لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۱۱/۰۷

 

برترین دانشگاه های آمریکا

 

دانشگاه یا کالجی که برای تحصیل انتخاب می کنید، می تواند تأثیر عمده ای را در ادامه زندگی شما داشته باشد. در این صورت احتمالاً ایده خوبی خواهد بود که کمی درباره انتخاب دانشگاه خود تحقیق کنید. برای کمک به این فرآیند، ما لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا را بر اساس رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی QS در سال 2023 که اخیراً منتشر شده است، گردآوری کرده‌ایم. اگر تحصیل در دانشگاه‌های امریکا را برای آینده تحصیلی خود در نظر گرفته اید، مطالعه این مقاله از ویزا 724 خالی از لطف نخواهد بود. 

 

لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا در سال 2023

در ادامه به معرفی لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا به ترتیب رتبه خواهیم پرداخت.

 

1. موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

موسسه فناوری ماساچوست به عنوان صدرنشین لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا شناخته میشود. این دانشگاه که در سال 1861 تشکیل شد، حدود پنج هزار دانشجوی فعال دارد که در محیط بیرون شهر بوستون در استان کمبریج ایالت ماساچوست واقع گردیده است. این دانشگاه دارای پنج مدرسه و یک کالج است که در حوزه های مهندسی، مدیریت، اقتصاد، زیست شناسی، فیزیک، ریاضی، علوم زمین شناسی و شیمی به تربیت دانشجویان می پردازند.

 

برای اطلاعات تکمیلی این دانشگاه میتوانید به صفحه > موسسه فناوری ماساچوست مراجعه فرمایید.


میانگین شهریه در دانشگاه  MIT در سالیان اخیر در حدود 55 هزار تا 60 هزار دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.mit.edu

 

برای آشنایی با مهاجرت تحصیلی به آمریکا و شرایط و هزینه آن، می توانید به صفحه ویزای تحصیلی آمریکا مراجعه نمایید.

 


2. دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد یکی دیگر از دانشگاه‌های آمریکا است که در لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا در جایگاه دوم قرار گرفته است. تأسیس این دانشگاه به سال 1885 باز می گردد. تعداد کل دانشجویان این دانشگاه در سال 2023، در حدود 17000 نفر است. 


محل دانشگاه استنفورد در فاصله 50 کیلومتری از سانفرانسیسکو در منطقه خلیج کالیفرنیا است. استنفورد طیف گسترده ای از رشته های دانشجویی را ارائه می دهد. همچنین فقط دانشجویان سال اول باید از خوابگاه های داخل دانشگاه استفاده کنند. با این حال. دانشجویان برای هر چهار سال خوابگاه تضمین شده خواهند داشت.


میانگین شهریه در دانشگاه استنفورد در سالیان اخیر در حدود 56169 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.stanford.edu

 


3. دانشگاه هاروارد

لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا، بدون نام بردن از دانشگاه هاروارد ناقص خواهد بود. این دانشگاه که تاسیس آن به قرن هفدهم میلادی باز می گردد، بیش از 10 هزار دانشجوی فعال دارد که در خارج از شهر بوستون در کمبریج، ماساچوست قرار گرفته است. از جمله رشته های قابل تحصیل در این دانشگاه، می توان به رشته های حوزه بازرگانی، علوم پزشکی، مهندسی و علوم کاربردی حقوق اشاره نمود‌.


میانگین شهریه در دانشگاه هاروارد در سالیان اخیر در حدود 54768 دلار در سال برای دانشجویان تمام وقت بوده است. همچنین شهریه دانشجویان پاره وقت و مجازی 24384 دلار در سال 2023 است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.harvard.edu

 


4. موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)

موسسه فناوری کالیفرنیا یکی دیگر از اعضای لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا است که در استان کالیفرنیا واقع گردیده است. رشته های این دانشگاه بیشتر در حوزه فناوری و علوم کاربردی هستند. برنده شدن 76 جایزه نوبل توسط فارغ التحصیلان این دانشگاه، از افتخارات آن به حساب می‌آید. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه، می توانند از بین انبوهی از رشته ها، رشته مورد علاقه خود را انتخاب نمایند.


میانگین شهریه در دانشگاه کالیفرنیا در سال جاری در حدود 58480 دلار در سال بوده است. با این حال با احتساب شهریه های جانبی، این رقم تا 83,598 دلار نیز می رسد.

برای آشنایی بیشتر درباره این موسسه میتوانید به صفحه > موسسه فناوری کالیفرنیا مراجعه نمایید.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.caltech.edu

 


5. دانشگاه شیکاگو

دانشگاه بعدی در لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا، دانشگاه شیکاگو است. تاسیس این دانشگاه که به سال 1890 میلادی باز میگردد در محیط شهری هاید پارک شیکاگو واقع گردیده است. این دانشگاه بیش از 7000 ثبت نام جدید در پاییز 2022 داشته و اکثر دانشجویان در خوابگاه های مستقر در محوطه دانشگاه زندگی می کنند. این دانشگاه میزبان 50 رشته مختلف بوده و فارغ التحصیلان آن تاکنون بیش از 94 برنده نوبل را در کارنامه این دانشگاه ثبت کرده اند.


میانگین شهریه در دانشگاه شیکاگو در سال جاری در حدود 61200 دلار در سال بوده است. با این حال با احتساب شهریه های جانبی، این رقم تا 85,536 دلار نیز می رسد.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.uchicago.edu

 

 

 

6. دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه پنسیلوانیا، یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های آمریکا است که در شهر فیلادلفیا مستقر شده است. تاسیس این دانشگاه به سال 1740 میلادی باز می‌گردد که توسط بنجامین فرانکلین، از موسسان کشور آمریکا صورت گرفته است. در این دانشگاه، علاوه بر رشته های الهیات، رشته های علوم انسانی و هنر و همچنین سایر رشته های فنی مهندسی تدریس می شوند.


میانگین شهریه در دانشگاه پنسیلوانیا در سال جاری در حدود 85,738 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.upenn.edu

برای چگونگی درخواست ویزای تحصیلی آمریکا می توانید به صفحه ثبت درخواست ویزای تحصیلی آمریکا مراجعه نمایید.

 


7. دانشگاه پرینستون

عضو دیگر لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا، دانشگاه پرینستون است. این دانشگاه حدوداً 10000 دانشجو دارد که حدود 12 درصد آنها را، دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این دانشگاه جزو برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی جهان بوده که افراد بزرگ و موثری را تربیت کرده است. در دانشگاه پرینستون امروزی امکان تحصیل در رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم زیست شناسی و همچنین علوم و مهندسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد.


میانگین شهریه در دانشگاه پرینستون در سال جاری در حدود 79,540 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.princeton.edu

 


8. دانشگاه ییل

دانشگاه ییل یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های آمریکا است که در نیوهیون کنتیکت، در سال 1701 تاسیس شده است. امروزه این دانشگاه جزئی از منطقه شهری نیویورک به حساب آمده و دارای 14 کالج مجزا در رشته های مختلف هنر، علوم و سایر رشته های حرفه‌ای است.


میانگین شهریه در دانشگاه ییل در سال جاری در حدود 64,700 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.yale.edu

 


9. دانشگاه کرنل

دانشگاه کرنل با هدف امکان تحصیل در تمامی رشته های موجود در سال 1865 تاسیس شده است. پردیس اصلی این دانشگاه، در منطقه تپه شرقی در ایتاکا واقع در شهر نیویورک قرار دارد. البته به مرور پردیس های مهندسی و پزشکی در خارج از نیویورک تاسیس شده اند که دانشجویان مختلفی در آنها مشغول به تحصیل هستند‌.


میانگین شهریه در دانشگاه کرنل در سال جاری در حدود 62,456  دلار در سال بوده است.

برای مطالعه اطلاعات تکمیلی این دانشگاه، می توانید به لینک > دانشگاه کرنل مراجعه بفرمایید.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.cornell.edu

 


10. دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های آمریکا است که در شهر نیویورک در ناحیه منهتن شمالی واقع گردیده است. این دانشگاه دارای 20 دانشکده مختلف است که رشته های مختلفی را برای متقاضیان از سرتاسر جهان ارائه داده است. از نظر وسعت این دانشگاه، همین بس که بدانیم در حال حاضر بیش از 30 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.


