هزینه تحصیل در فرانسه


آخرین بروز رسانی : ۰۲/۱۱/۲۸

 

نحوه محاسبه هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه به دانشگاه و شهری که انتخاب کرده اید بستگی دارد. هزینه های تحصیل شامل شهریه، غذا، خوابگاه و حمل و نقل می شود. در پاریس برای هزینه تحصیل باید در حدود 14 هزار یورو در سال پرداخت کنید البته این هزینه در سایر شهرهای فرانسه کم تر می شود و به 10 هزار یورو در سال خواهد رسید.

 

بررسی هزینه تحصیل در فرانسه

 

هزینه تحصیل در فرانسه چه قدر است؟

هزینه تحصیل در فرانسه یکی از سوالاتی است که بسیاری از افرادی که به دنبال مهاجرت به فرانسه هستند به دنبال پاسخ آن می باشند. فرانسه یکی از مقاصد برتر مهاجرت برای دانشجویان محسوب می شود. در واقع کشور فرانسه به لطف دانشگاه های برتر، موزه ها و مکان های دیدنی به یکی از مقاصد اصلی مهاجرت دانشجویان برتر تبدیل شده است. اما جالب است بدانید یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان فرانسه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند هزینه پایین زندگی دانشجویی در این کشور است. در مقاله حاضر قصد داریم تا به بررسی هزینه تحصیل در فرانسه بپردازیم. البته اگر قصد دارید تا به صورت کامل با شرایط تحصیلی در کشور فرانسه آشنا شوید می توانید از کارشناسان ویزا 724 کمک بگیرید تا شما را به صورت کامل در این زمینه راهنمایی نمایند.

 

اقامت دانشجویی در فرانسه

 

هزینه تحصیل در فرانسه برای دانشگاه های دولتی

هزینه تحصیل در فرانسه و در دانشگاه های دولتی این کشور بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است. به عنوان مثال در مقطع لیسانس متوسط شهریه دانشگاه های فرانسه در هر سال در حدود 170 یورو است. البته این هزینه در رشته های مهندسی تا 620 یورو در سال افزایش می یابد. همچنین اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی را داشته باشید باید سالانه 450 یورو به صورت میانگین شهریه پرداخت کنید. اما هزینه تحصیل در مقطع ارشد و دکتری کمی افزایش می یابد. در مقطع ارشد برای تحصیل باید به صورت متوسط 260 یورو در سال و در مقطع دکترا 396 یورو شهریه پرداخت کنید. توجه داشته باشید که ممکن است در برخی از رشته های تخصصی این هزینه مقداری افزایش یابد. برای تخمین دقیق هزینه تحصیل در هر مقطع تحصیلی می توانید از کارشناسان خبره ویزا 724 کمک بگیرید.

 

شهریه دانشگاه های فرانسه

 

به جز شهریه، برای هزینه تحصیل در فرانسه باید 91 یورو برای گرفتن خوابگاه و زندگی دانشجویی اختصاص دهید. البته توجه داشته باشید که هزینه تحصیل گفته شده در دانشگاه های دولتی فرانسه مربوط به شهروندان اروپایی است و ممکن است برای شهروندان سایر کشورها این مبالغ افزایش یابد. بهترین راه برای مشخص کردن هزینه دقیق تحصیل بازدید از وب سایت دانشگاهی است که قصد تحصیل در آن را دارید. در صورتی که در این زمینه مشکلی داشته باشید کارشناسان ویزا 724 می توانند شما را به صورت کامل راهنمایی نمایند.

 

هزینه تحصیل در فرانسه در سایر موسسات آموزش عالی

هزینه تحصیل در فرانسه و در دانشگاه های نیمه دولتی کمی نسبت به دانشگاه های دولتی بیشتر است. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها به صورت میانگین 500 تا 600 یورو در سال است که البته می تواند تا 10 هزار یورو نیز افزایش یابد. در دانشگاه های خصوصی شهریه از 1500 یورو در سال شروع می شود که بسته به نوع دانشگاه و رشته می تواند تا 20 هزار یورو در سال نیز افزایش داشته باشد.

