برترین دانشگاه‌های انگلیس


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۰۸/۱۸

 

نگاهی به برترین دانشگاه‌های انگلیس؛ غول‌های دنیای علم در جزیره رویاها

برترین دانشگاه‌های انگلیس، همواره و همزمان در لیست برترین دانشگاه‌های جهان نیز حضور دارند. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که سطح سیستم آموزش عالی در این کشور تا چه حد بالاست. دانشگاه‌های انگلیس به عنوان پرچمداران حوزه علم، همیشه برترین و معتبرترین مدارک علمی را صادر کرده و از این طریق فرصت‌هایی طلایی را پیش روی فارغ‌التحصیلان خود قرار داده‌اند. با این وجود طبیعی است که هر ساله ده‌ها هزار دانشجو در سراسر جهان متقاضی تحصیل در برترین دانشگاه‌های انگلیس باشند. ما نیز در این یادداشت قصد داریم ضمن معرفی لیست برترین دانشگاه‌های انگلیس، سه دانشگاه برتر این لیست را به اجمال معرفی کنیم. در صورت نیاز به اطلاعات دقیق و اختصاصی در هر مورد می‌توانید به صورت مستقیم با ویزا 724 در ارتباط باشید.

برای اطلاع از میانگین هزینه های تحصیل می‌توانید به صفحه هزینه تحصیل در انگلیس مراجعه بفرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ ویزای تحصیلی انگلیس به لینک « ویزا تحصیلی انگلیس » مراجعه نمایید.

 

لیست برترین دانشگاه‌های انگلیس

هرچند امکان درج کامل و تمام لیست برترین دانشگاه‌های انگلیس وجود ندارد اما در ادامه 10 دانشگاه برتر را مشاهده می‌کنید. این 10 مرکز آموزشی، در سال‌های اخیر همواره در لیست برترین دانشگاه‌های کشور قرار داشته‌اند. با این حال اما در بعضی سال‌ها ممکن است تغییر جایگاه این دانشگاه‌ها را به طور جزئی شاهد باشیم.

 

  1. دانشگاه آکسفورد
  2. دانشگاه کمبریج
  3. کالج سلطنتی لندن (امپریال)
  4. دانشگاه UCL
  5. دانشگاه ادینبرگ
  6. دانشگاه منچستر
  7. کالج پادشاهی لندن King's College London
  8. دانشگاه LSE
  9. دانشگاه بریستول
  10. دانشگاه وارویک

 

در ادامه دانشگاه های فوق را به عنوان برترین دانشگاه های انگلستان به صورت اجمالی بررسی می‌کنیم.

 

دانشگاه آکسفورد؛ نمادی از برترین دانشگاه‌های انگلیس

دانشگاه آکسفورد در زمره موفق‌ترین و مشهورترین دانشگاه‌های سطح جهان قرار دارد. این دانشگاه که در سطح جهان نیز جزء 5 دانشگاه برتر است، یکی از نمادهای آکادمی انگلیسی است. آکسفورد قدمتی قریب به 1000 ساله دارد و از این لحاظ نیز یکی از برترین‌هاست. با این حال آنچه امروزه بیش از هر چیز دیگر باعث قرار گرفتن آن در رتبه اول لیست برترین دانشگاه‌های انگلیس شده، کیفیت آموزشی و امکانات رویایی آن است! به نحوی که می‌توان گفت شما با صرفاً یک دانشگاه روبرو نیستید؛ بلکه با شهری دانشگاهی روبرو هستید. این دانشگاه سراسر شهر آکسفورد را در بر گرفته و به شکل دیوانه‌واری وسیع است. آکسفورد 38 دانشکده و 6 مؤسسه آموزش جانبی را در دل خود جای داده است. با در نظر داشتن این تعداد از دانشکده، بعید است رشته‌ای که مدنظر دارید تحت پوشش آموزشی این غول دنیای علم نباشد.

وبسایت رسمی دانشگاه آکسفورد : www.ox.ac.uk

 

آکسفورد جز برترین دانشگاه‌های انگلیس

 

شهریه دانشگاه آکسفورد به چه میزان است؟

همانطورکه قابل حدس است، شهریه‌های دانشگاه‌های انگلیس با این سطح آموزش و امکانات، میزان قابل توجهی است. با این حال اما با در نظر داشتن میزان امکانات و اعتبار علمی مدارک بدست آمده از دانشگاهی مانند آکسفورد هزینه شهریه شاید حتی ناچیز هم تلقی شود! برای تعیین دقیق هزینه تحصیل و شهریه‌های دانشگاه‌های انگلیس از جمله آکسفورد با کارشناسان مجموعه در ارتباط مستقیم باشید. اما با این حال در ادامه برای نمونه شهریه دانشگاه آکسفورد در برخی از رشته‌های پرطرفدار را ذکر می‌کنیم. پیش از آن لازم است بدانید که به طور میانگین شهریه سالانه تحصیل در آکسفورد، در مقطع کارشناسی، بین 24 تا 34 هزار پوند است.