میانگین شهریه در دانشگاه کلمبیا در سال جاری در حدود 65,524 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.columbia.edu

 


11. دانشگاه جان هاپکینز

یکی دیگر از اعضای لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا، دانشگاه جان هاپکینز است. این دانشگاه که در بالتیمور مریلند قرار دارد، در سال 1876 توسط فردی با همین نام تاسیس گردیده است. دانشگاه جان هاپکینز، رتبه اول را در بین دانشگاه‌های تحقیقاتی ایالات متحده داشته و همه ساله، بودجه فراوانی صرف امور تحقیقاتی می شود. در این دانشگاه بیش از 260 رشته در 9 دانشکده مختلف میزبان بیش از 25 هزار دانشجوی پاره وقت و تمام وقت است.


میانگین شهریه در دانشگاه جان هاپکینز در سال جاری در حدود 60480 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.jhu.edu

 


12. دانشگاه میشیگان- آن آربور

یکی دیگر از اعضای لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا، دانشگاه میشیگان است. این دانشگاه، ارائه دهنده دوره های مختلف از لیسانس تا دکترا برای رشته های مختلف است. از جمله این رشته ها می توان به رشته های علوم پایه، فناوری، ریاضیات و مهندسی، حقوق، پرستاری، پزشکی و دندانپزشکی اشاره نمود. محوطه دانشگاه برای اسکان حدود یک چهارم از کل جمعیت دانشجویان ظرفیت دارد. همچنین برای سایر دانشجویان نیز خوابگاه های دانشجویی در نزدیکی دانشگاه در نظر گرفته شده است. تعداد فارغ التحصیلان در قید حیات این دانشگاه، بیش از نیم میلیون نفر است. این جمعیت یکی از بزرگترین جمعیت فارغ التحصیلان یک دانشگاه در سرتاسر جهان محسوب می شود.


میانگین شهریه در دانشگاه میشیگان- آن آربور در سال جاری در حدود 57270 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://umich.edu

 


13. موسسه آموزشی کالیفرنیا، برکلی (UCB)

دانشگاه برکلی یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های آمریکا است که به عنوان یک دانشگاه برتر تحقیقاتی در ایالات متحده شناخته می شود. این دانشگاه محل تحصیل بزرگترین دانشمندان حوزه شیمی و فیزیک هسته‌ای همچون رابرت اوپنهایمر، سازنده اولین بمب اتمی دنیا است.


میانگین شهریه در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی در سال جاری در حدود 50000 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.berkeley.edu

برای آشنایی بیشتر درباره این موسسه به صفحه > موسسه آموزشی کالیفرنیا، برکلی مراجعه نمایید.

 


14. دانشگاه نیو وسترن

دانشگاه نیو وسترن که با نام نورث وسترن نیز شناخته می‌شود، یکی از برترین دانشگاه‌های آمریکا در حوزه های تحقیقاتی و آموزشی است. این دانشگاه دارای 3 پردیس است که 2 عدد از آن در ایالات متحده و یک پردیس در دوحه قطر دارد. این دانشگاه دارای 12 کالج و دانشکده است که رشته های مختلفی را برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده اند.


میانگین شهریه در دانشگاه نیو وسترن در سال جاری در حدود 62,391 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.northwestern.edu

 


15. دانشگاه نیویورک (NYU)

دانشگاه نیویورک یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های آمریکا است که توانسته پنج ستاره موسسه رده بندی دانشگاهی QS را دریافت نماید. این دانشگاه رشته هایی همچون ریاضیات، حسابداری، حقوق، فلسفه و روانشناسی را برای تحصیل دانشجویان فراهم نموده است.


میانگین شهریه کل در دانشگاه نیویورک در سال جاری در حدود 88800 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.nyu.edu

برای آشنایی با 10 استارتاپ برتر آمریکا می توانید به صفحه ده استارتاپ برتر آمریکا مراجعه کنید.

 


16. موسسه آموزشی کالیفرنیا. لس آنجلس (UCLA)

دانشگاه لس آنجلس کالیفرنیا یکی از برترین دانشگاه‌های آمریکا در حوزه استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی است. فارغ التحصیلان رشته های زبان انگلیسی، جغرافیا، مهندسی، روانشناسی، داروشناسی و سایر رشته های علوم پایه و علوم انسانی شرایط بسیار مناسبی را از لحاظ استخدام تجربه خواهند کرد.


میانگین شهریه در دانشگاه کالیفرنیا. لس آنجلس در سال جاری در حدود 68500 دلار در سال بوده است.

برای آشنایی بیشتر درباره این موسسه به صفحه > موسسه آموزشی کالیفرنیا، لس آنجلس مراجعه نمایید.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.ucla.edu

 


17. دانشگاه دوک

دانشگاه دوک یکی از دانشگاه‌های استان کارولینای شمالی است که مدرسه پردیس مختلف در شهر دوره آن قرار گرفته است. مرکز تحقیقاتی علمی لوین که در این دانشگاه قرار دارد، به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقاتی بین‌رشته‌ای در بین دانشگاه‌های آمریکایی به حساب می آید. در این دانشگاه بیش از 15 هزار دانشجو در کالج های مختلف هنر، علوم سیاسی، علوم پزشکی و حقوق تحصیل می کنند.


میانگین شهریه در دانشگاه دوک در سال جاری در حدود 30220 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://duke.edu

 


18. دانشگاه کارنگی ملون

دانشگاه کارنگی ملون یکی از برترین دانشگاه‌های آمریکا در حوزه ارتباط با صنعت به شمار می رود. این دانشگاه، به دلیل همکاری نزدیک اساتید و دانشجویان در پروژه های مختلف صنعتی، مهندسی، کامپیوتر، رباتیک و توانسته تا عضو لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا به شمار رود. این دانشگاه در استان پنسیلوانیا و در شهر پیتسبورگ آن واقع گردیده است.


میانگین شهریه در دانشگاه کارنگی ملون در سال جاری در حدود 58920 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.cmu.edu

 


19. موسسه آموزشی کالیفرنیا. سن دیگو (UCSD)

دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا همواره جزء 20 دانشگاه برتر در لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا قرار دارد. این دانشگاه بیش از 22 هزار دانشجوی کارشناسی و همچنین 6 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد دارد. این دانشجویان در شش کالج کارشناسی، سه کالج تحصیلات تکمیلی و همچنین دو کالج علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند.


میانگین شهریه در دانشگاه کالیفرنیا. سن دیگو در سال جاری در حدود 57545 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://ucsd.edu

 


20. دانشگاه براون

دانشگاه براون یکی دیگر از اعضای لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا است که در پراویدنس، رود آیلند واقع شده است. بسیاری از رشته های ارائه شده در این دانشگاه، دارای رتبه های بسیار مناسبی در سطح دانشگاه‌های جهان هستند. رشته اقتصاد این دانشگاه رتبه 30 جهان و رشته زبان انگلیسی این دانشگاه، رتبه 36 را در کل دانشگاه‌های جهان دارد.


میانگین شهریه در دانشگاه براون در سال جاری در حدود 62680 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.brown.edu/

 


21. دانشگاه تگزاس در آستین

آستین تگزاس در کنار آن که جزء لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا است، همواره جزء رده بندی 100 دانشگاه برتر جهان نیز قرار می گیرد. عمده شهرت این دانشگاه به خاطر رشته های ارتباطات و رسانه است. دانشگاه تگزاس به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های آمریکا شناخته میشود. این دانشگاه دارای 13 دانشکده مختلف است که دانشجویان در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند.


میانگین شهریه در دانشگاه تگزاس در آستین در سال جاری در حدود 65270 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.utexas.edu/

 


22. دانشگاه واشنگتن

دانشگاه واشنگتن یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی جهان است که همواره در لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا نیز قرار دارد. این دانشگاه سالانه بیش از 50 هزار دانشجو را آموزش داده سیستم آموزشی یادگیری مبتنی بر عمل، کیفیت آموزشی بالایی را نتیجه داده است.


