ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۱۱/۰۲

 

 

ریجکتی ویزای تحصیلی

 

 

 

پس از درخواست ویزای تحصیلی به اداره مهاجرت کانادا، می توانید به یادداشت های دقیق افسر مهاجرت که روی پرونده شما قرار می دهد دسترسی پیدا کنید.

نامه ریجکتی که دلایل رد درخواست ویزای تحصیلی را ارائه می دهد، حاوی دلایلی مبهم و نامشخص است که حتی گاهی هیچ ارتباطی با شرایط متقاضی ندارد.  

 

جهت رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا به صفحه رفع ریجکتی کانادا  مراجعه نمایید.  

 

هنگام تصمیم گیری برای تأیید یا رد درخواست تحصیلی، افسران اداره مهاجرت موظفند که دلایل خود را در نوت خود بیان کنند که می توانید جهت دسترسی به نوت آفیسر درخواست دهید و علت واقعی ریجکتی ویزای تحصیلی خود را بدانید. همچنین اگر تمایل دارید که بدانید پرونده تحصیلی شما در حال حاضر در چه مرحله ای قرار دارد، درخواست نوت آفیسر دهید.

 

جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا به صفحه پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا مراجعه نمایید. 

 


ریجکتی ویزای تحصیلی

دلایل کلی ریجکت شدن ویزای تحصیلی به طور کلی به شرح زیر می باشد :

 

ریجکتی ویزای تحصیلی براساس هدف سفر (SOP)

بیان اینکه قصد شما از سفر به کانادا مطالعه است به تنهایی افسر را قانع نمی کند، گاهی اوقات افسر پرونده در نامه ریجکتی مستقیما عنوان می کند که هدف سفر شما برای ایشان قانع کننده نبوده است و معتقد است که متقاضی دانشجوی واقعی نیست. بنابراین توضیح هدف سفر به صورت حرفه ای در تأیید درخواست ویزای تحصیلی بسیار اهمیت دارد، اگر  برنامه سفر مبهم و کلی باشد، در اکثر موارد باعث رد درخواست ویزای تحصیلی می شود.

اگر تنها دلیل رد درخواست ویزای تحصیلی شما هدف سفر باشد، افسر احتمال داده که متقاضی در تلاش برای ورود به بازار کار در کانادا به صورت غیرقانونی است یا اینکه در بیان علت اصلی ورود به کانادا صادق نیست.  

 

ریجکتی ویزای تحصیلی براساس دارایی های شخصی و وضعیت مالی بدون کار در کانادا

ارائه مدارک کافی مبنی بر توانایی مالی برای پرداخت هزینه تحصیل در کانادا، یکی از مهم ترین بخش های درخواست ویزای تحصیلی است. اگر متقاضی مدارک کافی ارائه نکرده باشد، یا اطلاعات کافی در مورد تمکن مالی ارائه نداده باشد که بیان کند منابع مالی که باید به صورت سرمایه نقدی باشد، از کجا آمده است، به احتمال زیاد درخواست ویزا رد خواهد شد. IRCC می‌خواهد مطمئن شود که دانش‌آموزان دارای بودجه کافی برای آمدن به کانادا برای تحصیل بدون شغل هستند حتی اگر توانایی کار در زمانی که در کانادا هستند را داشته باشند، و همچنین پس از پایان تحصیل به خانه باز می گردند.

دانشجویان بین المللی در کانادا که در مقطع فوق لیسانس (کالج، دانشگاه، فوق لیسانس و غیره) تحصیل می کنند و دارای مجوز تحصیل هستند، مجاز به کار پاره وقت هستند. با این حال، پولی که یک دانشجو می تواند در حین تحصیل از طریق کار به دست بیاورد، در توانایی آنها برای تامین مالی تحصیلات خود در کانادا محسوب نمی شود.

 

مطالب مرتبط : دلایل ریجکتی ویزای توریستی کانادا

 

ریجکتی ویزای تحصیلی براساس صلاحیت، نمرات اخذ شده، سوابق تحصیلی، توانایی های زبان

هنگام درخواست ویزای تحصیلی مدارکی به همراه درخواست شما ضمیمه می شود، مانند ریز نمرات، مدرک تحصیلی، استادی پلن، مدرک زبان و ...