 

  • حقوق: حدود سالانه 35 هزار پوند
  • پزشکی: حدود سالانه 40 هزار پوند
  • علوم مهندسی: حدود سالانه 44 هزار پوند
  • ریاضی: حدود سالانه 37 هزار پوند

 

دانشگاه کمبریج؛ هم مشهور و هم قدرتمند

دومین مورد از لیست برترین دانشگاه‌های انگلیس، کمبریج است. کمبریج همواره و همیشه رقیبی برای آکسفورد بوده و اغلب مردم هر دوی این دانشگاه‌ها را در کنار یکدیگر نام می‌برند. این هم‌نشینی تا حدی مداوم بوده که حتی به صورت مشترک برای اشاره به این دانشگاه از اصطلاح آکسبریج نیز استفاده می‌شود. با این حال کمبریج اکنون در رتبه دوم برترین دانشگاه‌های انگلیس ایستاده و در جهان هم توانسته رتبه 7 را به خود اختصاص دهد. کمبریج نیز یک شهر دانشگاهی است و با دانشگاهی به وسعت یک شهر کامل روبرو هستیم. 31 دانشکده و بیش از 150 دپارتمان، شالوده آموزشی این مرکز اعجاب ‌انگیز را شکل می‌دهند. از موزه و بیمارستان و ده‌ها مرکز تحقیقاتی مجزا گرفته تا بیش از ده‌ها زمین ورزشی و تأسیسات رفاهی مانند رستوران، یک شهر عظیم در خدمت پیشرفت و رشد دانشجویان کمبریج قرار دارد!

 

معرفی دانشگاه کمبریج انگلستان

 

شهریه دانشگاه کمبریج به چه میزان است؟

شهریه دانشگاه کمبریج با در نظر داشتن اعتبار بسیار بالای مدرک و کیفیت قابل توجه سیستم آموزشی آن، رقمی قابل پیش‌بینی است. نباید انتظار داشت که چنین دانشگاهی شهریه کمی داشته باشد. با این حال در اغلب رشته‌ها، شهریه دانشگاه کمبریج در قیاس با آکسفورد کمتر است. با این حال در تمام رشته‌ها این موضوع صادق نیست. طبق ارقام اعلامی، میانگین هزینه شهریه دانشگاه کمبریج در مقطع کارشناسی بین 18 تا 25 هزار پوند است. در ادامه مجدداً شهریه برخی از رشته‌های پرطرفدار هر شاخه را به طور نمونه ذکر می‌کنیم. برای تعیین دقیق میزان شهریه رشته مدنظر خود می‌توانید به طور مستقیم با ما در ارتباط باشید.

وبسایت رسمی دانشگاه کمبریج : www.cam.ac.uk

 

  • حقوق: حدود سالانه 24 هزار پوند
  • پزشکی: حدود سالانه 64 هزار پوند
  • علوم مهندسی: حدود سالانه 37 هزار پوند
  • ریاضی: حدود سالانه 27 هزار پوند

 

کالج سلطنتی لندن (امپریال) : نماینده‌ای از لندن در بین برترین دانشگاه‌های انگلیس

کالج سلطنتی لندن به عنوان نماینده شهر لندن در لیست برترین دانشگاه‌های انگلیس قرار گرفته است. این دانشگاه برخلاف دو مورد اخیر در خود پایتخت انگلیس قرار گرفته و دیگر عملاً یک شهر دانشگاهی مجزا نیست. همچنین باید در نظر داشت که به لحاظ پیشینه تاریخی با دو دانشگاه اخیر قابل مقایسه نبوده و دانشگاه به‌مراتب جوان‌تری است. در قرن بیستم شروع به کار کرده و پیشینه تاریخی قابل قیاسی با دو مورد اخیر ندارد اما این به معنی ضعف کالج سلطنتی لندن نیست.