میانگین شهریه در دانشگاه واشنگتن در سال جاری در حدود 60588 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.washington.edu

 


23. دانشگاه ویسکانسین مدیسون

دانشگاه ویسکانسین مدیسون یکی دیگر از اعضای لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا است که از شهرت علمی بسیار خوبی برخوردار است. از جمله رشته های ارائه شده در این دانشگاه می توان به رشته های مهندسی، جامعه شناسی، رسانه و ارتباطات، تاریخ و جغرافیا و کشاورزی جنگلداری اشاره نمود.


میانگین شهریه در دانشگاه ویسکانسین مدیسون در سال جاری در حدود 67000 دلار در سال بوده است.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.wisc.edu

 


24. دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین

یکی دیگر از اعضای لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین می باشد. این دانشگاه به عنوان یکی از برترین موسسات تحقیقاتی کشور به حساب آمده که اختراعات بزرگی را در حوزه های مختلف به نام این دانشگاه ثبت کرده است. این دانشگاه با بهره‌مندی بیش از 2000 عضو هیئت علمی به آموزش بیش از 50 هزار دانشجو در سال می پردازد. این دانشگاه، همه ساله حدود 15000 فارغ التحصیل در مقاطع مختلف دارد.


میانگین شهریه در دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین در سال جاری در حدود 59200 دلار در سال بوده است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه به صفحه > دانشگاه ایلینوی مراجعه نمایید.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://illinois.edu

 


25. موسسه فناوری جورجیا

موسسه فناوری جورجیا یکی دیگه از اعضای لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا است. رشته های ارائه شده در این دانشگاه، بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی جزء 20 جایگاه برتر جهانی قرار دارند. به طور مثال:


• آمار و تحقیقات عملیاتی (هشتم)
• مهندسی مکانیک (دوازدهم)
• علم مواد (سیزدهم)
• مهندسی برق و الکترونیک (چهاردهم)
• مهندسی و فناوری (چهاردهم)
• مهندسی عمران و سازه (چهاردهم)


میانگین شهریه در دانشگاه جورجیا در سال جاری در حدود 49,278 دلار در سال بوده است.

برای آشنایی بیشتر درباره این موسسه میتوانید به صفحه > موسسه فناوری جورجینا مراجعه نمایید.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.gatech.edu

 


26. دانشگاه رایس

دانشگاه رایس یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های آمریکا است که به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی سطح جهانی شناخته می شود. از جمله رشته های ارائه شده در این دانشگاه، می توان به علوم انسانی، علوم اجتماعی، مهندسی اقتصاد و بازرگانی اشاره نمود. این دانشگاه در شهر هیوستون ایالت تگزاس واقع گردیده است.


میانگین شهریه در دانشگاه رایس در سال جاری در حدود 54100 دلار در سال بوده است.

برای آشنایی بیشتر درباره این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه رایس  مراجعه نمایید.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.rice.edu

 


27. موسسه آموزشی کالیفرنیا دیویس

دانشگاه کالیفرنیا دیویس یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های آمریکا است که عمده شهرت آن، به دلیل برنامه های برجسته آن در علوم کشاورزی و بیولوژیکی است. در کنار این برنامه ها، در این دانشگاه امکان تحصیل در رشته های مهندسی، علوم انسانی، هنر و علوم پایه وجود دارد. تعداد دانشجویان این دانشگاه معمولا بیش از 30 هزار دانشجو در سال است.


میانگین شهریه در دانشگاه کالیفرنیا دیویس در سال جاری در حدود 39241 دلار در سال بوده است.

برای آشنایی بیشتر درباره این موسسه میتوانید به صفحه > موسسه آموزشی کالیفرنیا دیویس مراجعه نمایید.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.ucdavis.edu

 


28. دانشگاه کارولینای شمالی

دانشگاه کارولینای شمالی، عضو دیگری از لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا است که دانشکده علوم پزشکی آن در سطح کشور بی نظیر است. این دانشگاه همواره عضو 100 دانشگاه برتر جهان بوده و در رشته هایی همچون پرستاری و دندانپزشکی جز 15 دانشگاه برتر جهان به شمار می رود.


میانگین شهریه در دانشگاه کارولینای شمالی در سال جاری در حدود 56169 دلار در سال بوده است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه کارولینای شمالی مراجعه نمایید.


آدرس اینترنتی دانشگاه:  https://www.unc.edu

 


29. دانشگاه بوستون

دانشگاه بوستون که در لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا جایگاه بیست و نهم قرار دارد، یک موسسه تحقیقاتی بزرگ جهانی به حساب می آید. دانشگاه بیش از 35 هزار دانشجو و حدود 10 هزار استاد و پرسنل است که در 17 مدرسه و کالج مشغول به فعالیت هستند. فارغ التحصیلان این دانشگاه از نظر شاخص استخدام بعد از فارغ التحصیلی در رتبه پنجم آمریکا و رتبه ششم جهانی قرار دارند.


میانگین شهریه در دانشگاه بوستون در سال جاری در حدود 61050 دلار در سال بوده است.

برای آشنایی بیشتر درباره این دانشگاه به صفحه > دانشگاه بوستون مراجعه نمایید.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.bu.edu

 

 

30. دانشگاه پردو

دانشگاه پردو که در سال 1876 میلادی در وسط لافایت ایالات ایندیانا تاسیس شده است، یکی دیگر از برترین دانشگاه‌های آمریکا به حساب می آید. این دانشگاه میزبان دانشجویان کشوری و بین المللی کشورهای مختلف جهان است که در رشته های مختلفی در حال تحصیل هستند.


میانگین شهریه در دانشگاه پردو در سال جاری در حدود 45954 دلار در سال بوده است.

برای آشنایی بیشتر درباره این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه پردو مراجعه نمایید.


آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.purdue.edu

 

 

31. دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا

دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا یکی دیگر از اعضای لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که در سال 1855 میلادی به عنوان یک کالج کشاورزی تاسیس گردید. این دانشگاه همواره عضوی از یک درصد دانشگاه های برتر جهان شناخته می شود که هر ساله به تربیت حدود 100 هزار دانشجو داخلی و بین المللی میپردازد. تعداد اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه 17 هزار نفر است و سطح بسیار مناسبی از خدمات دانشجویی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. پردیس این دانشگاه دارای 24 دانشکده مختلف است. در کنار آن پردیس بین المللی جهت آموزش آنلاین نیز وجود دارد که آموزش‌های سطح بالایی را به دانشجویان خود ارائه می دهد.

 

میانگین شهریه دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا بدین صورت است که 40151 دلار به عنوان شهریه کلاسهای دانشگاهی اخذ خواهد شد. 12984 دلار برای هزینه های خوابگاه اخذ می شود. در مجموع شهریه امسال برای دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا 53135 دلار است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه پنسیلوانیا  مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.psu.edu
 

دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا

 

32. دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس

دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس یکی دیگر از اعضای لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که همواره در بین 100 دانشگاه برتر جهان نیز قرار می گیرد. این دانشگاه که در سنت لوئیس ایالت میزوری واقع شده است، در سال 1853 میلادی با نام جرج واشنگتن نامگذاری شده. این دانشگاه حدود 15 هزار دانشجو از 90 کشور جهان دارد که همه ساله حدود 5000 مدرک دانشگاهی به این افراد اعطا میشود. دانشگاه دارای 3 پردیس و یک مرکز تحقیقاتی بوده که دانشکده های مختلف را در داخل خود جای داده اند.

 

میانگین شهریه دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس در سال جاری رقمی در حدود 61750 دلار بوده است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس مراجعه نمایید.

 

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://wustl.edu

 

دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس

 

33. دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی که در شهر لس آنجلس قرار دارد، از اعضای لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که تاسیس اولیه آن به سال 1880 میلادی باز میگردد. این دانشگاه در حال حاضر به عنوان قدیمی ترین دانشگاه تحقیقاتی خصوصی غرب ایالات متحده شناخته می شود. دانشکده های علوم پزشکی این دانشگاه نیز در بخش شمال شرقی شهر در کنار بیمارستان های آموزشی واقع گردیده اند. دانشگاه در حال حاضر 21 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی 28 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارد. دانشگاه کالیفرنیای جنوبی از 22 دانشکده مختلف تشکیل شده است.

