درخواست ویزای تحصیلی آمریکا


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۰۸/۱۸

توجه: این آموزش رایگان ثبت درخواست ویزای تحصیلی آمریکا توسط تیم حرفه ای ویزا724 تهیه و تنظیم شده است اما ویزا724 هیچگونه مسئولیتی در قبال خطاهای احتمالی شما در زمان اپلای و ریجکتی شما ندارد.

توصیه می کنیم که از تجربه تیم ما استفاده کرده و پروسه اپلای و درخواست ویزا را به تیم با تجربه ویزا724 واگذار کنید که پرونده ای با کیفیت به اداره مهاجرت ارائه کنید. اما اگر به هر دلیلی تمایل به پرداخت هزینه ندارید با کمال میل، این آموزش رایگان تقدیم شما...

آموزش مراحل دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

 

در صورتی که شما هم به دنبال دریافت ویزا تحصیلی آمریکا هستید، لزوما باید آموزش ویزا تحصیلی آمریکا را دنبال نمایید. آموزش ویزا تحصیلی آمریکا از چند مرحله مختلف تشکیل شده و به شما اجازه می دهد تا فرم های مورد نیاز را به صورت کامل پر کنید. به خاطر داشته باشید که تکمیل مدارک هویتی در این زمینه اهمیت زیادی داشته و می تواند روند ثبت درخواست را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. 

 

برای آموزش درخواست ویزای تحصیلی انگلستان به لینک « درخواست ویزای تحصیلی انگلیس» مراجعه نمائید.
جهت آموزش درخواست ویزای تحصیلی آلمان به لینک « آموزش رایگان درخواست ویزای تحصیلی آلمان» مراجعه نمائید.
برای آموزش درخواست ویزای تحصیلی استرالیا به لینک « آموزش رایگان درخواست ویزای تحصیلی استرالیا» مراجعه نمائید.

 

اولین مرحله آموزش ویزای تحصیلی آمریکا؛ شروع درخواست

اولین مرحله مربوط به شروع درخواست است. در ابتدا شما باید به این لینک وارد شوید تا صفحه زیر برایتان نمایش داده شود. سپس شما می توانید اطلاعات خواسته شده در فرم سمت راست صفحه را وارد کنید و پروسه دریافت ویزا را شروع نمایید. شما باید در این مرحله کشوری را انتخاب کنید که سفارت آمریکا داشته و شما می توانید در آن سفارت حضور پیدا کنید. 

 

 ثبت کشور

 

دومین مرحله آموزش ویزا تحصیلی آمریکا؛ اطلاعات شخصی

دومین مرحله از آموزش درخواست ویزا تحصیلی آمریکا مربوط به اطلاعات شخصی است. در این دو صفحه، شما باید اطلاعات شخصی و هویتی که دولت آمریکا به آنها نیاز دارد را وارد نمایید. به خاطر داشته باشید که همه اطلاعات شما باید با پاسپورتتان همخوانی داشته باشند. در غیر این صورت، با مشکلات جدی در این زمینه مواجه خواهید شد.

 

 ثبت اطلاعات شخصی

 

در دومین قسمت از مرحله دوم دریافت ویزا تحصیلی امریکا، شما باید اطلاعات خاصی را وارد نمایید. در صورتی که برخی از اطلاعات مورد نیاز صفحه را در اختیار ندارید، فقط کافی است که بر روی گزینه Does not Apply کلیک کنید. مثلا سه فرم آخر این صفحه مربوط به اطلاعات شهروندان آمریکایی می باشد. از آنجایی که شما یک شهروند آمریکایی نیستید، نمی توانید این اطلاعات را ثبت نمایید.

 

انتخاب ملیت

 

سومین مرحله آموزش ویزا تحصیلی آمریکا، اطلاعات سفر

در سومین مرحله از آموزش ویزا تحصیلی آمریکا شما باید اطلاعات سفر خود را ثبت کنید. اولین گزینه مربوط به انتخاب نوع ویزا مورد نظر شما می باشد. در حال حاضر کشور آمریکا با استفاده از ویزا های متنوعی درخواست متقاضیان را مورد بررسی قرار می دهد. برای دریافت ویزا تحصیلی شما باید برای exchange visitor یا j درخواست دهید. دومین گزینه مربوط به برنامه ها خاص سفر است. به شما توصیه می شود تا این گزینه را برابر با NOقرار دهید. در سومین گزینه شما باید مدت زمان سفر خود را انتخاب کنید.