 

معرفی کالج سلطنتی لندن

 

کالج سلطنتی علاوه بر اینکه رتبه سوم را در بین برترین دانشگاه‌های انگلیس دارد، در جهان نیز جزء 10 دانشگاه برتر است. هرچند در رده‌بندی کلی، کالج سلطنتی، پس از آکسبریج قرار می‌گیرد اما در برخی از شاخص‌ها نسبت به آن‌ها برتری دارد. به عنوان مثال در شاخص کیفیت پژوهش، وضع چشم‌انداز فارغ‌التحصیلان و یا مثلاً در رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی عمران و هوافضا، برترین دانشگاه انگلیس است! کالج سلطنتی در تعداد قابل توجهی از رشته‌های مهندسی توانسته این برتری را نشان دهد. با این حال اما عدم فعالیت آن در رشته‌های شاخه انسانی تا حد زیادی محل انتقاد است. به عنوان مثال رشته حقوق در این دانشگاه تدریس نمی‌شود!

 

شهریه کالج سلطنتی به چه میزان است؟

شهریه مرکز آموزشی که دانشجویانی با 14 جایزه نوبل و ده‌ها افتخار دیگر را در کارنامه خود دارد، به طور قطع رقم اندکی نیست. به‌علاوه باید در نظر داشت که با وجود برتری این دانشگاه نسبت به آکسبریج در برخی از رشته‌های مهندسی، شهریه آن بسیار منطقی و مقرون به صرفه است. نکته قابل توجهی که در کنار این موضوع شهریه باید مجدداً به آن اشاره کرد عدم فعالیت کالج سلطنتی لندن در شاخه علوم انسانی است. با این وجود طبیعی است که شهریه رشته‌های مربوط به این شاخه در ادامه ذکر نشود. البته طبق وعده‌های قبلی احتمالاً از پایان سال 2023 و ابتدای 2024 برخی از رشته‌های این شاخه نیز فعال می‌شوند. در حال حاضر هیچ عدد و رقم رسمی در مورد شهریه آن دسته از رشته‌ها اعلام نشده است.

 

  • پزشکی: حدود سالانه 47 هزار پوند
  • علوم مهندسی: حدود سالانه 35 هزار پوند
  • ریاضی: حدود سالانه 34 هزار پوند

 

شناخت دانشگاه های معتبر انگلستان

 

دانشگاه UCL ؛ (University College London) دارنده رتبه دوم در REF

دانشگاه UCL اولین دانشگاهی که از پذیرش دانشجو از هر مذهب و همچنین پذیرش زنان استقبال کرد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های جهانی لندن است که حدود 41 درصد از دانشجویان آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این دانشگاه از نظر تحقیقات و تحصیلات عالی یکی از مهمترین دانشگاه ها شناخته شده است و در رتبه بندی QS در سال 2023، رتبه هشتم را کسب کرده است. 

 

دانشگاه UCL

 

دانشگاه UCL تا به امروز برنده 30 جایزه نوبل از میان دانشجویان و کارمندان فعلی و سابق شده است. این دانشگاه از یازده دانشکده و حدود 100 موسسه و مرکز تحقیقاتی و گروه آموزشی تشکیل شده و اولین دانشگاه انگلستان در زمینه تدریس انگلیسی، آلمانی، شیمی و مهندسی و همچنین دارای اولین مطبوعات دانشگاهی می باشد. 

 

شهریه دانشگاه UCL به چه میزان است؟

دانشجو بودن در UCL فراتر از کسب دانش است. تحصیل در این دانشگاه به دانشجویان فرصت پی بردن به توانایی ها و مهارت های خود را می دهد.  بطور کلی مبلغ شهریه بسته به عوامل مختلفی از جمله نوع رشته، مقطع تحصیلی و سال تحصیلی می تواند متفاوت باشد. شهریه ها به طور سالانه افزایش خواهند یافت. اما طبق تعرفه سال 2022 شهریه برخی رشته ها به قرار زیر می باشد :

  • رشته های حوزه هنر، اقتصاد و ریاضیات سالانه 24,200 پوند

  •  رشته های مربوط به حوزه علوم، مردم شناسی، باستان شناسی، جغرافیا، هنرهای زیبا و روان شناسی 32,100 پوند

  • رشته های مربوط به مهندسی، آمار و مدیریت 35,000 پوند

  • علوم کامپیوتر 38,300 پوند

 

شهریه دانشگاه UCL

 

وبسایت رسمی دانشگاه UCL انگلستان :  www.ucl.ac.uk


دانشگاه ادینبرگ؛ بستری برای پرسشگری و تفکر انتقادی

تاریخ بازگشایی دانشگاه ادینبرگ مربوط به سال 1583 می باشد. به دلیل اراده و پشتکار گروهی از روشنفکران، این دانشگاه حقایق ثابت شده در مورد جهان را به طور جسورانه و پیوسته به چالش کشیده است.