 

اگر بخواهیم درباره شهریه دانشگاه برای دانشجویان سال اول صحبت کنیم، باید گفت که این دانشگاه در سال جاری رقم 61500 دلار را از دانشجویان سال اول خود دریافت می کند.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مراجعه نمایید.

 

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.usc.edu

 

https://visa724.com/uploads/63bbad68d6f9cbe72a30f630e636cb91.jpg

 

34. دانشگاه ایالتی اوهایو

دانشگاه ایالتی اوهایو، یکی دیگر از اعضای لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا در سال 2023 است که در بین 100 دانشگاه برتر جهان نیز قرار دارد. شروع سفر علمی این دانشگاه به سال 1870 میلادی باز میگردد که در آن زمان به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی شناخته می شد. این دانشگاه دارای پردیس هایی مختلفی در داخل ایالت اوهایو است که در 18 دانشکده مختلف تقسیم بندی شده‌اند. این دانشکده ها اغلب در بین بهترین موسسات آموزش عالی ایالات متحده شناخته می شوند.

 

شهریه دانشگاه ایالتی اوهایو در سال جاری رقمی در حدود 36700 دلار دسته بندی می شود.

برای آشنایی بیشتر درباره این دانشگاه به صفحه > دانشگاه ایالتی اوهایو  مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.osu.edu

 

دانشگاه ایالتی اوهایو (Caltech)

 

35. دانشگاه روچستر

دانشگاه روچستر یکی دیگر از اعضای لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا در سال 2023 است که در سال 1850 میلادی به عنوان یک مدرسه خصوصی و غیر فرقه ای تاسیس گردید. ساختمان اصلی این دانشگاه در یک محیط 154 هکتاری در جنوب شهر روچستر قرار گرفته است. این دانشگاه با بهره مندی از حدود سه هزار کارمند و هیات علمی، آموزش های خود را در 200 رشته مختلف ارائه می دهد. جمعیت کلاس های دانشگاه نسبتاً پایین است که علت را میتوان در نسبت دانشجو به استاد ده به یک دانست. در حال حاضر بیش از 12 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که حدود 7000 نفر از آنها در مقطع کارشناسی و الباقی در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند.

 

دانشگاه روچستر در سال جاری میزان شهریه سالیانه 63 هزار دلار را از دانشجویان بین المللی سال اولی دریافت خواهد کرد.

برای آشنایی بیشتر درباره این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه روچستر مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.rochester.edu

 

دانشگاه روچستر

 

36. دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا (UCSB)

دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا یکی دیگر از اعضای لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا در سال 2023 است که در نزدیکی ساحل اقیانوس آرام واقع گردیده است. این دانشگاه به عنوان یک موسسه تحقیقاتی پیشرو در حوزه های مختلف علمی شناخته می شود که دانشجویان را در یک سفر آموزشی اکتشافی شرکت می دهند. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 26000 هزار دانشجوی مختلف دارد که در بیش از 200 رشته مختلف دانشگاهی در حال تحصیل هستند. در سال 2023 میلادی این دانشگاه در جایگاه هفتم دانشگاه‌ های دولتی آمریکا قرار گرفته است.

 

در سال جاری این دانشگاه از این دانشجویان مبلغ شهریه 68600 دلار را دریافت کرده است.

برای آشنایی بیشتر درباره این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.ucsb.edu

 

دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا

 

37. دانشگاه اموری

دانشگاه اموری یکی دیگر از دانشگاه های موجود در لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که یک جامعه تحقیق محور در حوزه های مختلف علمی ایجاد کرده است. محبوبیت این دانشگاه به دلیل وجود کالج های برجسته هنر های لیبرال، مدارس حرفه ای عالی و سیستم های مراقبت بهداشتی پیشرو در سطح بین المللی است. دانشگاه اموری 15000 دانشجو را در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش می دهد. آموزش ها توسط بیش از 3500 عضو هیئت علمی در نه دانشکده این دانشگاه صورت می پذیرد. تعداد رشته های مقطع کارشناسی حدود 80 رشته است و در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز بیش از 60 رشته مختلف است.

 

شهریه دانشگاه اموری سال 2023 میلادی 59900 دلار بوده است.

برای آشنایی بیشتر درباره این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه اموری مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.emory.edu/home/index.html

 

دانشگاه اموری

 

38. دانشگاه ایالتی میشیگان

دانشگاه ایالتی میشیگان یکی دیگر از اعضای لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا در سال 2023 است. این دانشگاه در سال 1855 میلادی در ایالت میشیگان تاسیس گردید. آن زمان تا کنون در پیشبرد مرزهای اکتشافات علمی و ایجاد مشارکت های پایدار برای حل چالش های جهانی چشم گیری داشته است. این دانشگاه همه ساله بیش از 50 هزار دانشجو را از بین دانشجویان داخلی و دانشجویان بین المللی از 130 کشور جهان آموزش می دهد. در این دانشگاه بیش از دو هزار عضو هیئت علمی وجود دارند که بیش از 200 رشته تحصیلی را در 17 دانشکده تدریس می کنند.

 

میزان شهریه درخواستی دانشگاه ایالتی میشیگان از دانشجویانش در سال جاری، رقمی در حدود 44500 دلار بوده است.

برای آشنایی بیشتر درباره این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه ایالتی میشیگان مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://msu.edu

 

دانشگاه ایالتی میشیگان

 

39. دانشگاه تگزاس A&M

دانشگاه تگزاس یکی از دانشگاه های تحقیقاتی دولتی در کشور آمریکا است که در سال جاری در لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا گرفته است. این دانشگاه از سال 2001 میلادی آمریکا پذیرفته شد. همچنین این دانشگاه به عنوان یکی از 20 دانشگاه تحقیقاتی برتر آمریکا شناخته می‌شود. پردیس اصلی این دانشگاه در یک محیط 5200 هکتاری واقع گردیده است که به عنوان یکی از بزرگترین پردیس های دانشگاهی کشور شناخته می شود. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 65 هزار دانشجوی مختلف را در 133 مقطع کارشناسی، 92 رشته دکترا و 175 رشته کارشناسی ارشد ارائه آموزش می دهد. این دانشگاه همه ساله در بین 10 دانشگاه دولتی برتر آمریکا در ارائه بورسیه شایستگی ملی رتبه بندی میشود.

 

میزان شهریه درخواستی دانشگاه تگزاس از دانشجویان جدیدالورود در سال جاری، رقمی در حدود 58500 آمریکا است.

برای آشنایی بیشتر درباره این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه تگزاس مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه:  https://www.tamu.edu

 

دانشگاه تگزاس A&M

 

40. دانشگاه مریلند، کالج پارک

دانشگاه مریلند یکی دیگر از اعضای لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که در کالج پارک مریلند آمریکا واقع گردیده است. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های تحقیقاتی دولتی شناخته می شود که در سال 1856 تاسیس گردیده است. این دانشگاه به عنوان یکی از معتبرترین کالج های منطقه شهری واشنگتن شناخته می‌شود که بیش از 40 هزار دانشجو را از 120 کشور مختلف جهان در دویست رشته تحصیلی آموزش می دهد. 12 دانشکده مختلف به همراه 92 رشته کارشناسی، 107 رشته کارشناسی ارشد 183 رشته دکترا دانشگاه مریلند را تشکیل می‌دهند.

 

شهریه درخواستی دانشگاه مریلند در سال جاری رقمی در حدود 39500 دلار است.

برای آشنایی بیشتر درباره این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه مریلند، کالج پارک مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.umd.edu

 

دانشگاه مریلند، کالج پارک

 

41. موسسه آموزشی کیس وسترن رزرو

دانشگاه کیس وسترن رزرو یکی دیگر از برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که تاسیس اولیه آن به سال 1826 میلادی باز میگردد. با این حال شکل کنونی این دانشگاه نتیجه فدراسیون مشترکی است که در بین موسسه فناوری کیس و دانشگاه رزرو غربی در سال 1967 میلادی صورت گرفته است. قبل از آن تاریخ، این دو دانشگاه که در مجاورت یکدیگر قرار گرفته بودند فعالیت علمی مشترکی را در رشته های مختلف انجام می دادند. با این حال از آن تاریخ به بعد تصمیم گرفته شد که این دو دانشگاه تحت یک مدیریت واحد به فعالیت خود ادامه دهند. پردیس اصلی این دانشگاه در یک محیط 550 هکتاری قرار گرفته است که بیش از 50 کالج و دانشکده مختلف را در فاصله کمتر از دو کیلومتری نسبت به یکدیگر قرار داده است. جایگاه دانشگاه کیس وسترن از نظر ایجاد نوآوری رتبه هجدهم دنیا است.