 

انتخاب نوع ویزا

 

در صورتی که کسی به همراه شما به آمریکا سفر نمی کند، در مرحله بعد شما باید بر روی گزینه NO کلیک کنید.

 

اطلاعات همراهان سفر

 

چهارمین مرحله آموزش ویزا تحصیلی آمریکا، سفر های قبلی

چهارمین مرحله از آموزش ویزا تحصیلی آمریکا مربوط به پردازش اطلاعات سفر های قبلی می باشد. پس از حملات تروریستی که بر علیه کشور آمریکا رخ داد، نیرو های امنیتی این کشور قوانین سختگیرانه ای را مد نظر خود قرار دادند. در صورتی که شما قبلا به این کشور سفر کرده اید، باید صادقانه پاسخ دهید و اطلاعات مورد نیاز را به صورت دقیق وارد نمایید. به خاطر داشته باشید که ثبت اطلاعات نا درست می تواند درخواست ویزا شما را با مشکل مواجه سازد. 

 

سفر های قبلی به آمریکا  

 

پنجمین مرحله دریافت ویزا تحصیلی آمریکا، آدرس و شماره تلفن

در پنجمین مرحله از آموزش ویزا تحصیلی آمریکا، شما باید نسبت به ثبت اطلاعات تماسی خود اقدام نمایید. از جمله این اطلاعات مورد نیاز می توان به آدرس، شهر، شماره تلفن و شماره تلفن همراه اشاره کرد.

 

ثبت آدرس

 

ششمین مرحله آموزش تهیه ویزا تحصیلی آمریکا، پاسپورت و خانواده

در ششمین مرحله آموزش دریافت ویزا تحصیلی آمریکا، شما باید نسبت به ثبت اطلاعات پاسپورت خود اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که شما لزوما باید از اطلاعات پاسپورت خود برای ثبت درخواست استفاده کنید. در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد.

 

ثبت اطلاعات پاسپورت

 

اگر شما محلی را برای اقامت خود در کشور آمریکا انتخاب کرده اید، باید اطلاعات آن را در مرحله بعد ثبت نمایید. از جمله اطلاعاتی که در این مرحله ثبت می شوند می توان به نام و نام خانوادگی فردی که محل را در اختیار شما قرار می دهد، رابطه اش با شما و آدرس دقیق آن محل اشاره کرد.

 

اطلاعات تماس آمریکایی

 

در قسمت بعد شما باید نسبت به ثبت اطلاعات خانواده خود اقدام نمایید. به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات آموزش ویزا تحصیلی آمریکا فقط به علت ثبت اطلاعات خانواده به صورت نادرست با مشکل مواجه می شود. پس، برای جلوگیری از ایجاد مشکل بهتر است که اطلاعات پدر و مادرتان را به صورت دقیق ثبت نمایید. 

 

اطلاعات خانواده

 

هفتمین مرحله دریافت ویزا مخصوص تحصیل آمریکا، مشخصات کار

در مرحله هفتم از آموزش ویزا تحصیلی آمریکا شما باید مشخصات وضعیت کاری فعلی یا قبلی خود را ثبت نمایید. به خاطر داشته باشید که کشور آمریکا بر روی سوابق فعالیت های شخصی افراد حساسیت زیادی نشان می دهد. این حساسیت برای اطمینان حاصل کردن از عدم ایجاد فعالیت های تروریستی در آمریکا می باشد. در این فرم شما باید اطلاعات محل کار فعلی خود را ثبت نمایید.

 

سوابق کاری فعلی

 

در مرحله بعد شما باید اطلاعات سوابق کاری قبلی خود را وارد کنید. به خاطر داشته باشید که دریافت ویزا تحصیلی آمریکا به بررسی سوابق کاری نیاز دارد. در صورتی که شما تا به امروز هیچ کاری نداشته اید، فقط کافی است که بر روی گزینه NO کلیک کنید.