ارائه این مدارک احتمال تأیید درخواست ویزای شما را افزایش می دهد ولی در عین حال اگر نمرات اکتسابی شما از سطح متوسط پایین تر باشد و یا در آزمون زبان نمره ی قابل قبولی کسب نکرده باشید، این موارد می تواند امتیازی منفی برای پرونده شما محسوب شود و باعث رد درخواست شما شود. حتی اگر افسر پرونده معتقد باشد که هدف شما واقعا تحصیل است، با ارائه نمرات و سطح زبان ضعیف به این نتیجه می رسد که شما توانایی موفق شدن در دروس خود در کشور کانادا را ندارید و درخواست شما را رد می کند.

 

 

Rejected

 

اگر قصد دارید مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی را هم بدانید؛ می توانید صفحه مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی کانادا را مطالعه بفرمایید.

 

ریجکتی ویزای تحصیلی براساس وابستگی خانوادگی

روابط خانوادگی در کشور مبدا و کانادا دلیل بسیار رایجی در جهت رد درخواست ویزای تحصیلی می باشد. هنگام درخواست برای ویزای تحصیلی، افسر باید متقاعد شود که پس از پایان تاریخ ویزا، کانادا را ترک خواهید کرد. اگر اعضای خانواده شما در کانادا زندگی می کنند، این شبهه برای افسر بوجود می آید که در کنار خانواده خود می مانید و قصد ترک کانادا را ندارید. اگر هیچ یک از اعضای خانواده شما در کشور محل اقامت شما نباشند، دلیل محکمی جهت رد درخواست شما خواهد بود زیرا در کشور خود روابط خانوادگی ندارید.  

گاهی اوقات روابط خانوادگی در کانادا و کشور محل اقامت کاملاً بی ربط با درخواست است، زیرا متقاضی هیچ عضوی از خانواده خود را در کانادا ندارد یا تمام اعضای خانواده در کشور مبدا اقامت دارند، اگر چه غیر منطقی است اما گاهی به این دلیل درخواست شما رد می شود.

 

ریجکتی ویزای تحصیلی براساس وضعیت شغلی فعلی

وضعیت شغلی فعلی می تواند دلیلی برای رد درخواست ویزای تحصیلی شما باشد. این دلیل زمانی مطرح می شود که متقاضی مدتی ست که مشغول به تحصیل نبوده، به عبارتی فاصله تحصیلی داشته باشد که در این مورد این فاصله تحصیلی نیاز است که با سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی شما جبران شده باشد. اما اگر متقاضی بلافاصله بعد از اتمام دوره تحصیلی اقدام به ادامه تحصیل نماید نیازی به ارائه مدارک شغلی نیست، البته این به شرطی است که متقاضی از نظر سنی در رده معقولی باشد.

 

ریجکتی ویزای تحصیلی براساس تاریخچه سفر

تاریخچه سفر یکی دیگر از دلایل رد ویزای تحصیلی می باشد که گاهی ممکن است مبهم به نظر برسد. زمانی که متقاضی قبلا هرگز کشور خود را ترک نکرده باشد، افسر به این نتیجه می رسد که فردی که قبلاً هرگز سفر نکرده، احتمال کمتری دارد که کانادا را در پایان سال ترک کند.

اگر متقاضی قبلاً وارد کانادا یا یک کشور دیگر شده باشد و بیشتر از زمان اقامت خود مانده باشد نیز می تواند به عنوان دلیلی برای رد درخواست بر اساس سابقه سفر باشد. 

 

ریجکتی ویزای تحصیلی براساس وضعیت مهاجرت در کشور محل اقامت

اگر به هر دلیلی درخواستی برای ورود به کانادا ارسال می کنید، هنگام ارسال درخواست ویزا، باید اجازه حضور در کشور محل اقامت فعلی خود را داشته باشید. اگر متقاضی درخواستی را از کشوری غیر از کشور تابعیت خود ارسال کند، باید مدرکی ارائه دهد که از نظر قانونی قادر به انجام این کار است. اگر مدرکی مبنی بر اقامت قانونی متقاضی در کشور خارجی ضمیمه درخواست نباشد، موجب رد ویزای شما می شود.

 

اگر قصد دارید مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی را هم بدانید؛ می توانید صفحه مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی کانادا را مطالعه بفرمایید.

 

ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

 

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی

 

منبع : dfimmigration.ca


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.