دانشگاه ادینبرگ (UOE = University of Edinburgh) ششمین دانشگاه قدیمی انگلیسی زبان در جهان و جز هفت دانشگاه باستانی بریتانیا و ایرلند و همچنین یکی از چهار دانشگاه باستانی اسکاتلند می باشد. از جمله دانش آموختگان این دانشگاه می‌توان به اشخاص سرشناسی مانند الکساندر گراهام بل مخترع، توماس بیز ریاضیدان، چارلز داروین زیست‌شناس، جیمز کلرک ماکسول فیزیکدان و بسیاری از افراد سرشناس دیگر اشاره کرد.

 

دانشگاه ادینبرگ

 

بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه برندگان جوایز نوبل، قهرمانان المپیک و کاشفان علوم فضایی شده اند. اکثر رشته های تحصیلی در دانشگاه ادینبرگ در رتبه بندی QS، رتبه زیر 30 را کسب کرده اند و از نظر بین المللی این دانشگاه رتبه 29 را به خود اختصاص داده است.

 

شهریه دانشگاه ادینبرگ به چه میزان است؟

هزینه های مرتبط با تحصیل در دانشگاه ادینبرگ شامل شهریه و خوابگاه بسته به عواملی مانند رشته انتخابی، مقطع تحصیلی، نوع اتاق و ... می تواند متغیر باشد. بعنوان مثال :

شهریه رشته های مشابه در دو مقطع مختلف

رشته های مقطع کارشناسی :

شیمی 32,200 پوند در سال

روانشناسی 32,200 پوند در سال

علوم کامپیوتر 32,200 پوند در سال

 

رشته های مقطع کارشناسی ارشد :

علوم کامپیوتر  38,500 پوند در سال

مهندسی پیشرفته شیمی 33,300 پوند در سال

روانشناسی24,800 پوند در سال

شهریه های قید شده در سایت رسمی دانشگاه فقط برای همان سال در نظر گرفته می شود و این شهریه ها سالانه در حال افزایش هستند. بنابراین افزایش نرخ سالانه شهریه ها را هنگام تخمین هزینه های خود در نظر بگیرید.

 

شهریه دانشگاه ادینبرگ

 

وبسایت رسمی دانشگاه ادینبرگ : www.ed.ac.uk

 

دانشگاه منچستر؛ اولین شهر دانشگاه انگلستان

دانشگاه منچستر بعنوان بخشی از گروه دانشگاه های معتبر راسل، دارای امکاناتی فوق العـاده با رشتـه های متعـدد، در زمینـه آمـوزش عالی و تحقیقـات نورآورانه در جهان حائز اهمیت می باشد.

این دانشگاه جایگاه ویژه ای در تاریخ دارد و بعنوان اولین شهر دانشگاه انگلستان و ارتباط نزدیکی با توسعه منچستر بعنوان اولین شهر صنعتی جهان، دارد.

بنیانگـذاران این دانشگـاه با هدف ترقی و بهبود زندگی مردم از طریـق آموزش و تحقیـق سرمایـه گذاری کردنـد و از طریق ایـده ها، اکتشافات و علـم و دانش به شکل گیری جهان مدرن کمک بسیاری کردند.

 

دانشگاه منچستر

 

دانشگاه منچستر کنونی از ترکیب دانشگاه ویکتوریا منچستر و موسسه علم و فناوری منچستر در سال 2004 تشکیل شده است. این دانشگاه بیشترین تعداد دانشجویـان فارغ التحصیل در زمینـه مراقبت های بهداشتی به NHS  (the National Health Service) خدمـات بهداشت جهانی، در شمـال غرب انگلستـان را دارا می باشد و همچنین در زمینه علوم زیستی و پزشکی جز موسسات پیشرو جهانی محسوب می شود.

دانشگاه منچستر فعالیت های گسترده خود را در 3 کالج زیر سازماندهی کرده است که هرکدام در زمینه آموزش و تحقیقات بر منطقه خاصی متمرکز هستند.