 

دانشگاه کیس وسترن رزرو میزان شهریه 86 هزار دلاری را برای دانشجویان بین المللی سال اولی دریافت میکند.

برای آشنایی بیشتر با این موسسه میتوانید به صفحه > موسسه آموزشی کیس وسترن رزرو مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://case.edu

 

موسسه آموزشی کیس وسترن رزرو

 

42. دانشگاه پیتسبورگ

دانشگاه پیتسبورگ یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی ایالت پنسیلوانیای آمریکا است که در سال 1787 میلادی عنوان آکادمی پیتسبورگ تاسیس گردید. این دانشگاه در سال 1908 میلادی به محل فعلی خود در منطقه اوکلند منتقل گردید. این دانشگاه در سایت شهری خود دارای 17 دانشکده مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد است. این عضو از برترین دانشگاه‌ های آمریکا از دیرباز به دلیل ارائه آموزش هنرهای آزاد و دستاوردهای بی بدیلش در زمینه های تحقیقاتی و علمی شناخته می شود. پردیس اصلی دانشگاه در یک محیط 145 هکتاری واقع گردیده است که حدود 25 هزار دانشجوی تمام وقت در مقطع کارشناسی، 8 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و 2 هزار دانشجوی مقطع دکتری در حال تحصیل در آن هستند.

 

میزان شهریه دانشگاه پیتسبورگ برای دانشجویان بین المللی در سال جاری رقمی در حدود 36 هزار دلار آمریکا است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه پیتسبورگ مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.pitt.edu

 

https://visa724.com/uploads/9102ccd5426cdf747605ea31b386ae5a.jpg

 

43. موسسه آموزشی مینه سوتا، شهرهای دوقلو

دانشگاه مینه سوتا یکی از جامع ترین و برترین دانشگاه‌ های آمریکا شناخته می شود که دارای شهرت ملی و بین المللی است. این دانشگاه 4 پردیس مختلف را شامل می شود که در شهر های دوقلو، موریس، لوس و کروکستون واقع شده‌اند. در این دانشگاه بیش از 50 هزار دانشجوی رشته های مختلف در حال تحصیل هستند. تعداد فارغ التحصیلان زنده این دانشگاه در امور 485 هزار نفر است. همچنین تعداد اعضای هیئت علمی و کارمندان این دانشگاه نیز 20 هزار نفر است. در این دانشگاه امکان تحصیل در بیش از 150 رشته مقطع کارشناسی و 550 رشته مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

 

دانشگاه مینه سوتا میزان شهریه 60 هزار دلاری را از دانشجویان جدید ورود بین المللی در سال جاری دریافت خواهد کرد‌.

برای آشنایی بیشتر با این موسسه میتوانید به صفحه > موسسه آموزشی مینه سوتا مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://twin-cities.umn.edu

 

موسسه آموزشی مینه سوتا، شهرهای دوقلو

 

44. دانشگاه فلوریدا

دانشگاه فلوریدا یکی دیگر از برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی شناخته می شود. در سال 1906 میلادی در ایالت فلوریدا تاسیس گردیده است که از سال 1985 میلادی جزو انجمن دانشگاه‌ های آمریکا شناخته می‌شود. در پردیس اصلی این دانشگاه که وسعت 2003 کاری دارد، بیش از 9 هزار ساختمان آکادمیک و غیر آکادمیک قرار دارند. در حال حاضر بیش از 6 هزار دانشجوی بین المللی را در رشته های مختلف آموزش می دهد. این دانشجویان به همراه دانشجویان داخلی در بیش از 100 رشته مقطع کارشناسی، 120 رشته مقطع کارشناسی ارشد و 76 رشته دکترا در حال تحصیل هستند.

 

میانگین شهریه دانشگاه فلوریدا برای دانشجویان بین المللی در سال جاری رقمی در حدود 51700 دلار است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه فلوریدا مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.ufl.edu

 

دانشگاه فلوریدا

 

45. موسسه آموزشی وندربیلت

دانشگاه واندربیلت یکی دیگر از برترین دانشگاه‌ های آمریکا در سال 2023 است که توانسته است تا امتیاز 5 ستاره را از موسسه رده بندی دانشگاهی QS دریافت نمایند. تاسیس این دانشگاه به سال 1873 میلادی باز میگردد که از آن زمان تا کنون، در تحقیقات برتر علمی و بین المللی سهم چشمگیری داشته است. در این دانشگاه امکان تحصیل در بیش از 70 رشته مقطع کارشناسی در ده دانشکده مختلف وجود دارد. در حال حاضر بیش از 13500 دانشجو در رشته های مختلف در حال تحصیل هستند. 70 درصد از دانشجویان این دانشگاه نوعی کمک تحصیلی را در حین دوره تحصیلی خود دریافت می کنند‌‌. نسبت دانشجو به استاد نیز 7 به یک است.

 

میزان شهریه درخواستی دانشگاه وندربیلت از دانشجویان جدید الورود بین المللی برای سال جاری رقمی در حدود 79560 دلار است.

برای آشنایی بیشتر با این موسسه میتوانید به صفحه > موسسه آموزشی وندربیلت مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.vanderbilt.edu

 

دانشگاه واندربیلت

 

46. کالج دارتموث

کالج دارتموث یکی دیگر از اعضای لیگ آیوی( برترین دانشگاه‌ های آمریکا) است که در سال 1869 میلادی در هانوفر، نیوهمپشایر تاسیس گردیده است. دانشگاه دارتموث به عنوان دانشگاهی با فعالیت تحقیقاتی بسیار بالا توسط بنیاد معتبر کارنگی تعیین شده است. نرخ پذیرش این دانشگاه در حدود 10 درصد بوده و 9 درصد از کل جمعیت دانشجویان را نیز دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. نسبت دانشجو به استاد نیز 7 به یک است.

 

میانگین شهریه درخواستی برای کالج دارتموث در سال جاری رقمی در حدود 76300 دلار است.

برای آشنایی بیشتر با این کالج میتوانید به صفحه > کالج دارتموث مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://home.dartmouth.edu

 

کالج دارتموث

 

47. موسسه آموزش عالی ایالتی آریزونا

دانشگاه ایالتی آریزونا یکی دیگر از برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که در رتبه اول حوزه نوآوری های علمی دانشگاهی به مدت پنج سال متوالی قرار گرفته است. این دانشگاه در حال ایجاد راه هایی برای اطمینان از دسترسی همه دانشجویان به آموزشهای باکیفیت بالا است. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 112 هزار دانشجوی مقطع کارشناسی و بیش از 30 هزار دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی را در خود جای داده است. بیش از 5 هزار عضو هیات علمی، تیم آموزشی این دانشگاه را تشکیل داده اند. در ضمن حدود 12 هزار دانشجوی بین المللی از 158 کشور جهان در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

 

در ضمن میزان شهریه تحصیل در این دانشگاه رقمی در حدود 33 هزار دلار آمریکا بوده است.

برای آشنایی بیشتر با این موسسه میتوانید به صفحه > موسسه آموزش عالی ایالتی آریزونا مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.asu.edu

 

دانشگاه ایالتی آریزونا

 

48. دانشگاه کالیفرنیا، ایروین (UCI)

دانشگاه کالیفرنیا ایروین یکی از برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که در بین دانشگاه های دولتی آمریکا در رتبه چهاردهم قرار می گیرد. این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه با عمر زیر 50 سال در جهان شناخته می شود‌. تاسیس این دانشگاه به سال 1965 میلادی باز میگردد که در شهر ایروین به عنوان یکی از امن ترین شهرهای آمریکا واقع گردیده است.