 

سوابق کاری گذشته

 

در سومین قسمت از مرحله هفتم آموزش ویزا تحصیلی آمریکا، شما باید اطلاعات اضافی مربوط به کار خود را ثبت نمایید. به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات این صفحه برای متقاضیان خانم نمایش داده نمی شود.

 

اطلاعات کاری

 

هشتمین مرحله آموزش ویزا تحصیلی آمریکا، ثبت اطلاعات تحصیل

حتما می دانید که دنبال کردن روند آموزش ویزا تحصیلی آمریکا بدون داشتن اطلاعات تحصیل امکان پذیر نیست. شما باید بر اساس اطلاعات تاییدیه ای که از سمت یک دانشگاه یا مدرسه دریافت کرده اید، فرم را پر کنید. به خاطر داشته باشید که SEVIS ID در قسمت پشتی نامه ذکر شده و با حرف N هم شروع می شود.

 

اطلاعات تحصیلی

 

در نهایت شما می توانید تصاویر مورد نیاز را آپلود و درخواست خود را ثبت کنید. در آخرین صفحه، اطلاعات ثبت شده شما نمایش داده می شود. شما باید این اطلاعات را پرینت کنید و آن را در یک نقطه ایمن نگه دارید. در صورتی که این برگه با مشکل مواجه شود، امکان بازیابی آن وجود ندارد. پس از آن روند بررسی شما توسط سفارت آمریکا در کشور ثبت شده شروع می شود. 

 

اعتبار ویزای تحصیلی آمریکا

اعتبار ویزای تحصیلی آمریکا معمولاً به اندازه مدت زمانی خواهد بود که برای دوره تحصیلی شما در نظر گرفته شده است. در صورتی که دوره شما بیشتر از موعد مقرر طول کشیده باشد، شما باید به فکر تمدید ویزای دانشجویی آمریکا یعنی ویزای F1 باشید. اعتبار ویزای دانشجویی آمریکا که برای شما صادر شده است در داخل فرم های I-20 و I-94 درج شده‌اند.

به هنگام تمدید ویزای تحصیلی آمریکا به احتمال زیاد دیگر نیازی به برگزاری جلسه مصاحبه برای شما نخواهد بود. به این دلیل که قصد شما فقط ماندن در آمریکا در جهت تکمیل دوره تحصیلی تان است. در ضمن در صورتی که با ویزای تحصیلی آمریکا برای شما موافقت شود، حداکثر تا 30 روز قبل از شروع دوره تحصیلی می توانید وارد آمریکا شوید.

 

ویزای تحصیلی آمریکا

 

مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزای دانشجویی آمریکا

رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی آمریکا معمولاً مدت زمان زیادی را نمی طلبد. فرد مصاحبه کننده پس از اتمام جلسه مصاحبه، نتیجه را به شما اعلام می کند. پاسخ به مصاحبه شما معمولاً به این صورت است که فرد مصاحبه کننده به شما تبریک در جهت قبولی در این جلسه را خواهد داد.

در حال دیگر به شما برگه‌ای داده می شود که دلیل رد شدن درخواست تان در داخل آن نوشته شده است. این جلسه مصاحبه معمولاً قبل از روند دریافت نهایی ویزای تحصیلی آمریکا صورت می پذیرد. با وجود اینکه در اکثر مواقع فرایند بررسی درخواست ویزای دانشجویی آمریکا کوتاه ترین زمان ممکن انجام می پذیرد، این فرایند ممکن است در برخی مواقع تا چند روز طول بکشد.

 

چه زمانی باید برای ویزای F1 اقدام کنیم؟

پس از اینکه نامه پذیرش را از موسسه آموزشی مورد نظرتان دریافت کردید، شما قادر خواهید بود تا جهت دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدام نمایید. با این حال باید بدانید که توصیه شده است تا حداقل حدود 120 روز قبل از شروع دانشگاه های آمریکا، نسبت به دریافت ویزای دانشجویی آمریکا اقدام نمایید.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.