  1. دانشکده علوم زیستی
  2. دانشکده علوم پزشکی
  3. دانشکده علوم بهداشت

 

شهریه دانشگاه منچستر به چه میزان است؟

تحصیل در انگلستان می تواند از نظر زمان و هزینه نسبت به ایالات متحده و استرالیا کارآمدتر باشد، زیرا دوره های تحصیلی در انگلستان معمولا کوتاه تر و فشرده تر هستند. بعنوان مثال دوره کارشناسی ارشد تمام وقت فقط یکسال طول می کشد در حالی که همین دوره در سایر کشورها 2 ساله می باشد.

هزینه های دانشگاه منچستر بسته به نوع رشته، تحصیل به صورت تمام وقت یا پاره وقت و یا تحصیل از راه دور می تواند متفاوت باشد.

دانشجـویان بین المللی بر اسـاس هزینـه های  تحصیـل حضوری و غیر حضوری مربوط به آموزش و ارائـه آن، برای رشتـه انتخابی خود، شهریـه متفـاوتی پرداخت می کنند.

شهریه برخی از رشته های دانشگاه منچستر به قرار زیر می باشد :

  • حسابداری 29,000 پوند در سال
  • پرستاری 24,500 پوند در سال
  • علوم پزشکی 32,000 پوند در سال
  • علوم اعصاب 32,000 پوند در سال

 

شهریه دانشگاه منچستر

 

وبسایت رسمی دانشگاه منچستر : www.manchester.ac.uk

 

کالج کینگ لندن (KCL : King’s College London) ؛ مرکزی ترین دانشگاه لندن

کالج کینگ یک دانشگاه بین المللی است که آموزش استثنایی و تحقیقات پیشرو جهانی را ارائه می دهد. بیش از  33 هزار دانشجو از 150 کشور مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل، و بیشتر از 185 هزار فارغ التحصیل در سراسر جهان دارد و رتبه 35 را از نظر جهانی کسب کرده است.   

 دانشکده هنر و علوم انسانی که یکی از معتبرترین دانشکده های آن است رتبه ششم را در اروپا به خود اختصاص داده است. دانشکده حقوق آن یکی از برترین و قدیمی ترین دانشکده های انگلستان است.

دانشکده دندانپزشکی آن در QS رتبه اول جهانی را کسب کرده و همچنین دانشکده پزشکی آن یکی از بزرگترین و موفق ترین مراکز تحقیقاتی و آموزشی در انگلستان می باشد.

کالج کینگ دارای مجموعه ای از امکانات پیشرفته در سطح جهانی از جمله امکانات تحقیقاتی، خدمات فنی و پلت فرم های پیشرفته برای تصویربرداری، علوم پزشکی و زیستی، علم فیزیک و مواد و همچنین فناوری های دیجیتال است که در اختیار دانشجویان و محققان بین المللی قرار می گیرند.

 

کالج کینگ لندن

 

کالج کینگ لندن یک دانشگاه بسیار معتبر با نرخ پذیرش حدود 20٪ است، به این معنی که اگرچه ورود به دانشگاه دشوار است، اما غیرممکن نیست.

 

شهریه کالج کینگ لندن به چه میزان است؟

همه دانشجویان بین المللی برای رشته های کارشناسی ملزم به پرداخت مبلغ 2000 پوند بعنوان پیش پرداخت برای شهریه سال اول خود هستند. این سپرده زمانی قابل پرداخت است که دانشجو شرایط پذیرش را بدون قید و شرط برای تحصیل در دانشگاه را بپذیرد و در صورت پیوستن به دانشگاه از هزینه های تحصیل دانشجو کسر می شود.

در دانشگاه KING دوره تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود اما شهریه به صورت سالانه محاسبه می شود. هزینه های تحصیل در KCL برای دانشجویان بومی و بین المللی کاملا متفاوت است. دانشجویان بریتانیا 4247 پوند در سال پرداخت می کنند، در حالی که دانشجویان بین المللی حداقل 9490 پوند پرداخت می کنند.

شهریه برخی از رشته های دانشگاه KCL  به قرار زیر می باشد :

  • علوم کامپیوتر 31,260 پوند در سال
  • حسابداری و مالی 29,760  پوند در سال
  • هوش مصنوعی 31,260 پوند در سال
  • شیمی 31,260 پوند در سال

دانشجویان بین المللی که تمایل دارند در KCL شرکت کنند باید سالانه 31000-23000 پوند برای شهریه، هزینه های زندگی و سایر هزینه های شخصی در نظر بگیرند.