 

شهریه دانشگاه کالیفرنیا ایروین برای سال جاری حدود 44 هزار دلار برای دانشجویان بین المللی است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه کالیفرنیا، ایروین مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://uci.edu

 

دانشگاه کالیفرنیا، ایروین (UCI)

 

49. موسسه آموزشی نوتردام

دانشگاه نوتردام یکی از برترین دانشگاه‌ های آمریکا شناخته می‌شود که در حوزه تحقیقات کاتولیک در جایگاه اول قرار دارد. این دانشگاه در سال 1842 میلادی تاسیس گردیده است که در منطقه ساوث بند ایندیانا واقع گردیده است. تحقیقات در دانشگاه نوتردام جایگاه ویژه دارد و از زمان شروع فرایند تحقیقاتی در این دانشگاه، اکتشافات بسیاری به نام این موسسه آموزشی به ثبت رسیده است. فرمول لاستیک های مصنوعی، آیرودینامیک پرواز با گلایدر، نحوه انتقال پیامهای بی سیم از جمله تحقیقات برتری بوده اند که در این دانشگاه صورت گرفته است. این دانشگاه دارای 8 دانشکده مختلف است که 75 رشته مقطع کارشناسی را برای 9000 دانشجوی در حال تحصیل در این مقطع ارائه می دهد‌. همچنین در این دانشگاه حدود چهار هزار دانشجوی مقطع تحصیلات تکمیلی نیز در حال تحصیل هستند.

 

شهریه دانشگاه نوتردام برای دانشجویان جدیدالورود بین المللی، رقمی در حدود 62 هزار دلار آمریکا است.

برای آشنایی بیشتر با این موسسه میتوانید به صفحه > موسسه آموزشی نوتردام مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.nd.edu

 

موسسه آموزشی نوتردام

 

50. دانشگاه یشیوا

دانشگاه یشیوا یکی دیگر از برترین دانشگاه‌ های آمریکا شناخته می‌شود که در لیست 100 دانشگاه برتر جهان نیز قرار دارد. این دانشگاه در شهر نیویورک واقع گردیده است که از 7 دانشکده مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشکده کارشناسی تشکیل شده است. این دانشگاه رتبه سوم را در بین دانشگاه های واقع شده در شهر نیویورک دارد. 96 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه در کمتر از 6 ماه پس از فارغ التحصیلی در یک شغل استخدام شده اند.

 

شهریه دانشگاه شیوا برای سال جاری 48800 هزار دلار تعیین شده است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه یشیوا مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.yu.edu

 

دانشگاه یشیوا

 

51. موسسه آموزش عالی ماساچوست، آمهرست

لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا در سال 2023 بدون ذکر نام دانشگاه ماساچوست، آمهرست ناقص خواهد ماند. این دانشگاه به عنوان یک مرکز پیشرو برای آموزش عالی در شمال شرقی ایالات متحده شناخته می شود. پردیس اصلی این دانشگاه، گل سرسبد دانشگاه های مشترک المنافع ایالت ماساچوست شناخته می شود. در این دانشگاه بیش از 30 هزار دانشجو از کشور ایالات متحده و 85 کشور جهان در حال تحصیل در 10 دانشکده این دانشگاه هستند. در حال حاضر بیش از 100 رشته کارشناسی، 80 رشته کارشناسی ارشد 150 رشته دکترا ارائه می شود. پردیس این دانشگاه در یک محیط 1460 هکتاری در دره پایونیر ماساچوست غربی واقع شده است.

 

میانگین شهریه دانشگاه ماساچوست، آمهرست برای سال جاری رقمی در حدود 58 هزار دلار آمریکا است.

برای آشنایی بیشتر با این موسسه میتوانید به صفحه > موسسه آموزش عالی ماساچوست، آمهرست مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.umass.edu

 

دانشگاه ماساچوست، آمهرست

 

52. دانشگاه ویرجینیا

دانشگاه ویرجینیا یکی دیگر از برترین دانشگاه‌ های آمریکا در سال 2023 است که در سال 1819 توسط توماس جفرسون تاسیس گردید. این دانشگاه به عنوان یکی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی آمریکا شناخته می‌شود که در منطقه شارلوتسویل ویرجینیا واقع شده است.

این دانشگاه از 12 دانشکده مختلف تشکیل شده است که آموزش عالی را در رشته های مختلف در مقاطع کارشناسی تا دکترا ارائه می دهند. در این دانشگاه بیش از 15 هزار عضو هیئت علمی و کارمند به ارائه آموزش به بیش از 24 هزار دانشجو در رشته های مختلف می پردازند. کتابخانه این دانشگاه بیش از پنج میلیون جلد کتاب چاپی، حدود نیم میلیون کتاب الکترونیکی و 16 میلیون نسخه خطی و آرشیو را شامل می شود.

 

شهریه دانشگاه ویرجینیا برای سال جاری در حدود 52 هزار تا 74 هزار دلار برای رشته های مختلف است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه ویرجینیا مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.virginia.edu

 

دانشگاه ویرجینیا

 

53. دانشگاه آریزونا

دانشگاه آریزونا یکی دیگر از برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که در ایالت آریزونا در سال 1885 میلادی تاسیس کرده است. این دانشگاه به عنوان یکی از اعضای منتخب انجمن دانشگاه‌ های آمریکا و تنها نماینده ایالت آریزونا در این گروه است. این دانشگاه همواره در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار داشته و در سال 2017 در جایگاه 52 جهان قرار داشته است. پردیس اصلی این دانشگاه در یک محیط 380 هکتاری در قلب شهر توسان واقع شده است.

در این دانشگاه در حال حاضر حدود 47 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند. از این بین حدود 36 هزار و 500 نفر در مقطع کارشناسی و 10500 نفر در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند. نسبت دانشجو به استاد در این دانشگاه 17 به یک بوده و بیش از 3 هزار عضو هیات علمی آموزش به دانشجویان در رشته های مختلف هستند. این دانشگاه در بین 20 دانشگاه برتر تحقیقاتی ایالات متحده قرار گرفته و بودجه تحقیقاتی 760 میلیون دلاری را به صورت سالانه دریافت می کند.

 

میانگین شهریه در دانشگاه آریزونا در سال جاری در حدود 57,822 دلار در سال بوده است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه آریزونا مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.arizona.edu

 

دانشگاه آریزونا

 

54. دانشگاه راتگرز

دانشگاه راتگرز که پیشتر به عنوان دانشگاه ایالتی نیوجرسی شناخته می شد، یکی از برترین دانشگاه‌ های آمریکا شناخته می‌شود که در سال 1766 میلادی تاسیس گردیده است. این دانشگاه به عنوان اصلی ترین دانشگاه تحقیقاتی عمومی در ایالات متحده شناخته می شود. دانشگاه دارای 3 پردیس مختلف است که در سراسر ایالات نیوجرسی توزیع شده اند. از جمله آنها می‌توان به پردیس نیوبرانزویک اشاره نمود که گل سرسبد انجمن دانشگاههای آمریکا شناخته میشود.

پردیس اصلی دارای 50 هزار دانشجو است که از این بین 36 هزار نفر در مقطع کارشناسی و 14 هزار نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی در حال گذراندن دوره تحصیل خود هستند. در این دانشگاه از 130 کشور مختلف بین المللی پذیرش شده است که در 29 دانشکده مختلف این دانشگاه پراکنده شده اند. در این دانشگاه 150 رشته در مقطع کارشناسی و 400 رشته مختلف در مقطع تحصیلات تکمیلی قابل گذراندن است.

 

شهریه دانشگاه راتگرز برای دانشجویان جدیدالورود بین المللی در سال جاری رقمی در حدود 48700 دلار است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه راتگرز مراجعه نمائید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.rutgers.edu

 

دانشگاه راتگرز

 

55. موسسه فناوری جورج تاون

دانشگاه جرج تاون از برترین دانشگاه‌ های آمریکا و جهان شناخته می شود که در سال 1879 میلادی، به عنوان قدیمی ترین دانشگاه کاتولیک کشور تاسیس گردیده است. این دانشگاه به عنوان یک مرکز تحقیقات بین المللی بزرگ شناخته می شود که اصول خود را در تنوع دانشجویان، اساتید و کارکنان از ملل مختلف قرار داده است. در حال حاضر بیش از 17 هزار دانشجو از 135 کشور جهان برای تحصیل در این دانشگاه هستند.

 

میانگین شهریه دانشگاه جرج تاون در سال جاری، رقمی در حدود 49300 آمریکا است.