 

هزینه های زندگی دانشجویی در فرانسه

به غیر از بحث شهریه، لازم است تا مبلغی را برای هزینه های زندگی در فرانسه کنار بگذارید. هزینه زندگی دانشجویی در فرانسه به سبک زندگی شما بستگی دارد اما بیش تر از هر چیزی به شهری بستگی دارد که به آن مهاجرت می کنید. اگر دانشگاه های پاریس مقصد شما برای تحصیل باشد باید میانگین 1200 تا 1800 یورو در هر ماه برای زندگی کنار بگذارید. در صورتی که به شهر های با کیفیت دیگر فرانسه سفر کنید این هزینه تا ماهانه 900 تا 1400 یورو کم تر خواهد شد. در سایر نقاط فرانسه می توانید با مبالغ کم تری در حدود 650 یورو در ماه زندگی کنید.

 

هزینه خوابگاه دانشجویی

یکی از مواردی که برای هزینه تحصیل در فرانسه محاسبه می شود هزینه خوابگاه است. این هزینه به صورت میانگین 200 تا 300 یورو در ماه است. در فرانسه برای اقامت دانشجویی گزینه های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. سالن های اقامت دانشجویی یکی از این گزینه هاست که به طور متوسط 200 یورو در ماه برای شما هزینه خواهد داشت. البته این هزینه در پاریس به 400 یورو افزایش می یابد. این مراکز یکی از بهترین جاهایی است که می توانید در دوران دانشجویی خود در آنجا ساکن شوید. البته با توجه به تقاضای بالا برای این مراکز ممکن است به راحتی نتوانید در این مراکز ساکن شوید. مواردی دیگری مانند آپارتمان اشتراکی وجود دارد که بین 400 تا 700 یورو در ماه هزینه بر خواهد بود.

 

هزینه غذا در فرانسه

غذاهای فرانسوی بسیار خوشمزه هستند. غذا در فرانسه به نسبت گران است با این حال این موضوع در برخی از شهر ها صادق نیست. به طور متوسط باید 250 تا 300 یورو را برای تامین غذای خود در نظر داشته باشید. قیمت متوسط یک وعده غذایی در رستوران های معمولی در فرانسه در حال حاضر در حدود 10 تا 15 یورو است. البته اگر از غذاهای آماده سوپر مارکتی استفاده کنید این هزینه کم تر خواهد شد.

 

هزینه های حمل و نقل

یکی از مواردی که در محاسبه هزینه تحصیل در فرانسه مد نظر قرار گرفته شده است، هزینه حمل و نقل است. بلیط ماهیانه استفاده از اتوبوس یا مترو در فرانسه بین 30 تا 75 یورو است. تاکسی ها نیز در هر کیلومتر 1/5 یورو از شما کرایه دریافت خواهند کرد. مواردی دیگر نیز برای حمل و نقل در فرانسه وجود دارد که می تواند به کاهش هزینه ها به شما کمک کند. به عنوان مثال در صورت نزدیک بودن محل تحصیل خود می توانید از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده کنید.

 

سوالات متداول

1. آیا برای تحصیل در فرانسه می توان از بورسیه استفاده نمود؟

بله. بورسیه های تحصیلی مختلفی در فرانسه وجود دارد که معمولا به افراد برتر علمی داده می شود.

2. هزینه ویزای دانشجویی فرانسه چه قدر است؟

برای درخواست ویزای دانشجویی فرانسه باید 99 یورو هزینه بپردازید.

3. هزینه خرید کتاب در فرانسه چه قدر است؟

به صورت متوسط برای خرید کتاب در فرانسه باید 50 یورو در هر ماه هزینه بپردازید.

 

تاثیر شهر بر هزینه تحصیل در فرانسه

یکی دیگر از مواردی که می تواند هزینه تحصیل در فرانسه را تحت تاثیر خود قرار دهد، مربوط به هزینه شهر های مختلف این کشور می باشد. به صورت کلی، افراد برای زندگی در شهر های مختلف کشور فرانسه باید هزینه های متنوعی را پرداخت کنند. شهر می تواند هزینه و شهریه دانشگاه را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. مسلما زندگی در شهر های بزرگ، مشهور و پر جمعیت کشور فرانسه، هزینه بیشتری را نیز به همراه دارد. در صورتی که شما به دنبال دریافت پذیرش از طرف دانشگاه های معتبر و بزرگ کشور فرانسه هستید، باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که هزینه دانشجویان دانشگاه های معتبر به مراتب بیشتر از سایر دانشگاه ها می باشد.