 

king's college london

 

وبسایت رسمی کالج کینگ : www.kcl.ac.uk

 

دانشگاه LSE؛ London School of Economics 

دانشگاه LSE دانشگاه تخصصی علوم اقتصادی و سیاسی است که در رتبه بندی QS موفق به کسب رتبه سوم جهانی در سال 2022 شده است و در فهرست برترین دانشگاه های لندن در سال 2023 قرار گرفته است.

شعار این دانشگاه "شناخت علل مسائل" است که برای حمایت از هدف تأسیس موسسه "بهبود جامعه" انتخاب شده است.

دانشگاه LSE متشکل از رشته های مختلف در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، آموزش اجرایی، آموزش غیرحضوری، مطالعه زبان، مدارس تابستانی و تحصیل در خارج از کشور می باشد که دانشجویان آن از بیش از 140 کشور مختلف و 40 درصد از کارکنان آن از خارج از بریتانیا می باشند. همچنین LSE در سال 2021 پذیرای 17 دانشجو از ایران در مقطع کارشناسی ارشد بوده است.

 

دانشگاه LSE

 

این دانشگاه فرصتی است منحصر به فرد برای تحصیل در زمینه علوم اجتماعی در یک دانشگاه با شهرت جهانی و همچنین امکان بهره مندی از امکانات تفریحی، اجتماعی و فرهنگی در یکی از بزرگترین شهرهای پایتخت جهانی را در اختیار متقاضیان بین المللی قرار می دهد.

دانشگاه LSE یک موسسه بسیار رقابتی است. سطح بالای رقابت به این میزان است که کسب نمرات استاندارد مورد پذیرش دانشگاه تضمینی برای اخذ پذیرش نیست.

 

شهریه دانشگاه LSE به چه میزان است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه LSE می تواند شامل هزینه ثبت نام، کلاس ها، ورود به امتحانات، استفاده از کتابخانه، عضویت در اتحادیه دانشجویان و ... باشد. بدین معنی که هر دانشجو نسبت به موارد فوق می تواند شهریه متفاوتی را پرداخت کند.

شهریه رشتـه هـای عمومی برای دانشجویانی که مستقیمـا از LSE در سـال 2024-2023 پذیـرش می شونـد حدودا 25,275 پوند می باشـد. هزینـه تحصیل رشته های عمومی برای تمام دانشجویان بدون در نظر گرفتن ملیت، یکسال می باشد.

شهریه برخی از رشته های دانشگاه LSE  به قرار زیر می باشد :

  • حسابداری و مالی 25,656 پوند در سال
  • علوم داده 25,656 پوند در سال
  • اقتصاد 26,592 پوند در سال
  • جغرافیا 24,720 پوند در سال

دانشگاه LSE در رتبه بندی QS در سال های 2004 و 2005 در رتبه 11 جهان قرار داشت اما متأسفانه در سال های 2008 و 2009 به 66 و 67 سقوط کرد. مدیریت دانشگاه مدعی شده است که سقوط آن به دلیل تغییر مشاجره انگیز در روش شناسی آن بوده که مانع موسسات علوم اجتماعی شده بود.

 

LSE UNIVERSITY

 

وبسایت رسمی دانشگاه : www.lse.ac.uk

 

دانشگاه بریستول Bristol University، دانشگاه مشاهیر

شهر بریستول با جمعیتی بالغ بر 467 هزار نفر ششمین شهر بزرگ انگلستان و پذیرای دانشگاه بریستول می باشد. دانشگاه بریستول با قدمتی بیش از یک قرن، نهمین دانشگاه معتبر انگلستان و دارای رتبه 76 جهانی است.

وینستون چرچیل نخست وزیر مشهور دو دوره انگلستان، از جمله سال های جنگ جهانی دوم، از سال 1929 تا زمان مرگش در سال 1965 ریاست این دانشگاه را برعهده داشته است.

این دانشگاه اولین دانشگاه انگلستان بود که در پذیرش به دختران و پسران قوانین یکسانی را به کار گرفت.

 

دانشگاه بریستول

 

امروزه این دانشگاه 27 هزار دانشجو را در بیش از 600 رشته مختلف و در 6 دانشکده خود جای داده است که 25 درصد آنها را دانشجویانی از 150 کشور مختلف شامل می شوند.

استادان و دانشجویان این دانشگاه تاکنون افتخار دریافت 13 جایزه نوبل را داشتند. از جمله جایزه نوبل شیمی در سال 1964، جایزه نوبل ادبیات در سال 2005 و جایزه نوبل اقتصاد در سال 2016.