برای آشنایی بیشتر با این موسسه میتوانید به صفحه > موسسه فناوری جورج تاون مراجعه نمائید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.georgetown.edu

 

موسسه فناوری جورج تاون

 

56. دانشگاه میامی

دانشگاه میامی یکی دیگر از برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که محل تحصیل بیش از 15 هزار دانشجوی داخلی و بین المللی است. پردیس اصلی این دانشگاه در شهر کوران گیبلز واقع گردیده است که تاسیس اولیه آن به سال 1925 میلادی باز میگردد. دستگاه دارای 12 دانشکده مختلف است که 150 رشته کارشناسی، 130 رشته کارشناسی ارشد 160 رشته دکترا ارائه می دهند.

 

میانگین شهریه دانشگاه میامی در سال جدید برای دانشجویان بین المللی 53 هزار دلار تعیین شده است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه میامی مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://welcome.miami.edu

 

دانشگاه میامی

 

57. دانشگاه کارولینای شمالی

دانشگاه کارولینای شمالی از برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که در سال 1877 میلادی با هدف ایجاد رونق اقتصادی، اجتماعی و فکری تاسیس گردیده است. پردیس این دانشگاه در یک محیط دو هزار و صد هکتار در منطقه رالی ایالت کارولینای شمالی واقع گردیده است. در حال حاضر بیش از 36 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. حدود 9000 استاد و کارمند نیز در حال ارائه خدمات آموزشی به این دانشجویان میباشند. نسبت دانشجو به استاد در این دانشگاه 15 به 1 است. در ضمن 12 دانشکده مختلف در این دانشگاه وجود دارند که بیش از 300 رشته را در مقاطع کارشناسی تا دکترا ارائه می دهند.

 

شهریه دانشگاه کارولینای شمالی 15500 دلار برای دانشجویان بین المللی جدیدالورود تعیین شده است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه کارولینای شمالی مراجعه نمائید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.ncsu.edu

 

موسسه آموزشی کارولینای شمالی

 

58. دانشگاه تافتس

دانشگاه تافتس یکی دیگر از دانشگاه های موجود در لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا در سال 2023 است. این دانشگاه در سال 1852 میلادی تاسیس گردیده است. برتری علمی و آماده سازی دانشجویان به عنوان رهبران آینده در طیف گسترده ای از حرفه ها باعث شده است تا این دانشگاه از شهرت جهانی برخوردار باشد. در این دانشگاه امکان تحصیل در 12 دانشکده این دانشگاه در بیش از 90 رشته کارشناسی 56 رشته تحصیلات تکمیلی وجود دارد. در ضمن باید بدانید که 98 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه در کم تر از شش ماه پس از فارغ التحصیلی در کار مورد نظر خود استخدام شده اند.

 

میزان شهریه دانشگاه تافتس برای سال جاری میلادی در حدود 64 هزار دلار برای دانشجویان بین المللی تعیین شده است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه تافتس  مراجعه نمائید.

آدرس اینترنتی دانشگاه:  https://www.tufts.edu

 

دانشگاه تافتس

 

59. دانشگاه کلرادو در بولدر

دانشگاه کلرادو یکی دیگر از دانشگاه های موجود در لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که در دامنه کوه های راکی قرار گرفته است. این دانشگاه یکی از مراکز علمی پیشرو در تحقیقات، فناوری و کارآفرینی است که در قلب شهر کلرادو واقع گردیده است. تعداد 8 دانشکده مختلف در این دانشگاه وجود دارند که امکان تحصیل در 150 رشته مختلف را فراهم ساخته اند. این دانشگاه همواره در لیست 100 درصد برترین دانشگاه های جهان قرار دارد.

 

میزان شهریه در نظر گرفته شده برای دانشجویان بین المللی جدیدالورود در دانشگاه کلرادو برای سال جاری 36 هزار دلار است.

 

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.colorado.edu

 

دانشگاه کلرادو در بولدر

 

60. دانشگاه ایلینوی

دانشگاه ایلینوی در قلب شهر شیکاگو واقع شده است که به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه این شهر نیز شناخته می‌شود. این دانشگاه به عنوان یکی از غنی‌ترین پردیس های فرهنگی و قومیتی در کشور آمریکا شناخته می شود که آموزش های جامعی را به دانشجویان خود ارائه می دهد. این دانشگاه دارای 16 دانشکده مختلف است که حدود 34 هزار دانشجو در حال تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی هستند. در این دانشگاه 95 رشته کارشناسی، صد رشته کارشناسی ارشد و 63 رشته دکترا وجود دارد. تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه در حدود 3 هزار نفر است که نسبت دانشجو به استاد یازده به یک را ایجاد کرده است.

 

میانگین شهریه دانشگاه ایلینوی برای دانشجویان جدیدالورود بین‌المللی در سال جاری حدود 35500 دلار تعیین شده است.

برای آشنایی بیشتر با این دانشگاه میتوانید به صفحه > دانشگاه ایلینوی مراجعه نمایید.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.uic.edu

 

دانشگاه ایلینوی

 

61. موسسه پلی تکنیک ویرجینیا

موسسه پلی تکنیک و دانشگاه ایالتی ویرجینیا که ویرجینیا تک نیز شناخته می‌شود، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی و یکی از برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که در سال 1872 به عنوان بزرگترین دانشگاه ایالت ویرجینیا تاسیس شده است. این دانشگاه در حال حاضر بیش از 36 هزار دانشجو دارد و امکان تحصیل در 280 رشته مختلف را در 18 دانشکده خود فراهم ساخته است.

هزینه تحصیل در دانشگاه ویرجینیا تک در مقطع کارشناسی در حدود 35 هزار دلار در هر سال است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه حدود 32 هزار دلار در سال است. هزینه زندگی دانشجویی در این دانشگاه نیز حدود 20 هزار دلار در سال خواهد بود.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.vt.edu

 

موسسه پلی تکنیک و دانشگاه ایالتی ویرجینیا

 

62. دانشگاه نورث ایسترن

دانشگاه نورث ایسترن، یکی از اعضای دیگر لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که در سال 1898 میلادی در شهر بوستون ایالت ماساچوست تاسیس شد. این دانشگاه که در حال حاضر میزبان بیش از 25 هزار دانشجو از 150 کشور جهان است، امکان تحصیل در مقاطع و رشته‌های مختلف را فراهم ساخته است.

شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه حدود 90 هزار دلار برای شما خواهد بود. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز می‌تواند بین 10 تا 20 هزار دلار باشد و هزینه‌های زندگی دانشجویی در این دانشگاه می‌توانند تا 25 هزار دلار در سال باشند.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.northeastern.edu

 

دانشگاه نورث ایسترن

 

63. دانشگاه هاوایی در مانوآ، یکی از برترین دانشگاه‌ های آمریکا

دانشگاه هاوایی در مانوآ به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ های آمریکا شناخته می‌شود که در سال 1907 میلادی در منطقه هونولولو در ایالت هاوایی تاسیس گردید. این دانشگاه 17 دانشکده مختلف دارد که امکان تحصیل در بیش از 225 رشته کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را فراهم ساخته است. همچنین این دانشگاه در حال حاضر میزبان بیش از 20 هزار دانشجو است که در کنار یکدیگر به تحصیل در رشته‌های مختلف می‌پردازند.

شهریه دانشگاه هاوایی در مانوآ برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی 35 هزار دلار در سال خواهد بود. همچنین متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز باید هزینه 35000 دلاری را برای دو ترم 9 واحدی پرداخت کنند. هزینه زندگی دانشجویی در دانشگاه هاوایی در مانوآ برای یک سال تحصیلی می‌تواند تا 20 هزار دلار برسد.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://manoa.hawaii.edu

 

دانشگاه هاوایی در مانوآ

 

64. دانشگاه استونی بروک

دانشگاه استونی بروک به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ های آمریکا شناخته می‌شود که در سال 1907 میلادی در شهر نیویورک تاسیس گردید. این دانشگاه در حال حاضر میزبان بیش از 25000 دانشجوی داخلی و بین‌المللی است که در رشته‌های مختلف این دانشگاه به تحصیل می‌پردازند. در ضمن این دانشگاه به عنوان عضوی از انجمن‌های دانشگاهی شهر نیویورک SUNY بوده و از اعتبار بالایی در محافل علمی برخوردار است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه استونی بروک برای دانشجویان بین المللی تا 32 هزار دلار در سال خواهد بود. همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد باید انتظار هزینه شهریه سالیانه 21500 دلاری را داشته باشند. در ضمن هزینه‌های زندگی دانشجویی در دانشگاه استونی بروک تا 20 هزار دلار در سال خواهد بود.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.stonybrook.edu/

 

دانشگاه استونی بروک

 

65. دانشگاه ایالتی آیووا، از برترین دانشگاه‌ های آمریکا

دانشگاه ایالتی آیووا به عنوان یکی از دانشگاه‌های تحقیقاتی دولتی آمریکا شناخته می‌شود که در لیست برترین دانشگاه‌ های آمریکا قرار می‌گیرد‌‌. این دانشگاه در سال 1858 میلادی تحت عنوان یک کالج یا دانشکده کشاورزی تاسیس شده است. این دانشگاه از آن زمان تاکنون همواره در مسیر پیشرفت گام برداشته و به عنوان مکان ایده‌آل برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی بوده است.

 هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه آیووا می‌تواند تا 30 هزار دلار در سال باشد. چنین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه می‌تواند بین 6 تا 14 هزار دلار برای دانشجویان بین المللی باشد. در ضمن هزینه‌های مربوط به خوابگاه و اقامت و سایر هزینه‌های دانشجویی می‌توانند تا 20 هزار دلار در سال باشند.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.iastate.edu/

 

دانشگاه ایالتی آیووا

 

66. کالیفرنیا ریورساید (UCR)

دانشگاه کالیفرنیا ریورساید یکی از برترین دانشگاه‌ های آمریکا است که تاسیس آن به سال 1954 میلادی باز می‌گردد. این دانشگاه در بین 1.3 درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار داشته و تعداد 17 دانشکده آن امکان تحصیل در مقاطع مختلف و رشته‌های مختلف را فراهم ساخته است. در حال حاضر بیش از 25 هزار دانشجو در حال تحصیل در بیش از 300 رشته مختلف این دانشگاه هستند.

شهریه سالیانه دانشگاه کالیفرنیا ریورساید برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی در حدود 33 هزار دلار خواهد بود. همچنین آن دسته از دانشجویانی که تمایل به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد دارند، باید انتظار شهریه حدوداً 12 هزار دلاری را داشته باشند. در ضمن هزینه‌های زندگی دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیا ریورساید می‌تواند تا 20 هزار دلار در سال باشد.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.ucr.edu

 

دانشگاه کالیفرنیا ریورساید (UCR)

 

67. دانشگاه ایالتی کلرادو، از برترین دانشگاه‌ های آمریکا

دانشگاه ایالتی کلرادو به عنوان یکی دیگر از برترین دانشگاه‌ های آمریکا شناخته می‌شود که در سال 1870 میلادی تحت عنوان یک دانشکده کشاورزی آغاز به کار کرد. این دانشگاه در حال حاضر به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های ایالت کلرادو شناخته می‌شود که شرایطی را برای تحصیل بیش از 35000 دانشجو درویش از 300 رشته مختلف این دانشگاه فراهم ساخته است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه ایالتی کلرادو تا 35 هزار دلار در سال خواهد بود. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می‌تواند بین 34 تا 43 هزار دلار باشد. در ضمن هزینه‌های زندگی در این دانشگاه از 20 هزار دلار در سال، بسته به میزان هزینه‌های دانشجو آغاز می‌شوند.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://www.colostate.edu

 

دانشگاه ایالتی کلرادو

 

68. دانشگاه کانزاس

دانشگاه کانزاس به عنوان یکی دیگر از برترین دانشگاه‌ های آمریکا شناخته می‌شود که در سال 1865 میلادی به عنوان بزرگترین دانشگاه این ایالت احداث شده است. این دانشگاه در حال حاضر میزبان بیش از 30 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف است که در 14 دانشکده این دانشگاه و در بیش از 350 رشته مختلف در حال تحصیل هستند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه کانزاس می‌تواند تا 50 هزار دلار در سال باشد. همچنین متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه را دارند، باید انتظار مبلغ شهریه 36 هزار تا 52 هزار دلار را برای یک سال تحصیلی داشته باشند. در ضمن هزینه زندگی دانشجویی در دانشگاه کانزاس می‌تواند تا 15 هزار دلار در سال برسد.

آدرس اینترنتی دانشگاه:  https://ku.edu/

 

دانشگاه کانزاس

 

69. دانشگاه ایالتی واشنگتن

دانشگاه ایالتی واشنگتن، به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ های آمریکا شناخته می‌شود که در سال 1890 میلادی منطقه پولمن واشنگتن تاسیس گردیده است. این دانشگاه چهار پردیس مختلف دارد که امکان تحصیل در بیش از 200 رشته کارشناسی را فراهم می‌سازند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه ایالتی واشنگتن می‌تواند تا حدود 30 هزار دلار در سال باشد. همچنین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه برای سال 2024 تا 28500 دلار خواهد بود. در ضمن هزینه زندگی دانشجویی در دانشگاه ایالتی واشنگتن می‌تواند تا حدود 35 هزار دلار برای یک سال تحصیلی برسد.

آدرس اینترنتی دانشگاه: https://wsu.edu/

 

دانشگاه ایالتی واشنگتن

 

مزایای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

در اینجا می خواهیم شما را با مزایای تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا آشنا کنیم.

 

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

 

  • کاوش در فرصت های علمی گسترده: تحصیل در آمریکا به دلیل وجود فرصت ها و گزینه های تحصیلی مختلف، یکی از بهترین انتخاب ها برای ادامه تحصیل دانشگاه خواهد بود. در دانشگاه‌های آمریکا فرصتی وجود دارد که دانشجویان میتوانند بهترین رشته را با توجه به علایق و استعداد های خود انتخاب نمایند. موردی که شاید در بسیاری از کشورهای جهان وجود نداشته باشد.

 

  • تقویت زبان انگلیسی: همانطور که میدانید، یکی از بهترین راه ها برای تقویت یک زبان، حضور در جایی است که آن زبان به صورت روزمره مکالمه میشود. با تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا، شما میتوانید سطح زبان خود را با سرعت هرچه تمام تر ارتقا دهید.

 

  • ارتقای فرصت‌های شغلی در آینده: اگر بخواهید در آینده به کشور آمریکا مهاجرت کنید ولو اینکه تمایل دارید به کشور خود باز گردید، اخذ مدرک دانشگاهی از آمریکا، بهترین انتخاب برای ایجاد فرصت های شغلی عالی در آینده خواهد بود. داشتن تجربه تحصیل و کار در ایالات متحده، شما را به عنوان یک نامزد شغلی مناسب در بسیاری از فرصت های شغلی جهان تبدیل خواهد کرد. دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا دوره تحصیلی خود را با یادگیری تجربی، تحقیقات بین رشته ای و دوره های حرفه ای کارآموزی سپری میکنند. در ضمن بعضی رشته های تحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا واجد شرایط STEM هستند که به فارغ التحصیلان بین المللی اجازه می‌دهند تا به مدت دو سال در کشور آمریکا مشغول به کار شوند.

 

  • دستیابی به یک چشم انداز جهانی: شما با تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا در کنار اینکه فرصت های شغلی و تحصیلی خود را ارتقا می دهید، می توانید با فرهنگ های مختلف جهانی آشنا شوید. شما در طول دوره تحصیلی خود، با دانشجویانی از سراسر جهان همراه هستید که می‌توانند در آینده برای پیشرفت شما کمک چشمگیری نمایند. همچنین میتوانید از حمایت دانشجویانی که از کشور و یا فرهنگ شما هستند، بهره مند شوید.

 

سخن پایانی

در این مقاله از ویزا 724، لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا در سال 2023 آشنا شدیم. بسیاری از این دانشگاه‌ها را در لیست 100 گانه برترین دانشگاه‌های دنیا نیز خواهید دید. بدین ترتیب این دانشگاه ها گزینه ایده آل برای تحصیل در خارج از کشور خواهند بود. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره این دانشگاه ها دارید، می توانید با ارتباط با بخش مشاوره ویزا 724 با کارشناسان مجرب به این حوزه در ارتباط باشید.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.