 

هزینه تحصیل در فرانسه

 

نکات مهم برای محاسبه هزینه تحصیل در کشور فرانسه

برای محاسبه هزینه زندگی در فرانسه، شما باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید. همانطور که گفته شد، شهر می تواند هزینه تحصیل در فرانسه را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. پس در صورتی که شما بودجه زیادی را در اختیار ندارید، بهتر است که شهر های کوچک تری را برای تحصیل در این کشور انتخاب کنید. به عنوان مثال، زندگی در پاریس به صورت متوسط به 1200 یورو تا 1800 یورو در ماه هزینه نیاز دارد.

این در حالی است که زندگی در شهر های خاصی همچون nice به 900 تا 1400 یورو در ماه نیاز خواهد داشت. البته که هزینه تحصیل در فرانسه فقط به همین موارد بستگی ندارد. یک سری هزینه های خاص وجود دارند که می توانند روند زندگی در فرانسه را تحت تاثیر قرار دهند. دیگر نکته مهمی که شما باید به آن توجه کنید، همین هزینه ها هستند. برای محاسبه هزینه تحصیل در فرانسه شما باید هزینه های مربوط به بیمه، کتاب و سایر تجهیزات مربوط به رشته تحصیلی خود را نیز مد نظر قرار دهید.


سوالات متداول


1. آیا برای تحصیل در فرانسه می توان از بورسیه استفاده نمود؟

بله. بورسیه های تحصیلی مختلفی در فرانسه وجود دارد که معمولا به افراد برتر علمی داده می شود.

2. هزینه دولتی درخواست ویزای دانشجویی فرانسه چه قدر است؟

برای درخواست ویزای دانشجویی فرانسه باید 99 یورو هزینه بپردازید.


مشاوره رایگان/پرسش و پاسخ


همراهان گرامی، در این قسمت میتوانید سوالات خود را مطرح نمایید. در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهیم بود.(نمایش عمومی)


مشاوره اخذ ویزا اقامت و مهاجرت قانونی با مجوزها و وکیل رسمی

ارتباط با ما

آدرس و راههای ارتباطی :

مجوزها و آدرس دفاتر:

- مجوز وزارت گردشگری ایران (بنام سالی گشت پارس به ش.ث: 461992)

- مجوز رسمی مشاور مهاجرت کانادا، دکتر شهروز بهرامی اصل: ICCRC :R527306 

- مجوز مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران (ای نماد) بنام ویزا724

- مجوز دفتر فعال حقوقی و مشاور املاک، در امارات (دبی) بنام الیزیاگروپ

 

دفتر ایران (تهران): 

تلفن‌های ثابت:

02122913141 02122223173 / 02122226298

 

پشتیبانی تلفن همراه، واتساپ و تلگرام:

09124644197 / 09961042050 

(شنبه تا چهارشنبه 10:00 الی 17:00 بوقت تهران) - (پنجشنبه: 10 الی 14:00)

 

آدرس: میرداماد؛ میدان مادر (محسنی)، برج بیژن، طبقه 7 واحد 6

* مراجعه حضوری فقط با رزرو وقت قبلی

(پاسخدهی تلفنی فقط: 10:00 الی 18:00 بوقت تهران )

(پشتیبانی پیام در واتساپ و تلگرام: 24 ساعته)


دفتر کانادا (تورنتو):

CANADA Office  :

17075 Leslie St, Unit 6, Newmarket, ON L3Y8E1 
Canada Toronto 

19055987474+ : Whatsapp & CALL

(مراجعه به دفاتر فقط با رزرو وقت قبلی)

 

دفتر امارات (دبی):

DUBAI Office  :

Dubai sheikh zayed road AlQuoz3 RAK bank Building office

 

اینماد ویزا724   RCIC

* ویزا724 مرکز تخصصی ویزا و مهاجرت

لینک های مهم: شرایط مهاجرت به کانادا / ویزا تحصیلی کانادا

سرمایه گذاری در کانادا / وکیل مهاجرت / ثبت شرکت دبی

شرایط و هزینه ویزای توریستی کانادا / ویزای کانادا / پاسپورت دومینیکا

مهاجرت به انگلیس / ویزای تحصیلی انگلیس / خرید ملک در دبی

استارتاپ کانادا / موسسه مهاجرتی / تورنتو / ونکوور

 

* اینستاگرام ویزا724: 

ایمیل : info[at]visa724.com

تمامی حقوق این سایت مربوط به ویزا 724 می باشد.