 

شهریه دانشگاه بریستول به چه میزان است؟

کارشناسی سال تحصیلی 2022-2023 برای دانشجویان بین المللی :

  • رشته های مربوط به حوزه علوم اجتماعی، حقوق 21100 پوند در سال
  • رشته های مربوط به مهندسی، علوم پایه، علوم داده، فیلم، موسیقی، هنرهای نمایشی 25900 پوند در سال
  • پزشکی 36800 پوند در سال
  • دندانپزشکی 39900 پوند در سال
  • دامپزشکی 33600 پوند در سال

 

کارشناسی ارشد آموزش محور (Postgraduate Taught) سال تحصیلی 2022-23 برای دانشجویان بین المللی :

  • رشته مردم شناسی 21700 پوند در سال
  • رشته های نویسندگی خلاق،ادبیات انگلیسی، مترجمی، جغرافیای انسانی 21000 پوند در سال
  • رشته های علوم کامپیوتر، امنیت شبکه، رباتیک، مهندسی زلزله  26900 پوند در سال
  • رشته های حوزه اقتصاد و حسابداری 28400 پوند در سال

 

شهریه های کارشناسی ارشد دوره های آموزش محور بسیار متفاوت می باشند و بهتر است برای رشته خود حتما به سایت دانشگاه مراجعه نمایید.

 

کارشناسی ارشد تحقیق محور (Postgraduate Research) سال تحصیلی 2022-23 برای دانشجویان بین المللی :

  • رشته های مربوط به حوزه هنر 19500 پوند در سال
  • رشته های مربوط به علوم  24600 پوند در سال
  • رشته های کلینیکی 38300 پوند در سال

شهریه های قید شده در سایت رسمی دانشگاه در هر سال افزایش 5 درصدی نسبت به سال قبل را دارند. بنابراین افزایش نرخ سالانه شهریه ها را هنگام تخمین هزینه های خود در نظر داشته باشید.

 

BRISTOL UNIVERSITY

 

وبسایت رسمی دانشگاه بریستول : www.bristol.ac.uk

 

دانشگاه وارویک (Warwick University) : جوانی در میان برترین ها

دانشگاه وارویک که دهمین دانشگاه دولتی انگلستان و 64مین دانشگاه معتبر جهان است در سال 1965 میلادی در شهر کاونتری (Coventry)  در 30 کیلومتری شرق بیرمنگام و در مرکز انگلستان بنیان نهاده شده است. شهر کاونتری با جمعیتی بیش از 300 هزار نفر، نهمین شهر بزرگ انگلستان می باشد.

دانشگاه وارویک دارای سه دانشکده و 41 بخش میباشد که حدود 30 هزار دانشجو و 2691 استاد و محقق را در خود جای داده است.

نرخ پذیرفته شدگان این دانشگاه 14.2 درصد میباشد.

 

دانشگاه وارویک

 

دانشگاه وارویک یک دانشگاه پیشرو در جهان با بالاترین استانداردهای علمی و تحقیقاتی است. این موسسه نخبه نسبت به رتبه بندی سال گذشته یک پله سقوط کرده و اکنون رتبه پنجم دانشگاه برتر جهان را دارد در حالی که موسسه رقیب آنها دانشگاه کمبریج در رتبه هفتم باقی مانده است.

 

شهریه دانشگاه وارویک به چه میزان است؟

کارشناسی سال تحصیلی 2022-2023

  • رشته های مربوط به حوزه زبان، حقوق، بهداشت، مطالعات کشورها، تاریخ، فلسفه، سیاست، مردم شناسی، باستان شناسی، جغرافیا، هنر، فیلم 22280 پوند
  • رشته های مربوط به مهندسی، علوم پایه، علوم داده، روانشناسی، آمار، مدیریت، اقتصاد، حسابداری و مالی 28410 پوند
  • پزشکی سال اول 25997 پوند
  • پزشکی سال دوم تا چهارم 45326 پوند

 

کارشناسی ارشد آموزش محور (Postgraduate Taught) سال تحصیلی 2022-23 :

  • رشته های مربوط به حوزه زبان، اقتصاد، حقوق، ریاضی، روانشناسی، مطالعات کشورها، تاریخ، فلسفه، مردم شناسی، باستان شناسی، جغرافیا، هنر، فیلم، مدیریت،، حسابداری و مالی 23460 پوند
  • رشته های مربوط به مهندسی، شیمی، فیزیک، علوم کامپیوتر  29950 پوند
  • حسابداری و مالی 36750 پوند
  • اقتصاد 27930 پوند
  • بهداشت 29967 پوند

