و کاملا از سنگ مرمر سفید ساخته شده است.


7. دریاچه کومو: دیدنی ترین طبیعت ایتالیا

در انتهای سفرتان، می توانید از دریاچه بی نظیر کومو دیدن کنید. این دریاچه از زمان رومیان، محل اقامت ثروتمندان بوده و سومین دریاچه بزرگ ایتالیاست. ویلاهای Villa Balbianello و Villa Carlotta دو تا از شناخته شده ترین ویلاهای این منطقه هستند که بازدید آنها برای عموم آزاد است. همچنین، در اطراف این دریاچه صومعه ای متعلق به قرن یازدهم نیز وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. 

 

8. اسکالا دی تورچی، سیسیل

اسکالا دی تورچی یا پلکان ترک ها، یک صفحه سفید آهکی در منطقه جنوب سیسیل بوده که یک خط ساحلی زیبا را تشکیل داده است. برخورد امواج اقیانوس به این صخره ها باعث شده است تا این منظره زیبا بدین شکل تشکیل شود. این منطقه همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

 

مکان های دیدنی و توریستی ایتالیا

 

9. ونیز

چه کسی می‌تواند شهری را که خیابان‌هایش از آب ساخته شده و قایق ها وسایل نقلیه آن باشند، دوست نداشته باشد؟ شهر ونیز یکی از شهرهای مشهور ایتالیا در جهان است که جاذبه اصلی آن برای گردشگران، خود شهر ونیز می باشد. در این شهر، خانه ها با مسیرهای آبی به یکدیگر متصل می شوند. همه ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان برای گردش با قایق در فضای شهری ونیز، به این شهر سفر می کنند. تله کابین سواری نیز یکی دیگر از کارهایی است که معمولاً گردشگران در سفر به ونیز آن را تجربه می کنند.

 

10. چینکوئه تره، لیگوریا

داستان افسانه‌ای چینکوئه تره یا 5 روستای ایتالیا از دیگر جاذبه های گردشگری ایتالیا است. این پنج روستا هر کدام دارای تاریخ و جذابیت منحصر به فرد خود بوده و شما می توانید بازدید از این روستاها را در برنامه تور ایتالیای شمالی خود قرار دهید.

 

11. میلان

شهر میلان دارای فرودگاهی است که نقطه اصلی ورود برای گردشگران بین المللی به حساب می آید. باید بدانید که بافت شهری میلان، بالاترین میزان تمرکز جاذبه های هنری و معماری را در تمام ایتالیا دارد. این امر باعث شده است که شهر میلان، برای افرادی که به هنر و معماری علاقه مند هستند، جزو بهترین مکان ها به حساب بیاید.

 

شهر میلان

 

12. سیسیل

جزیره سیسیل، یکی از 7 مکان ثبت شده در میراث فرهنگی جهانی یونسکو است که برخی از سازه های دوره روم باستان را در خود جای داده است. در این شهر نیز جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد که مطمئنا با بازدید از آن‌ها، تحت تاثیر قرار خواهید گرفت.

برای مشاهده دیگر جاذبه های ایتالیا می توانید به سایت دولتی این کشور مراجعه بفرمایید:

https://www.italia.it/en


سوالات متداول


1. محبوب ترین شهرهای ایتالیا کدامند و حداقل چند روز برای بازدید از مکان های دیدنی و توریستی ایتالیا لازم است؟

رم، ونیز و فلورانس قطعا از جمله شهرهای محبوب هستند. اما برای گشت و گذار و بازدید از جاذبه های گردشگری ایتالیا، حداقل به 10 روز زمان نیاز دارید.

2. جاذبه های گردشگری پیزا به غیر از برج کج پیزا کدامند؟

کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا، تعمیدگاه، دیوار پیزا، کمپو سانتو، موزه اپرای دومو، کلیسای سانتا ماریا دلا اسپینا، موزه کاخ آبی، موزه ملی سن متئو، کلیسای رومانیکا دی سن پیرو گرادو.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.