 

کارشناسی ارشد تحقیق محور (Postgraduate Research) سال تحصیلی 2022-23 :

  • رشته های مربوط به حوزه زبان، اقتصاد، حقوق، ریاضی، بهداشت، مطالعات کشورها، تاریخ، فلسفه، سیاست، مردم شناسی، باستان شناسی، جغرافیا، هنر، فیلم، مدیریت،، حسابداری و مالی 20720 پوند
  • رشته های مربوط به مهندسی، شیمی، فیزیک، علوم کامپیوتر، روانشناسی  26470 پوند

شهریه های قید شده در سایت رسمی دانشگاه در هر سال افزایش 5 درصدی نسبت به سال قبل را دارند. بنابراین افزایش نرخ سالانه شهریه ها را هنگام تخمین هزینه های خود در نظر داشته باشید.

 

Warwick University

 

وبسایت رسمی دانشگاه وارویک : warwick.ac.uk

 

 

سوالات متداول

1. برترین دانشگاه انگلیس کدام است؟

آکسفورد برترین دانشگاه انگلیس است

2. میانگین شهریه سه دانشگاه برتر انگلیس چقدر است؟

به طور میانگین سالانه 20 تا 45 هزار دلار

3. آیا امکان تحصیل پزشکی در آکسفورد وجود دارد؟

هم در آکسفورد و کمبریج و هم در کالج سلطنتی امکان تحصیل پزشکی وجود دارد.

4. چگونه می‌توانم اطلاعات دقیق رشته تحصیلی مدنظر خود را بدست آورم؟

 

دانشگاه ناتینگهام، یکی از برترین دانشگاه‌های انگلیس

دانشگاه ناتینگهام را می توان به عنوان دیگر مورد از برترین دانشگاه‌های انگلیس در نظر گرفت. این دانشگاه که به عنوان یک مرکز تحقیقاتی عمومی هم شناخته شده است، در شهر ناتینگهام کشور انگلستان قرار دارد. به خاطر داشته باشید که این دانشگاه برای اولین بار در سال 1798 ایجاد شد. در طول تاریخ ایجاد این دانشگاه، تحقیق های گسترده ای در آن صورت گرفته و خدمات ارزنده ای به علم انجام شده است.

به خاطر داشته باشید که محوطه صلی این دانشگاه قسمت های زیادی را در خود جای داده و می تواند پذیرای دانشجویان بین المللی هم باشد. لازم به ذکر است که این دانشگاه تا به امروز برنامه های توسعه یافته زیادی را در خود جای داده است. همه این برنامه ها به رشد علم و پیشرفت انسان ها کمک کرده اند. در صورتی که شما هم به دنبال مهاجرت به انگلیس هستید، استفاده از دانشگاه ناتینگهام نتایج مطلوب و خوبی را برایتان به همراه دارد.

 

برترین دانشگاه‌های انگلیس

 

دانشگاه گلاسگو

دیگر مورد از برترین دانشگاه‌های انگلیس، مربوط به دانشگاه گلاسگو می باشد. این دانشگاه که با نام هایی همچون گلاس هم شناخته می شود، یک مرکز تحقیقاتی عمومی به حساب می آید. در حال حاضر این دانشگاه در اسکاتلند واقع شده و می تواند خدمات خود را در اختیار متقاضیان قرار دهد. لازم به ذکر است که این دانشگاه قدمتی فوق العاده دارد! تاریخ بازگشایی این مرکز به سال 1451 میلادی باز می گردد.

خیلی از کارشناسان معتقد هستند که دانشگاه گلاسگو به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های تاریخ شناخته می شود. به خاطر داشته باشید که این منطقه تا به امروز دانشمندان بزرگ و محققان قدرتمندی را تربیت کرده است. همه این موارد باعث شده اند تا دانشگاه گلاسگو به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های کشور انگلستان شناخته شود.

 

با ویزا 724 ارتباط برقرار کنید.


سوالات متداول


1. آیا امکان تحصیل پزشکی در آکسفورد وجود دارد؟

هم در آکسفورد و کمبریج و هم در کالج سلطنتی امکان تحصیل پزشکی وجود دارد.

2. چگونه می‌توانم اطلاعات دقیق رشته تحصیلی مدنظر خود را بدست آورم؟

با ویزا 724 ارتباط برقرار کنید.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.